Het grote Honda X-11 topic deel 2

Zó snel ging ie nou ook weer niet, en er reed een rooie wat anders voorop. En ik stond alleen te kijken; barst, een X-11!
zó vaak kom je ze niet tegen
 
even oma weer schoppen :P

Ik sta op het punt om een X-11 aan te schaffen *D. Ik heb er al op proefgereden en vind het heerlijk. Alleen zou ik wel de zithouding iets rechter willen maken, dmv stuurverhoging en stepverlagers.

Qua stuurverhoging zie ik wel dat het kan, maar kan door de bomen van risers, sturen en kroonplaten het bos niet meer zien wat het handigst is te kopen.

Is het ook mogelijk om gewone risers te plaatsen, waar dan het stuur op komt te liggen. Of kan ik met elke universele riser gebruiken ?
 
even oma weer schoppen :P

Ik sta op het punt om een X-11 aan te schaffen *D. Ik heb er al op proefgereden en vind het heerlijk. Alleen zou ik wel de zithouding iets rechter willen maken, dmv stuurverhoging en stepverlagers.

Qua stuurverhoging zie ik wel dat het kan, maar kan door de bomen van risers, sturen en kroonplaten het bos niet meer zien wat het handigst is te kopen.

Is het ook mogelijk om gewone risers te plaatsen, waar dan het stuur op komt te liggen. Of kan ik met elke universele riser gebruiken ?

Even kijken:
Stepverlagers geen ervaring.
Sb stuur heb ik zelf erop zit goed.
En ik heb de fiets iets verhoogd achter.
Dmv alu. Plaatje tussen frame en schokbreker te plaatsen.

Dit is puur een aan name jij bent groter als 1.88m. :)
 
Even kijken:
Stepverlagers geen ervaring.
Sb stuur heb ik zelf erop zit goed.
En ik heb de fiets iets verhoogd achter.
Dmv alu. Plaatje tussen frame en schokbreker te plaatsen.

Dit is puur een aan name jij bent groter als 1.88m. :)


Ik ben 1.83m, je zat er dicht bij :P

Die stepverlagers of voetsteun verlagers is puur om mijn benen iets naar beneden te brengen. ik vind ze zo hoog zitten. Het kan ook gewoon wennen zijn. Mijn huidige motor is een cb600f hornet.

Maar de stuur iets naar mij toe brengen, zou ik wel wat fijner vinden, dus daar richt ik mij eerst op, wat de mogelijkheden zijn
 
Hoi!

Ook ik ben sinds enige tijd eigenaar van een X-11, het welbekende verhaal; kwam hem tegen op MP, geen idee wat het was, een keer googelen en ik was verkocht.

nu zon 2 maanden in mn bezit en al 5 duizend km gereden, o.a. naar Schotland en een paar tripjes naar Duitsland.

Dit is mijn 3e motor (1ste een VFR, 2e ook een VFR maar voor de handel) dus dit is een mooi opstapje geweest.

Motor gekocht met 42000, redelijk wat af kunnen dingen van de prijs.

Nu zon 5000 km later was het toch tijd voor wat onderhoud, 2 bandjes, setje voorremmen en wat verse olie.

Optisch is er een fly screen gemonteerd van Puig, ik wil in de toekomst de koplamp nog vervangen voor een LED exemplaar, Ali Express heeft genoeg keuze.

En ik wil de staart wat netter maken, wellicht een andere under tray met nieuw achterlichtje en kentekenplaat houder.

Zijn er trouwens nog x11 bezitters in de omgeving van Zwolle?

Altijd leuk om een keer te rijden.

hier wat fotos van mijn motor

F87cR9U.jpg


OtUGj3U.jpg


bkRX7FY.jpg


Groetjes,

Karim
 
Laatst bewerkt:
Woon in limburg leuk dat de fiets positief bevallen we zijn met een select groepje x11.
Ik heb zelf een probleem met mijn laad systeem maar heb nog niet gemeten strings alleen gericht. de accu 12.75v en laad spanning deze was naar mijn mening niet goed 12.80 v dus hier moet ik verder zoeken😣
 
@novascotia, als ik de klacht zo hoor vermoed ik de spanningsregelaar, Vrijwel de meeste honda's hebben hier problemen mee. als deze kapot zou ik direct voor een alternatieve gaan met extra koelribben.
 
@novascotia, als ik de klacht zo hoor vermoed ik de spanningsregelaar, Vrijwel de meeste honda's hebben hier problemen mee. als deze kapot zou ik direct voor een alternatieve gaan met extra koelribben.

Ja daar ben ik al bang voor is een kwaal maar wil het even uit sluiten natuurlijk 🤔😉
 
Yup, been there, seen it, done it...
Echter pas bij 90.000, dan mag het ook kapot gaan...
O-)

@novascotia, als ik de klacht zo hoor vermoed ik de spanningsregelaar, Vrijwel de meeste honda's hebben hier problemen mee. als deze kapot zou ik direct voor een alternatieve gaan met extra koelribben.
 
Op autoscout24.nl staat nog een blauwe, waarvan ik of een aankoopkeuring heb liggen van erikvanlent.

Deal was niet doorgegaan omdat ik een betere deal voor mijn neus kreeg.. die rode dus.😁
 
Mijn x11 mag eventueel weg, 48000 km

500km geleden 2 nwe bridgestones, voor remblokken, olie en filter en de kettingspanner.

Banden, olie en remmen heb ik laten doen bij Jager motoren, factuur aanwezig.

De kettingspanner is van een Blackbird, de versie met dubbele groene stip, deze zou beter moeten zijn dan de zwarte spanner voor de x11 is mij verteld. Deze heb ik zelf vervangen.

Ik ben met de motor moeiteloos naar schotland gereden, ter info dit was voor het onderhoud dat gepleegd is.

Verder is de motor origineel op de delkevic dempers en givi schermpje na.

Db killers zijn aanwezig als ook de originele dempers.


Vraagprijs is 3200 euro. Foot van de motor staat in een bericht van mij hierboven.

Mocht er serieuze interesse zijn, graag even een persoonlijk berichtje.

Mvg karim
 
Hallo allemaal,

Na twee jaren op een kleine all-road gereden te hebben werd het tijd voor wat anders en het is een X-11 geworden. De eerste 300 km's zitten er bijna op ik ben zeer tevreden met de acceleratie, stabiliteit en het comfort.

Ik kan niet wachten om meer te rijden en vooral ook langere ritten te doen. Voordat ik meerdaagse trips ga doen wil ik de motor eerst beter leren kennen en ben ik dus opzoek naar een werkplaatshandboek. Helaas kan ik geen Honda X-11 boek vinden van Clymer of Haynes.

Kan iemand mij verder helpen? Het liefst heb ik een echt boek maar een digitale zou ook prima zijn. Taal mag Engels of Nederlands zijn.
 
Hallo allemaal,

Na twee jaren op een kleine all-road gereden te hebben werd het tijd voor wat anders en het is een X-11 geworden. De eerste 300 km's zitten er bijna op ik ben zeer tevreden met de acceleratie, stabiliteit en het comfort.

Ik kan niet wachten om meer te rijden en vooral ook langere ritten te doen. Voordat ik meerdaagse trips ga doen wil ik de motor eerst beter leren kennen en ben ik dus opzoek naar een werkplaatshandboek. Helaas kan ik geen Honda X-11 boek vinden van Clymer of Haynes.

Kan iemand mij verder helpen? Het liefst heb ik een echt boek maar een digitale zou ook prima zijn. Taal mag Engels of Nederlands zijn.

Ik heb wel een digitale in het engels voor je.. maar die is nog op mn werk.. ik stuur morgen je wel een pm..
 
Ik heb wel een digitale in het engels voor je.. maar die is nog op mn werk.. ik stuur morgen je wel een pm..
Ok bedankt :)

Even een andere vraag. Hoe monteren jullie gps mounts op de x-11? Ik heb gewoon de standaard clipons maar mijn gps mount past niet op de kleine rechte stukjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan