HET grote Husqvarna 610 topic 3

Grandia

gewone gebruiker
Donateur
27 jun 2006
23.915
37
Amsterdam
Het archief:
HET grote Husqvarna 610 topic 2
HET grote Husqvarna 610 topic

Spin-off:
Husqvarna SM610 2005 and up ... Topic



Technische bedrijven Nederland:
www.benvanerp.nl (off-road specialist)
www.bonmotoren.nl (supermotard specialist)
www.jstmotoren.nl

Technische bedrijven België
www.joramo.be

Onderdelen:
Nederland: www.husqyparts.com



WPHB 95: www.haltdeinmaul.de/husky/Husky.pdf
Manuals, onderdelenfiches en WPHB (dankzij Paul Bon :} ):
www.husqvarnafactory.nl/pdf/index.htm



Evolutie
1991


2009
 
Laatst bewerkt:

Grandia

gewone gebruiker
Donateur
27 jun 2006
23.915
37
Amsterdam
Nuttige aanvullingen voor de OP zijn welkom, maar ik ga geen lijstje met 610-rijders bijhouden :]
 

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
25.297
293
32
Voorhout
:W


Mijne loopt ook weer sinds vorige week, maar start errug lastig. Toch eens die carburateur reviseren want dit zou niet horen volgens mij, trap me een ongeluk :+
 

El Snorro

MF veteraan
19 jun 2007
24.455
0
Hoi jongens iemand FCR39 kopen?
nclusief adapter voor de luchtfilterkant om hem passend te maken op je filterslang. Incuslief Choke en Hotstart (losse hendel voor op je stuur)
€175


 

3 14ter

MF'er
27 jun 2012
32
0
55
Delft
Heren heeft er iemand nog een revisie drijfstang setje slingeren voor een pre 2000 husqvarna 610.
ben bezig een paar blokken op te bouwen maar van een is de drijfstang echt een beetje naar de eeuwige jachtvelden vertrokken.

3,14ter
 

Grandia

gewone gebruiker
Donateur
27 jun 2006
23.915
37
Amsterdam
:^

De latere 610s kwamen met de FCR41 en de FCR39 zat oa op de DR-Z400E. Ik weet dus niet of 39mm groot genoeg is voor een 570/610 :?
 
3 mrt 2013
15
0
32
Heerde
Thanks voor de tip ik sprak vandaag iemand die mij het zelfde vertelde.
Hij had ook een 39mm op een 610 en heeft hem vervangen voor een 41mm

Nog even sparen dus :-)
Eerst wachten op de bon van "Bon"
 

Cola36

MF veteraan
17 jan 2012
1.443
0
Dedemsvaart
Vandaag even een stukje wezen rijden met mijn TE570 (model 2001)
Maar na een paar km gereden te hebben begon hij te haperen.............
Net of de ontsteking haperde of water in de carberateur, dit deed hij een paar keer om er vervolgens mee te stoppen -O-
Had niet het idee dat hij vastliep.
Maar toen ik stilstond zat de kickstarter vast :(
Ik dacht misschien staat hij op een dood punt, dus heb ik heb in de versnelling een beetje door de compressie gedrukt.
En de kickstarter zat weer los en had gewoon compressie, heb hem weer aangetrapt.
En hij startte om na een paar seconden weer af te slaan.

Heb hem met de auto opgehaald en thuis het blok eronderuit gehaald, en kom alu slijpsel in het blok tegen -O-
Het big-end eruit gelopen???
Had alleen brons/messing kleur slijpsel verwacht?
Is dit bij een Husqvarna alu kleur?
Of zou er iets anders door het blok gemalen kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
25.297
293
32
Voorhout
Ik dacht heel even dat je hetzelfde had als ik, maar dan had hij niet nog een paar klappen gegeven. Dus je nokkenasketting is niet gebroken :+

Kan van alles zijn, als je het blok toch al los hebt gewoon verder zoeken... Big-end geeft vaak een heel erg hard kloppen, dat merk je wel. Maar dat de kickstarter vast zat betekent niet veel goeds.
 

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
25.297
293
32
Voorhout
Gebeurt het wel eens dat de naald/bus van het eerste model versleten is? Of de schuif zelf oid valse lucht doorlaat? De mijne start heel slecht en loopt ook niet mooi, vermoed dat het daar in zit...
 

Cola36

MF veteraan
17 jan 2012
1.443
0
Dedemsvaart
Ik dacht heel even dat je hetzelfde had als ik, maar dan had hij niet nog een paar klappen gegeven. Dus je nokkenasketting is niet gebroken :+

Kan van alles zijn, als je het blok toch al los hebt gewoon verder zoeken... Big-end geeft vaak een heel erg hard kloppen, dat merk je wel. Maar dat de kickstarter vast zat betekent niet veel goeds.
Nokkenas is niet gebroken.
Maar onder het rijden had ik echt niet het idee dat hij vastliep, maar dat de ontsteking ermee stopte?
Zal er straks wel even iets verder naar kijken.

Zijn de de koppakkingen van de TE610 door de jaren ook veranderd?
Of zijn ze al jaren hetzelfde?
 

Cola36

MF veteraan
17 jan 2012
1.443
0
Dedemsvaart
Gebeurt het wel eens dat de naald/bus van het eerste model versleten is? Of de schuif zelf oid valse lucht doorlaat? De mijne start heel slecht en loopt ook niet mooi, vermoed dat het daar in zit...
Mijne startte ook niet heel makkelijk en liep ook niet heel regelmatig stationair?
 

Unruled

Joe Bar style
21 aug 2007
25.297
293
32
Voorhout
Dat geeft maarzo geen motorschade, je moet het toch in je blok zelf zoeken. Koppakking van de 570 weet ik niet...
 

Cola36

MF veteraan
17 jan 2012
1.443
0
Dedemsvaart
Dat geeft maarzo geen motorschade, je moet het toch in je blok zelf zoeken. Koppakking van de 570 weet ik niet...
Nee, dat is niet de reden van de motorschade!

Iemand enig idee wat een drijfstang kost?
En of ze ook van Prox oid leverbaar zijn, of alleen origineel?
 
3 mrt 2013
15
0
32
Heerde
EBay 200-300

Heeft er iemand hie rgraphics templates van de 570smr uit '01
Mijn vriendin is vormgeefster en lijkt me leuk om haar aan het werk te zetten.

Alvast bedankt !
 

Cola36

MF veteraan
17 jan 2012
1.443
0
Dedemsvaart
Ik heb zojuist het blok verder open gemaakt, en de drijfstang is er helaas uitgelopen -O-
Dus maar opzoek naar een nieuwe, of heeft hier iemand er toevallig één liggen (of die preventief vervangen is?)
 

3 14ter

MF'er
27 jun 2012
32
0
55
Delft
Ik zou ff kijken op het forum is een franse tent die ze voor dacht ik 175 euro nieuw levert
Persen en uitklokken en het is weer een vers setjes.
Ben een stuk of wat blokken aan het opbouwen en denk dat ik daar ook maar eens ga kijken.

gr 3,14ter