Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

kleppen en veren van een standaard blok kunnen niet meer hebben dan 11000 toeren daarboven gaan ze zweven. ligt dus niet aan de nokkenassen.
heb je al naar het koppel gekeken dat hoort bij zulke vermogens een stuk hoger te liggen minimaal 110 nm! ik vertrouw deze dyno niet en dus ook niet het opgegeven vermogen.
Ik dacht dat de standaard klepveren niet meer lift toelaten omdat er dan coilbinding op zou treden. En dat door het gewicht van de standaard kleppen de veren ze niet meer op tijd kunnen sluiten bij een nokkenas met langere openolingstijden. Maar dat is allemaal van horen zeggen, zelf niets nagemeten😅

Ben het met je eens dat bij een goed getuned en afgesteld blok het koppel hoger zou moeten liggen maar het kan wel... Als je de koppel vermogenskromme met elkaar doorrekend kloppen ze wel met elkaar. Kan natuurlijk een pessimistische testbank zijn. Of degene waar ik op stond wat te positief...

Als we ervanuitgaan dat in ieder geval de vermogenslijn klopt dan nog vind ik dat er voor de 7000 toeren een dip zit.. voelt natuurlijk wel lekker als het vermogen erineenkeer inkomt, goed voor de schop onder de kont😁
 
ik heb zelf andere nokkenassen met meer lift en de toeren verhoogd met 600 toeren zodat ik onder de 11k blijf voor zover geen problemen mee.

ik heb 135pk en 110nm daarvoor 131 pk en 109 nm daarom snap ik deze niet een ander van hier heeft 137 pk en 111nm.

als ik naar de hrc nokkenassen kijk hebben deze in ieder geval een langere openingtijd (de kop is ronderafgevlakt) die hebben meer vermogens opbouw naarmate de toeren toenemen.
ik heb de hon21 nokkenassen en die werken met een hogere lift waardoor je meer vermogen krijgt in het midden gebied.
 
ik heb zelf andere nokkenassen met meer lift en de toeren verhoogd met 600 toeren zodat ik onder de 11k blijf voor zover geen problemen mee.

ik heb 135pk en 110nm daarvoor 131 pk en 109 nm daarom snap ik deze niet een ander van hier heeft 137 pk en 111nm.

als ik naar de hrc nokkenassen kijk hebben deze in ieder geval een langere openingtijd (de kop is ronderafgevlakt) die hebben meer vermogens opbouw naarmate de toeren toenemen.
ik heb de hon21 nokkenassen en die werken met een hogere lift waardoor je meer vermogen krijgt in het midden gebied.

Denk dat dat jouw hogere koppel verklaard. Pk wordt berekend door koppel * toerental. Dus meer vermogen in het middengebied is een relatief hoog koppel. Meer vermogen bij hogere toeren is een relatief laag koppel.

Blok van de advertentie heeft het vermogen bij een hoge 10000 toeren en geen vermogen in jet middengebied. Dat verklaart het lage koppel denk ik.

Ik ben ook op zoek naar een dikker middengebied. Hoe kom jij aan die nokkenassen? En zijn dat gegoten of gesmede/gefreesde nokkenassen?
 
Hij heeft er niet bijstaan of er ook hrc kleppen en klepveren inzitten. Ik dacht altijd dat de orginele kleppen en klepveren stukgaan met een racenokkenas?

En wat mij opvalt is dat het vermogen in het middengebied vies tegenvalt... Vanaf de 7000 loopt ie pas weg bij een standaard goed afgestelde sp. Daaronder zit ie 10pk ongeveer onder het standaard vermogen..

Idd mijn sp heeft bij 5000 tpm 20 pk meer bij 7000tpm 10pk
BILD0094.JPG
 
Laatst bewerkt:
Jouw sp1 heeft ook prima waarden voor een standaard blok trouwens. Tenminste ik ga ervanuit dat dit achterwiel pks zijn?

Wil ook wel eens proberen op zon tovami bank wat die van mij daar doet, de metingen zijn altijd aan de hoge kant op zon testbank😋

Ja wiel pk en standaard blok met two brothers open uitlaten en pc3.
Wel flapper valve mod voor meer vermogen int midden gebied.
Op youtube zag ik pas de nieuwe pani v2 op de bank, die had ook veel minder middengebied dan een sp.
 
Mn sp1 houd in onder 2500tpm en loopt stationair ook niet lekker, makkelijk om een weg op te draaien pfft
Morgen gaat ie naar de monteur verdenken de bouchies, die zijn met de grote beurt niet vervangen omdat het irridium was die lang meegaan normaal.
Heb de powercommander nog ertussenuit gehaald maar maakte geen verschil.
check even je brandstofdruk regelaar. vacuüm slangetje eraf. contact aanzetten zodat de brandstofpomp in de tank gaat draaien. als er uit de vacuüm aansluiting benzine komt is hij stuk
 
kleppen en veren van een standaard blok kunnen niet meer hebben dan 11000 toeren daarboven gaan ze zweven. ligt dus niet aan de nokkenassen.
heb je al naar het koppel gekeken dat hoort bij zulke vermogens een stuk hoger te liggen minimaal 110 nm! ik vertrouw deze dyno niet en dus ook niet het opgegeven vermogen.
Vond het koppel ook al wat tegenvallen.
maar bij 144 aw pk's zul je aan de krukas ongeveer 160 pk hebben?
Ik vermoed dat en een hoog koppel en een hoop pk's niet helemaal samen gaan.
 
Denk dat dat jouw hogere koppel verklaard. Pk wordt berekend door koppel * toerental. Dus meer vermogen in het middengebied is een relatief hoog koppel. Meer vermogen bij hogere toeren is een relatief laag koppel.

Blok van de advertentie heeft het vermogen bij een hoge 10000 toeren en geen vermogen in jet middengebied. Dat verklaart het lage koppel denk ik.

Ik ben ook op zoek naar een dikker middengebied. Hoe kom jij aan die nokkenassen? En zijn dat gegoten of gesmede/gefreesde nokkenassen?
mijn nokkenassen zijn standaard nokkenassen die geslepen zijn door de firma Kent cams in Engeland in Kent
 
Al met al...vraagt hij niet veel geld voor een blok al dan niet met 144 pk en airbox uitlaat bochten frame op kenteken(SP2) en reserve onderdelen
 
ik zou het frame goed kunnen gebruiken......het blok ook (oude heeft nu 135K )...en de tita akra bochten ook wel ;)

Ja die bochten zijn normaal nergens meer te vinden.. zijn toch wel interessant 😬 Want of zon set of zelf een set maken staat nog wel op mijn lijstje...

Spare blok en frame is ook leuk, maar die kun je ook goedkoper vinden...

Wel weer 1400 voor iets wat eerst toch op zolder belandt in mijn geval...
 
Ivm met een communicatiefout heb ik een csc stuurdemper ontvangen ipv een rsc variant.

nu zit ik nog te twijfelen of ik hem terug ga sturen of dag ik toch gewoon de csc ga gebruiken.
Ik weet wat het verschil is maar hoor graag of er mensen zijn met ervaringen?
Dankjewel!
 
De klemboutjes zijn van titaniumraceparts en de remblokboutjes (ik dacht) van Probolt. Tis al weer een tijdje geleden...


Bij mijn Gilera uit 1954 wil ik ook nog e.e.a. "safety wiren", maar wil daar geen titanium op. Ben geen purist, maar dat kan echt niet :N
Ik zal denk ik zelf met een cobalt boortje aan de slag moeten. Geen idee eigenlijk of dat kan...
 
De klemboutjes zijn van titaniumraceparts en de remblokboutjes (ik dacht) van Probolt. Tis al weer een tijdje geleden...


Bij mijn Gilera uit 1954 wil ik ook nog e.e.a. "safety wiren", maar wil daar geen titanium op. Ben geen purist, maar dat kan echt niet :N
Ik zal denk ik zelf met een cobalt boortje aan de slag moeten. Geen idee eigenlijk of dat kan...
Potverdorie mooi spul daar. Prijs valt me ook 100% mee. Zag dat ze ook 1mm buis verkopen voor uitlaten... Toevallig kunnen mijn vader en broertje titanium tig lassen... Wie weet toekomst projectje
 
De klemboutjes zijn van titaniumraceparts en de remblokboutjes (ik dacht) van Probolt. Tis al weer een tijdje geleden...


Bij mijn Gilera uit 1954 wil ik ook nog e.e.a. "safety wiren", maar wil daar geen titanium op. Ben geen purist, maar dat kan echt niet :N
Ik zal denk ik zelf met een cobalt boortje aan de slag moeten. Geen idee eigenlijk of dat kan...
Ja, dat kan. Boorde vroeger altijd m'n boutjes zelf voor de racer. Heeft me wel heel veel boortjes gekost.
 
Heb vandaag wat stalen en messing moeren geboord....... Ja, dat kost soms een boortje.....
 
vanmiddag even langs Goedhart gereden met de SP, ik zag dat mijn kuip niet goed vast zat aan de onderkant en die kap achter het voorwiel. dus maar gelijk originele clipjes gekocht. zit alles weer zoals het hoort
 

Bijlagen

  • 93255253_2811954328925272_2052728161120026624_o.jpg
    93255253_2811954328925272_2052728161120026624_o.jpg
    102,6 KB · Weergaven: 9
Zoals een aantal hier op FB al gelezen hebben, ben ik een beetje aan het kijken voor verhoogde clipons vanwege de druk op mijn polsen. Maar nu de SP optisch nog maar net af is wil nog niet gelijk overstappen naar de SBK kit.

Er wordt zoveel aangeboden dat ik niet weet waar ik het zoeken moet, de China-meuk sla ik maar even over. Er zijn ook diverse hoogten, maar veel ruimte heb ik niet vanwege de topkuip. Wilde met 20mm verhogen beginnen, dat zou moeten passen, maar is dit wat?


Wil buizen met M8 draad in voor de stuureinden, dat is toch wel een pré. Kom veel soorten tegen, maar dit model staat het er bij vermeld. Zou dan icm deze buizen worden...



Zijn er evt nog andere opties waar ik naar zou kunnen kijken, weten jullie nog iets?
 
Terug
Bovenaan Onderaan