Het 'grote' Husqvarna Nuda 900 topic! Nudisten for life!

Goedenavond allen,

Sinds een klein jaar in het bezit van een Nuda. Inmiddels een kleine 10.000km gereden en nog geen moment spijt gehad van deze aankoop, wat een motor. Voor aanschaf al een tijd mee gekeken op dit forum en heb meerdere posts voorbij zien komen v.w.b. aanschaf van een nieuwe achterband. Ik ben zo langzamerhand ook toe aan een nieuwe en vroeg mij af of jullie nog tips of voorkeur hebben richting een bepaald merk / type.

Alvast bedankt!
 
Voor mij nooit meer een conti op de Nuda! Op het moment heb ik Metzeler roadtec erop zitten, maar ik denk dat ik toch weer terug ga naar de MPR4 of 5
 
Pilot road 4 worden mijn volgende banden. Had de Pilot road 3 op mijn Mt-03 en dat beviel heel goed. Ook prettig in de regen.

Mijn Husqvarna koffers + kofferrek zijn trouwens nog te koop als iemand daar interesse in heeft.
 
Dag naakte vrienden en vriendinnen!

Ik heb een probleempje, als mijn motor te warm wordt en de fan wil aanslaan, brandt de zekering door (die van de fan en de brandstofpomp)
Na wat onderzoek kwam ik erachter dat mijn radiator fan vastgesmolten zat door de uitlaat (radiator was losgekomen, onbekende oorzaak)

Ik heb de fan "bevrijd" en hij kan nu weer rond draaien met wat weerstand. Echter klapt nog steeds de zekering eruit als de motor warm wordt, ik denk dat hij dus nog niet vrij genoeg kan bewegen. Een nieuwe fan kost 180 euro bij de dealer. Heeft iemand tips? Is er iets van een aftermarket fan?

Alvast bedankt :)
 
Heb je al eens bij Hotparts gekeken? Hebben een sloop Nuda staan...
Tweedehands BMW F800 vind je vast ook wel.
Heb je de bekabeling naar de fan al uitgemeten op kortsluiting? Maar wellicht zit de sluiting in de motor van de ventilator...
 
Hoi!

Bedankt voor je reactie.
Bij de sloopnuda is geen fan aanwezig helaas, had al gebeld.
Als ik de fan rechtstreeks op een accu aansluit gaat hij wel, het lijkt er dus op dat hij teveel weerstand heeft.

Is de fan van een F800(gs) hetzelfde? Dat zou een hele goede optie zijn :D

Edit:
Heb gekeken,
Is het zelfde typenummer. Ik heb hem besteld :)
Ben benieuwd of de zekering er dan weer uitknalt

Edit2:
Het probleem is opgelost. Heb lekker tijdens pasen in duitsland kunnen sturen :)
 
Laatst bewerkt:
Mocht er iemand op zoek zijn, stuur een PB.

Mijn Nuda 900 gaat in de verkoop, zal hem eerst hier aanbieden voordat ik hem op MP zet.( Eigenaar hiervoor was ook een MF'r)
Bouwjaar 2012
Km stand: 19000

Alle beurten bij officiële Husqvarna dealers uitgevoerd en in boekje afgestempeld. Ook alle software updates zijn gedaan.

Opties:

Zijpanelen in Husqvarna Nuda R rood gespoten
Brembo mono block remklauwen ( Nuda R )
High mount Leo Vinci carbon demper met E keur en uitneembare DB killer
Insteldbare V-trec koppelings en remhendels,Rood geanodiseerd
Kleine spiegels
R&G slider blocks voorwiel
R&G sliders / adaptors achter (ook meteen voor opbokken)
R&G red stainless afdekdopjes
R&G Schoktube (achterveer hoes)
Acerbis handkappen
Custom made Carbon carterdeksels protection
Wheelstriping
Z.g.a.n metzeler sportec m7 rr banden voor/achter
Swingarm spacers modificatie (daniel didelot) uitgevoerd
Balhoofdlager 1000km geleden vervangen

Foto's

**verkocht**
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 5w-40 van Kroon gebruikt. Olie van MPM wordt de laatste tijd ook veel gebruikt.



Dit is niet het zacht tikken van de kop, het betreft een 'harde' tik/ratel. Het is zelfs te horen onder het rijden. Ik ga eerst maar eens een strakke veer proberen zoals waynus voorstelt.
Hallo is het probleem van jou opgelost??? Heb namelijk ook een tik en via nudaparts een nieuwe spanner besteld.
Mvg Heintje
 
Ik laat er nu een nieuwe opzetten. Ik heb er destijds een strakkere veer ingezet samen met nieuwe olie. Het is een tijdje goed gegaan maar het is de laatste tijd erger beginnen te ratelen. De ketting word alleen maar langer, er komt dus een tijd dat die vervangen moet worden.
 
Ik laat er nu een nieuwe opzetten. Ik heb er destijds een strakkere veer ingezet samen met nieuwe olie. Het is een tijdje goed gegaan maar het is de laatste tijd erger beginnen te ratelen. De ketting word alleen maar langer, er komt dus een tijd dat die vervangen moet worden.
Heb van de week de spanner vervangen heeft niks veranderd aan her geluid. Op Facebook pagina van de nuda veel berichten gelezen en gezien en bijna elke nuda schijnt dit te doen ik ga van de week de klepspeling laten controleren als de tik er dan nog is dan accepteer ik het wel gewoon 🙈
 
Kleppen stellen zal niet veel uitmaken denk ik. Die van mij waren ook binnen de tolerantie
 
Hi,

Één van de leden die zijn Nuda 900 r wil verkopen?
Dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt en allen nog een fijn weekend!

Groet,

J4ntje
 
Mijn 900R gaat te koop.
Kmstand: 51.000 km
Altijd dealer onderhouden. Historie aanwezig

50.000km:
Beurt
Nieuwe banden
Nieuwe kettingset

Opties:
Skidplate
Leovince demper
Windscherm
Tail Tidy

Vaste prijs van €7500,-

Nog niet verkocht.

éénmalige prijsdaling met pijn in mijn hart: 7000

Sidenote: Demper is niet meer wat het was, en is mogelijk aan vervanging toe (popnagels laten, na reparatie, weer los)
 
Nog niet verkocht.

éénmalige prijsdaling met pijn in mijn hart: 7000

Sidenote: Demper is niet meer wat het was, en is mogelijk aan vervanging toe (popnagels laten, na reparatie, weer los)
Hoi
Je krijgt hem maar niet verkocht hè.
Ben bang dat vanwege jou kmstand de prijs flink na beneden moet(vorig jaar via Mp ook ff contact gehad over jou nuda) want zo op de foto’s is het een mooie machine iig succes met de verkoop👍🏻
Ben inmiddels voorzien heb de nuda die boven jou bericht stond gekocht 😎
 
Hoi
Je krijgt hem maar niet verkocht hè.
Ben bang dat vanwege jou kmstand de prijs flink na beneden moet(vorig jaar via Mp ook ff contact gehad over jou nuda) want zo op de foto’s is het een mooie machine iig succes met de verkoop👍🏻
Ben inmiddels voorzien heb de nuda die boven jou bericht stond gekocht 😎

Mensen staren zich inderdaad blind op de kmstand. De prijs vind ik al erg laag, komt vanzelf iemand die interesse heeft :)

Gefeliciteerd met je Nuda! Erg mooie motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan