Het grote Honda X-11 topic deel 2

Ok bedankt :)

Even een andere vraag. Hoe monteren jullie gps mounts op de x-11? Ik heb gewoon de standaard clipons maar mijn gps mount past niet op de kleine rechte stukjes.

De rijder (ik dus) is de tomtom, af en toe is t wel lastig.
Maar dan orienteer ik me op t noorden (stand van de zon kijken waar de mos zijde op de boom is en s'avonds op de poolster).
Oh ja tomtom steun nee heb ik niet.
Welkom ;)
 
De rijder (ik dus) is de tomtom, af en toe is t wel lastig.
Maar dan orienteer ik me op t noorden (stand van de zon kijken waar de mos zijde op de boom is en s'avonds op de poolster).
Oh ja tomtom steun nee heb ik niet.
Welkom ;)
Bedankt. Mijn gevoel voor richting is echt bijzonder slecht dus zal toch iets moeten verzinnen. Zit nu te kijken naar ram mounts.
 
Heb je al een tomtom.
Ik zag op facebook laatst een navi die samenwerkt met de tel.

En gewoon zoals toendertijd de navi was op de autoradio's van Becker richting +meters.
Engels produkt en zo groot als een dikke klok.

Als ik t weer tegen kom post ik t
 
Er bestaat een systeem waarbij je één van de bouten van de kroonplaat vervangt door een bout met een kogel er bovenop.
Dit is dan een koppelvlak, waar je meerdere navigatie-/telefoonhouders op kan koppelen.

Even googlen; succes! :t

Ok bedankt :)

Even een andere vraag. Hoe monteren jullie gps mounts op de x-11? Ik heb gewoon de standaard clipons maar mijn gps mount past niet op de kleine rechte stukjes.
 
Bem wel zoiets tegengekomen bij een proefrit..

dQ4KA0b.jpg
 
Hallo allemaal,

Na twee jaren op een kleine all-road gereden te hebben werd het tijd voor wat anders en het is een X-11 geworden. De eerste 300 km's zitten er bijna op ik ben zeer tevreden met de acceleratie, stabiliteit en het comfort.

Ik kan niet wachten om meer te rijden en vooral ook langere ritten te doen. Voordat ik meerdaagse trips ga doen wil ik de motor eerst beter leren kennen en ben ik dus opzoek naar een werkplaatshandboek. Helaas kan ik geen Honda X-11 boek vinden van Clymer of Haynes.

Kan iemand mij verder helpen? Het liefst heb ik een echt boek maar een digitale zou ook prima zijn. Taal mag Engels of Nederlands zijn.

Onderaan de volgende pagina kan je de download link vinden van de service manual.

LINK
 
Bedankt voor de link van de wph.

Ik denk dat ik een keertje de remvloeistofreservoir ram mount ga proberen. Hopelijk vliegt de gps er dan niet van af.
 
Ik heb vandaag de x11 gewassen bij een wasbox special voor motorfietsen. Een paar kilometer later ging het FI lampje opeens branden. Verder kreeg ik geen codes oid. Het lampje bleef gewoon aan tijdens het rijden. Bij stilstand op stationair en mgv de zij standaard bleef die uit. Ging ik weer rijden, dan ging die weer branden na een paar kilometer.

Het had verder geen effect op de motor. Is dit een bekend probleem?
 
Nee, onbekend voor mij gewassen met hoge druk?

Ik weet nu wel dat er op diverse plekken nu aansluiting zitten waar ik ook altijd de water slang drukte om schoon te maken.
Misschien is zo 'n conector vochtig geworden.
er zit achter de schokbreker een rubbere manchet misschien zit deze niet goed en onder het zadel zit alles een beetje onbeschermd.
 
Ok bedankt. ik ga morgen nog een kijkje nemen. De spuit was niet echt hoge druk zoals je ze ziet bij autowasstraten. Hopelijk is het dan opgedroogd en ik ga zeker geen spuit meer gebruiken.
 
Afgelopen dagen kreeg ik opeens wel codes. 2 lange en 5 korte. knocksensor dus. Ik vermoed dat er water in de contacten waren gekomen. Vandaag kreeg ik geen codes meer dus ik denk dat het water ondertussen verdampt is. Ik ga het een en ander nog wel een keer controleren.

Even iets anders. Als nieuwe x-11 eigenaar verbaas ik mij hoe goedkoop de verzekering is. wa beperkt voor 15 euro en dat met maar 2 schadevrije jaren. Heeft dit te maken met het feit dat de motor maar enkele jaren geproduceerd is? Betalen jullie ook dergelijke bedragen?

Sprak vandaag toevallig een man die ooit een blackbird had gereden. Hij gaf mij het advies niet de standaard dempers van de x11 te vervangen met aftermarket. Hij had namelijk dubbele BOS dempers geprobeerd en zij dat de gewichtsreductie merkbaar was maar dat de power verminderde. Natuurlijk zijn er best grote verschillen tussen de blackbird en de x11 dus ik was benieuwd wat jullie ervaringen zijn met aftermarket dempers voor de x11. Ik ben best tevreden met het geluid en de looks van de oem dempers (ze worden wel heel snel heel heet :o ) maar wil wellicht in de toekomst wel dubbele yoshi's monteren. Kan je zomaar elke slipon gebruiken of moet ik ergens rekening mee houden vanwege het HECS3 systeem?
 
Laatst bewerkt:
Even iets anders. Als nieuwe x-11 eigenaar verbaas ik mij hoe goedkoop de verzekering is. wa beperkt voor 15 euro en dat met maar 2 schadevrije jaren. Heeft dit te maken met het feit dat de motor maar enkele jaren geproduceerd is? Betalen jullie ook dergelijke bedragen?

Er wordt voornamelijk gekeken naar de leeftijd van de motor, de leeftijd van de persoon waar de motor op staat, je woonplaats en het vermogen er de motor.

Tussen mijn oude 600cc hornet en de 1100cc X-11 zit afgerond 3 euro per maand.

Sprak vandaag toevallig een man die ooit een blackbird had gereden. Hij gaf mij het advies niet de standaard dempers van de x11 te vervangen met aftermarket. Hij had namelijk dubbele BOS dempers geprobeerd en zij dat de gewichtsreductie merkbaar was maar dat de power verminderde. Natuurlijk zijn er best grote verschillen tussen de blackbird en de x11 dus ik was benieuwd wat jullie ervaringen zijn met aftermarket dempers voor de x11. Ik ben best tevreden met het geluid en de looks van de oem dempers (ze worden wel heel snel heel heet :o ) maar wil wellicht in de toekomst wel dubbele yoshi's monteren. Kan je zomaar elke slipon gebruiken of moet ik ergens rekening mee houden vanwege het HECS3 systeem?

Geen ervaring mee. de motor kwam al met aftermarket dempers erop
 
Worden jullie x-eleven's ook zo heet bij deze buitentemperaturen?
Wanneer de motor opgewarmd is en ik de stad binnen kom met veel stop start punten zit het pijltje meteen rond de 90% en gaat de ventilator z'n werk doen. Ik las dat dit normaal is met de x-11 maar wat mij verbaast is dat hij pas goed af gaat koelen (onder de 70%) wanneer ik 80km u rij. Is dat normaal?
 
Terug
Bovenaan Onderaan