Het grote Husaberg topic 2

wielen liggen niet in de weg, maar als er iemand de vraagprijs geeft
dan heeft ie ze .
Mijn beurs is ook niet van elastiek :$ .
Vandaag de nieuwe 2007 wielen binnen gekregen *O* ,
achterwiel zat nog in de 2007 verpakking 8-) .
Uitspaken en spuiten , dan kunnen ze onder het monster
 
full

full

Spacer zit erbij , zodat je met grote schijf/radiale klauw kan rijden

monsterwielen worden half zwart half groen
full
 
Even wat leek vragen over een Husaberg 450 van 2009:
* Wat zijn de overeenkomsten met een KTM?
* Met welk type KTM (+bouwjaar) is die vergelijkbaar (indien van toepassing)?
* Zijn ze betrouwbaar/bullitproof?
* Waar op letten bij aanschaf?
 
Toevallig de 450 uit hoevelaken op het oog? Die motor heeft meer als 250 uur gelopen... Het is maar dat je het weet.
 
Ik kwam laatst iemand tegen die al 400uur op zijn 2009 had gezet, dus het kan ook gewoon met de nieuwe blokken :Y
 
Schiet lekker op, worden steeds minder uren :+ ,
over een week is ie net ingereden _O-
 
Haha. Ik heb ook intresse gehad in die motor. Moest toe. 4400 koste. En ja wat is veel uur... Alles staat of valt bij onderhoud
 
Haha. Ik heb ook intresse gehad in die motor. Moest toe. 4400 koste. En ja wat is veel uur... Alles staat of valt bij onderhoud
Precies, ik heb liever een met flinke uren in korte tijd met onderhoud en liefde.
Dan eentje die af en toe eens uit een garage getrokken werd,
om er flink mee te trappen, en dan zo weer de garage in B| .

Als er rekeningen bij zitten van het werk/onderhoud,
dan weet je dat er naar om gekeken is .
En die mensen letten vaak ook beter op olie niveau etc 8-)
 
Laatste crash had ik mijn voorwiel beschadigd,
diepe krassen en een deuk .
full

full

Met een zware rubberen hamer een verfstripper en
flinke werkbank, kun je ze redelijk netjes krijgen
full

Velg goed heet maken tegen haarscheuren,
en dan met gepast geweld de boel weer fatsoeneren
full

Kale plekken weer zwart maken en je kunt weer
redelijk netjes en belangrijker, zonder slingers op pad
full
 
Laatste crash had ik mijn voorwiel beschadigd,
diepe krassen en een deuk .
[afbeelding]
[afbeelding]
Met een zware rubberen hamer een verfstripper en
flinke werkbank, kun je ze redelijk netjes krijgen
[afbeelding]
Velg goed heet maken tegen haarscheuren,
en dan met gepast geweld de boel weer fatsoeneren
[afbeelding]
Kale plekken weer zwart maken en je kunt weer
redelijk netjes en belangrijker, zonder slingers op pad
[afbeelding]

Goed gefixt menno :9 Die goeie ouwe brander-hamer combinatie blijft één van de betere ;)
Hoe zit dit nu met de spaakspanning? Of verandert er daar niet zoveel aan?
 
Even nog eens de aandacht vestigen op loslopend wild..

Ik was gisteren aan het rijden met de husa in weidepaadjes (openbare weg), waarna er een hert oversprong. Heb hem vol geraakt tegen zijn achterkant. Ik ben er goed vanaf gekomen maar het hertje jammer genoeg niet:(.. Al goed dat ik niet al te hard reed (70km/u). Altijd waakzaam zijn dus zeker in deze tijd van het jaar!
 
Even nog eens de aandacht vestigen op loslopend wild..

Ik was gisteren aan het rijden met de husa in weidepaadjes (openbare weg), waarna er een hert oversprong. Heb hem vol geraakt tegen zijn achterkant. Ik ben er goed vanaf gekomen maar het hertje jammer genoeg niet:(.. Al goed dat ik niet al te hard reed (70km/u). Altijd waakzaam zijn dus zeker in deze tijd van het jaar!

Zonde, maarja, niets aan te doen.
Remmen red je ook niet hoor op een zandpad....
 
Bij mij 204 uur. Dus nog even door blijven vragen. :9

@Gemonde: wat is nog wel redelijk qua uren?


Btw, wel mooi zo'n Husaberg. :]

Maatje van mij heeft dezelfde, een nadeel; hij heeft geen kickstart... Heeft al een paar keer gestaan dat ze accu het niet deed, dan baal je. En zie hem dan maar is aan te rennen |(
 
Hallo mensen,

Ik ga binnenkort misschien een Husaberg (FS 450 factory SM) van 2006 kopen en ben benieuwd hoeveel onderhoud zo'n motor nodig heeft. Ik heb zelf een Husqvarna TE350 dus van elke 1000 km olie verversen kijk ik niet op, maar klepspeling checken/stellen bijv. hoe vaak moet dat? Ik ben best wel handig maar om nou elk jaar het hele blok open te trekken zoals ik madmenno op de eerste pagina heb zien doen, daar heb ik de expertise en tijd niet voor.

Als ik op internet de 2006 Owners Manual inkijk, hebben ze het ook steeds over uren i.p.v. km's (bijv. bougie vervangen elke 30 uur, olie en filter verversen elke 15 uur of 100 liter benzine). Hoe vertaalt zich dat naar km's? Ik bedoel, mijn Husky loopt gemiddeld 1 op 25 dus dan zou de onderhoudsinterval 2500 km zijn? Dat kan ik me niet voorstellen.

Hierboven hebben jullie het ook over 250 uur, dat dat heel veel is voor een Husaberg. De motor die ik op het oog heb, heeft 9500 km gelopen. Moet ik daar dan ver vanaf blijven? Hoe vaak heeft zo'n motor dan een uitgebreide revisie nodig?

Ik ga de motor voornamelijk gebruiken voor woon-werk (kwartiertje heen, kwartiertje terug), zo nu en dan een kort ritje, een boodschapje in de stad, etc. (Voor toertochten/vakanties heb ik nog een Tuono staan.) Ik verwacht er zo'n 2000 km per jaar mee te rijden.

Alvast bedankt voor info, aankooptips, etc.
 
Een keer per jaar normaal onderhoud (olie, filter, andere vloeistoffen, kleppen checken etc) doen lijkt me voor jou prima. Dan misschien elke vier jaar wat extra werk (nieuwe zuiger, lagers, bougie, dat soort spul) laten doen.
1 op 25 op je Husk?? Die van mij (510 SMR) doet 1 op 11 a 12, niet veel beter! Gebruik je de gashendel wel? :-)
 
1 op 25 op je Husk?? Die van mij (510 SMR) doet 1 op 11 a 12, niet veel beter! Gebruik je de gashendel wel? :-)
Die van mij is een TE350 van 19 jaar oud, misschien dat dat 't verschil maakt? Maar ik zweer je, gemiddeld 1 op 24 à 25!

Maar een Husaberg met 9500 km, daar hoef je in principe dus niet voor terug te deinzen, als 'ie maar een keer gereviseerd is in de tussentijd?
 
Ik zou persoonlijk ook een niet-gereviseerde met die km stand nog wel aandurven, afhankelijk van hoe die loopt, maar beter is gereviseerd natuurlijk (mits vakkundig gedaan). Uiteindelijk kan zo'n motor natuurlijk 100,000 km makkelijk aan mits met het nodige onderhoud en vervanging van slijtage onderdelen, tijdig uitgevoerd...
 
Zeker weten. Maar ik vind dat de inmiddels 19 jaar oude Husky qua looks nog best een eind mee kan komen.

De velgen van m'n Husky vind ik dan wel weer stukken fraaier. Helaas een andere tint blauw dan de Husaberg, anders had ik ze misschien omgewisseld.

full


Lukt het me niet de Husky in z'n geheel te verkopen, dan gaat 'ie in onderdelen weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan