HET grote Husqvarna 610 topic 3

Kevin ging toch kijken :? Of ben jij daarom ineens heel snel erheen geraced :+ Dat niet alles werkt ziet het ding ook wel naar uit maar als zon verkoper dan gaat doen alsof die een pareltje verkoopt kan het snel vervelend worden _O-
 
haha nee ik heb naar een andere gekeken als je ff terugeleest :P

Ik kwam daar aan en vroeg "hij doet het wel gewoon toch?"

Zei die "teller doet het niet, achterlicht heeft ie niet en knipperlicht werkt niet"

Dus ik zei logischerwijs "Oh dat staat niet in de advertentie vermeld" waarop hij zei "Kom je hier om te kutten of een motor te kopen?" Toen zei ik vriendelijk dat ik weer naar huis ga
 
Laatst bewerkt:
gelijk heb je

aan de andere kant kun je voor dat geld niet verwachten dat alles het nog goed doet, zeker niet bij zo'n machine
 
Nja hij stond er voor 1350 op, dan mag je wel iets verwachten.
En als er zoiets essentieels kapot is, mag het ook in de advertentie staan.
 
Hoi allen,

Ben op zoek naar een mooie 610 en zie deze op marktplaats staan. Https://www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-overige/m1318553930-husqvarna-sm-610ie-35kw-supermoto-supermotard-ktm.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=

iemand een idee wat een goede prijs zou zijn? Vind het Zelf moeilijk te vinden aangezien ze redelijk zeldzaam zijn.

Alvast bedankt!
 
Hoi allen,

Ben op zoek naar een mooie 610 en zie deze op marktplaats staan. Https://www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-overige/m1318553930-husqvarna-sm-610ie-35kw-supermoto-supermotard-ktm.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=

iemand een idee wat een goede prijs zou zijn? Vind het Zelf moeilijk te vinden aangezien ze redelijk zeldzaam zijn.

Alvast bedankt!
Ik volg de 610s op MP al jaren en 4000 euro is een vraagprijs die ik vaak heb zien langskomen. 3500 lijkt me een realistische prijs als het allemaal een beetje netjes is. Je kunt ook altijd kijken wat een vergelijkbare KTM of DRZ kost.
 
Ik volg de 610s op MP al jaren en 4000 euro is een vraagprijs die ik vaak heb zien langskomen. 3500 lijkt me een realistische prijs als het allemaal een beetje netjes is. Je kunt ook altijd kijken wat een vergelijkbare KTM of DRZ kost.

Ok bedankt voor je advies! Ik heb hier nu voor de deur al een DR-Z staan, maar ben op zoek naar wat meer.
 
Ok bedankt voor je advies! Ik heb hier nu voor de deur al een DR-Z staan, maar ben op zoek naar wat meer.
Ik heb ze ook allebei gehad. Een 610 is zeker wat meer dan een DRZ (helemaal als het een standaard DRZ SM model is), maar als je echt power wil (en het bijbehorende onderhoud), moet je een 450/530 kopen.
 
Ik bezit al 2 jaar een Husqvarna SM610 uit 2005 (carburateur model). Gekocht met 15.000km , inmiddels is dat 20.000km.
Bij 20.000km het blok uit elkaar gehaald voor inspectie. Zuiger en cilinder zager er nog uit als NIEUW!
Alles viel binnen de toleranties op de rockerarms met bijhorende assen na. 1 van mijn inlaatkleppen dichtte niet meer helemaal fijn, dit zou je hebben kunnen oplossen door hem licht op te polijsten. Ik heb ervoor gekozen alle 4 mijn kleppen te vervangen aangezien ik een goedkoop adresje in Italië heb (100 euro voor 4 kleppen ^^)

Al om al een zeer goede en betrouwbare supermoto wat mooi tussen een DRZ en competitie blok in ligt qua power. Uiteraard is het wel noodzakelijk zijn reguliere onderhoud te geven, met name oliewissels en kleppen stellen.

De 610 heeft ook zn kwaaltjes, waaronder de nokkenasketting en het vliegwiel (het vliegwiel met name bij het carburateur model). De nokkenasketting wil nogal snel slijten, vaak is hij aan vervanging toe om de 10.000km. De ketting is echter makkelijk te controleren via de automatische kettingspanner aan de zijkant van het blok. De magneten in het viegwiel zitten bij het carburateurmodel gelijmt, deze lijm wil nog wel eens in de loop der jaren gaan los laten (je zult dan oranje harde lijm deeltjes terug vinden tijdens je oliewissels). Oplossing voor het vliegwiel is een ander model kopen, deze zijn te koop bij mb-fahrzeugteile.de (8000A6767)

Volgens handboek oliewissels om de 5.000 km, ik zou lekker om de 2000/3000 doen, liever te vroeg dan te laat en we hebben het over een wissel van +- 20 euro. Ik zelf gebruik ENI Sport 10w60 (voorheen Agip) , deze is ook aangeraden vanuit de fabriek.

Wil je verder nog dingen weten over de 610, ik weet er veel over dus vraag maar raak.
 
Ik bezit al 2 jaar een Husqvarna SM610 uit 2005 (carburateur model). Gekocht met 15.000km , inmiddels is dat 20.000km.
Bij 20.000km het blok uit elkaar gehaald voor inspectie. Zuiger en cilinder zager er nog uit als NIEUW!
Alles viel binnen de toleranties op de rockerarms met bijhorende assen na. 1 van mijn inlaatkleppen dichtte niet meer helemaal fijn, dit zou je hebben kunnen oplossen door hem licht op te polijsten. Ik heb ervoor gekozen alle 4 mijn kleppen te vervangen aangezien ik een goedkoop adresje in Italië heb (100 euro voor 4 kleppen ^^)

Al om al een zeer goede en betrouwbare supermoto wat mooi tussen een DRZ en competitie blok in ligt qua power. Uiteraard is het wel noodzakelijk zijn reguliere onderhoud te geven, met name oliewissels en kleppen stellen.

De 610 heeft ook zn kwaaltjes, waaronder de nokkenasketting en het vliegwiel (het vliegwiel met name bij het carburateur model). De nokkenasketting wil nogal snel slijten, vaak is hij aan vervanging toe om de 10.000km. De ketting is echter makkelijk te controleren via de automatische kettingspanner aan de zijkant van het blok. De magneten in het viegwiel zitten bij het carburateurmodel gelijmt, deze lijm wil nog wel eens in de loop der jaren gaan los laten (je zult dan oranje harde lijm deeltjes terug vinden tijdens je oliewissels). Oplossing voor het vliegwiel is een ander model kopen, deze zijn te koop bij mb-fahrzeugteile.de (8000A6767)

Volgens handboek oliewissels om de 5.000 km, ik zou lekker om de 2000/3000 doen, liever te vroeg dan te laat en we hebben het over een wissel van +- 20 euro. Ik zelf gebruik ENI Sport 10w60 (voorheen Agip) , deze is ook aangeraden vanuit de fabriek.

Wil je verder nog dingen weten over de 610, ik weet er veel over dus vraag maar raak.

Super bedankt voor je uitgebreide antwoord Roiib. Ik heb er toevallig deze week eentje met injectie gekocht. Tijdens het kijken merkte ik alleen al wat getik in het blok. Aangezien ze normaal gesproken al lawaaiig (?) zijn hoeft het niks te betekenen. Wat denken jullie? Kleppen misschien even bijstellen? Hier het geluid:
 
Hallo dames en heren. Er is weinig te doen in de wereld van de 610 husky’s. Dus ik plemp even een fotootje van mn uitlaat die ik gisteren af heb gemaakt. Het kosten wat tijd maar het is eindelijk klaar. En klinkt geweldig (logisch met zo’n heerlijk blok)
1385122
1385123
1385124
 
Beste 610 fanboys,

Ik overweeg een Husqvarna TE 610 supermotard aan te schaffen, weet er momenteel 2 staan met zogegeten gereviseerde motor.

Een 2002 model, en een 2003-2004 model.

Heb steeds het 03-04 model héél graag gezien maar, er nooit toe gekomen. Heb al veel sm's gehad, Xr650, 690, 701, smc 660 etc... Heb momenteel een Exc 450 Six days SM van '14 die ik dan zou verkopen.

Heb al eens doorgebladerd maar, vroeg me af wat jullie persoonlijke bevindingen zijn, met name qua betrouwbaarheid.

Grts
 
Goedenavond, ik ben inmiddels eigenaar van een Husqvarna SM610 uit 2007, echter de achterste voetsteuntjes voor de bijrijder zitten er niet meer op en zijn niet meer nieuw te krijgen.



Heeft iemand deze liggen die ze verkoopt? Zoja, dan neem ik ze graag over!
 
Hoi, heb net een 610 van 1999 gekocht met een vrij heftige ratel bij de koppeling. Heb al gezien date er ruimte op de lagerbus van het koppellingshuis zit en dat de korf behoorlijk ingesleten is. Kan dit de heftige ratel veroorzaken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan