Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

Uiteraard.... :t

Maar zwart is mooier in dit geval :+ ( m’n bescheiden mening...)


B08EB4F5-210D-4142-86AB-59E95A416EEE.png
 
Iemand ervaring met inkorten van de einddempers ?
Ik wil ze wat inkorten zodat ze niet onder het kontje uitsteken.
Tips en trucs zijn welkom *O*

Bekijk bijlage 1417480
Ik heb het zelf ingekort, popnagels uitboren, alles loshalen, aftekenen, zaag erin zetten, vulling aanvullen met nieuw dempingsmateriaal, (bij mij was deels vulling weggebrand door vibratie, bij begin demper) en weer in elkaar met popnagels, ik gebruikte normale popnagels, geen gasdichte, klein klusje als je zelf beetje technisch bent, en logisch kan nadenken 😎
*doorzagen zonder binnenste demperbuis, deze op goede lengte brengen, inzagen kopse kant, overlap 2 cm en in rest andere demperbuis steken. Als je het losmaakt zie je wel wat ik bedoel, je kunt de binnenste demper buis niet inkorten bij begin of eind, omdat demper buis overschuif mof heeft aan begin en eind (grotere diameter), dus moet je deze middenin inkorten, althans bij mij eenzijdige uitlaat
20180425_190007.jpg
IMG_20150927_123105.jpg
20190930_100904.jpg
20190930_103410.jpg
20180426_170150.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo, Ben nieuw op dit forum want ik heb net een hypermotard 1100s 2008 aangeschaft. Ik ben hiervoor op zoek naar een bagagerek zodat ik genoeg spul mee kan nemen voor een weekend weg. Heeft iemand misschien al eens zoiets gemaakt en nog tekeningen liggen? Lassen kan ik zelf. Ook zou ik graag willen weten of er een geschikte adapter voor de tankdop te krijgen is om zo op korte ritjes wat mee te kunnen nemen (klein tanktasje waar portemonee, telefoon etc in kunnen) Alle tips zijn welkom. Ohja, even een foto van het apparaat erbij natuurlijk:Bekijk bijlage 1407842

Ik rij met Oxford tassen en toptas, geen probleem met uitlaat, hangen vrij van uitlaat, veel ruimte erin.
*Ik heb uitlaat wel strakker naar binnen gezet, en tassen hangen over zadel

IMG-20190124-WA0006.jpg
IMG_20140621_064018.jpg
20190930_103410.jpg
20180426_170150.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier nog een hypermotard zadel liggen.
2cm hoger en de zijkanten voorzien van carbon kunstleer,afgewerkt met rode biezen en stiksels.
Stuur maar een pb voor extra info.
Hij staat ook op MP
 

Bijlagen

  • 20191026_101957.jpg
    20191026_101957.jpg
    256,5 KB · Weergaven: 16
Hallo allemaal, ik ben weer terug op het oude nest. Eerst de 821, toen overgestapt naar een S4R. We werden geen vrienden en na wat andere motoren geprobeerd te hebben (Kawasaki, BMW) nu weer een Hyper 1100
 

Bijlagen

  • 20191201_190126.jpg
    20191201_190126.jpg
    248,2 KB · Weergaven: 22
Hallo hypers!

ik heb een 1098 waar ik nog altijd blij naar kijk, maar in Nederland niet echt van kan genieten op de weg. Je bereikt gewoon nooit het werkgebied. In de eiffel is het echter wel een feest.

Ook heb ik een WR450F met supermotard wielen. Ontzettend leuk tot 90 km per uur, maar daarboven gaat mijn technische hart pijn doen bij de toeren van het stampertje.Kan vast wel, maar doe ik dus niet.

ik overweeg ze beiden weg te doen, voor iets anders. Ik heb al eens proefgereden op een multi 1200 en 950. Ik was verrast door de 950. Het blok liep gewoon mooier dan de variabele cam 1200. GS 1250 gereden ook verrassend goed in allerlei omstandigheden. KTM SM 990, ook gaaf.

Echt mooi is zo’n multi Of GS niet. Zo ontstond de interesse in de hypermotard. Twijffel die ik erbij heb:
- kun je met een (snel) eiffel weekend een beetje goed mee?
- hoe is de zithouding op langere ritten? Op de WR word je het na 1 1/2 uur wel goed zat.
- is het niet een te eenzijdige motor die in Nederland misschien ook weer vraagt om (te) flink door te rijden?
- hoe verhoudt een 1100 zivh tov de nieuwe 950? Stiekem heb ik ook wel een zwak voor de luchtkoelers, maar misschien te tam?
- zie ik nog modellen over het hoofd?
 
Hallo hypers!

ik heb een 1098 waar ik nog altijd blij naar kijk, maar in Nederland niet echt van kan genieten op de weg. Je bereikt gewoon nooit het werkgebied. In de eiffel is het echter wel een feest.

Ook heb ik een WR450F met supermotard wielen. Ontzettend leuk tot 90 km per uur, maar daarboven gaat mijn technische hart pijn doen bij de toeren van het stampertje.Kan vast wel, maar doe ik dus niet.

ik overweeg ze beiden weg te doen, voor iets anders. Ik heb al eens proefgereden op een multi 1200 en 950. Ik was verrast door de 950. Het blok liep gewoon mooier dan de variabele cam 1200. GS 1250 gereden ook verrassend goed in allerlei omstandigheden. KTM SM 990, ook gaaf.

Echt mooi is zo’n multi Of GS niet. Zo ontstond de interesse in de hypermotard. Twijffel die ik erbij heb:
- kun je met een (snel) eiffel weekend een beetje goed mee?
**jazeker, met mijn 1100S rij je iedereen zoek**
- hoe is de zithouding op langere ritten? Op de WR word je het na 1 1/2 uur wel goed zat.
**op de 1100 is de zithouding gewoon goed, ik ben 170cm, en heb comfort Seat wat wel fijner zit, althans voor mij**
- is het niet een te eenzijdige motor die in Nederland misschien ook weer vraagt om (te) flink door te rijden?
**de hyper is veelzijdig, snel en minder snel gaat goed met deze bike, kleine snelle dijkjes/weggetjes met of zonder drempel worden weer een feest, geldt ook voor industrie terreinen, kort en bochtig daar staat hij zeker garant voor feest, tezamen met de goede zithouding een waar genot om mee te rijden, en off road kan ook**
- hoe verhoudt een 1100 zivh tov de nieuwe 950? Stiekem heb ik ook wel een zwak voor de luchtkoelers, maar misschien te tam?
**mijn 1100 is niet tam, maar een beest, karakter heeft ie, de 2V is ruig en de 4V zijn smooth, 2V heeft berg aan koppel, ga proefrijden en je zal zien dat de hyper je zal bevallen, de hyper leent zich voor alles, vakantie, korte en lange ritten, een veelzijdige motor, maar niet saai zoals een multi....Ik heb op mijn 1100 wel een 22ltr. Tank gemonteerd, misschien enigste nadeel is dus de kleine tank, maar op lange ritten zag ik vaak een 5ltr tankje achterop bij anderen, bij lange ritten wel zuinig, 1 op 18 zelfs, ....dus...succes met je zoektocht** - zie ik nog modellen over het hoofd?

Zie de antwoorden onder je vragen....
 
Mogguh, ik meld me hier maar eens. Paar weken terug de 1200 adventure ingeruild voor een Hypermotard 950. Was verkocht na een proefrit van 3 dagen (950 gehuurd) in Oostenrijk in juni. Ben een beetje accessoires aan het zoeken. Wat is nu naast motorforum een sideforum om wat meer info te vinden? Er zijn wel wat facebook groepjes... maar ben er nog niet uit waar je nu echt moet zijn. Is er iemand die bijvoorbeeld aftermarket LED H4 hi-lo in zn Hyper 950 heeft gebouwd?
Zijn er in de buurt van zwartewaterland nog hyper rijders?

Groeten!

Ter illustratie ff de bike die ik had gehuurd... inmiddels ook een ander pak en helm (Arai Tour X4) gekocht.
 

Bijlagen

  • IMG_20190617_064359_2.jpg
    IMG_20190617_064359_2.jpg
    156,5 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Welkom!

idd kom je de meeste HM rijders (ook) op FB tegen.

Ik rij nog wel eens door jouw gemeente, van weeribben naar ijsseldijk. één van mn favoriete rondjes :-)
 
Hallo luitjes,

In een donkerbruin verleden ben ik wel eens actief geweest in het hypermotard gedeelte van het motor-forum in de oude hoedanigheid.
Destijds eigenaar van een 1100 die qua rijprestaties prima beviel maar me kort na elkaar meerdere keren in de steek liet.

Daarna wat ander tuig bereden, maar volgende week zaterdag ga ik mijn nieuwe aanwinst ophalen, namelijk een 939 :)
Deze is op een SC-project demper na nog maagdelijk origineel dus ik dacht ik zal even polsen waar men zoal leuke goodies voor een Hypermotard vandaan haalt.

Ik zou met name wat Carbon delen willen toevoegen, en misschien wat minder burgerlijke spiegels *D
 
Hallo luitjes,

In een donkerbruin verleden ben ik wel eens actief geweest in het hypermotard gedeelte van het motor-forum in de oude hoedanigheid.
Destijds eigenaar van een 1100 die qua rijprestaties prima beviel maar me kort na elkaar meerdere keren in de steek liet.

Daarna wat ander tuig bereden, maar volgende week zaterdag ga ik mijn nieuwe aanwinst ophalen, namelijk een 939 :)
Deze is op een SC-project demper na nog maagdelijk origineel dus ik dacht ik zal even polsen waar men zoal leuke goodies voor een Hypermotard vandaan haalt.

Ik zou met name wat Carbon delen willen toevoegen, en misschien wat minder burgerlijke spiegels *D
Toen ik mijn SF nog had vond ik dit bedrijf ,leken mij heel redelijke prijzen,
 
Moto-vision had ik al het carbon voor mijn 1100 gekocht maar kon al dagen niet meer op hun naam komen!
Zal beide aanbieders eens checken bedankt!

Mijn 1100 liet me echt drie maal in de steek in een tijdsbestek van een maand, in de zomermaanden, dus toen was de maat even vol.
Verder wel ontelbaar veel lol gehad en zodoende toch weer de stap naar een Hyper gemaakt.
 
Moto-vision had ik al het carbon voor mijn 1100 gekocht maar kon al dagen niet meer op hun naam komen!
Zal beide aanbieders eens checken bedankt!

Mijn 1100 liet me echt drie maal in de steek in een tijdsbestek van een maand, in de zomermaanden, dus toen was de maat even vol.
Verder wel ontelbaar veel lol gehad en zodoende toch weer de stap naar een Hyper gemaakt.

Wat was er dan aan de hand ?
 
Electrische problemen, toen niet de exacte toedracht gevonden, als ik een stuk ging rijden kon het zomaar zijn dat de motor er ineens de brui aan gaf en niet meer te starten was. maarja toen was ik denk ik 21 en het budget voor een diagnostiek bij de dealer was ook niet echt aanwezig haha.

Nu is dat een minder groot probleem en zou ik het wel gedaan hebben maja, keuzes..
 
Naamloos.jpg


Zaterdag de motor opgehaald, en gelijk even het geluid met en zonder DB-killer getest, was snel beslist...

Is er een mede hypermotard rijder die zich heeft gewaagd aan het zelf aanpassen of inladen van een andere mapping?
 
Terug
Bovenaan Onderaan