Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

Meer mensen van hier een leuk weekend Assen meegemaakt? Zag wel wat nieuwere Hypers maar de 1100 kom ik helaas niet zo vaak tegen. Is het dan echt zo'n zeldzame verschijning aan het worden??
Ik was er enkel de zondag en wonderbaarlijk sowieso geen enkele Hyper gezien.
Was wel een mooi daggie weer :Y
 
Ik zie een aantal Hypers staan te koop staan met en perfomance zadel. Weet iemand hier uit ervaring of dit veel verandering geeft kwa zitcomfort?
Heb zelf ook altijd een performance zadel op de hypers die ik tot nu toe heb gehad
ik heb het gevoel dat je bekken wat draait,waardoor je anders / sportiever zit
en voor mij helpt het met onder uit zakken ,dus minder last van mijn rug met lange ritten
 
Hi allemaal, nieuw lid van dit forum :)

Ben momenteel aan het lessen en alvast rondkijken voor een motor. Duurde niet lang en ik werd al verliefd op de Hypermotards. Overweeg zelf deze week een Hypermotard uit 2017 aan te schaffen met een paar duizend kilometer op de teller.
Nu zie ik dat Ducati (schijnbaar?) de beste reputatie niet heeft als het gaat om technische betrouwbaarheid en daar word ik enigzins zenuwachtig van. Hebben jullie ervaringen / verhalen over hypermotards met het bouwjaar 2017? Ik lees bijvoorbeeld veel over wegvallende koppel bij veelal de 4.000 toeren, ECU mankementen en het doorbranden van bobines. Zouden jullie bijvoorbeeld aanraden om er duizend euro bij te leggen en voor een jonger model te gaan? Hoor heel graag jullie tips/adviezen aan. Alvast vriendelijk dank.
 
Hi allemaal, nieuw lid van dit forum :)

Ben momenteel aan het lessen en alvast rondkijken voor een motor. Duurde niet lang en ik werd al verliefd op de Hypermotards. Overweeg zelf deze week een Hypermotard uit 2017 aan te schaffen met een paar duizend kilometer op de teller.
Nu zie ik dat Ducati (schijnbaar?) de beste reputatie niet heeft als het gaat om technische betrouwbaarheid en daar word ik enigzins zenuwachtig van. Hebben jullie ervaringen / verhalen over hypermotards met het bouwjaar 2017? Ik lees bijvoorbeeld veel over wegvallende koppel bij veelal de 4.000 toeren, ECU mankementen en het doorbranden van bobines. Zouden jullie bijvoorbeeld aanraden om er duizend euro bij te leggen en voor een jonger model te gaan? Hoor heel graag jullie tips/adviezen aan. Alvast vriendelijk dank.
Ik heb de 1100 ,939 gehad en nu de 950 sp
nergens problemen mee gehad en ik rij zomer en winter
heb een 2011 Ducati Diavel gehad
1 van de eerste types die was niet best

gewoon 1 kopen met een fatsoenlijke onderhoudshistorie en niet de goedkoopste van marktplaats
 
Inderdaad eentje kopen met goede onderhoudshistorie, dan zijn Ducati's net zo betrouwbaar als enig ander merk.
 
Ik heb de 1100 ,939 gehad en nu de 950 sp
nergens problemen mee gehad en ik rij zomer en winter
heb een 2011 Ducati Diavel gehad
1 van de eerste types die was niet best

gewoon 1 kopen met een fatsoenlijke onderhoudshistorie en niet de goedkoopste van marktplaats
U reed zomer en winter op de Hypers? Dat is wel uiterst gebruik maken van het materieel. Niet zo'n 'heeft nooit regen en pekel gezien' onzin.
 
U reed zomer en winter op de Hypers? Dat is wel uiterst gebruik maken van het materieel. Niet zo'n 'heeft nooit regen en pekel gezien' onzin.
Ik ben super zuinig op mijn Ducs maar ze zijn wel om te gebruiken
Moet wel zeggen dat ik met schoonmaken Soms langer bezig ben dan het ritje duurde
 
Ik ben super zuinig op mijn Ducs maar ze zijn wel om te gebruiken
Moet wel zeggen dat ik met schoonmaken Soms langer bezig ben dan het ritje duurde
 

Bijlagen

  • 5B365BF7-9705-4B78-9A0E-88C803318C81.jpeg
    5B365BF7-9705-4B78-9A0E-88C803318C81.jpeg
    271,2 KB · Weergaven: 55
Wat ervaar jij als de leukste hyper? Gezien je verschillende modellen hebt bemind en bereden?
moet zeggen dat ik de oer 1100 altijd de leukste vond ,lekker met die open koppeling en veel koppel onderin
maar deze 950 sp is ook wel echt super
bijna geen Duc meer zo soepel als alles is
heb ook nog een 999s uit 2003 staan
als ik daar mee rij kan je weer voelen wat een vooruitgang Ducati heeft gemaakt
de slechtste hyper vind ik de 821 veel te weinig koppel ,zeker toen als vervanging van de 1100
alleen een proefrit mee gemaakt , niet gekocht de 939 sp wel een paar jaar later ,4 jaar mee gereden
fijne motor maar de 950 bevalt tot nu toe beter , vind het ook fijn dat die net iets lager is
 
Ik heb de 1100 ,939 gehad en nu de 950 sp
nergens problemen mee gehad en ik rij zomer en winter
heb een 2011 Ducati Diavel gehad
1 van de eerste types die was niet best

gewoon 1 kopen met een fatsoenlijke onderhoudshistorie en niet de goedkoopste van marktplaats
Dank voor je bericht. De motor die ik bekijk heeft 3600 op de teller, bij 3300 zouden riemen en vloeistoffen zijn vervangen. Ook zou deze zijn zogenaamde Desmo beurt hebben gehad. Is dat een hippe benaming voor een verschoning van dat bijzondere kleppen-systeem? Volgens mij prima onderhouden denk ik? (2017)
 
Dank voor je bericht. De motor die ik bekijk heeft 3600 op de teller, bij 3300 zouden riemen en vloeistoffen zijn vervangen. Ook zou deze zijn zogenaamde Desmo beurt hebben gehad. Is dat een hippe benaming voor een verschoning van dat bijzondere kleppen-systeem? Volgens mij prima onderhouden denk ik? (2017)
Waarom zou je een motor met 3300 km een desmo beurt a 1200€ geven
 
Waarom zou je een motor met 3300 km een desmo beurt a 1200€ geven
2017 is natuurlijk alweer 5 jaar geleden. Beurten zitten niet alleen op km stand maar ook leeftijd, hoewel dat voor de kleppen ontzettend onzin is.

3600km in 5 jaar is ook doodzonde. Heeft waarschijnlijk meer te lijden gehad onder het stilstaan dan van z’n tijd op de weg.
 
Is het een Nederlandse motor? Bij import is het altijd maar de vraag of de km stand wel klopt? Motors wordt veel mee gesjoemeld helaas.
Dank voor je bericht. De motor die ik bekijk heeft 3600 op de teller, bij 3300 zouden riemen en vloeistoffen zijn vervangen. Ook zou deze zijn zogenaamde Desmo beurt hebben gehad. Is dat een hippe benaming voor een verschoning van dat bijzondere kleppen-systeem? Volgens mij prima onderhouden denk ik? (2017)
 
Gisteren mijn Multistrada 1000DS ingeruild voor een Hyper 796. Nu heb ik een paar vraagjes;
- De multi had een prachtige accessoire stekker waar ik m'n TomTom op kon aansluiten, op de Hyper kan ik die niet vinden, klopt dat? En zo ja, waar halen de mensen met een navi dan hun (geschakelde) stroom vandaan?
- Ik ben op zoek naar een (carbon) hugger/achterspatbord zodat ik niet allemaal zooi tegen m'n schokdemper aan slinger, weet iemand toevallig nog een goed adresje?
- Op termijn wil ik nog nieuwe uitlaatdempers en een katvervanger, dus mocht iemand nog iets hebben liggen dan houd ik me aanbevolen.


En natuurlijk een plaatje:
DH24lqG.jpg
 
Gisteren mijn Multistrada 1000DS ingeruild voor een Hyper 796. Nu heb ik een paar vraagjes;
- De multi had een prachtige accessoire stekker waar ik m'n TomTom op kon aansluiten, op de Hyper kan ik die niet vinden, klopt dat? En zo ja, waar halen de mensen met een navi dan hun (geschakelde) stroom vandaan?
- Ik ben op zoek naar een (carbon) hugger/achterspatbord zodat ik niet allemaal zooi tegen m'n schokdemper aan slinger, weet iemand toevallig nog een goed adresje?
- Op termijn wil ik nog nieuwe uitlaatdempers en een katvervanger, dus mocht iemand nog iets hebben liggen dan houd ik me aanbevolen.


En natuurlijk een plaatje:
DH24lqG.jpg
Zie hier een marktplaats advertentie:

≥ ducati hypermotard 1100/796 diverse carbon onderdelen — Onderdelen | Ducati — Marktplaats

Deze persoon verkoopt nog wel eens vaker leuke dingen voor de Hypermotard.
 
Gisteren mijn Multistrada 1000DS ingeruild voor een Hyper 796. Nu heb ik een paar vraagjes;
- De multi had een prachtige accessoire stekker waar ik m'n TomTom op kon aansluiten, op de Hyper kan ik die niet vinden, klopt dat? En zo ja, waar halen de mensen met een navi dan hun (geschakelde) stroom vandaan?
- Ik ben op zoek naar een (carbon) hugger/achterspatbord zodat ik niet allemaal zooi tegen m'n schokdemper aan slinger, weet iemand toevallig nog een goed adresje?
- Op termijn wil ik nog nieuwe uitlaatdempers en een katvervanger, dus mocht iemand nog iets hebben liggen dan houd ik me aanbevolen.


En natuurlijk een plaatje:
DH24lqG.jpg
Zie hier een marktplaats advertentie. Ik zie trouwens dat jij geen hugger heeft.

≥ ducati hypermotard 1100/796 diverse carbon onderdelen — Onderdelen | Ducati — Marktplaats Deze persoon verkoopt nog wel eens vaker leuke dingen voor de Hypermotard.
 
Iemand hier ervaring met een aanpassing van de luchtfilter behuizing? Danwel zelf aanpassing gemaakt danwel een gekocht? Voorbeeld bijgevoegd. Gaat om de 1100 variant.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-07-05-16-55-36-44_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2022-07-05-16-55-36-44_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    60,1 KB · Weergaven: 16
Gisteren mijn Multistrada 1000DS ingeruild voor een Hyper 796. Nu heb ik een paar vraagjes;
- De multi had een prachtige accessoire stekker waar ik m'n TomTom op kon aansluiten, op de Hyper kan ik die niet vinden, klopt dat? En zo ja, waar halen de mensen met een navi dan hun (geschakelde) stroom vandaan?
Kleine update; de Hyper heeft geen accessoire stekker, ik dacht dat ik hem aan de DDA stekker kon verbinden, dus daar met veel moeite een contra-stekker voor gevonden (Voor wie ook op zoek is, SICMA stekker, onderdeelnummer FCI/Delphi 211PL042S0011. Helaas heeft de DDA stekker continu spanning er op staan, dus is eigenlijk geen optie voor de navigatie. De zoektocht gaat verder... Ik ben nu van plan om te kijken of ik ergens uit de koplamp spanning kan halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan