Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Ziet er zo op de foto goed uit hoor!
Begon net wat schemerig te worden, dus echt optimale foto’s maken zat er niet in. Ligt er net aan hoe de lichtinval is, maar je zou kunnen zeggen dat ze een beetje tussen matzwart en antraciet in zitten. Je kan wel zien dat de topkuipsteun en de kroonplaat wat donkerder zijn. Resultaat is prima hoor.

Hier zie je bijvoorbeeld ook dat de asopnemers ook wat dieper zwart zijn. Zou de poten wel wat kunnen laten glimmen met wat paraffine olie zeiden ze.
DSC_0004.JPG
 
Ziet er mooi uit, ben benieuwd naar het complete plaatje
Heb ze voor een second opinion nog even naar HK suspensions gestuurd. Zij hadden het er over dat het niet zo zwart zou worden als de asopnemers, maar dat het waarschijnlijk nog wel een stuk mooier kon. Maar even afwachten wat het gaat worden :)
 
Gisteren een fotootje gekregen van de carbon hitteschildjes voor het RP systeem, gaan morgen of overmorgen de deur uit.
Zit er al even op te wachten (heel verhaal), maar laten we het er maar op houden dat er iets niet goed gegaan is.
Ze zien er naar mijn mening wel een stuk beter uit tov de RP hitteschildjes links, ben benieuwd hoe het er gemonteerd uitziet...
FB_IMG_1573411439841.jpg
 
Vandaag HK even aan de lijn gehad. Hij had het er over dat de vorkpoten waarschijnlijk niet voorbehandeld zijn (oneffenheden wegwerken, polijsten enz), dat ze gedeanodiseerd en daarna in een ander anodiseerbad met andere zooi geflikkerd zijn. Zij gaan ze nu dus volledig voorbeelden en dan glanszwart anodiseren, het zal er dan een heel stuk beter uit moeten komen te zien. Over een week of 2 is het ongeveer klaar, ben benieuwd...
 
Vandaag de protons binnen gekregen *O*

Dacht ze gelijk even te monteren, maar mijn verlichting is afgelopen jaar aangepast van H7 naar H4 en daarbij zijn de stekkertjes van de knippers ook mooi weggewerkt in de draadboom. Als de bobine upgrade gedaan gaat worden, zal de tank er toch vanaf moeten, kunnen we er gelijk bij :)
Zal nog ff geduld moeten hebben tot mijn vorkpoten weer binnen zijn. Eind van deze week, begin volgende week zouden ze klaar moeten zijn bij HK en kunnen ze weer in elkaar gezet worden.
Ook nog even aan het kijken of er mogelijkheden zijn om de verstellers die bovenop de vorkpoten zitten te vervangen voor andere exemplaren. Zou zoiets wel mooi vinden, maakt het totaalplaatje wel mooi af... :9
FB_IMG_1575493800584.jpg

FB_IMG_1575493657998.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn monteur even aan de lijn gehad over de verstellers van de vorkpoten, maar dat gaat 'm helaas niet worden :/
Het blijkt een gedeelte van een volledige cardridge te zijn en dat losse deel gaat niet passen in de poten. En om nou +/- €1200,- voor een setje cardridges neer te leggen... :N

Maar ff kijken of er nog andere opties zijn...
 
Vandaag mijn monteur even aan de lijn gehad over de verstellers van de vorkpoten, maar dat gaat 'm helaas niet worden :/
Het blijkt een gedeelte van een volledige cardridge te zijn en dat losse deel gaat niet passen in de poten. En om nou +/- €1200,- voor een setje cardridges neer te leggen... :N

Maar ff kijken of er nog andere opties zijn...

Mooi voor onder de boom toch....
 
Mooi voor onder de boom toch....
Mijn vrouw ziet me komen..... _O-

Het zwart anodiseren van die verstellers zou een optie zijn, alleen zit er een O-ring in die heel nauwkeurig de boel afsluit. Als er een andere in zou kunnen, is de kans op lekken ook groot (had ie zelf ervaring mee). Hij ging kijken of er bijvoorbeeld oem Honda verstellers (doppen) zijn waarbij het blauwe deel in het zwart is, evt van andere modellen die onderling uit te wisselen zijn. Hoor het wel....
 
Kan beide, €642,- incl verzenden.


Maar waarschijnlijk heb je ook nieuwe binnenpoten nodig, oem binnenpoten schijnen ook nog wat verlijmd te zitten met de voet en daardoor lastig los te krijgen. En dan nog wat seals + het in elkaar zetten, wordt een best kostenplaatje denk ik zo...

Als ik deze zou fixen, dan skip ik de Braketech remschijven (zijn net zo duur). Zou dan ook de buitenpoten in een andere kleur willen dan.

Maar..... Omdat mijn poten net geserviced en afgesteld zijn, laat ik dat ff varen...
Het was even zoeken waar je die asopnames vandaan had maar het leuke is dat ik ze ook van hun heb alleen ben ik bij hen langs geweest.
2017 was ik 2x aan het werk in Italie in Lucca en das 75km van La Spezia dus maar naartoe gereden.
Hele aardige gasten en had in Nederland al contact gezocht en daana in Italie opgehaald en kreeg ze voor €250 mee,ook in zwart en hier alles laten monteren door HK ook poten laten anodiseren en Bitubo cartridges erin.
Alleen wel probleem,het is ietwat afwijkend van maat.Klauwen staan 1,5mm meer naar buiten dus voor 3sets wielen afstandsringen laten maken en moet langere bus hebben voor vooras,mis nu 3 gangen schroefdraad.
Ook zitten de klauwen wat verder naar beneden dus kan je wat te kort komen op remleidingen.Komt dus wel het een en ander kijken wat betreft kosten want tis niet exact origineel.
Heb ook nog een complete set triple clamps laten komen dus boven en onder T-stuk en balhoofdpen in zwart alu en kreeg dat compleet voor €300.
 
Het was even zoeken waar je die asopnames vandaan had maar het leuke is dat ik ze ook van hun heb alleen ben ik bij hen langs geweest.
2017 was ik 2x aan het werk in Italie in Lucca en das 75km van La Spezia dus maar naartoe gereden.
Hele aardige gasten en had in Nederland al contact gezocht en daana in Italie opgehaald en kreeg ze voor €250 mee,ook in zwart en hier alles laten monteren door HK ook poten laten anodiseren en Bitubo cartridges erin.
Alleen wel probleem,het is ietwat afwijkend van maat.Klauwen staan 1,5mm meer naar buiten dus voor 3sets wielen afstandsringen laten maken en moet langere bus hebben voor vooras,mis nu 3 gangen schroefdraad.
Ook zitten de klauwen wat verder naar beneden dus kan je wat te kort komen op remleidingen.Komt dus wel het een en ander kijken wat betreft kosten want tis niet exact origineel.
Heb ook nog een complete set triple clamps laten komen dus boven en onder T-stuk en balhoofdpen in zwart alu en kreeg dat compleet voor €300.
Dat zijn nog eens mooie prijzen :o Als je er toch in de buurt bent is dat altijd wel leuk, iig leuker dan simpel mailcontact. Iemand van een sp-groep op FB heeft ze ook, maar heb hem niet gehoord over de passing, gaan het meemaken.
Heb iets langere remleidingen dan oem, zouden zelfs met een sbk kit passen, dus dat zit iig wel goed. Verwacht de poten volgende week klaar, kijk er naar uit ze te monteren *D Zou ze ook nog een foto sturen als ze gemonteerd zijn.
 
Buiten het frame en blok wordt dat ding compleet met andere spullen opgebouwd en alle bouten en moeren zwart titanium.
 
Ook schijfadapters bij Jeroen Oudeman wat laten bewerken met wat kamertjes erin gefreesd voor setje PVM.
Ringen zijn weer voor mijn magnesium PVM’s,zijn weer een andere maat en moest ik ook weer hebben ivm die asopnemers.
920A0A9B-DBA3-460D-BE09-6E89FB600E0C.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan