Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

Een hypermotard 796 vind ik niet echt een lichte motor te noemen. Het vermogen is niet zo groot en qua gewicht is die best zwaar. Een svartpillen is veel lichtvoetiger.

Een hypermotard 796 vind ik niet echt een lichte motor te noemen. Het vermogen is niet zo groot en qua gewicht is die best zwaar. Een svartpillen is veel lichtvoetiger.
Mwah, scheelt 15 kilo t.o.v. een svartpillen 401. Pk/gewichtsverhouding is voor de 796 0,48 pk/kilo en voor de 401 0,28 pk/kilo. Beide droog gewicht. Voor zover de cijfertjes iets zeggen spreekt het in het voordeel van de Hypermotard.

Dan heb ik daar een verkeerde inschatting van gemaakt. Een bonkende v2 past in mijn hoofd niet bij een "lichte motor". Maar heb ook niet met een 796 gereden.

Bijlagen

• IMG_5527.jpeg
    IMG_5527.jpeg
    292,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_5515.jpeg
    IMG_5515.jpeg
    362,1 KB · Weergaven: 0
Het hitteschild ben ik al een tijdje geleden verloren onderweg en ik heb hier nog weleens nachtmerries over. Zoektochten leverde niet veel op behalve op Ebay ren carbon (look?) kapje a 46 dollar. Iemand toevallig nog iets liggen?

Bijlagen

• Screenshot_20240607_233523_One UI Home.jpg
    Screenshot_20240607_233523_One UI Home.jpg
    146,7 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240607_234118_Gallery.jpg
    Screenshot_20240607_234118_Gallery.jpg
    150,9 KB · Weergaven: 0
Even een vraagje vanuit hier, Ik heb een 950sp uit 2020 nu heb ik een setje slip-on’s van sc-project er op geschroefd alleen nu passen de kapjes bij de uitlaat er niet meer op.. kan je daar beugeltjes of iets dergelijks voor krijgen?

De zithouding van de Scrambler viel helaas wat tegen. Verder wel leuke motor om te rijden. Nu kwam ik toevallig de Hyperstrada 821 tegen. Die ziet er wel uit naar wat ik zoek :) Je komt ze niet zoveel tegen volgens mij? Zijn er bekende problemen met deze motoren? Las iets over coils(bobines)? Ook de vering schijnt een upgrade nodig te hebben. Is een hyperpro streetbox setje een optie of moet je echt naar de duurdere upgrades kijken daarvoor?

De zithouding van de Scrambler viel helaas wat tegen. Verder wel leuke motor om te rijden. Nu kwam ik toevallig de Hyperstrada 821 tegen. Die ziet er wel uit naar wat ik zoek :) Je komt ze niet zoveel tegen volgens mij? Zijn er bekende problemen met deze motoren? Las iets over coils(bobines)? Ook de vering schijnt een upgrade nodig te hebben. Is een hyperpro streetbox setje een optie of moet je echt naar de duurdere upgrades kijken daarvoor?

Geen ervaringen met de Hyperstrada? Iets verder ingelezen en schijnt wel een compromis te zijn toch de Hypermotard. Misschien allebei nog eens proberen .

Geen ervaringen met de Hyperstrada? Iets verder ingelezen en schijnt wel een compromis te zijn toch de Hypermotard. Misschien allebei nog eens proberen .
IMG_4410.jpeg

Een ‘gewone’ Hypermotard is een prima Hyperstrada met een paar accessoires. Tegelijkertijd denk ik dat een hyperstrada ook een prima motor is. Papieren compromissen zeggen niet zoveel over de praktijk als je ze niet naast elkaar hebt staan. Als je op papier het beste wilt hebben is de hyperstrada niet dus niet de motor die je zoekt.

Terug
Bovenaan Onderaan