Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Zal de volgende reactie nog ff voor zijn ,hoef niet door het gras te biken voordat ik met de sp de weg op ben ,alles is tot daar netjes bestraat ,
 
het heeft wat moeite en materiaal gekost........maar eindelijk zit de star shift EVO er in.
een inbussleutelkop (bol) afgebroken bij losdraaien bout van starshift.
een bout gebroken bij aandraaien (koppelingsveren)....terwijl het toch maar 12Nm is....dus alle 6 meteen maar vervangen.
nu maar afwachten wat het in de praktijk gaat doen.
en zoals het betaamd, de locknut van de koppelingsas vervangen.


1611221532907.png


1611221590740.png
 
Geen idee wat het was dus even gegoogeld.
Twee keer in vals neutraal geschakeld voor de Haar, als zo'n upgrade voorkomt dat ik over het groen ga dan is dat dikke winst :).
Wanneer ga je testen?
tja....dat wordt nog wat...misschien een keer de straat rond...en anders bij eerste circuitdag, er zit namelijk geen kenteken op deze fiets.
ik had al niet vaak last van vals neutraal...een keer voor ruskenhoek....was niet fijn.....
zodra ik getest heb laat ik het wel weten, maar er zijn hier meerdere die het hebben
dutchy, wessel en robert weet ik op zeker. die kunnen hun ervaringen vast wel delen :)
 
op facebook te koop
vtr sp 1

Motor met schade, loopt perfect is alleen vanuit stilstand gevallen. Veel extra's mivv uitlaat, titanium en carbon. Mega geluid

=AZVEe0FvlolqpcevywQXnMkiXYabirYQyU0OgfkUGYHDsGZ8Y0cFnyjJ_cUsFlvVMgVvGeVWd0eDKc3KM2aOfvUywRxvfrAE9TiSNjXpq1MTAasvj9HFcaSzyJBvUcRFKH66hLQLmXIxKh-RVZo5HmgqOXEF8n3h0_0jIPmNMDooaZWqS0ZLNg0e4eWGh0PgpbhSIgNJqmVL5PH6OyGlzIzj&__tn__=*bH-R']=AZVEe0FvlolqpcevywQXnMkiXYabirYQyU0OgfkUGYHDsGZ8Y0cFnyjJ_cUsFlvVMgVvGeVWd0eDKc3KM2aOfvUywRxvfrAE9TiSNjXpq1MTAasvj9HFcaSzyJBvUcRFKH66hLQLmXIxKh-RVZo5HmgqOXEF8n3h0_0jIPmNMDooaZWqS0ZLNg0e4eWGh0PgpbhSIgNJqmVL5PH6OyGlzIzj&__tn__=*bH-R']
=AZVEe0FvlolqpcevywQXnMkiXYabirYQyU0OgfkUGYHDsGZ8Y0cFnyjJ_cUsFlvVMgVvGeVWd0eDKc3KM2aOfvUywRxvfrAE9TiSNjXpq1MTAasvj9HFcaSzyJBvUcRFKH66hLQLmXIxKh-RVZo5HmgqOXEF8n3h0_0jIPmNMDooaZWqS0ZLNg0e4eWGh0PgpbhSIgNJqmVL5PH6OyGlzIzj&__tn__=*bH-R']=AZVEe0FvlolqpcevywQXnMkiXYabirYQyU0OgfkUGYHDsGZ8Y0cFnyjJ_cUsFlvVMgVvGeVWd0eDKc3KM2aOfvUywRxvfrAE9TiSNjXpq1MTAasvj9HFcaSzyJBvUcRFKH66hLQLmXIxKh-RVZo5HmgqOXEF8n3h0_0jIPmNMDooaZWqS0ZLNg0e4eWGh0PgpbhSIgNJqmVL5PH6OyGlzIzj&__tn__=*bH-R']
=AZVEe0FvlolqpcevywQXnMkiXYabirYQyU0OgfkUGYHDsGZ8Y0cFnyjJ_cUsFlvVMgVvGeVWd0eDKc3KM2aOfvUywRxvfrAE9TiSNjXpq1MTAasvj9HFcaSzyJBvUcRFKH66hLQLmXIxKh-RVZo5HmgqOXEF8n3h0_0jIPmNMDooaZWqS0ZLNg0e4eWGh0PgpbhSIgNJqmVL5PH6OyGlzIzj&__tn__=*bH-R']=AZVEe0FvlolqpcevywQXnMkiXYabirYQyU0OgfkUGYHDsGZ8Y0cFnyjJ_cUsFlvVMgVvGeVWd0eDKc3KM2aOfvUywRxvfrAE9TiSNjXpq1MTAasvj9HFcaSzyJBvUcRFKH66hLQLmXIxKh-RVZo5HmgqOXEF8n3h0_0jIPmNMDooaZWqS0ZLNg0e4eWGh0PgpbhSIgNJqmVL5PH6OyGlzIzj&__tn__=*bH-R']
=AZVEe0FvlolqpcevywQXnMkiXYabirYQyU0OgfkUGYHDsGZ8Y0cFnyjJ_cUsFlvVMgVvGeVWd0eDKc3KM2aOfvUywRxvfrAE9TiSNjXpq1MTAasvj9HFcaSzyJBvUcRFKH66hLQLmXIxKh-RVZo5HmgqOXEF8n3h0_0jIPmNMDooaZWqS0ZLNg0e4eWGh0PgpbhSIgNJqmVL5PH6OyGlzIzj&__tn__=*bH-R']=AZVEe0FvlolqpcevywQXnMkiXYabirYQyU0OgfkUGYHDsGZ8Y0cFnyjJ_cUsFlvVMgVvGeVWd0eDKc3KM2aOfvUywRxvfrAE9TiSNjXpq1MTAasvj9HFcaSzyJBvUcRFKH66hLQLmXIxKh-RVZo5HmgqOXEF8n3h0_0jIPmNMDooaZWqS0ZLNg0e4eWGh0PgpbhSIgNJqmVL5PH6OyGlzIzj&__tn__=*bH-R']
=AZVEe0FvlolqpcevywQXnMkiXYabirYQyU0OgfkUGYHDsGZ8Y0cFnyjJ_cUsFlvVMgVvGeVWd0eDKc3KM2aOfvUywRxvfrAE9TiSNjXpq1MTAasvj9HFcaSzyJBvUcRFKH66hLQLmXIxKh-RVZo5HmgqOXEF8n3h0_0jIPmNMDooaZWqS0ZLNg0e4eWGh0PgpbhSIgNJqmVL5PH6OyGlzIzj&__tn__=*bH-R']Nog 6


ben niet de verkoper !!!
zag die topkuipschade.....zag er niet uit als omvalschade.......ik had namelijk precies dezelfde schade....
 
kijk....dat is nog een schoonmaken :)
en aanpassen.
 
tja....dat wordt nog wat...misschien een keer de straat rond...en anders bij eerste circuitdag, er zit namelijk geen kenteken op deze fiets.
ik had al niet vaak last van vals neutraal...een keer voor ruskenhoek....was niet fijn.....
zodra ik getest heb laat ik het wel weten, maar er zijn hier meerdere die het hebben
dutchy, wessel en robert weet ik op zeker. die kunnen hun ervaringen vast wel delen :)
Heb die shift star kit ook. Nu had ik niet echt last van missers met schakelen, maar hij gaat iig goed met gewoon straatgebruik :t
 
Mocht iemand nog interesse hebben in een Rapid Bike 2 module voor de SP2:
Rapid Bike 2 Module Honda VTR SP2
€Laat maar. Is verkocht
 
Laatst bewerkt:
Wanneer ik een tandwielcombinatie van 15 voor en 41 achter ga monteren kan ik dan langzaam achter een landbouwvoertuig rijden zonder dat de motor gaat bokken en ik constant de koppeling moet gebruiken. ik heb nu de standaard 16/40.
En moet de ketting worden ingekort of kan dit er zo op.
 
Heb zelf 16-43 dacht ik (kan evt ook 42 zijn) en dan kan je ook rustig aan rijden. Maar ik heb een SP1 met SP2 achterbrug en dan heb je al een wat langere ketting nodig. Heb geen ervaring met andere verhoudingen, zo gekocht en zo gehouden...
 
Wanneer ik een tandwielcombinatie van 15 voor en 41 achter ga monteren kan ik dan langzaam achter een landbouwvoertuig rijden zonder dat de motor gaat bokken en ik constant de koppeling moet gebruiken. ik heb nu de standaard 16/40.
En moet de ketting worden ingekort of kan dit er zo op.
Ik heb 15/42 en je kunt wat relaxter rijden, maar ook harder optrekken(tenminste zo voelt het) Geen idee of achter een landbouwvoertuig lukt. Contentreer me meestal op er zo snel mogelijk voorbij zien te komen..😅

Ook geen idee kwa ketting, heb hem samen met de tandwielen vervangen en gewoon een 110 schakels besteld en zelf ingekort.. Dus geen idee of de orginele lengte gaat passen.
 
Wanneer ik een tandwielcombinatie van 15 voor en 41 achter ga monteren kan ik dan langzaam achter een landbouwvoertuig rijden zonder dat de motor gaat bokken en ik constant de koppeling moet gebruiken. ik heb nu de standaard 16/40.
En moet de ketting worden ingekort of kan dit er zo op.
15/41 kan je zo monteren, geen andere kettinglengte nodig. Ik zou dan wel een speedohealer nemen.
 
lekker pijpje dat.
Ja, en daar heb ik er twee van *D . Kwaliteitsspul dat Tigcraft. Ze zijn eigenlijk te lang en zullen iets achter het zitje uitsteken. Da's handig want dan kan ik de SP ook nog als kruiwagen gebruiken.
Ik was van plan ze in te korten omdat dat veel mooier is. Maar een recente ervaring met een zwarte vlag op Zandvoort en een wat oudere ervaring met een zwarte vlag op Assen heeft me doen besluiten ze maar lang te laten, dat scheelt dB's. De diameter van de midpijpen en dempers is 60mm. Daar komt een beste puist herrie uit...
 
Ja, en daar heb ik er twee van *D . Kwaliteitsspul dat Tigcraft. Ze zijn eigenlijk te lang en zullen iets achter het zitje uitsteken. Da's handig want dan kan ik de SP ook nog als kruiwagen gebruiken.
Ik was van plan ze in te korten omdat dat veel mooier is. Maar een recente ervaring met een zwarte vlag op Zandvoort en een wat oudere ervaring met een zwarte vlag op Assen heeft me doen besluiten ze maar lang te laten, dat scheelt dB's. De diameter van de midpijpen en dempers is 60mm. Daar komt een beste puist herrie uit...
Lekker man, merk ken ik niet, maar ziet er goed uit... 👌🏼
 
Terug
Bovenaan Onderaan