Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

Hallo allemaal,

De uitgaande as van mijn versnellingsbak vertoond enige speling, zie video.

Het gaat om de speling van de schakelas, de speling van de "stang" aan het pedaal is op te lossen. Is dit iets om zorgen over te maken?

En ? Reeds opgelost ? Oorzaak ?
 
Heb contact gehad met ducati monteur en dit is slijtage. De schakel as is niet gelagerd maar is een glijpassing in het carter deel. Die is uitgesleten waardoor er nu speling zit op de schakelas. Er komt verder geen olie langs dus laat het eerst nog zitten. Een nieuw carter deel kost 550 euro.
 
Goedemiddag
Iemand interesse in een mooie binnen motorhoes
Past op de 821 en 939
Ik heb ook nog een mooie originele uitlaat liggen die ik niet meer nodig heb omdat de motor verkocht is
 
Een paar foto’s
 

Bijlagen

  • 1870C36D-06FE-4A74-B326-E6A76F5380A6.jpeg
    1870C36D-06FE-4A74-B326-E6A76F5380A6.jpeg
    172,9 KB · Weergaven: 22
  • EA0D1CF2-2F10-4EEA-B03B-2A89AB69E14E.jpeg
    EA0D1CF2-2F10-4EEA-B03B-2A89AB69E14E.jpeg
    105,8 KB · Weergaven: 23
  • 3D0B12CF-ABCE-4652-A769-C959A374AC94.jpeg
    3D0B12CF-ABCE-4652-A769-C959A374AC94.jpeg
    122,1 KB · Weergaven: 22
  • 15CABE3D-3C67-4E38-83AE-8D17D686E7A8.jpeg
    15CABE3D-3C67-4E38-83AE-8D17D686E7A8.jpeg
    93,7 KB · Weergaven: 20
  • E932D87D-27F1-450D-9C05-48920931A0FE.jpeg
    E932D87D-27F1-450D-9C05-48920931A0FE.jpeg
    136,5 KB · Weergaven: 20
  • 2EAA83C9-7AE8-4219-A6ED-36D762BCFAAD.jpeg
    2EAA83C9-7AE8-4219-A6ED-36D762BCFAAD.jpeg
    271,7 KB · Weergaven: 20
  • DDBB3AA5-586F-41EC-B2C5-4A058AFBD394.jpeg
    DDBB3AA5-586F-41EC-B2C5-4A058AFBD394.jpeg
    185,4 KB · Weergaven: 14
  • 7692700F-4E5A-4C08-9D96-3E1F4D39CE84.jpeg
    7692700F-4E5A-4C08-9D96-3E1F4D39CE84.jpeg
    150,7 KB · Weergaven: 18
Van de 939 heb ik hier nog het originele race-zadel. Dit zadel heeft niet het (bij de SP kleine kuiltje) maar is vrijwel vlak en mede door het andere materiaal kun je veel makkelijker verzitten en is de zithouding actiever.

1391596
1391598
1391599


Indien belangstelling, stuur maar een PB. Was nieuw € 263
 
Laatst bewerkt:
Mag vanmiddag mijn "nieuwe" Hyperstrada gaan ophalen. Is wel geen Hypermotard maar hoort wel bij dezelfde groep.

1393046


Heb 5 jaar op een Monster S2R gereden met veel plezier maar was aan iets anders toe. Proefrit gemaakt en ik was gelijk verknocht aan de kracht van de Hyperstrada. Het goede sturen en de fijne zithouding was ik al gewend van mijn S2R hoewel ik op de Hyperstrada nog rechter zit. De remmen voor zijn echt super, achter is het een beetje hetzelfde als bij de S2R, die is niet zo bijterig.

Grote voordeel ten opzichte van de S2R is dat je hier fatsoenlijk een passagier op mee kan nemen en dat je door de standaard koffers makkelijker je spullen kan meenemen voor een weekendje weg.

Blijf dit topic voortaan in de gaten houden.
 
Gefeliciteerd ermee, vindt de looks van de 939 toch net wat mooier.
En ? Wat bevalt je beter ? Kan je voor- en nadelen uitleggen van beide fietsen aub
Ik zweer bij de 2V
 
Mag vanmiddag mijn "nieuwe" Hyperstrada gaan ophalen. Is wel geen Hypermotard maar hoort wel bij dezelfde groep.

Bekijk bijlage 1393046

Heb 5 jaar op een Monster S2R gereden met veel plezier maar was aan iets anders toe. Proefrit gemaakt en ik was gelijk verknocht aan de kracht van de Hyperstrada. Het goede sturen en de fijne zithouding was ik al gewend van mijn S2R hoewel ik op de Hyperstrada nog rechter zit. De remmen voor zijn echt super, achter is het een beetje hetzelfde als bij de S2R, die is niet zo bijterig.

Grote voordeel ten opzichte van de S2R is dat je hier fatsoenlijk een passagier op mee kan nemen en dat je door de standaard koffers makkelijker je spullen kan meenemen voor een weekendje weg.

Blijf dit topic voortaan in de gaten houden.

Gefeliciteerd
 
Er zat een connector onder het zadel niet aangesloten.....

Waar zou die nou voor zijn?

1397249


De motor liep goed en ik miste geen functies. Toch maar het bedradingsschema op de Ducati site gedownload en gezocht naar de kleuren die uit de connector kwamen. Helaas, die kleuren kwamen niet voor op het schema.

De enige connector met 5 draden was voor de servomotor van de uitlaatklep.

Vandaag als proef de connector maar eens aangesloten en de motor gestart. Motor liep gewoon mooi rond. Stukje gereden en even getankt. Bij het wegrijden in de sport-stand na het tanken, yippyayee, het voorwiel gaat gelijk airborne. Bij fors optrekken met de stekker los ging dit ook maar nu gaat het veel gemakkelijker.

Nu is gelijk duidelijk dat de connector van de servomotor van de uitlaatklep is en hoe ze de motor op 70kw gezet hebben gezet in het buitenland.....

Nu weer volle power!!! 🤪
Zomaar 15 paardjes erbij!
 
Er zat een connector onder het zadel niet aangesloten.....

Waar zou die nou voor zijn?

Bekijk bijlage 1397249

De motor liep goed en ik miste geen functies. Toch maar het bedradingsschema op de Ducati site gedownload en gezocht naar de kleuren die uit de connector kwamen. Helaas, die kleuren kwamen niet voor op het schema.

De enige connector met 5 draden was voor de servomotor van de uitlaatklep.

Vandaag als proef de connector maar eens aangesloten en de motor gestart. Motor liep gewoon mooi rond. Stukje gereden en even getankt. Bij het wegrijden in de sport-stand na het tanken, yippyayee, het voorwiel gaat gelijk airborne. Bij fors optrekken met de stekker los ging dit ook maar nu gaat het veel gemakkelijker.

Nu is gelijk duidelijk dat de connector van de servomotor van de uitlaatklep is en hoe ze de motor op 70kw gezet hebben gezet in het buitenland.....

Nu weer volle power!!! 🤪
Zomaar 15 paardjes erbij!

Wat kant leven soms mooi zijn hè :t
 
Heb een probleem met de Hyperstrada.....

Geheel random loopt de achterrem aan. De ene keer gebeurt het na 120 kilometer rijden, de andere keer al na 20 kilometer. Geen pijl op te trekken. Als ik de motor start heb ik een centimeter of 3 ruimte in het rempedaal. Op het moment dat de rem aanloopt is de ruimte geheel verdwenen en is het rempedaal keihard en niet meer in te drukken. Ik voel het aankomen en dan enkele seconden later is het klaar, de motor is dan niet meer vooruit of achteruit te bewegen. Rem zit gewoon muurvast.

Na een afkoelperiode van 15 a 20 minuten komt de rem weer vrij en kan ik weer verder rijden.

Heb dit nu al een paar keer meegemaakt en het aan de dealer gemeld.

De dealer heeft voordat ik de motor kocht de remvloeistof vervangen en op mijn verzoek de vrije slag bijgesteld.

Toen ik het aan de dealer meldde dacht hij dat er teveel remvloeistof was gevuld in de remvloeistof-reservoir en inderdaad stond het nivo boven het maximum peil. Wat remvloeistof uit het reservoir gehaald en vanmorgen naar Kleve gereden (70 kilometer). Op de heenreis geen probleem. Op de terugreis ter hoogte van Wijchen voelde ik de rem weer aanlopen.

Vanavond tijdens het voorrijden van een marathon die over 2 weken moet plaatsvinden weer hetzelfde probleem.

Op het reservoir staat dat er alleen Dot4 vloeistof gebruikt mag worden....

1397939


Wat als de dealer er per abuis Dot5 heeft in gedaan? Kan dat het probleem verklaren?

Hopelijk kan iemand van jullie hier iets meer over vertellen.
 
Ik denk dat de remzuiger blijft hangen,kwestie van uit elkaar halen goed schoonmaken en seals invetten met ATE vet.
Als een zuiger blijft aanlopen op de remschijf word hij steeds heter en gaat nog erger aanlopen totdat de boel vastslaat.
 
Bedankt voor de tip.

De motor gaat deze week terug naar de dealer, die mag dit probleem oplossen. Heb nog garantie en nu heb ik een mogelijke oorzaak waar hij naar kan kijken. Kon er zelf niet de vinger op leggen.

Nogmaals bedankt voor de hulp!
 
Hallo allemaal, ik ben Said kom uit maastricht 27 jaar. En sins vrijdag eigenaar van een 1100S 2009😍
 

Bijlagen

  • 91E2B141-BC5F-4F77-9D35-5508FAF83C58.jpeg
    91E2B141-BC5F-4F77-9D35-5508FAF83C58.jpeg
    319,3 KB · Weergaven: 25
Heb contact gehad met ducati monteur en dit is slijtage. De schakel as is niet gelagerd maar is een glijpassing in het carter deel. Die is uitgesleten waardoor er nu speling zit op de schakelas. Er komt verder geen olie langs dus laat het eerst nog zitten. Een nieuw carter deel kost 550 euro.

kan je hier geen bus in laten zetten? dat ze het gat uitfrezen en dan een bus erin? misschien een navragen bij een revisie bedrijf of dergelijke?
iig poging waard voor 550 euro:O
 
Terug
Bovenaan Onderaan