Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Lekkere paden hoor, is dat in je achtertuin, of moet je een
stukkie rijden ?
Lekker hoor, hier heb je de KUIL, voor de rest wordt er strengIk zit binnen 1 minuut in dit bos!
Brabant he!
Hallo!
Sinds kort eigenaar van deze mooie FS 450 uit 2006! Voorheen supersport gereden. Dit is toch wel heel anders (in positieve zin)!
Iemand toevallig tips voor zn allergie voor olie?!
[afbeelding]
Allergie voor olie??
Wat bedoel je?
Check je peil bij koude motor[niet gelopen] dan moet het niet hoger staan danJa vooral de rode uitslag op zn buik.
Nja ik ben erachter dat af en toe een rubber of pakking vrij normaal is (nu weet ik wel dat een sm/cross/enduro wel 3x zoveel onderhoud nodig heeft dat een supersport)?! Verder las ik dat een Husaberg met een schoon blok ook vaak van korte duur is.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de vorige eigenaar alles snel in elkaar heeft gezet. Afgelopen week is er een scheurtje ontstaan in de carter ontluchtingsslang tussen het blok en het frame. Hier gooide hij ook vrij veel olie uit (kwestie van slangetje vervangen, goh ).
De lokale husaberg-dealer zei dat het vrij normaal is dat daar veel olie doorheen gaat. En dat het type blok van 2002 - 2008 al voldoende olie heeft wanneer dit al te zien is door het kijkglaasje.
Verder ben ik vrij tevreden, hij rijdt, stuurt en gaat fantastisch en rijd in de omgeving Enschede!
Ik heb een brief van de poltie gekregen omdat men plaat te "horizontaal" hangt
Waarschuwing en ik moet hem komen tonen aan het politiebureau
Een jaar geleden werd ik ook al aan de kant gezet door een "zwaantje" nl baksteen
Die zei dat men plaat te schuin ging toen ik vertelde dat dat gwn de originele plaathouder was en hij zo goedgekeurd is voor de openbare weg bleef hij moeilijk doen/tegenspreken
Moest hem toen wel niet komen tonen aan het politieburea en was bij een waarschuwing gebleven en ik moest men plaat rechter hangen...
Heb toen gwn een metalen latje gaan halen paar gaatjes geboord en die tussen de plaat/houder gemonteerd zodat die ietsje rechter hing...
Nu dus weer een waarschuwing en er staat bij dat die in een hoek van 90° moet hangen
Heb nog ééns 2 "rondelllen" achter het metalen plaatje gemonteerd waardoor hij naar mijn mening echt wel al behoorlijk recht hanggt maar ben zeker dat ze toch weer gaan zeiken/moeilijk doen plaat is gwn perfect leesbaar kunnen ze zich niet met ander dingen bezig houden
Oke bedankt.
Er zit inderdaad al een mooie grove spons bovenin die toeter. Ik kom ook dit soort dingen tegen; is dat wat? Zo ja/nee, waarom?
[afbeelding]
velgjes verkocht
ff op de spaarrekening zetten voor de revisie volgede winter
Dat is een poor man's reparatie, dat afgeknipte pootje staat
vol met olie , gaat vast lekken .
De dop in de kleppendeksel plaatsen is ook niet handig ,
hopen dat de gewone slangaansluiting er nog in past .
Al die moeite , waarom niet gewoon een origineel stuk bestellen
en die monteren
Ik zeg , niet doen, maar dat is mijn bescheiden mening
Van middag nog ff tot op het bot nat geregend ,
maar ik ben allang blij dat het de laatste tijd een beetje redelijk
weer is
Is geen reparatie.
Is op oplossing voor het olie aanzuigen door de filterbox (frame). Op de ontluchting die boven de nokkenasketting zit komt echt veel druk te staan waardoor de olie naar de filterbox geduwt word.
Dit wordt dus vaak afgedopt omdat 1 ontluchting genoeg is.
Ik heb een enkele ontluchting van een 2002-2003 model (op mijn 2006 blok) en ook de extra ontluchting gelijk boven het nokkenastandwiel afgedopt zitten.
(de 'factory' SM bikes hebben het ook zo )
Oil trap nr 150 152-01 is een broek met een pijp voor 2002
staat toch ff netter