HET grote Husqvarna 610 topic 3

@Remco: ik kan je wel wat vertellen over de 610, maar ik woon in omg Eindhoven... Wat je probleem betreft, je zou kunnen proberen om het bovenste deksel van de carb te schroeven. Dan zul je onderaan de gasschuif een naald zien zitten. Bovenaan die naald zitten groeven met een clipje. De plek van dat clipje bepaald of de motor rijker of armer loopt int middengebied; clipje hoger is minder brandstof ;)
Probeer maar eens wat standen...

Hallo Paulus

Moet ik dan de carb eraf halen of kan deze erop blijven, als ik de tank eraf haal.

Mvg
 
Hee hallo tank dr af en je kan redelijk bij je carburateur twee schroefjes op de bovenkant rest van het verhaal over het clipje gewoon volgen.

uit zijn versnelling schieten is inderdaad ronde nokken aan de versnellingsbak tandwielen of krome vork in het laatse geval zullen de nokken ook wel naar de haaien zijn.
mocht je wat nodig hebben ik heb nog wel wat bakken liggen.
en ff uit de blote bol dacht dat elec start vanaf 1999 kwam maar dat weet ik niet zeker.
veel sleutel plezier.
 
Morgen maar eens even proberen of ik het kan veranderen, hou jullie op de hoogte.

Past zo'n blok uit 1999 ook in een 1994 husky
 
De TE 610e blokken zijn totaal anders van opbouw en niet te vergelijken met je eigen blok.
De e versie is voor straatgebruik geleverd (ik meen speciaal door safe-motors vestigingen) en VEEL tammer dan de cross/enduro blokken van de TE/TC.
Ik denk dat ze wellicht wel zullen passen in je frame ,maar dat is weer niet aangepast voor de elektra extra's die je ook nodig hebt
 
Ik heb een 610 uit ´94 gehad en ook een 610 E uit ´00 met 6 versnellingen en die uit ´00 was echt te tam voor woorden. Niet vooruit te branden dat kreng. Spaar dan liever door voor een 510. Heb ik ook gedaan en echt waar een wereld van verschil. Zoveel meer power. Ik wil niet anders.
 
Na een ritje vanmiddag zit ik met een vraag...

Toen ik na een wheely weer tot stilstand kwam hoorde ik een licht schurend en tikkend geluid...
Wel bleef de motor stationair draaien. Deze heb na 10 seconde uitgezet

Bij inspectie van de koppeling kwam ik erachter dat de moer van het huis die op de krukas zit los is..
Ik kan het huis een een paar mm bewegen t.o.v. de moer

Kan dit hebben gezord voor het schurende , tikkende bijgeluid?

Of moet ik het blok verder demonteren?????

Olie is wel helemaal schoon btw!!






even terugkomend op bovenstaand bericht:

er zitten geen splinters in de olie , de moer heb ik vastgezet , de olie vervangen

Toen weer gestart met nog steeds het tikkende / schurende geluid!

WAT KAN ER KAPOT ZIJN?

vliegwielkapje ook al gedemonteerd en vliegwiel geinspecteerd.. loopt allemaal vrij en soepel

Maar als ik de kickstart bedien voel ik een soort weerstand , alsof er iets kapot is in de bak ofzo! maar dan zou je toch splinters o.i.d. terug vinden in de oude olie?

Wat is de volgende stap? blok uit elkaar? kop eraf?
 
Laatst bewerkt:
Vanaf welk jaar kwam eigenlijk de elektrische start op de 610? en kan je zo'n blok inbouwen op een 610 uit 1994?

Volgens mij zit de ketting van het elektrisch blok ook aan de andere kant.

Je kunt wel een 570 blok in je 1994 frame inbouwen. Heb je meteen een blok met oliepomp :)
 
Hallo,

Ik was gisteren even aan het kijken naar de carburateur en volgens mij zat hij niet helemaal goed gemonteerd, aan jullie de vraag voor bevestiging.
Ook naast de stationair schroef lijkt mij dat er een schroef ontbreekt, nu de vraag weer aan jullie is dit ook zo?

Biker mouse vanaf welk bouwjaar kunnen die 570 blokken erin?




Mvg
Remko
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik inderdaad gedaan thanks, zal het even terug koppelen naar de verkoper.

Zit de luchtstelschroef aan deze kant? en waar zit ie dan?
 
carb gaat er toch even vanaf en breng hem even weg waarschijnlijk zijn de vlotters niet goed afgesteld.
Want als ik hem op zijn kant leg tijdens het rijden verzuipt ie.
 
is het gebruikelijk bij husqvarna dat bij normaal gebruik en onderhoud het blok bij 5000 km kapot loopt?? hoelang gaat een bigend lager normaal gesproken mee?
 
Wat ik zo weet is het gebruikelijk bij crossers (4takt) om de 30u zuiger, om 60u een bigend. 5000km is snel meer dan 100u
 
Hallo,

Ik was gisteren even aan het kijken naar de carburateur en volgens mij zat hij niet helemaal goed gemonteerd, aan jullie de vraag voor bevestiging.
Ook naast de stationair schroef lijkt mij dat er een schroef ontbreekt, nu de vraag weer aan jullie is dit ook zo?

Biker mouse vanaf welk bouwjaar kunnen die 570 blokken erin?

[~[url="http://img834.imageshack.us/img834/6114/lc3p.jpg"]afbeelding~][/URL]


Mvg
Remko

Wat is er met die cilinder gebeurd???
Lijkt wel gelast (boven de uitlaatbocht).

Zelf heb ik een TE570 model 2001, en bij mij is onlangs de kooi van de big-end lager stuk gegaan (2500 km).

Volgens mij passen alle 570 blokken wel in jouw frame?
 
Na een ritje vanmiddag zit ik met een vraag...

Toen ik na een wheely weer tot stilstand kwam hoorde ik een licht schurend en tikkend geluid...
Wel bleef de motor stationair draaien. Deze heb na 10 seconde uitgezet

Bij inspectie van de koppeling kwam ik erachter dat de moer van het huis die op de krukas zit los is..
Ik kan het huis een een paar mm bewegen t.o.v. de moer

Kan dit hebben gezord voor het schurende , tikkende bijgeluid?

Of moet ik het blok verder demonteren?????

Olie is wel helemaal schoon btw!!






even terugkomend op bovenstaand bericht:

er zitten geen splinters in de olie , de moer heb ik vastgezet , de olie vervangen

Toen weer gestart met nog steeds het tikkende / schurende geluid!

WAT KAN ER KAPOT ZIJN?

vliegwielkapje ook al gedemonteerd en vliegwiel geinspecteerd.. loopt allemaal vrij en soepel

Maar als ik de kickstart bedien voel ik een soort weerstand , alsof er iets kapot is in de bak ofzo! maar dan zou je toch splinters o.i.d. terug vinden in de oude olie?

Wat is de volgende stap? blok uit elkaar? kop eraf?

Als de moer vd koppeling los zat is t zeer waarschijnlijk dat daar t geluid vandaan komt. T kan toeval zijn hoor, maar ik zou daar beginnen. Als je een model zonder oliepomp hebt en je maakt n lange wheelie bestaat in theorie de kans dat je kop niet van olie wordt voorzien en schade heeft....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan