Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik volg de 610s op MP al jaren en 4000 euro is een vraagprijs die ik vaak heb zien langskomen. 3500 lijkt me een realistische prijs als het allemaal een beetje netjes is. Je kunt ook altijd kijken wat een vergelijkbare KTM of DRZ kost.Hoi allen,
Ben op zoek naar een mooie 610 en zie deze op marktplaats staan. Https/www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-overige/m1318553930-husqvarna-sm-610ie-35kw-supermoto-supermotard-ktm.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=
iemand een idee wat een goede prijs zou zijn? Vind het Zelf moeilijk te vinden aangezien ze redelijk zeldzaam zijn.
Alvast bedankt!
Ik volg de 610s op MP al jaren en 4000 euro is een vraagprijs die ik vaak heb zien langskomen. 3500 lijkt me een realistische prijs als het allemaal een beetje netjes is. Je kunt ook altijd kijken wat een vergelijkbare KTM of DRZ kost.
Ik heb ze ook allebei gehad. Een 610 is zeker wat meer dan een DRZ (helemaal als het een standaard DRZ SM model is), maar als je echt power wil (en het bijbehorende onderhoud), moet je een 450/530 kopen.Ok bedankt voor je advies! Ik heb hier nu voor de deur al een DR-Z staan, maar ben op zoek naar wat meer.
Ik bezit al 2 jaar een Husqvarna SM610 uit 2005 (carburateur model). Gekocht met 15.000km , inmiddels is dat 20.000km.
Bij 20.000km het blok uit elkaar gehaald voor inspectie. Zuiger en cilinder zager er nog uit als NIEUW!
Alles viel binnen de toleranties op de rockerarms met bijhorende assen na. 1 van mijn inlaatkleppen dichtte niet meer helemaal fijn, dit zou je hebben kunnen oplossen door hem licht op te polijsten. Ik heb ervoor gekozen alle 4 mijn kleppen te vervangen aangezien ik een goedkoop adresje in Italië heb (100 euro voor 4 kleppen ^^)
Al om al een zeer goede en betrouwbare supermoto wat mooi tussen een DRZ en competitie blok in ligt qua power. Uiteraard is het wel noodzakelijk zijn reguliere onderhoud te geven, met name oliewissels en kleppen stellen.
De 610 heeft ook zn kwaaltjes, waaronder de nokkenasketting en het vliegwiel (het vliegwiel met name bij het carburateur model). De nokkenasketting wil nogal snel slijten, vaak is hij aan vervanging toe om de 10.000km. De ketting is echter makkelijk te controleren via de automatische kettingspanner aan de zijkant van het blok. De magneten in het viegwiel zitten bij het carburateurmodel gelijmt, deze lijm wil nog wel eens in de loop der jaren gaan los laten (je zult dan oranje harde lijm deeltjes terug vinden tijdens je oliewissels). Oplossing voor het vliegwiel is een ander model kopen, deze zijn te koop bij mb-fahrzeugteile.de (8000A6767)
Volgens handboek oliewissels om de 5.000 km, ik zou lekker om de 2000/3000 doen, liever te vroeg dan te laat en we hebben het over een wissel van +- 20 euro. Ik zelf gebruik ENI Sport 10w60 (voorheen Agip) , deze is ook aangeraden vanuit de fabriek.
Wil je verder nog dingen weten over de 610, ik weet er veel over dus vraag maar raak.