Het grote Husaberg topic 2

Iemand nog interesse in een ingeoliede schuim filter voor de husa. Is gebruikt maar goed,maar de fe501e is al een tijdje niet meer in bezit.

full
 
Zo ben al een tijd niet meer op 't forum geweest.

Vraag betreft motorswap. Laatst ging het bij mij ook weer kriebelen om mijn FE650e in elkaar te zetten. Helaas moet echt m'n hele blok gedaan worden, er valt denk ik nog maar weinig binnen de marges. Hij ligt nu helemaal uit elkaar, en zo op het eerste gezicht moet de krukas gedaan worden (balansas is er zover ik mij kan herrinneren af), zuiger, cylinderbus, distributieketting, kleppen geen flauw idee... Ik vraag me af of ik niet slimmer af ben een (grijs) LC4 blok in te hangen van een 660 KTM. Nou kan ik hier amper informatie over vinden, ben ook op het husaberg forum geweest. Nog geen eerdere projecten gezien. Ik ben anders bang dat ik de hele zooi de deur uit doe (inclusief 17" velgen). Dan koop ik er later wel een ktm voor terug als ook een deel van m'n andere motoren verkocht zijn...

Weet iemand of een swap mogelijk is?

Édit : gaat toch maar in onderdelen de deur uit
 
Laatst bewerkt:
Hey husaberg fans.

Ik heb inmiddels al een aantal jaren een husaberg fs 650 en rijd er nog met veel plezier op. Maar het wordt tijd dat er groot onderhoud gepleegd gaat worden. Maar ik vroeg me af waar jullie je onderdelen bestellen? En dan met name lagers distributieset en andere onderdelen voor het blok. Zijn er complete revisiekits te krijgen? Of moet je alles zelf samenstellen? Heb natuurlijk zelf ook wel gezocht, maar ben nog niet echt andere websites tegengekomen dan ebay.
Het gaat overigens om 2006 model.
Thanks alvast

Ruud
 
Laatst bewerkt:
Zijn er ook mensen die misschien weten of ik een ontsteking van een 470 fe 2001 kan monteren op een 550fe?

Motor onlangs gekocht en ben er achter gekomen dat de ontstekingen een probleem gevalletje zijn.
 
Heb ook al contact gehad met hpi en taffmeister om eventueel een nieuwe aan te schaffen, maar ben nieuwsgierig naar wat meer info.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wat zwart 2008 plastic liggen. Vind je niet zo veel. Misschien dat er hier iemand geïnteresseerd is?
 
Hallo SM-ers, ik heb enkele vraagjes over de 650 en 550, beiden uit 2008.

Ik begreep dat er qua power niet veel verschil tussen zit maar welk blok is geschikter om een stukje snelweg mee te pakken zonder het gevoel te krijgen dat er elk moment een zuiger om je oren kan komen zetten? (zoals op mijn Husky SMR450 destijds als je boven de 110km/u reed).
Zit er qua koppel nog duidelijk verschil tussen de modellen? Aangezien ik 95kg weeg zeg ik 'meer is beter'.

Zit er verder een contactslot op die dingen gezien er een elektrische start op zit? Ik vermoed van niet maar hoop van wel...

En als laatste vroeg ik me af of er ook duo stepjes bij zitten, hoe belachelijk ook zaten deze wel bij mijn husky dus de optie zou mooi zijn.

Alvast bedankt want ik heb met online speuren deze info niet kunnen vinden,althans geen redelijk objectieve mening ;)
 
Even een mooie schop. Ik heb een nog bijna nieuw husaberg petje liggen, de nieuwe stijl, dus blauw wit. Aangezien mijn Husa al anderhalf jaar weg is, kan ik er iemand blij mee maken? Graag ff pb. Is gratis af te halen in bunschoten, wil heb ook wel opsturen tegen verzendkosten :)
 
Hallo mede-Husa rijders,

Iemand nog interesse in een setje 17 inch velgen ? Heb nog een setje liggen. Moet nog even naar de J waarde kijken. Zitten banden op maar kunnen beter vervangen worden.
 
Laatst bewerkt:
Heren/dames,

Vandaag een stukje gereden met mijn FS650e en elke keer liep hij in 1 a 2 trappen (accu is leeg doordat hij 8 maanden stil stond). Na het vol tanken wilde hij echter niet meer starten, alsof hij snel verzoop. Ik heb de motor nog maar 300km ofzo dus helemaal bekend met de carburateur opties ben ik nog niet maar kan dit met een volle tank te maken hebben aangezien hij de hele middag geen issues gaf?
 
Op sommige carburateurs zit een 'hete startknop', soort omgekeerde choke voor koude start. Kan rood gekleurd zijn, probeer dat eens. En als dat het niet is zou ik een nieuwe bougie plaatsen, en kijken of er soms vuil in de carburateur zit.
 
Goedenavond Allen,

Ik heb mij ook trots aangesloten bij de Husa gemeenschap door de aanschaf van een 2003 FE400E (sm).
Nu heb ik slechts een aantal vragen voor wie hier antwoord op kan geven.

Onderdelen blijken erg lastig te vinden voor deze motor, en laat ik nou net een Nokkenasketting nodig hebben!
Heeft iemand nog toevallig één liggen (kapot mag ook zodat ik deze kan cross-referencen aan een ander model)?
Zou een universele mogelijk zijn en zo ja, wat voor soort? :P
Waar halen jullie onderdelen vandaan voor de pre-husqvarna Husabergjes?

Hopelijk kan iemand mij verder helpen want ik kan niet wachten tot ik eindelijk mn eerste rondje erop kan maken!!:]

En ook ben ik hier om hopelijk de Oma iets langer uit te stellen :Y
 
5D28B9BE-FBDD-4B8A-B364-4B959FB35291.jpeg

Zondag ga ik deze superdikke Husaberg halen! Blokkie compleet gereviseerd met uiteraard de nodige bonnen aanwezig! Nu vraag ik mezelf af of het een 2003 of 2004 model is. Ik weet dat de motor een keihin carb heeft en de 2003 modellen en dellorto hebben.. maar op het kenteken staat 2003. Iemand nog tips?
 
Erg oud topic maar dit leek mij de beste plek om dit te vragen:

Iemand toevallig nog een Husaberg FC600 heeft of weet te staan die hij verkoopt?
husaberg-fc-600-102698-615.jpg


Ik zoek dit type voor een project, de motor mag in elke staat verkeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan