Het grote Honda X-11 topic deel 2

15 okt 2003
75
0
51
Duh Haag
#51
De X11 heeft zo'n mooi vermogensverloop dat er sprake is van valse traagheid.
Door het ontbreken van een piek, ervaar je het vermogen niet echt.
Daar moest ik ook aan wennen! ;)
 
Laatst bewerkt:

Strikkie

MF veteraan
10 nov 2006
4.131
3
60
Broek op Langedijk
#52
De superieure wegligging en de goede dempers dragen ook al niet bij aan de snelheidsbeleving :N Ik hoop dat ik er aan gewend raak vóór ik post krijg van CJIB...

Vraagje; hoe verstel je de koplamp eigenlijk? Hij schijnt nu ongeveer een meter voor het voorwiel.
En ik moet er van de week om 4:15 mee weg...
Enneh; Hoe kom ik aan een handboek/owners manual? Het heeft wat om te weten wat de bandenspanning moet zijn...
 

novascotia

MF veteraan
20 mei 2013
1.281
0
40
in Limburg
#55
Koplamp aan de zijkant zitten bouten los draaien. Wat ik voor mijn auto hanger qau afstelling van de koplampen (dus val mij niet aan hierover)ik zet mijn auto op een nagenoege waterpas onder grond, 5meter van de muur en dan moet de licht lijn op 0,5m. Hoogte zitten.
Maar bij de motor zit de koplamp iets hoger dus hier even rekening mee houden.

Werkplaats handboek die zijn hier aanwezig ik heb zelf deze ook digitaal gekregen, maar heb geen idee hoe ik dat ding bij jou kan krijgen.
Dan alleen de old fashion Way. (Jij stuurt mij een usb stick ik zet de info erop en stuur deze weer retour).

Maar dat kan zeker makkelijker
 

Strikkie

MF veteraan
10 nov 2006
4.131
3
60
Broek op Langedijk
#56
Zijn er in de kop van Noord-Holland nog meer X-11 rijders of ben ik de enige sinds de man uit Warmetuut de zijne plat gelegd heeft?

Kom ook wel eens bij Mad-racing :Y

Ik kwam gister een collega tegen die iemand kent die er een heeft :Y Een Limburger natuurlijk *D
 
2 dec 2010
170
0
34
Duizel
#59
WELKOM nieuwe X-rijders.

Jullie zullen merken dat de X een fantastisch-geweldige motor is. Een echte alleskunner. Je laat veel racertjes achter je bij zowel het verkeerslicht als in het bochtenwerk in bijvoorbeeld de Eifel / Sauerland / Bergischland / Alpen /Dolomiten etc etc (ja ja, ik spreek uit eigen ervaring). Veel koppel onderin, maar ook niet te flauw bovenin.

Je kunt andere knalpijpen eronder schroeven (= CJIB-proof), wat je ook weer wat PK oplevert, evenals uitlaatbochten van een XX, K&N filter, PC3 en nog wat ander gekietel....

Wij gaan er elk jaar bepakt-en-bezakt mee op vakantie. Dan is t een echte toerbuffel. Maar zonder bagage klauteren we als een stel berggeiten de bergen omhoog en omlaag.

@Sandah: Mooi aantal km's heb je gereden. Ik zou met jouw km's even naar de distributieketting en - spanner kijken. Vaak zijn ze rond 50.000-70.000km toe aan vervanging. Vaak is enkel de spanner voldoende, maar soms moet er ook een nieuwe ketting op.

Deksel rechterkant is ws oliedeksel, dynamo zit links als ik t uit mijn hoofd weet... Werl zo handig, weet je meteen waar je de 3,7 liter 10W40 in moet kiepen bij een oliebeurtje ;-)

En nee, ik heb helaas geen adresje, want die dingen zijn extreem zeldzaam. Net zo zeldzaam als de dynamodeksel aan de linkerzijde. Daarom heb ik ook stootblokken erop, scheelt me een paar pleurie, mocht ze omvallen. O-)

Uitlaatklemmen van een XX passen ook. Zijn minder zeldzaam en daarmee ook minder duur.

Afschermblik onder de uitlaten zijn op zich nog wel 2e hands te verkrijgen. Zal eens ff polsen.

Artikelnummers staan meestal ook in het werkplaatshandboek. Ik heb alleen een Duitse versie van het handboek. Er zijn ook NL versies in omloop.

Als iemand handbooek heeft digitaal kun je m ook via WeTransfer.com versturen. Tot 2Gb gratis, geen reclame, geen abo's, nieuwsbrieven of wat dan ook. Ontvanger krijgt link en kan binnen 10 dagen downloaden. Verzender krijgt bericht zodra de bestanden gedownload zijn.

Bandenspanning hangt ook van type band af... wij hebben 2.5 voor en 2.8 achter.

Koplamp, bouten links en rechts een slag los draaien en afstellen maar. (niet vergeten weer vast te schroeven, hihihi). Idee is om dan ook meteen de lamp te vervangen. Heb nu de 130% van Philips er in zitten. Scheelt echt veel! Rogier heeft een Xenon ingebouwd. Gaat ook heel erg goed. Niet geheel RDW-erkend enzo, maar ach.. je mag ook niet te hard rijden :P :+
 
15 okt 2003
75
0
51
Duh Haag
#60
HX11je: bedankt voor de feedback!

Distributie heb ik idd 10K geleden laten doen.
Het oliedeksel geef ik wel een spuitje.

Wbt dat je uitkijkt naar het afschermblik: onwijs bedankt!!!

Ik kom je nog wel eens tegen op een bergpaatje (of de A4).

Thanks!

WELKOM nieuwe X-rijders.

Jullie zullen merken dat de X een fantastisch-geweldige motor is. Een echte alleskunner. Je laat veel racertjes achter je bij zowel het verkeerslicht als in het bochtenwerk in bijvoorbeeld de Eifel / Sauerland / Bergischland / Alpen /Dolomiten etc etc (ja ja, ik spreek uit eigen ervaring). Veel koppel onderin, maar ook niet te flauw bovenin.

Je kunt andere knalpijpen eronder schroeven (= CJIB-proof), wat je ook weer wat PK oplevert, evenals uitlaatbochten van een XX, K&N filter, PC3 en nog wat ander gekietel....

Wij gaan er elk jaar bepakt-en-bezakt mee op vakantie. Dan is t een echte toerbuffel. Maar zonder bagage klauteren we als een stel berggeiten de bergen omhoog en omlaag.

@Sandah: Mooi aantal km's heb je gereden. Ik zou met jouw km's even naar de distributieketting en - spanner kijken. Vaak zijn ze rond 50.000-70.000km toe aan vervanging. Vaak is enkel de spanner voldoende, maar soms moet er ook een nieuwe ketting op.

Deksel rechterkant is ws oliedeksel, dynamo zit links als ik t uit mijn hoofd weet... Werl zo handig, weet je meteen waar je de 3,7 liter 10W40 in moet kiepen bij een oliebeurtje ;-)

En nee, ik heb helaas geen adresje, want die dingen zijn extreem zeldzaam. Net zo zeldzaam als de dynamodeksel aan de linkerzijde. Daarom heb ik ook stootblokken erop, scheelt me een paar pleurie, mocht ze omvallen. O-)

Uitlaatklemmen van een XX passen ook. Zijn minder zeldzaam en daarmee ook minder duur.

Afschermblik onder de uitlaten zijn op zich nog wel 2e hands te verkrijgen. Zal eens ff polsen.

Artikelnummers staan meestal ook in het werkplaatshandboek. Ik heb alleen een Duitse versie van het handboek. Er zijn ook NL versies in omloop.

Als iemand handbooek heeft digitaal kun je m ook via WeTransfer.com versturen. Tot 2Gb gratis, geen reclame, geen abo's, nieuwsbrieven of wat dan ook. Ontvanger krijgt link en kan binnen 10 dagen downloaden. Verzender krijgt bericht zodra de bestanden gedownload zijn.

Bandenspanning hangt ook van type band af... wij hebben 2.5 voor en 2.8 achter.

Koplamp, bouten links en rechts een slag los draaien en afstellen maar. (niet vergeten weer vast te schroeven, hihihi). Idee is om dan ook meteen de lamp te vervangen. Heb nu de 130% van Philips er in zitten. Scheelt echt veel! Rogier heeft een Xenon ingebouwd. Gaat ook heel erg goed. Niet geheel RDW-erkend enzo, maar ach.. je mag ook niet te hard rijden :P :+
 
21 jun 2004
15.793
13
55
Purmerend
Bezoek Site
#66
Zijn er in de kop van Noord-Holland nog meer X-11 rijders of ben ik de enige sinds de man uit Warmetuut de zijne plat gelegd heeft?

Kom ook wel eens bij Mad-racing :Y

Ik kwam gister een collega tegen die iemand kent die er een heeft :Y Een Limburger natuurlijk *D
Ik heb 2 X-11's in onderhoud (Purmerend). Die mannen komen ook uit de regio.
Daarnaast heb ik bijna 200 Blackbirds als klant (dat is mijn specialisatie naast de motorbanden), en heb ik veel gebruikte onderdelen op voorraad. Dus als je wat zoekt of wil weten.....
 
15 okt 2003
75
0
51
Duh Haag
#68
Ik heb je een email gestuurd.
Klopt jouw adres nog?

Ik heb 2 X-11's in onderhoud (Purmerend). Die mannen komen ook uit de regio.
Daarnaast heb ik bijna 200 Blackbirds als klant (dat is mijn specialisatie naast de motorbanden), en heb ik veel gebruikte onderdelen op voorraad. Dus als je wat zoekt of wil weten.....
 
1 mei 2015
4
0
41
#71
Hi
Ook ik ben sinds een goede maand de trotste bezitter van X-11.

Ben nieuw hier op het MF maar zit al best een tijdje mee te lezen, of als ik wat informatie zoek kom ik vaak hier terecht... :-)

Maar goed ook een X11 dus; Hoe ik bij die motor terecht kwam.. gewoon via een advertentie op zeelandnet.. Mijn 1ste reactie was echt van WTF is dat voor een ding, nog nooit eerder gezien maar was gelijk verkocht.. En zeker toen ik bij die motorzaak langs ging en hem voor het 1st in het echt zag was ik helemaal hoteldebotel ervan... Maar ja toch een beetje twijfel; heb nog niet zo heel lang m,n motorijbewijs en zo,n fiets heeft toch een bak vermogen.... A,fijn lang verhaal kort. Na 2 weken twijfelen hem gekocht... en nu: een maand en 2500km verder alleen nog maar trotser op m,n fietsje..

Dus in zeeland rijd er ook 1.. (ben nog geen andere tegen gekomen;)
 
1 mei 2015
4
0
41
#75
Het is niet m,n 1ste fiets.. Dat was een shadow vt750 uit 1984... onverwoestbare bike.. Maar nu deze dus... ander verhaal.... wat het meest frustrerend tot nu toe is.. Ik kan hem gewoon niet houden.. Hij blijft vanonder me vandaan schieten..