Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

het hoeft niet...het kan wel....
dit is typisch te heet door overgangsweerstand...
meten is ook in dit geval weten.
de stekker moet je toch vervangen, er helemaal tussenuit is nog beter door te solderen
laadspanning meten op je accu.
dan laadspanning meten op die drie gele draden, als dat ok is...dan is er waarschijnlijk niks kapot.
Ik zal het morgen even doormeten, hopen dat het goed is en dan de boel rechtstreeks aan elkaar solderen. Als ik hem moet vervangen, is er dan nog aan een stekkertje te komen?
 
Ik zal het morgen even doormeten, hopen dat het goed is en dan de boel rechtstreeks aan elkaar solderen. Als ik hem moet vervangen, is er dan nog aan een stekkertje te komen?
volgens mij heb ik nog wel zoiets stekkers liggen, kan alleen zaterdag pas kijken.ben net even een weekje op vakantie. laat maar horen
 
ik heb dat ook gehad. ik heb de stekkers er tussen uit geknipt en de draden aan elkaar gesoldeerd. het is alweer een tijdje geleden maar heb er daarna nooit meer problemen mee gehad. de spanningsregelaar van de sp1 is in principe veel te krachtig oftewel er teveel stroom door de stekker heen en deze kan dat uiteindelijk niet hebben waardoor hij te warm wordt en uiteindelijk verbrandt. dit is een bekend euvel van sp1.
 
. de spanningsregelaar van de sp1 is in principe veel te krachtig oftewel er teveel stroom door de stekker heen en deze kan dat uiteindelijk niet hebben waardoor hij te warm wordt en uiteindelijk verbrandt. dit is een bekend euvel van sp1.

Huh? De SR te krachtig?
Je bedoelt misschien dat de altenator meer Vac produceert naar mate het toerental toeneemt; die de SR dan moet omzetten in Vdc (maximaal iets van 15.1, de rest moet ie kwijt dmw hitte genereren)
 
15.3 is wel wat hoog.
wat meet je op de gele draden onderling?...(die uit de dynamo komen naar je SR toe
dus 1-2
2-3
1-3
hiertussen mag nagenoeg geen verschil zitten
 
nee, die moet je er juist tussenuit laten...solderen dus.
Ik meet gelijke waarden op de 3 gele draden, volgens het voorbeeld wat midlifecrisis deelde is dus mijn dynamo in orde en dus de SR defect.
ik zal dus opzoek moeten naar een nieuwe en de boel door solderen. Iemand nog suggesties? origineel / imitatie / mosfet?
 
Afgelopen zaterdag even een rondje Lekdijk gedaan en op de foto gekomen. Ik moest de gang er goed inhouden om mij door de rijwind een beetje koel te houden :]
SP1 Lekdijk.jpg
 
Afgelopen zaterdag even een rondje Lekdijk gedaan en op de foto gekomen. Ik moest de gang er goed inhouden om mij door de rijwind een beetje koel te houden :]
Bekijk bijlage 1507888
Lekker hoor, ik moest helaas werken, al ben ik wel met de SP er naartoe gegaan. Al rijdende is het goed uit te houden, maar bij thuiskomst gelijk dat pak uit, ging helemaal stuk daarin... 🥵
 
heb van Rukka coolmax onderkleding (is met holle vezels) daar waait het lekker doorheen. Stukkie rits open van je pak bij je mouwen en het is goed uit te houden!
Volgens mij heb ik ook nog van die koelshirts van mijn werk, zitten nog steeds in de verpakking. Denk dat ik die maar eens ga testen ...
 
heeft iemand hier een QS push aangesloten op een PC3-usb die zijn instellingen met mij wil delen?
het gaat om de onderbreking tijden in milliseconden. ik heb er net 1 aangeschaft en heb geen idee wat de instellingen zijn.

Uit mijn hoofd heb ik de mijne op 65ms staan, en dan vanaf 4k rpm ingeschakeld
 
Volgens mij heb ik ook nog van die koelshirts van mijn werk, zitten nog steeds in de verpakking. Denk dat ik die maar eens ga testen ...

Ik heb lange onderkleding van Craft, goddelijk hoeveel dat koelt, als het heel warm is ff onder de kraan, beetje uitwringen en trappen maar!
 
Ze vallen me toch op als duc rijder 😉
Kwam ik vanavond iemand van hier (twee keer) tegen bij Reeuwijk? Een grijze met een blauw lampje..
 
Ik meet gelijke waarden op de 3 gele draden, volgens het voorbeeld wat midlifecrisis deelde is dus mijn dynamo in orde en dus de SR defect.
ik zal dus opzoek moeten naar een nieuwe en de boel door solderen. Iemand nog suggesties? origineel / imitatie / mosfet?
Ik neem vandaag ff sr mee , geef ik vanmiddag aan je vader dan kun je ff testen of deze beter is.
 
Goedenavond allemaal,

Ik ben Barteld en kom uit het mooie Friesland 😜.

Weet niet of ik hier goed zit, maar dan hoor ik het wel.

Twee weken geleden kreeg ik de mogelijkheid om een mooie SP1 opknapper te kopen. Na de koop druk bezig geweest het beestje lopend te krijgen. Inmiddels beland in het optische werk.

Nu ben ik alleen opzoek naar originele kuipdelen in de rood/zwarte uitvoering. Het gaat om de kont, voorkant en spatbord.

Marktplaats, etc al af gestruind maar helaas niets moois gevonden. Daarom de hoop dat iemand op het forum misschien iets moois heeft liggen!
D6935F9D-1434-40A5-8068-379077B32197.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan