Maak inderdaad een proefrit, want ik ben 1.98 en weeg 140kg :-) en de motor is IETS te klein voor mij. Maar goed: liefde gaat waar het niet heen kan.
De belangrijkste zinsnede uit mijn reactie is dat de motor meer kan dan dat jij kunt. Daar ligt het gevaar. Laat deze zin vandaag door je hoofd glijden.
De X11 is geen beginnersfiets. Een X11 trekt in de eerste versnelling door naar 100kmu. De X11 heeft last van valse traagheid en dat betekent dat je harder gaat dan dat je denkt. Mijn X11 rijdt het lekkerst tussen de 140 en 160 en dat voelt als 100. Daarnaast ga je ook af en toe wat sportief rijden en hij accelereert harder dan je denkt.
Hij remt en spoort geniaal. Maar wat doe jij als je te hard aankomt bij een afrit, of als je het verkeer verkeerd hebt gelezen en je moet in de ankers, of als de bocht die je pakt vol ligt met zand? Ervaring gaat dan tellen en hoe zwaarder de motor, des te lastiger wordt het corrigeren.
Ik rijd nu ruim 20 jaar en altijd, behalve boven de 25 graden of als de weg wit is. 1000 km per week woon-werk en daarnaast nog voor de lol. En nog steeds moet ik mezelf inhouden, respect tonen voor de situatie, want de motor kan meer dan dat ik kan!
ALS je jezelf laat verleiden door anderen, als je overmoed KUNT krijgen, als je niet rijdt alsof iedere andere in het verkeer gek is, dan moet je het niet doen!
Heb je respect voor de motor, weet je je eigen (on-) kunde, heb je zelfbeheersing, ga je vaak rijden (routine) en ga je deze relatie HEEL langzaam uitbouwen, dan heb je een prachtmotor...
De zin is: 'De motor kan meer dan dat jij kunt!'
Houdt ons op de hoogte!
De belangrijkste zinsnede uit mijn reactie is dat de motor meer kan dan dat jij kunt. Daar ligt het gevaar. Laat deze zin vandaag door je hoofd glijden.
De X11 is geen beginnersfiets. Een X11 trekt in de eerste versnelling door naar 100kmu. De X11 heeft last van valse traagheid en dat betekent dat je harder gaat dan dat je denkt. Mijn X11 rijdt het lekkerst tussen de 140 en 160 en dat voelt als 100. Daarnaast ga je ook af en toe wat sportief rijden en hij accelereert harder dan je denkt.
Hij remt en spoort geniaal. Maar wat doe jij als je te hard aankomt bij een afrit, of als je het verkeer verkeerd hebt gelezen en je moet in de ankers, of als de bocht die je pakt vol ligt met zand? Ervaring gaat dan tellen en hoe zwaarder de motor, des te lastiger wordt het corrigeren.
Ik rijd nu ruim 20 jaar en altijd, behalve boven de 25 graden of als de weg wit is. 1000 km per week woon-werk en daarnaast nog voor de lol. En nog steeds moet ik mezelf inhouden, respect tonen voor de situatie, want de motor kan meer dan dat ik kan!
ALS je jezelf laat verleiden door anderen, als je overmoed KUNT krijgen, als je niet rijdt alsof iedere andere in het verkeer gek is, dan moet je het niet doen!
Heb je respect voor de motor, weet je je eigen (on-) kunde, heb je zelfbeheersing, ga je vaak rijden (routine) en ga je deze relatie HEEL langzaam uitbouwen, dan heb je een prachtmotor...
De zin is: 'De motor kan meer dan dat jij kunt!'
Houdt ons op de hoogte!