Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

Het is winter dus tijd om na te denken en af te vragen wat de motor moet worden voor het volgende seizoen *D dus enorme keuze stress_O-
Kom ik uit om een hypermotard 939 sp (tweedehands) :9~:} maar voor dat geld kan ik ook gaan kijken voor een nieuwe hypermotard 950 (geen sp).
Nu moet ik nog wel ff sparen O-) maar met mijn huidige budget en inruil kan ik ook voor een 821 sp gaan en nog wat investeren in onderhoud en leuke extra's })

Wat zouden jullie kiezen? zijn er nog bepaalde minpunten aan modellen of bouwjaren?


Ik zou dan eerder voor een 939sp gaan, daar schrijf je in de komende 2 jaar tijd niet zoveel op af als op een nieuwe 950 ;-) En dan rustig doorsparen en over 2 jaartjes een jong gebruikte 950 sp !
 
Wellicht al eens besproken in het verleden....maar welke bandenset bevelen jullie aan onder de hyper ?
Ik rij ongeveer 5 a 6000 km per jaar en in principe alleen met mooi weer.

Ik zou gaan voor continental banden, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Maar waarschijnlijk kies je iets anders 😂
 
Het is winter dus tijd om na te denken en af te vragen wat de motor moet worden voor het volgende seizoen *D dus enorme keuze stress_O-
Kom ik uit om een hypermotard 939 sp (tweedehands) :9~:} maar voor dat geld kan ik ook gaan kijken voor een nieuwe hypermotard 950 (geen sp).
Nu moet ik nog wel ff sparen O-) maar met mijn huidige budget en inruil kan ik ook voor een 821 sp gaan en nog wat investeren in onderhoud en leuke extra's })

Wat zouden jullie kiezen? zijn er nog bepaalde minpunten aan modellen of bouwjaren?

Ik zou gaan voor de 821 SP of als je het aankan....een 2V-1100 EVO, veel meer karakter en rijplezier als een 4V
 
Het is winter dus tijd om na te denken en af te vragen wat de motor moet worden voor het volgende seizoen *D dus enorme keuze stress_O-
Kom ik uit om een hypermotard 939 sp (tweedehands) :9~:} maar voor dat geld kan ik ook gaan kijken voor een nieuwe hypermotard 950 (geen sp).
Nu moet ik nog wel ff sparen O-) maar met mijn huidige budget en inruil kan ik ook voor een 821 sp gaan en nog wat investeren in onderhoud en leuke extra's })

Wat zouden jullie kiezen? zijn er nog bepaalde minpunten aan modellen of bouwjaren?

Hoi
ik heb het zelfde probleem :Y
Alleen ik ben er bijna uit , ik ga voor een 939SP
veel mensen gesproken en test gelezen dat een sp toch beter is voor een sportieve rijstijl en voor de looks ZEKER !!!

nu alleen nog eentje vinden .... je ziet ze niet veel te koop staan

ben trouwens nieuw hier zodra ik een Hyper SP heb zal ik me beter voorstellen !

tot snel :W:]
 
Het is winter dus tijd om na te denken en af te vragen wat de motor moet worden voor het volgende seizoen *D dus enorme keuze stress_O-
Kom ik uit om een hypermotard 939 sp (tweedehands) :9~:} maar voor dat geld kan ik ook gaan kijken voor een nieuwe hypermotard 950 (geen sp).
Nu moet ik nog wel ff sparen O-) maar met mijn huidige budget en inruil kan ik ook voor een 821 sp gaan en nog wat investeren in onderhoud en leuke extra's })

Wat zouden jullie kiezen? zijn er nog bepaalde minpunten aan modellen of bouwjaren?

Hoi
Mijn eerste hyper was een 1100 ,superfiets lekker veel koppel
Daarna een 939sp gekocht omdat de 821 kwa koppel en vermogen echt wat mist
Ik heb hem nu 1,5 jaar en nog geen spijt
Moet wel zeggen dat de looks van de sp voor mij de doorslag gaf want kwa rijden en gebruiks gemak ( sp is echt behoorlijk hoog ) zou de normale hyper ook prima zou zijn
Ik ben zelf 1,84 en de sp is 93 cm hoog ,dat duurt ff voor dat je daar aan gewend bent
 
De nieuwe hyper 950 is weer een stuk lager kwa zit 87 cm
Moet zelf nog wel wennen aan de looks ,vind de 939sp mooier omdat de achterkant wat ranker is
 
Toch maar eens een led besteld voor de Hyper"S" van 2007, past 1 op 1, en werkt naar behoren, heb nog niet de indruk dat ik meer lichtopbrengst heb, maar hij Is wel more bright, ook hoogte van lamp niet meer in te stellen, daar er voorzijde lamp ook Leds zitten gemonteerd.
20190227_092932.jpg
20190227_092901.jpg
 
Wellicht al eens besproken in het verleden....maar welke bandenset bevelen jullie aan onder de hyper ?
Ik rij ongeveer 5 a 6000 km per jaar en in principe alleen met mooi weer.

Hangt een beetje van je rijstijl af. Ik vind zowel de Diablo Rosso II als de Pilot Power 4 fijne banden onder de hyper. De Rosso's hebben nog meer grip maar slijten dan ook 25% sneller weg dus kies ik voor de PP4 meestal. PP4 stuurt ook iets neutraler dan de Rosso. Ik rijd 2 tot 3 setjes per jaar op en rijd ca. 10k per jaar op de hyper, enkel mooi weer en veel bergen/bochten.
 
Hangt een beetje van je rijstijl af. Ik vind zowel de Diablo Rosso II als de Pilot Power 4 fijne banden onder de hyper. De Rosso's hebben nog meer grip maar slijten dan ook 25% sneller weg dus kies ik voor de PP4 meestal. PP4 stuurt ook iets neutraler dan de Rosso. Ik rijd 2 tot 3 setjes per jaar op en rijd ca. 10k per jaar op de hyper, enkel mooi weer en veel bergen/bochten.

Neig zelf idd naar de pilot power. 👍
 
Vandaag wezen kijken bij de dealer en een Hypermotard 939 aangeschaft. Ik moet helaas nog een weekje wachten voordat die mee naar huis gaat, maar weten jullie misschien wat forums waar de mogelijke modificaties staan en een werkplaatshandboek? Kan ik me lekker inlezen :t
 
Laatst bewerkt:
Vandaag wezen kijken bij de dealer en een Hypermotard 939 aangeschaft. Ik moet helaas nog een weekje wachten voordat die mee naar huis gaat, maar weten jullie misschien wat forums waar de mogelijke modificaties staan en een werkplaatshandboek? Kan ik me lekker inlezen :t


Niet gelijk helemaal wat je zoekt misschien...maar op FB heb je de groep Dutch Ducati hypermotard & hyperstrada Group.
Deze groep is redelijk actief en krijg je vlot antwoorden op je vragen.

Op dit forum is het redelijk tam op dit gebied....
 
Waar hebben jullie de hyper in onderhoud ?
Kom zelf uit Overijssel. Aanbevelingen ???

HdeB in Sleen voor je onderhoud is een goede keus. Aral is Zwolle is ook een optie. HdeB is gek op Conti banden. Persoonlijk ben ik meer Pirelli fan. Rij momenteel met Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 onder de Hyper 1100S. Erg goede band met prima grip. Qua levensduur kan ik er nog weinig over zeggen. Mocht ie erg snel slijten, ga ik waarschijnlijk voor de Diablo Rosso 3. Toen ik koos voor de Pirelli's, heb ik ook nog gedacht aan Metzeler M7RR. Goede testen van gelezen. (Metzeler is van Pirelli)
 
HdeB in Sleen voor je onderhoud is een goede keus. Aral is Zwolle is ook een optie. HdeB is gek op Conti banden. Persoonlijk ben ik meer Pirelli fan. Rij momenteel met Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 onder de Hyper 1100S. Erg goede band met prima grip. Qua levensduur kan ik er nog weinig over zeggen. Mocht ie erg snel slijten, ga ik waarschijnlijk voor de Diablo Rosso 3. Toen ik koos voor de Pirelli's, heb ik ook nog gedacht aan Metzeler M7RR. Goede testen van gelezen. (Metzeler is van Pirelli)

Toevallig heb ik de hyper vandaag naar ARAL (Motorhuis Zwolle) gebracht voor onderhoud.
Hier had ik een goed gevoel bij. En de recensies zijn goed. Ook klantvriendelijk, zo kreeg ik een leenmotor mee totdat de hyper klaar is. Top, fijne zaak.
Ook ik krijg er Pirelli Rosso Corsa’s II onder op advies van Remco.
 
  • Leuk
Waarderingen: PBOD
Hallo allemaal,

De uitgaande as van mijn versnellingsbak vertoond enige speling, zie video.

Het gaat om de speling van de schakelas, de speling van de "stang" aan het pedaal is op te lossen. Is dit iets om zorgen over te maken?
 
Hallo allemaal,

De uitgaande as van mijn versnellingsbak vertoond enige speling, zie video.

Het gaat om de speling van de schakelas, de speling van de "stang" aan het pedaal is op te lossen. Is dit iets om zorgen over te maken?

Oei 😨

Zeer interessant, ik ga dit volgen.
Zal lager zijn...denk ik zo maar.
Indien nodig heb ik WPHB voor je, betreft de 2V
 
Goedemiddag allemaal! Ook ik ben besmet met het hypermotard virus! Na jarenlang Aprilia rsv mille dan toch de overstap gemaakt naar een wat aangenamere zit en een meer "bochtengooi" karakter. Wat een toffe bike! *O**O*

Hieronder een fotootje:

In de aankomende tijd zullen er wat modificaties gaan plaastvinden waaronder het vervangen van de originele uitlaat incl. katalysator:r Heeft 1 van jullie ervaring met de combinatie van een Zard Penta of top gun in combinatie met een Leovinci cat-eliminator?
1382147
 
Goedemiddag allemaal! Ook ik ben besmet met het hypermotard virus! Na jarenlang Aprilia rsv mille dan toch de overstap gemaakt naar een wat aangenamere zit en een meer "bochtengooi" karakter. Wat een toffe bike! *O**O*

Hieronder een fotootje:

In de aankomende tijd zullen er wat modificaties gaan plaastvinden waaronder het vervangen van de originele uitlaat incl. katalysator:r Heeft 1 van jullie ervaring met de combinatie van een Zard Penta of top gun in combinatie met een Leovinci cat-eliminator?
Bekijk bijlage 1382147

Welkom en gefeliciteerd met je Bike. Mooi zwart is zeker niet lelijk 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan