Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

Ieder z'n ding. Ik heb korte pootjes en kom met iets achterop al snel in de problemen met been overzwaaien.
En met sportievere motoren, zoals mijn SL, kun je bij langere, saaie ritten prima op zo'n tanktas liggen *D
Opstappen vanuit de lage kant mbv je stepjes(footrest), zal je zien gaat dan een stuk makkelijker.
 
Rondje noord Limburg. Vredepeel.
IMG_20210718_162338.jpg
 
Ik blijf die 939 toch ook een toffe fiets vinden zeker in deze kleurstelling :)
Denk dat ik die zijkappen stiekem wel mooier vind dan hoe ze de 950 hebben gedaan.
Geld hetzelfde voor dat achterkantje.
 
Wegens interesse in een multi pikes peak gaat mijn hyper in de verkoop. Zoekertje staat hier ook op de marktplaats en op 2dehands.be
Bij interesse, graag een pb'tje!
info:

Te koop aangeboden

Ducati hypermotard 1100
Bouwjaar 2007
54000km
Inclusief originele uitlaat + katalysator
GPR decat + leovince sbk's onder gemonteerd
California cycleworks tank gemonteerd (21l) = +300km rijplezier op 1 tankbeurt
Originele tank aanwezig
Open luchtfilters
Originele airbox en filter aanwezig
Nieuwe kettingset
Nieuwe banden (Pirelli Diablo Rosso Corsa II)
Ram mount op stuur
TomTom aansluiting
USB snellader
Porte bagage achter ducati performance
Bijbehorende ducati performance trunk bag
Stickerset vulturbike

Reden verkoop wegens aanschaf ducati Multistrada.
Op 48k grote beurt gehad inclusief nieuwe riemen en kleppen gesteld.

Katalysator + leovince sbk's (met db-killers) = e-keur !!
Kan in de nabije omgeving van Leopoldsburg, Limburg eventueel geleverd worden

VRAAGPRIJS 5500€

IMG_20210530_131605.jpg

IMG_20210413_203358.jpg
 
Te Koop aangeboden:
niet de goedkoopste.
wel de mooiste.
In uitstekende staat
onderhouden bij Motorhuis Zwolle (Remco)
foto’s zeggen genoeg.

km stand: 28.000 maar wordt uiteraard nog mee gereden.
prijs €8250,- (en daar gaat niet veel meer van af)
Te duur ? Koop die ander..

641F1692-4A6D-4EAE-B4F3-51ADFA338B38.jpeg

B82C2063-4C74-4DDF-9BB6-F23CF8DBF011.jpeg
96C1E73C-F4EF-4A42-910C-F93E34230BE1.jpeg
FFDF2065-C113-4FC2-A532-1A7FF76452F5.jpeg
A5DA3636-4180-4667-81E6-C2B41B5BCF1B.jpeg
2B164159-0359-427B-9AD3-CF807E47A984.jpeg
D889A4B5-BE1D-4913-95EB-46780FFC0960.jpeg
96C1E73C-F4EF-4A42-910C-F93E34230BE1.jpegFFDF2065-C113-4FC2-A532-1A7FF76452F5.jpegA5DA3636-4180-4667-81E6-C2B41B5BCF1B.jpegA5DA3636-4180-4667-81E6-C2B41B5BCF1B.jpeg2B164159-0359-427B-9AD3-CF807E47A984.jpegD889A4B5-BE1D-4913-95EB-46780FFC0960.jpegD6ACF5AF-A219-40D5-889D-EE8F3C37AB1D.jpeg5387A8F1-8874-4718-8606-69CE0A8058EF.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bij deze mijn Ducati hypermotard 1100/796 rear trunk bag met plaat aangeboden

Tas zelf nieuw in de verpakking, plaat zo goed als nieuw.

Inclusief bevestiging, schouderriem en regenhoes.

Bij interesse mag je altijd een pb'tje doen of hier reageren natuurlijk.

Update: verkocht

IMG_20210831_174827.jpg
IMG_20210831_174840.jpg
IMG_20210831_174854.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20210831_174846.jpg
    IMG_20210831_174846.jpg
    179 KB · Weergaven: 3
  • IMG_20210831_174835.jpg
    IMG_20210831_174835.jpg
    168,4 KB · Weergaven: 5
  • IMG_20210831_174832.jpg
    IMG_20210831_174832.jpg
    138,8 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

Ik heb een technische vraag. Sinds ik mijn standaard luchtfilter heb vervangen (de oude was vrij vies) door een nieuwe (origineel luchtfilter, +- 12.000 KMstand) ervaar ik iets geks. Eergister bij een motortocht viel de motor plotseling uit. Ik stopte en startte de motor opnieuw, er leek niks aan de hand te zijn. Ik wist ook niet of ik iets verkeerds had gedaan dus ik ging maar gewoon verder rijden alsof het een storing was ofzo.
Vandaag, tijdens een nieuwe motorrit ervaar ik hetzelfde. Maar nu weet ik hoe en wanneer het gebeurd. Als ik gewoon rijd, en terug schakel, valt hij soms uit van de derde naar de tweede versnelling. Op dat moment rijd ik niet hard en ik gebruik de koppeling om terug te schakelen (dus niet de auto blipper). Omdat ik de koppeling tijdens het schakelen ingetrokken heb komt de motor niet tot een rare stilstand en kan ik hem makkelijk herstarten tijdens het rollen.
Erg gek als je het mij vraagt. Altijd op hetzelfde moment, maar niet bij elke situatie van schakelen. Dus het gaat vaker goed dan fout zeg maar (gelukkig).

Ik heb nog geprobeerd een andere rijmodus uit te proberen. Maar daar gebeurd hetzelfde. Vind het vrij irritant. Luchtfilter heb ik zelf vervangen en secuur als ik ben heb ik alles weer precies op dezelfde manier terug gemonteerd.

Mijn setup (Hypermotard 950 SP):
- SC Project S-1 met db killer
- Standaard kat maar permanent met de vlinderklep open
- Standaard luchtfilter

Kan het zo zijn dat de motor arm loopt icm mijn setup? Ik dacht dat je bij een slipon verder geen tune hoeft toe te passen. Of zit ik ernaast?
Het lijkt wel alsof de motor tijdens het terugschakelen en koppelen in een dip raakt, nét genoeg om uit te vallen. Bijvoorbeeld als je in de neutrale stand wat gas geeft, en iedere keer na een gasmoment dat de motor weer terugvalt op minimale toeren en verder stationair gaat draaien. Dit is mijn eerste Ducati en ik merk dat de motor wat (understatement) rauwer loopt vergeleken met de Japanse motoren.

Alvast bedankt! Gr Dimitri
 
Ik zit intussen ook flink te zoeken online, en kwam hierop terecht: klik

Meer mensen hebben dit probleem en er worden een aantal opties als mogelijke veroorzaker aangeduid. Bij sommige gebeurd het ook als ze gewoon op volle snelheid rijden.
 
Herken het probleem niet van mijn 950 SP, maar mijn 701 had dat ook af en toe.
Nadat ik hem op de testbank gehad had met een powercommander, heb ik het nooit weer gehad.

Op de 950 heb ik de Kat er inmiddels onder vandaan, de Lambdasondes afgekoppeld en een andere Upmap-map erop. Starace inlaat ligt nog te wachten, maar hij loopt al zo mooi nu.

Het kan prima dat hij te arm loopt op decelleratie (met gas dicht). Euro 4 en Euro 5 zijn echt arm afgesteld standaard.
 
Ik ben op zoek naar duostepjes voor een Hypermotard 1100. Iemand hier wellicht een set die hij kwijt wil?
 
Goedenavond!

Ik ken 0,0 van deze motorfietsen, maar zou morgenavond naar eentje gaan kijken die eigenlijk niet heel ver van mij thuis staat...

https://www.2dehands.be/v/motoren/m...zRk9DMFhGTk1TMTRiVXBpSG5qVWFBcTc5RUFMd193Y0I.
Weet ook niet hoe dat in de (Belgische) markt ligt, is die prijs zowat oké? Ik heb me door iemand laten vertellen dat hij wat duur staat, al is die aantoonbare historiek, nieuwe banden, ... toch ook iets in plaats van goedkoper te kopen en voortduren miserie te hebben?

Ik hoor het graag!
 
Herken het probleem niet van mijn 950 SP, maar mijn 701 had dat ook af en toe.
Nadat ik hem op de testbank gehad had met een powercommander, heb ik het nooit weer gehad.

Op de 950 heb ik de Kat er inmiddels onder vandaan, de Lambdasondes afgekoppeld en een andere Upmap-map erop. Starace inlaat ligt nog te wachten, maar hij loopt al zo mooi nu.

Het kan prima dat hij te arm loopt op decelleratie (met gas dicht). Euro 4 en Euro 5 zijn echt arm afgesteld standaard.
Heb het probleem mogelijk al gevonden. Er zat 1 slang bekneld bij het terug monteren van de tank. Vandaag een rit gemaakt en ik had het probleem niet.
 
https://www.carbon4us.com/en/
Is dat een beetje een betrouwbare webshop? Ik zag daar wel wat leuke dingen die ik wel wil kopen voor mijn Hyper.
Jazeker, eind september hier een bestelling gedaan. Ze zijn goedkoper dan veel concurrenten. Je betaalt verder geen bijkomende kosten omdat het uit Spanje komt. Na een week kwam mijn pakket, in een keurige doos en alles was goed verpakt.
Als je ze mailt krijg je ook binnen een paar uur een antwoord.
 
Ben benieuwd. Heb begin deze week de carbon tankafdekking besteld en de carbonafwerking voor rond het digitaal schermpje.
 
Ben benieuwd. Heb begin deze week de carbon tankafdekking besteld en de carbonafwerking voor rond het digitaal schermpje.
Goed bezig! Ik ben benieuwd. Ik stuur binnenkort wel wat foto's van de goodies die ik al binnen heb, en nog heb besteld. :t
 
Zijn er hier hypermotard rijders die "omgekeerd" (GP) schakelen?

Ik zit niet te wachten op een discussie of het wel of niet zinvol is. Ben benieuwd of het technisch mogelijk is om dit te realiseren op een Hyper 1100, 821 of 939.
 
Hi Wilco,

heb het niet getest, maar moet naar mijn idee kunnen door het heveltje aan de bakas om te draaien en een langere verbindingsas monteren
 
Terug
Bovenaan Onderaan