Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

Top, gefeliciteerd, je gaat er geen spijt van krijgen.
Mocht je hulp/advies ook ongevraagd nodig hebben, dan hoor ik het wel 😎

Dankje. Om ongevraagd advies zal ik zeker vragen :+


Super :t
Veel plezier met je funbike !

enig probleem wat ik altijd heb zijn de pijnlijke kaken die je overhoudt van een rit. 😁

Dank u, gaat zeker lukken *D


Oh ja..nog een leuke tip:

facebook: Dutch Ducati Hypermotard & Hyperstrada Group.
veel info, snel antwoorden op je vragen, actieve leden, etc.

En een lidmaatschap van DCN kun je ook overwegen.
wordt veel georganiseerd en maandelijkse meetings in het regi café en een aantal keren per jaar het club in de bus.

:t

Laat ik als een van de weinigen nou net geen Facebook hebben _O-_O- Bedankt voor de tips, wellicht als ik ze ooit nodig ben.


Nu eerst op zoek naar een kettingsmeersysteem, helaas is dat het enigste nadeel. Vond een riem wel prettig. Eens kijken of er inmiddels wat beter is als de Osco, die heb ik in het verleden gehad naar volle tevredenheid.
 
Heb zelf een 1100 gehad en na een poosje wat andere motoren te hebben gereden weer gaan kijken naar een hyper. Wilde eigenlijk geen 1100 omdat ik die al had gehad, en was dus eigenlijk direct aan het kijken naar een 821 maar ik moet zeggen dat ik die ook net wat ondermaats vond.

Bij Ducati Zaltbommel hadden ze een bijna nieuwe 939 staan dus toch de stoute schoenen maar aangetrokken en dat beviel me eigenlijk prima.
Maar het geweld van een 1100 blijft wel iets hebben hoor, kan het goed begrijpen :t veel plezier ermee!
 
Zaterdag de motor opgehaald en onderweg naar huis gestrand. Bij de eerste tankbeurt startte de motor al slecht, de startmotor pakte niet aan en moest een aantal pogingen doen. Bij de tweede tankbeurt was het helemaal gedaan en kwam er een kleine rookpluim links bij het blok vandaan.
De ANWB gebeld en met elkaar op zoek gegaan en toen kwamen we een o.a. beschadigde startmotorkabel tegen. Loopt ook de tankontluchting (of hoe dat heet) de slangen van de radiator en de aardingskabel geloof ik langs.

Kan het zijn dat de beugel te warm is geworden? Deze lijkt verkleurd te zijn. Zit er namelijk nog eentje lager die mooi blank/zilver van kleur is in plaats van koperkleur.

IMG_20200627_172333_1.jpg
 
Zaterdag de motor opgehaald en onderweg naar huis gestrand. Bij de eerste tankbeurt startte de motor al slecht, de startmotor pakte niet aan en moest een aantal pogingen doen. Bij de tweede tankbeurt was het helemaal gedaan en kwam er een kleine rookpluim links bij het blok vandaan.
De ANWB gebeld en met elkaar op zoek gegaan en toen kwamen we een o.a. beschadigde startmotorkabel tegen. Loopt ook de tankontluchting (of hoe dat heet) de slangen van de radiator en de aardingskabel geloof ik langs.

Kan het zijn dat de beugel te warm is geworden? Deze lijkt verkleurd te zijn. Zit er namelijk nog eentje lager die mooi blank/zilver van kleur is in plaats van koperkleur.

Bekijk bijlage 1517871
Niet echt een fijne kennismaking, had je particulier gekocht ? Of bij zaak ?
Nee, mag daar niet heet worden, zal je slechte aarde zijn geweest.
Startrelais wel goed ?
Kan ook slechte ontluchting tank zijn geweest, zuigt hij naar onderdruk en is debet voor benzinepomp, die atmosferisch werkt.

Succes, laat je het weten wat het was ?
 
Niet echt een fijne kennismaking, had je particulier gekocht ? Of bij zaak ?
Nee, mag daar niet heet worden, zal je slechte aarde zijn geweest.
Startrelais wel goed ?
Kan ook slechte ontluchting tank zijn geweest, zuigt hij naar onderdruk en is debet voor benzinepomp, die atmosferisch werkt.

Succes, laat je het weten wat het was ?

Zodra ik meer weet hoor je het. Breng de motor donderdagavond weg.
 
Misschien iets te vroeg maar in de toekomst (aka binnen 4 jaar) ben ik van plan mijn Viffer én Transali te verkopen en daar in de plaats een Hypermotard 821/796/weetikveelwelke aan te schaffen omdat die motor letterlijk een combinatie is van de 2.

Met name:
- koppel
- karakter
- "supermoto-esque"
- enkelvoudige achterbrug
en het design spreekt me ook wel erg aan.

De vraag is nu, ik commute naar mijn werk met enkel de motor, dus ik vroeg me af of zo'n Hypermotard wel daarvoor geschikt is.

En daarvoor heb ik de volgende vragen:

TCO en betrouwbaarheid:
Ik ben dus van het type: als ik het zelf doe ben ik goedkoper af, maar een riem vervangen/kleppen nakijken laat ik liever doen.

Wat ben je gemiddeld kwijt aan een doorsnee beurt vs. groot onderhoud (d.w.z. riemen + kleppen + algemene check)?

Ik ben trouwens een doorrijder, dus de hyper zou ook pekel, sneeuw en ijzel zien. Ik ben helemaal niet van plan om deze in de garage te laten staan wachtend tot het volgende seizoen begint. Hoe goed kan zo'n Hypermotard tegen pekel?

Ik hoor dat er ook veel elektronische problemen zijn met ducati's of is dit al wat beter geworden in de laatste jaren? (aka limp mode, etc..)

Qua comfort:
Mijn transalp heeft een zadelhoogte van 95cm, en ben zelf 1m72, dus ik geloof dat ik me wel comfortabel genoeg zou kunnen vinden op zo'n hypermotard.
Is het standaard zadel zacht genoeg voor een toertje van laten we zeggen 400km aan een stuk?

Wat is jullie verbruik en wat kunnen jullie er maximaal aan km/tank uithalen?

Qua diy:
Ik doe mijn onderhoud graag zelf, wat is er allemaal zelf te doen zonder dat er een dealer aan de pas moet komen? Als ik bvb andere banden wil plaatsen, zou je hiervoor naar de dealer moeten gaan of is het ook mogelijk dat ik de banden zelf ergens bestel en door de bandenboer laat monteren/balanceren?
Een oliewissel, filter, ketting etc, is dit makkelijk zelf te doen? (ik heb al veel oliewissels achter de rug met Japanse motoren maar een duc nog niet)
Heeft een duc speciale olie nodig of kan ik ook gewoon generieke synthetische motorolie (van 30€/5liter) in gieten?
Zijn er speciale "ducati tools" nodig?

Hopelijk zal ik hier geen ducatista's mee beledigen :')
 
Misschien iets te vroeg maar in de toekomst (aka binnen 4 jaar) ben ik van plan mijn Viffer én Transali te verkopen en daar in de plaats een Hypermotard 821/796/weetikveelwelke aan te schaffen omdat die motor letterlijk een combinatie is van de 2.
-ga altijd voor een 2V 1100
Ruig en uitermate betrouwbaar.


Met name:
- koppel
- karakter
- "supermoto-esque"
- enkelvoudige achterbrug
en het design spreekt me ook wel erg aan.

De vraag is nu, ik commute naar mijn werk met enkel de motor, dus ik vroeg me af of zo'n Hypermotard wel daarvoor geschikt is.
-kan

En daarvoor heb ik de volgende vragen:

TCO en betrouwbaarheid:
Ik ben dus van het type: als ik het zelf doe ben ik goedkoper af, maar een riem vervangen/kleppen nakijken laat ik liever doen.

Wat ben je gemiddeld kwijt aan een doorsnee beurt vs. groot onderhoud (d.w.z. riemen + kleppen + algemene check)?
-informeer bij dealer, maar alles kan jezelf doen, ik heb WPHB digitaal beschikbaarheid voor 2V 1100

Ik ben trouwens een doorrijder, dus de hyper zou ook pekel, sneeuw en ijzel zien. Ik ben helemaal niet van plan om deze in de garage te laten staan wachtend tot het volgende seizoen begint. Hoe goed kan zo'n Hypermotard tegen pekel?
-net zo goed als alle ander motoren.

Ik hoor dat er ook veel elektronische problemen zijn met ducati's of is dit al wat beter geworden in de laatste jaren? (aka limp mode, etc..)
-chronische electronisch storingen behoren sinds 1995 tot het verleden.

Qua comfort:

Mijn transalp heeft een zadelhoogte van 95cm, en ben zelf 1m72, dus ik geloof dat ik me wel comfortabel genoeg zou kunnen vinden op zo'n hypermotard.
Is het standaard zadel zacht genoeg voor een toertje van laten we zeggen 400km aan een stuk?
-weet niet hoe gevoelig je eigen reet is, ik rij met comfort zadel, en ja ook meer als 400km, andere rijden weer met race zadels, je kan je standaard zadel, mocht het niet bevallen, laten vermaken.

Wat is jullie verbruik en wat kunnen jullie er maximaal aan km/tank uithalen?
-rond 1 op 17, en ik heb 22ltr tank geinstaleerd, 2V 1100S

Qua diy:

Ik doe mijn onderhoud graag zelf, wat is er allemaal zelf te doen zonder dat er een dealer aan de pas moet komen? Als ik bvb andere banden wil plaatsen, zou je hiervoor naar de dealer moeten gaan of is het ook mogelijk dat ik de banden zelf ergens bestel en door de bandenboer laat monteren/balanceren?
-geldt voor alle motoren toch ? Begrijp je vraag niet zo goed
Een oliewissel, filter, ketting etc, is dit makkelijk zelf te doen? (ik heb al veel oliewissels achter de rug met Japanse motoren maar een duc nog niet)
Heeft een duc speciale olie nodig of kan ik ook gewoon generieke synthetische motorolie (van 30€/5liter) in gieten?
Zijn er speciale "ducati tools" nodig?
-banden, onderhoud kan je zelf allemaal doen, geen speciale tools nodig, behoudens als je koppen gaat demonteren e.d. zie instructie olie paar posts geleden mijn advies

Hopelijk zal ik hier geen ducatista's mee beledigen :')

Je bent er vroeg bij, meeste antwoorden kun je vinden met zoelfunctie in de huidige topics en oude topics, in bovenstaande quote heb ik enkele vragen kort beantwoordt

Succes
 
Vanmiddag gebeld door de motorzaak. De Hypermotard is gereed. Bleek uiteindelijk enkel de kabel van de accu naar de startmotor en de massa gefrituurd te zijn. Toen hij deze had vervangen voor een nieuwe, dikker exemplaar was het starten en lopen.

Nu zo snel mogelijk ophalen als het droog weer is en knallen :]
 
Misschien iets te vroeg maar in de toekomst (aka binnen 4 jaar) ben ik van plan mijn Viffer én Transali te verkopen en daar in de plaats een Hypermotard 821/796/weetikveelwelke aan te schaffen omdat die motor letterlijk een combinatie is van de 2.

Met name:
- koppel
- karakter
- "supermoto-esque"
- enkelvoudige achterbrug
en het design spreekt me ook wel erg aan.

De vraag is nu, ik commute naar mijn werk met enkel de motor, dus ik vroeg me af of zo'n Hypermotard wel daarvoor geschikt is.

En daarvoor heb ik de volgende vragen:

TCO en betrouwbaarheid:
Ik ben dus van het type: als ik het zelf doe ben ik goedkoper af, maar een riem vervangen/kleppen nakijken laat ik liever doen.

Wat ben je gemiddeld kwijt aan een doorsnee beurt vs. groot onderhoud (d.w.z. riemen + kleppen + algemene check)?

Ik ben trouwens een doorrijder, dus de hyper zou ook pekel, sneeuw en ijzel zien. Ik ben helemaal niet van plan om deze in de garage te laten staan wachtend tot het volgende seizoen begint. Hoe goed kan zo'n Hypermotard tegen pekel?

Ik hoor dat er ook veel elektronische problemen zijn met ducati's of is dit al wat beter geworden in de laatste jaren? (aka limp mode, etc..)

Qua comfort:
Mijn transalp heeft een zadelhoogte van 95cm, en ben zelf 1m72, dus ik geloof dat ik me wel comfortabel genoeg zou kunnen vinden op zo'n hypermotard.
Is het standaard zadel zacht genoeg voor een toertje van laten we zeggen 400km aan een stuk?

Wat is jullie verbruik en wat kunnen jullie er maximaal aan km/tank uithalen?

Qua diy:
Ik doe mijn onderhoud graag zelf, wat is er allemaal zelf te doen zonder dat er een dealer aan de pas moet komen? Als ik bvb andere banden wil plaatsen, zou je hiervoor naar de dealer moeten gaan of is het ook mogelijk dat ik de banden zelf ergens bestel en door de bandenboer laat monteren/balanceren?
Een oliewissel, filter, ketting etc, is dit makkelijk zelf te doen? (ik heb al veel oliewissels achter de rug met Japanse motoren maar een duc nog niet)
Heeft een duc speciale olie nodig of kan ik ook gewoon generieke synthetische motorolie (van 30€/5liter) in gieten?
Zijn er speciale "ducati tools" nodig?

Hopelijk zal ik hier geen ducatista's mee beledigen :')

Als je het enkel rationeel wilt bekijken, lekker verder zoeken. Dit soort motoren koop je omdat je er verliefd op bent.
Maar ga dan niet proefrijden want dan vrees ik dat je verkocht bent ;)
 
Qua comfort:
Mijn transalp heeft een zadelhoogte van 95cm, en ben zelf 1m72, dus ik geloof dat ik me wel comfortabel genoeg zou kunnen vinden op zo'n hypermotard.
Is het standaard zadel zacht genoeg voor een toertje van laten we zeggen 400km aan een stuk?

Wat is jullie verbruik en wat kunnen jullie er maximaal aan km/tank uithalen?

400 km.....alleen haalbaar bij pretkilometers ! Dit ben je gauw zat met woon-werk kilometers.

en

rond de 140 tot 170 km gaat dat nare lampje al weer branden.


de hyper is er puur voor de fun.....en daar is ie dan wel heeeeel goed in :}
 
Vanmiddag gebeld door de motorzaak. De Hypermotard is gereed. Bleek uiteindelijk enkel de kabel van de accu naar de startmotor en de massa gefrituurd te zijn. Toen hij deze had vervangen voor een nieuwe, dikker exemplaar was het starten en lopen.

Nu zo snel mogelijk ophalen als het droog weer is en knallen :]

Dacht al zoiets, jammer dat dit net gebeurd als je net je bike hebt opgehaald, zou de rest ook maar eens controleren uit voorzorg tw. ketting, tandwielen, koppelijgsplaten en wanneer heeft de hypermotard zijn laatste beurt gehad en wat is er gedaan.
 
Dacht al zoiets, jammer dat dit net gebeurd als je net je bike hebt opgehaald, zou de rest ook maar eens controleren uit voorzorg tw. ketting, tandwielen, koppelijgsplaten en wanneer heeft de hypermotard zijn laatste beurt gehad en wat is er gedaan.

Laatste beurt is 4 weken geleden. Alle rekeningen zitten er bij. Qua onderhoud zit het wel goed.
Vakantie staat bijna voor de deur dus ik vermaak me wel.
 
Als je het enkel rationeel wilt bekijken, lekker verder zoeken. Dit soort motoren koop je omdat je er verliefd op bent.
Maar ga dan niet proefrijden want dan vrees ik dat je verkocht bent ;)

Geloof ik ook wel :D Het design vindt ik echt wel top notch, alleen... ja onderhoud he :')

400 km.....alleen haalbaar bij pretkilometers ! Dit ben je gauw zat met woon-werk kilometers.
en
rond de 140 tot 170 km gaat dat nare lampje al weer branden.
de hyper is er puur voor de fun.....en daar is ie dan wel heeeeel goed in :}

Dat kan ik geloven, wel jammer dat de tankinhoud zo klein is... Pretkilometers zouden er denk ik wel gemaakt worden als ik toch beslis ééntje aan te schaffen.
 
geweldige fiets maar na een krappe 50km moet ik al een beetje gaan verzitten om geen houten reet te krijgen :9
 
Ben nog op zoek naar een bevestiging voor een TomTom Rider 550. Nu zie ik wel een mooie beugel van BikePenR maar die kost 150 euro. Plus dat ik al een stuurdemper op de kroonplaat heb.
Mensen die een ander idee hebben?
 
Weet niet of zo'n apparaat een bepaalde connectie behoeft. zo niet dan kan ik de SPconnect serie aanraden.
Ik heb zelf een stuurmount van Spconnect en dan een bijpassend Spconnect Iphone telefoonhoesje waarmee ik de telefoon op het stuur kan monteren. Zit echt zo vast als een huis. gebruik dezelfde set-up ook op de mountainbike en daar werkt het ook prima.

Sp connect verkoopt ook losse connectoren die je met een soort dubbelzijdig plakband op je apparaat kunt plakken, beetje zelfde idee als GoPro volgens mij.
Wellicht is dat iets voor je?

Ander heeft Gopro wellicht wat universele deeltjes waar je iets mee kunt. Heb de Gopro zowel op mijn motorhelm als achter op de auto gemonteerd gehad en dat is echt maximaal hufter proof te noemen. de trillingen van de motor zijn geen probleem voor de bevestigingen en de 200+km/u van de auto kan het ook makkelijk weerstaan schijnbaar (had de Gorpro de eerste keer voor de zekerheid toch maar even geborgd met een touwtje voor alle zekerheid _O- )
 
Goede avond (nacht)

Ik heb mijn oog laten vallen op 2 hypers
Een 796 van 2012 en een 1100s van 2008

Ik twijfel tussen beide fietsen. Ik denk persoonlijk dat beide opties mij genoeg Fun gaan kunnen bieden op de bochtige wegen. Ik kom van een CB1000R van 2010. Dus enig koppel ben ik wel gewend (maar zo een lichte fiets als de hyper niet)

Wat zijn zo wat de pro's en con's van beide fietsen.

Alvast bedankt.

De 796
-2012
-18.000km
-complete mivv uitlaat (+originele set)
-korte nummerplaat houder
Screenshot_20200718_010300.jpgScreenshot_20200718_010344.jpg
Screenshot_20200718_010410.jpgScreenshot_20200718_010431.jpg

De 1100S
-2008
-24.500km
-termignoni high mount uitlaat
-achterste knipperlichten er af
-ander koppelingsdeksel
-korte nummerplaat houder
Screenshot_20200718_010449.jpgScreenshot_20200718_010504.jpg


Alvast bedankt voor jullie reacties/hulp

Groetjes
 
Ik heb zelf een 1100 gehad, was geweldig veel fun en bleef uitdagend aanvoelen, vond het met name fijn dat je zo goed als altijd koppel hebt en genoeg vermogen om jezelf even te kietelen. Een 796 zou ik persoonlijk nooit overwegen, lijkt me een veel te lichte motor, maar wellicht dat iemand hier andere ervaring met een 796 heeft?
 
Ik weet niet of er uberhaupt interesse is in dit onderdeel maar voor mij maakte het een wereld van verschil

Zoals de meeste weten zit er vanuit de fabriek wat speling op het gashendel van vrijwel alle Ducati modellen. Dit maakt rijden met minimaal gas erg vervelend. Zo krijg je het idee dat het gas een aan-uit schakelaar is ipv een geleidelijke regeling. Door deze 2 kunststof onderdelen in je throttle assembly te plaatsen elimineer je al de ongewenste beweging in je gashendel. Dit resulteert in optimale controle van het gas!

Concurrerende aanbieders verkoopt deze set voor 38 piek ex verzending. Voor 15 euro stuur ik bij interesse de set de deur uit. Bericht mij hier of op;

v.c.productdesign@gmail.com


Schermafbeelding 2020-07-22 om 12.57.24.png
Schermafbeelding 2020-07-22 om 12.57.31.png
 
Goede avond (nacht)

Ik heb mijn oog laten vallen op 2 hypers
Een 796 van 2012 en een 1100s van 2008

Ik twijfel tussen beide fietsen. Ik denk persoonlijk dat beide opties mij genoeg Fun gaan kunnen bieden op de bochtige wegen. Ik kom van een CB1000R van 2010. Dus enig koppel ben ik wel gewend (maar zo een lichte fiets als de hyper niet)

Wat zijn zo wat de pro's en con's van beide fietsen.

Alvast bedankt.

De 796
-2012
-18.000km
-complete mivv uitlaat (+originele set)
-korte nummerplaat houder
Bekijk bijlage 1524042Bekijk bijlage 1524043
Bekijk bijlage 1524044Bekijk bijlage 1524045

De 1100S
-2008
-24.500km
-termignoni high mount uitlaat
-achterste knipperlichten er af
-ander koppelingsdeksel
-korte nummerplaat houder
Bekijk bijlage 1524046Bekijk bijlage 1524047


Alvast bedankt voor jullie reacties/hulp

Groetjes

Zou die 796 lekker laten staan. Veels te tam.
Zelf de 1100S gehad, de combinatie met remmen en ohlins achter maakt de fiets echt af. Zou 'm zo weer kopen!
 
Sinds vandaag de trotse eigenaar van onderstaande Ducati Hypermotard 1100.
Afgelopen weekend gaan bekijken en eens getest, en zoals te verwachten was, helemaal verliefd geworden!
Wat een beest, wat een prachtig ding & wat een raket!

Vandaag al eens een mooie wasbeurt gegeven, en of ze blonk!

IMG_20200729_154102.jpgIMG_20200729_135516.jpgIMG_20200729_201259.jpgIMG_20200729_201323.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20200729_154102.jpg
    IMG_20200729_154102.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 18
  • IMG_20200729_135516.jpg
    IMG_20200729_135516.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 17
  • Leuk
Waarderingen: DRD
Terug
Bovenaan Onderaan