Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

Hallo allemaal. Waar de 1 een mooie hyper aanschaft is het voor mij tijd om na 5 jaar weer eens wat anders te rijden. Daarom staat mijn 1100S te koop op MP. Ik heb altijd met veel plezier met dit forum meegelezen, ondanks dat ik zelf nooit wat gepost heb. Wellicht zitten de vorige eigenaren van de motor hier ook nog op het forum.

Groet,Rene

 

Bijlagen

  • 77045912-4076-4BE0-8308-48390CB62528.jpeg
    77045912-4076-4BE0-8308-48390CB62528.jpeg
    79,5 KB · Weergaven: 21
Mooi dat het is gelukt. Anders had ik hem graag opgehaald.....maar zoals ik al zei...we wachten het weekend even af ;(
 
Vandaag terug de 'originele' uitlaat op mijn hyper gedaan. Mede om de toenemende controles ivm geluidsoverlast etc.
Er zat een ZARD slip-on onder maar deze had lichte schuifschade en geen db-killers (weet niet of die er normaal bij zitten)
Waarom 'origineel'?
Heb gelezen gehad op ducati.ms dat het mogelijk is om de originele 'open' te maken (Cored exhaust) en dus wat meer free flow te geven waardoor hij toch iets dieper klinkt.
Dus daad bij het woord gevoegd en er aan begonnen.
Hieronder wat foto's .
Volgende upgrades zijn: cycleworks 22,2l tank, luchtfilterdekselopening groter maken & een mooie stickerset er op van vulturebikes.

De zard uitlaat komt in de verkoop voor een zachte prijs
(topic in te koop: onderdelen)
bij interesse mag altijd een pb gestuurd worden.

Cored exhaust guide
Screenshot_20200819_004645.jpg

IMG-20200815-WA0003.jpgIMG-20200815-WA0004.jpg
IMG_20200818_161203.jpg
IMG_20200818_161213.jpg
IMG-20200818-WA0005.jpeg
IMG-20200724-WA0007.jpg
 
jippie, ik ben ook weer eigenaar van een Hyper! Een 1100S waar geen een kap meer origineel is. Stond in Zeeland bij een autodealer. Komt iemand hier dat bekend voor? Er was geen onderhoudsgeschiedenis maar ik kon zien dat er schade was geweest. Netjes opgeknapt door alle kappen in carbon uit te voeren, alleen twijfel ik aan de kilometerstand 18.000 is wel erg weinig voor deze bike. Maar goed. Het blok loopt goed. Uiteraard wel preventief de riemen vervangen en meteen maar een beurt geven. Kleppen stellen en nieuwe pitjes en dan op de rollerbank zetten. Eens zien wat de afstelling is en hoeveel puf er in zit.
Hij lijkt me wel getuned met in ieder geval ander luchtfilter met deksel en full termignoni enkele demper. Komen flinke klappen uit.
 
Vandaag terug de 'originele' uitlaat op mijn hyper gedaan. Mede om de toenemende controles ivm geluidsoverlast etc.
Er zat een ZARD slip-on onder maar deze had lichte schuifschade en geen db-killers (weet niet of die er normaal bij zitten)
Waarom 'origineel'?
Heb gelezen gehad op ducati.ms dat het mogelijk is om de originele 'open' te maken (Cored exhaust) en dus wat meer free flow te geven waardoor hij toch iets dieper klinkt.
Dus daad bij het woord gevoegd en er aan begonnen.
Hieronder wat foto's .
Volgende upgrades zijn: cycleworks 22,2l tank, luchtfilterdekselopening groter maken & een mooie stickerset er op van vulturebikes.

De zard uitlaat komt in de verkoop voor een zachte prijs
(topic in te koop: onderdelen)
bij interesse mag altijd een pb gestuurd worden.

Cored exhaust guide
Bekijk bijlage 1534790

Bekijk bijlage 1534791Bekijk bijlage 1534792
Bekijk bijlage 1534793
Bekijk bijlage 1534794
Bekijk bijlage 1534795
Bekijk bijlage 1534796
Top, mooi gedaan van de uitlaat.
Van de 22 ltr. Tank ga je een hoop plezier van beleven, ik spreek uit ervaring 😉
 
Heeft er iemand ervaring met het bestellen van de cycleworks tank in de afgelopen periode (vanaf maart dit jaar)? Ik wil deze tank er ook in zetten.
 
Top, mooi gedaan van de uitlaat.
Van de 22 ltr. Tank ga je een hoop plezier van beleven, ik spreek uit ervaring 😉

Thanks man! Ik heb het geluk dat mijn vader zéér handig is met metaalbewerking (en ik vrij handig in mechanica)
De tank kan alle momenten aankomen (vermoed begin volgende week) en dan installeren.. Ik gok een goeie 3 uurtjes werk ongeveer.
De 18e vertrek ik nog een kleine weken naar het gardameer met de hyper mee in de koffer :]

Heb je performancegewijs iets gemerkt waar ik op kan/moet letten? Ik ga ervan uit dat de ECU, het feit dat hij (veel) meer lucht gaat aanzuigen, wel kan rechtgetrokken kan krijgen?

Hier een linkje met hoe het geluid van de 'geopende' originele uitlaat van de hyper: LINKJE HIER
 
Heeft er iemand ervaring met het bestellen van de cycleworks tank in de afgelopen periode (vanaf maart dit jaar)? Ik wil deze tank er ook in zetten.

Ik heb deze bij ducati.tech gekocht (ene Stu uit York, GB) en stuurde vrij snel terug enz enz, en is volgens mij de enige verdeler van CA Cycleworks producten (tanks, timing belts, ...)
Eerst leek het mij een beetje sketchy, maar door wat research te doen op het UK ducatiforum, ben ik erachter gekomen dat het zeker geen oplichting is.

Ik heb laten uittellen om de tank vanuit USA te laten shippen, en dan kostte het mij om en bij 1300€ voor hier in België te laten leveren (All-in: prijs tank, BTW, Importkosten & shipping)

Volgens mij heb ik deze week de laatste tank besteld bij Stu, maar aangezien hij de 'importeur' is kan hij mss toch nog voordeliger aan een tank komen die hier in Europa ligt... Of heeft hij misschien toch nog eentje liggen..

Of je kan rechtstreeks met CA cycleworks contact opnemen om te kijken of iets mogelijk is om aan de kosten enz te doen...
 
jippie, ik ben ook weer eigenaar van een Hyper! Een 1100S waar geen een kap meer origineel is. Stond in Zeeland bij een autodealer. Komt iemand hier dat bekend voor? Er was geen onderhoudsgeschiedenis maar ik kon zien dat er schade was geweest. Netjes opgeknapt door alle kappen in carbon uit te voeren, alleen twijfel ik aan de kilometerstand 18.000 is wel erg weinig voor deze bike. Maar goed. Het blok loopt goed. Uiteraard wel preventief de riemen vervangen en meteen maar een beurt geven. Kleppen stellen en nieuwe pitjes en dan op de rollerbank zetten. Eens zien wat de afstelling is en hoeveel puf er in zit.
Hij lijkt me wel getuned met in ieder geval ander luchtfilter met deksel en full termignoni enkele demper. Komen flinke klappen uit.

De full termi met enkele demper komt normaal met een andere ECU, een soort van Ducati Performance luchtfilterdeksel (extra gat voor extra lucht) en filter dus dat kan wel kloppen
 
Thanks man! Ik heb het geluk dat mijn vader zéér handig is met metaalbewerking (en ik vrij handig in mechanica)
De tank kan alle momenten aankomen (vermoed begin volgende week) en dan installeren.. Ik gok een goeie 3 uurtjes werk ongeveer.
De 18e vertrek ik nog een kleine weken naar het gardameer met de hyper mee in de koffer :]

Heb je performancegewijs iets gemerkt waar ik op kan/moet letten? Ik ga ervan uit dat de ECU, het feit dat hij (veel) meer lucht gaat aanzuigen, wel kan rechtgetrokken kan krijgen?

Hier een linkje met hoe het geluid van de 'geopende' originele uitlaat van de hyper: LINKJE HIER
Ja de ECU kan worden aangepast, je krijgt inderdaad een sloot meer lucht, ik heb nu 101pk, maar ook icm tuning.
In Marokko moesten zelfs de Gs1200 eerder tanken of stonden zelfs zonder benzine. Blok wordt er ook zuiniger van, al was mijn Hyper al zuinig.
Njoy Italia.
Zelf in het verleden ook als eens een 999 zelfde behandeling gegeven, uitlaat open geslepen en leeg gehaald en absorptie demper van gemaakt, en op de naad weer dichtgelast.
Je uitlaat klinkt goed hoor, bijna zelfde als een enkelzijdige 😎
 
Afgelopen vrijdag thuis de tank geïnstalleerd samen met een collega van mij. En zaterdag gelijk een rit(je) gedaan.
Er staat nu 275km op de teller en het reservelichtje is nog niet aangesprongen. :]

Installatie was relatief makkelijk te doen. Met 2 nog handiger/makkelijker.. De bijgeleverde handleiding van CA Cycleworks is voor 95% correct. Hier en daar wat anders moeten doen, maar geen al te grote veranderingen. Een beetje logisch verstand gebruiken en dan lukt het wel.

Nu, met de tank er op moet ik zeggen dat het geluid redelijk hard veranderd is. Het typische gesnurk dat de duc maakt bij het aanzuigen van lucht door die kleine opening, ja dat is nu weggevallen. Maar eerlijk gezegd vind ik het persoonlijk een mooier geluid geven. Het geluid lijkt veel op de nieuwe Diavel die ik vorige week heb mogen testen bij de Ducati Summer Tour bij Ducati Zolder.

Er zitten nu zo van die pot filters op die bij het pakket zaten. Als je goed kijkt zie je ze zitten. Nu merk ik zeer weinig verschil in oppakken enz dus voorlopig ga ik hem nog niet laten afstellen (later tijdens de winter zit de kans er wel eens in om dit bij Biggelaar te gaan laten doen)
Zoals hierboven al vermeld. Een van de beste upgrades dat ik op deze fiets heb uitgevoerd samen met de aangepaste originele uitlaat.

Volgende mods/upgrades/onderhoud tijdens de winter gaan zijn:
  • Olie + oliefilter
  • Riemen
  • voorpoten revisie
  • Nieuwe koppeling (ducabike slipperclutch)
  • comfort zadel (topsellerie waarschijnlijk, want geen DP zadel te vinden)
  • Vulturbike sticker set (ben er nog niet uit welke)
  • DIY steun voor mijn TomTom rider blokje
  • Fabri ruitje
Denk dat mijn winterperiode goed gevuld gaat zijn met bovenstaande :+
Eigenlijk wil ik er een beetje mijn persoonlijke Hyperstrada van maken voor volgend seizoen toe om er wat op uit te trekken.

Hieronder nog wat foto's
IMG_20200911_150343.jpg
IMG_20200911_150340.jpg
IMG_20200911_200009.jpg
IMG_20200911_184151.jpg
IMG_20200911_191101.jpg
IMG_20200911_150352.jpg
 
Ik heb deze bij ducati.tech gekocht (ene Stu uit York, GB) en stuurde vrij snel terug enz enz, en is volgens mij de enige verdeler van CA Cycleworks producten (tanks, timing belts, ...)
Eerst leek het mij een beetje sketchy, maar door wat research te doen op het UK ducatiforum, ben ik erachter gekomen dat het zeker geen oplichting is.

Ik heb laten uittellen om de tank vanuit USA te laten shippen, en dan kostte het mij om en bij 1300€ voor hier in België te laten leveren (All-in: prijs tank, BTW, Importkosten & shipping)

Volgens mij heb ik deze week de laatste tank besteld bij Stu, maar aangezien hij de 'importeur' is kan hij mss toch nog voordeliger aan een tank komen die hier in Europa ligt... Of heeft hij misschien toch nog eentje liggen..

Of je kan rechtstreeks met CA cycleworks contact opnemen om te kijken of iets mogelijk is om aan de kosten enz te doen...
Afgelopen vrijdag thuis de tank geïnstalleerd samen met een collega van mij. En zaterdag gelijk een rit(je) gedaan.
Er staat nu 275km op de teller en het reservelichtje is nog niet aangesprongen. :]

Installatie was relatief makkelijk te doen. Met 2 nog handiger/makkelijker.. De bijgeleverde handleiding van CA Cycleworks is voor 95% correct. Hier en daar wat anders moeten doen, maar geen al te grote veranderingen. Een beetje logisch verstand gebruiken en dan lukt het wel.

Nu, met de tank er op moet ik zeggen dat het geluid redelijk hard veranderd is. Het typische gesnurk dat de duc maakt bij het aanzuigen van lucht door die kleine opening, ja dat is nu weggevallen. Maar eerlijk gezegd vind ik het persoonlijk een mooier geluid geven. Het geluid lijkt veel op de nieuwe Diavel die ik vorige week heb mogen testen bij de Ducati Summer Tour bij Ducati Zolder.

Er zitten nu zo van die pot filters op die bij het pakket zaten. Als je goed kijkt zie je ze zitten. Nu merk ik zeer weinig verschil in oppakken enz dus voorlopig ga ik hem nog niet laten afstellen (later tijdens de winter zit de kans er wel eens in om dit bij Biggelaar te gaan laten doen)
Zoals hierboven al vermeld. Een van de beste upgrades dat ik op deze fiets heb uitgevoerd samen met de aangepaste originele uitlaat.

Volgende mods/upgrades/onderhoud tijdens de winter gaan zijn:
  • Olie + oliefilter
  • Riemen
  • voorpoten revisie
  • Nieuwe koppeling (ducabike slipperclutch)
  • comfort zadel (topsellerie waarschijnlijk, want geen DP zadel te vinden)
  • Vulturbike sticker set (ben er nog niet uit welke)
  • DIY steun voor mijn TomTom rider blokje
  • Fabri ruitje
Denk dat mijn winterperiode goed gevuld gaat zijn met bovenstaande :+
Eigenlijk wil ik er een beetje mijn persoonlijke Hyperstrada van maken voor volgend seizoen toe om er wat op uit te trekken.

Hieronder nog wat foto's Bekijk bijlage 1542910Bekijk bijlage 1542911Bekijk bijlage 1542912Bekijk bijlage 1542913Bekijk bijlage 1542914Bekijk bijlage 1542915

Nice!
Ik Heb gisteren ook bij hem een tank besteld via PayPal.
Dus als hij niet meer kan leveren komt het geld vrij snel weer terug. Ben benieuwd!
 
Heb al bericht van Stu dat er nog een nieuwe partij uit de states onderweg is. Levering binnen 1 tot 2 weken.
Kan ik ondertussen het zadel verbouwen. Ik merk dat het originele zadel me wat naar voren tegen de tank duwt. Zit niet echt comfortabel. Op mijn vorige HM zat een DP zadel en dat zat prima. Dus dat wil ik nu weer benaderen. Hoes er af en snijden maar!
Ik denk dat ik er ook weer een bagagerek op ga maken zoals op de vorige. Dan is meteen het achterlicht weg en kan ik voor de beugel van Lusuardi.it gaan.
 
Afgelopen vrijdag thuis de tank geïnstalleerd samen met een collega van mij. En zaterdag gelijk een rit(je) gedaan.
Er staat nu 275km op de teller en het reservelichtje is nog niet aangesprongen. :]

Installatie was relatief makkelijk te doen. Met 2 nog handiger/makkelijker.. De bijgeleverde handleiding van CA Cycleworks is voor 95% correct. Hier en daar wat anders moeten doen, maar geen al te grote veranderingen. Een beetje logisch verstand gebruiken en dan lukt het wel.

Nu, met de tank er op moet ik zeggen dat het geluid redelijk hard veranderd is. Het typische gesnurk dat de duc maakt bij het aanzuigen van lucht door die kleine opening, ja dat is nu weggevallen. Maar eerlijk gezegd vind ik het persoonlijk een mooier geluid geven. Het geluid lijkt veel op de nieuwe Diavel die ik vorige week heb mogen testen bij de Ducati Summer Tour bij Ducati Zolder.

Er zitten nu zo van die pot filters op die bij het pakket zaten. Als je goed kijkt zie je ze zitten. Nu merk ik zeer weinig verschil in oppakken enz dus voorlopig ga ik hem nog niet laten afstellen (later tijdens de winter zit de kans er wel eens in om dit bij Biggelaar te gaan laten doen)
Zoals hierboven al vermeld. Een van de beste upgrades dat ik op deze fiets heb uitgevoerd samen met de aangepaste originele uitlaat.

Volgende mods/upgrades/onderhoud tijdens de winter gaan zijn:
  • Olie + oliefilter
  • Riemen
  • voorpoten revisie
  • Nieuwe koppeling (ducabike slipperclutch)
  • comfort zadel (topsellerie waarschijnlijk, want geen DP zadel te vinden)
  • Vulturbike sticker set (ben er nog niet uit welke)
  • DIY steun voor mijn TomTom rider blokje
  • Fabri ruitje
Denk dat mijn winterperiode goed gevuld gaat zijn met bovenstaande :+
Eigenlijk wil ik er een beetje mijn persoonlijke Hyperstrada van maken voor volgend seizoen toe om er wat op uit te trekken.

Hieronder nog wat foto's


mooi. top gedaan, hou er maar rekening mee dat je met 1 op 17 rijdt, daar hou ik rekening mee, en dan zelfs nog is ie zuiniger, dus 22 x 17 = 374 km.
 
jippie, ik ben ook weer eigenaar van een Hyper! Een 1100S waar geen een kap meer origineel is. Stond in Zeeland bij een autodealer. Komt iemand hier dat bekend voor? Er was geen onderhoudsgeschiedenis maar ik kon zien dat er schade was geweest. Netjes opgeknapt door alle kappen in carbon uit te voeren, alleen twijfel ik aan de kilometerstand 18.000 is wel erg weinig voor deze bike. Maar goed. Het blok loopt goed. Uiteraard wel preventief de riemen vervangen en meteen maar een beurt geven. Kleppen stellen en nieuwe pitjes en dan op de rollerbank zetten. Eens zien wat de afstelling is en hoeveel puf er in zit.
Hij lijkt me wel getuned met in ieder geval ander luchtfilter met deksel en full termignoni enkele demper. Komen flinke klappen uit.

gefeliciteerd ermee Dennis, toch weer terug op de oude liefde :} :)
 
Thanks. Ja de africa twin is voor mij te hoog en zwaar. Was eigenlijk op zoek naar een 796 maar toen kwam deze S voorbij......
 
Ik heb even op internet gezocht maar heb nog niet echt koffers op een Hyper 1100 gezien. Is hier iemand die dat heeft gedaan en hoe aangepakt? Ik ben voornemens mijn Heavydutie koffers er op te monteren zodat ik er knap mee op vakantie kan.
Misschien zijn er die tips hebben? Thanks!
 
Ik heb even op internet gezocht maar heb nog niet echt koffers op een Hyper 1100 gezien. Is hier iemand die dat heeft gedaan en hoe aangepakt? Ik ben voornemens mijn Heavydutie koffers er op te monteren zodat ik er knap mee op vakantie kan.
Misschien zijn er die tips hebben? Thanks!

Ik heb hier nog wat liggen en had het eens geprobeerd op de hyper. Hieronder enkele foto's...
Tanktasje en zijtassen komen van de chinees (=AliE...)

Wat je ook kan doen is het c-bow zijtassen systeem van hepco & Becker kopen.
Daar past dan 1 set zijtassen op van vanucci (bij Louis te koop) en dan evt nog een bagage rol en/of ducati bagage plaat voor achter ...
= Kostprijs om en bij 250€

IMG_20200915_185520.jpg
IMG_20200915_185526.jpg
IMG_20200915_185144.jpg
IMG_20200915_185532.jpg
 
Ik heb hier nog wat liggen en had het eens geprobeerd op de hyper. Hieronder enkele foto's...
Tanktasje en zijtassen komen van de chinees (=AliE...)

Wat je ook kan doen is het c-bow zijtassen systeem van hepco & Becker kopen.
Daar past dan 1 set zijtassen op van vanucci (bij Louis te koop) en dan evt nog een bagage rol en/of ducati bagage plaat voor achter ...
= Kostprijs om en bij 250€

Bekijk bijlage 1543801Bekijk bijlage 1543803Bekijk bijlage 1543804Bekijk bijlage 1543805
Dat is ook nog een optie om tassen te gebruiken, maar ik heb nog een bijna nieuwe set heavydutie koffers en die wil ik wel gebruiken.
Ik heb nu een extra subframe geregeld en wil die aanpassen voor beugels. Zou mooi zijn als ik wat ideeën kan jatten 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan