Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

Ik heb direct even een vraagje. Natuurlijk na aankoop alle vloeistoffen ververst en de motor helemaal goed schoongemaakt. Nu wil ik binnenkort even bij de luchtfilters kijken. Dit is meer werk dan mijn ZX10R had ik al vernomen.
Nu kan ik aftermarket open luchtfilters vinden voor de Hyper, maar even voor de duidelijkheid; daar moet ik twee van hebben toch?
Dit model: klik

Nu vond ik nog een ander model luchtfilter: klik Iemand hier ervaring mee? Of ervaring met het wisselen van de luchtfilters?

Graag hoor ik jullie meningen/bevindingen
 
10 Juni afspraak voor wat mooie CNC parts waaronder CNC Clear Clutch *D

20210531-185230.jpg
 
Ik heb direct even een vraagje. Natuurlijk na aankoop alle vloeistoffen ververst en de motor helemaal goed schoongemaakt. Nu wil ik binnenkort even bij de luchtfilters kijken. Dit is meer werk dan mijn ZX10R had ik al vernomen.
Nu kan ik aftermarket open luchtfilters vinden voor de Hyper, maar even voor de duidelijkheid; daar moet ik twee van hebben toch?
Dit model: klik

Nu vond ik nog een ander model luchtfilter: klik Iemand hier ervaring mee? Of ervaring met het wisselen van de luchtfilters?

Graag hoor ik jullie meningen/bevindingen
Je hebt maar 1 luchtfilter van de eerste link nodig. Dat filter van de tweede link is er 1 om er eventueel extra bij te zetten voor nog meer lucht toevoer. Let wel, daarvoor moet je een gat in het luchtfilter huis zagen plus je zal ermee op de bank moeten voor een juiste afstelling, wat eigenlijk ook al verstandig is om te doen met het filter uit de eerste link. Persoonlijk houdt ik het liever bij het standaard papieren filter.
 
Ik heb direct even een vraagje. Natuurlijk na aankoop alle vloeistoffen ververst en de motor helemaal goed schoongemaakt. Nu wil ik binnenkort even bij de luchtfilters kijken. Dit is meer werk dan mijn ZX10R had ik al vernomen.
Nu kan ik aftermarket open luchtfilters vinden voor de Hyper, maar even voor de duidelijkheid; daar moet ik twee van hebben toch?
Dit model: klik

Nu vond ik nog een ander model luchtfilter: klik Iemand hier ervaring mee? Of ervaring met het wisselen van de luchtfilters?

Graag hoor ik jullie meningen/bevindingen

Eerste luchtfilter heb ik eventueel nog te koop. Weliswaar van K&N en een half jaartje mee rondgereden en dus lichtelijk gebruikt. Eventueel ook de bijbehorende spray erbij. Als je interesse hebt hoor ik het wel.
 
Je hebt maar 1 luchtfilter van de eerste link nodig. Dat filter van de tweede link is er 1 om er eventueel extra bij te zetten voor nog meer lucht toevoer. Let wel, daarvoor moet je een gat in het luchtfilter huis zagen plus je zal ermee op de bank moeten voor een juiste afstelling, wat eigenlijk ook al verstandig is om te doen met het filter uit de eerste link. Persoonlijk houdt ik het liever bij het standaard papieren filter.
Zou dat eerste filter nut hebben zonder een tune?
 
Denk dat je er weinig van gaat merken. Wat is de reden dat je zo'n duur filter wil monteren? Het standaard filter doet het gewoon prima en het filterhuis wordt niet klef van de olie.
Ik kan dat standaard filter nergens online vinden, en heb niet zoveel zin om daar speciaal voor naar een dealer te rijden. Als het moet, dan moet het.. Maar als je wat weet?
 
Ik kan dat standaard filter nergens online vinden, en heb niet zoveel zin om daar speciaal voor naar een dealer te rijden. Als het moet, dan moet het.. Maar als je wat weet?
Trouwens...mooie fiets heb je aangeschaft 👍
 
Laatst bewerkt:
Voor het weekend mijn Arrow De-cat, UpMap T800 en Healtech-valve eliminator geinstalleerd op de 950 SP.

Werkte allemaal redelijk vanzelfsprekend en mooi. Geluid van de Decat is wel een klein beetje luider, maar zeker niet extreem. Rijdt met Zard dempers waar de DB-killer er nog in zit. Zeker wel wat luider als standaard, maar geen aso geluid.

Afgelopen weekend een motorweekend gehad en zo'n 1300km gereden op originele map. Liep erg mooi, maar niet het wow-effect waarvoor je een UpMap koopt (logisch als je geen tune selecteerd :P).

Gisteravond dus tijd gemaakt om een Decat tune er in te zetten en dat is toch echt wel even iets anders.
Met rustig rijden is het niet perfect (en ook de reden dat hij er nu weer uit is) maar bij de 2e en 3e versnelling komt hij na de 6000 echt gigantisch hard omhoog! Echt onbegrijpelijk hoe groot het verschil is. Reden dat ik de tune er weer uit heb gehaald is dat hij bij 4 en 5000 touren met halfgas echt aan het smoren is. Zo'n plafond waar hij rustig tegenaan loopt, waarbij met meer gas hij doorheen gaat. Niet echt fijn rijden voor op de weg.

Omdat elke tune (na de eerste) zo'n 110-130 euro kost ga ik niet tot in den treure maps proberen, dus na wat rondvragen maar besloten om nog een stapje verder te gaan en ook voor een Star.Ace RS Evo Torque inlaat te gaan. Die komt van het weekend binnen, dus volgende week inbouwen met de bijbehorende tune.

Kan niet wachten!

1624440245620.png


1624440745384.png

1624440887072.png
 
Voor het weekend mijn Arrow De-cat, UpMap T800 en Healtech-valve eliminator geinstalleerd op de 950 SP.

Werkte allemaal redelijk vanzelfsprekend en mooi. Geluid van de Decat is wel een klein beetje luider, maar zeker niet extreem. Rijdt met Zard dempers waar de DB-killer er nog in zit. Zeker wel wat luider als standaard, maar geen aso geluid.

Afgelopen weekend een motorweekend gehad en zo'n 1300km gereden op originele map. Liep erg mooi, maar niet het wow-effect waarvoor je een UpMap koopt (logisch als je geen tune selecteerd :P).

Gisteravond dus tijd gemaakt om een Decat tune er in te zetten en dat is toch echt wel even iets anders.
Met rustig rijden is het niet perfect (en ook de reden dat hij er nu weer uit is) maar bij de 2e en 3e versnelling komt hij na de 6000 echt gigantisch hard omhoog! Echt onbegrijpelijk hoe groot het verschil is. Reden dat ik de tune er weer uit heb gehaald is dat hij bij 4 en 5000 touren met halfgas echt aan het smoren is. Zo'n plafond waar hij rustig tegenaan loopt, waarbij met meer gas hij doorheen gaat. Niet echt fijn rijden voor op de weg.

Omdat elke tune (na de eerste) zo'n 110-130 euro kost ga ik niet tot in den treure maps proberen, dus na wat rondvragen maar besloten om nog een stapje verder te gaan en ook voor een Star.Ace RS Evo Torque inlaat te gaan. Die komt van het weekend binnen, dus volgende week inbouwen met de bijbehorende tune.

Kan niet wachten!

Bekijk bijlage 1647255

Bekijk bijlage 1647256
Bekijk bijlage 1647257
Mooie fiets hoor.
Denk dat je DeCat meer helpt om je fiets beter te laten ademen.
Wat is nu precies een
-UpMap T800 (ik denk software ?)
-Healtech-valve eliminator(is dit hardware of software ? )
-Star.Ace RS Evo Torque inlaat ?

Zoals je leest heb ik er niet veel kaas van gegeten 🙈😎😂🤣
Ik rij in de rondte met een 2V-1100S met getunde Biggelaar koppen, eenzijdige met 10cm ingekorte uitlaat met race ECU, open slipper clutch, open luchtfilters, voor beter inlet air (airbox gedemonteerd) Ja, klopt ik hou echt van het ouderwetse Ducati geluid.

Als advies, zou ik de DB killer eruit laten. En zou hem op de bank zetten en meten hoe hij staat afgesteld, arm, rijk enz. Verkeerde afstelling kan funest zijn voor je blok.
Ik vindt de 950SP erg mooi, (maar niet de nieuwste kleurstelling) en zelfs al gedachten gehad om afscheid te nemen van mijn 1100S, maar die is zo lekker rauw en ruig, ik hou hem voorlopig.

Succes met je project.
 
Voor het weekend mijn Arrow De-cat, UpMap T800 en Healtech-valve eliminator geinstalleerd op de 950 SP.

Werkte allemaal redelijk vanzelfsprekend en mooi. Geluid van de Decat is wel een klein beetje luider, maar zeker niet extreem. Rijdt met Zard dempers waar de DB-killer er nog in zit. Zeker wel wat luider als standaard, maar geen aso geluid.

Afgelopen weekend een motorweekend gehad en zo'n 1300km gereden op originele map. Liep erg mooi, maar niet het wow-effect waarvoor je een UpMap koopt (logisch als je geen tune selecteerd :P).

Gisteravond dus tijd gemaakt om een Decat tune er in te zetten en dat is toch echt wel even iets anders.
Met rustig rijden is het niet perfect (en ook de reden dat hij er nu weer uit is) maar bij de 2e en 3e versnelling komt hij na de 6000 echt gigantisch hard omhoog! Echt onbegrijpelijk hoe groot het verschil is. Reden dat ik de tune er weer uit heb gehaald is dat hij bij 4 en 5000 touren met halfgas echt aan het smoren is. Zo'n plafond waar hij rustig tegenaan loopt, waarbij met meer gas hij doorheen gaat. Niet echt fijn rijden voor op de weg.

Omdat elke tune (na de eerste) zo'n 110-130 euro kost ga ik niet tot in den treure maps proberen, dus na wat rondvragen maar besloten om nog een stapje verder te gaan en ook voor een Star.Ace RS Evo Torque inlaat te gaan. Die komt van het weekend binnen, dus volgende week inbouwen met de bijbehorende tune.

Kan niet wachten!

Bekijk bijlage 1647255

Bekijk bijlage 1647256
Bekijk bijlage 1647257
die upmap werkt zonder ducati ecu key?
 
Mooie fiets hoor.
Denk dat je DeCat meer helpt om je fiets beter te laten ademen.
Wat is nu precies een
-UpMap T800 (ik denk software ?)
-Healtech-valve eliminator(is dit hardware of software ? )
-Star.Ace RS Evo Torque inlaat ?

Zoals je leest heb ik er niet veel kaas van gegeten 🙈😎😂🤣
Ik rij in de rondte met een 2V-1100S met getunde Biggelaar koppen, eenzijdige met 10cm ingekorte uitlaat met race ECU, open slipper clutch, open luchtfilters, voor beter inlet air (airbox gedemonteerd) Ja, klopt ik hou echt van het ouderwetse Ducati geluid.

Als advies, zou ik de DB killer eruit laten. En zou hem op de bank zetten en meten hoe hij staat afgesteld, arm, rijk enz. Verkeerde afstelling kan funest zijn voor je blok.
Ik vindt de 950SP erg mooi, (maar niet de nieuwste kleurstelling) en zelfs al gedachten gehad om afscheid te nemen van mijn 1100S, maar die is zo lekker rauw en ruig, ik hou hem voorlopig.

Succes met je project.
UpMap T800 is een kastje die je aan de diagnose stekker van de Hyper hangt. Hiermee kun je pre-made maps naar de ECU schrijven. Het zijn maps die door derden worden aangeboden die je vervolgens kunt kopen via de bijgeleverde app en zo kunt inladen op de ECU van de Hyper.

Nadeel, je kunt dus geen aanpassingen doen op de bank, zoals je wel bij een Powercommander kunt.
Voordeel, je kunt het zelf in de garage en er zijn een 20-tal maps beschikbaar met verschillende onderdelen.

Bijvoorbeeld:
- Tune met enkel een Termignoni demper
- Tune met volledige termignoni lijn
- Tune met Termignoni, DB-killer removal, De-Cat en Star.Ace uitlaat
etc.

Dit zijn dus allemaal tunes die door derden gemaakt/verkocht worden.
Eerlijk, als ik had geweten dat alle tunes geld kosten, had ik waarschijnlijk weer de powercommander gekocht.

Omdat mijn ingeladen tune dus niet prettig wordt bevonden door mij, moet ik dus nu een nieuwe tune kopen (á 120,-) en dat voor een gokje.

Verder haalt de UpTune een aantal meldingen uit de computer, waaronder de O2-sensor foutmelding, krijg je het woord: "Racing" in beeld bij het opstarten en nog wat kleine dingen. Als je dus full-race wilt met je uitlaten, is dit dus een must.

De Healtech Valve eliminator is een stekkertje die je inplugt in de stekker van de originele catalysator. Op mijn foto van beide uitlaatdelen kun je wel zien dat er een zwarte rol aan de bovenkant zit, bij de originele catalysator. Hier zit een kabel aan die door de ECU bewogen kan worden om de klep in de uitlaat te bedienen. Deze klep zit er wegens milieu-eisen in. Als je de klep verwijderd, krijg je een motorstoring lampje. Het kabeltje van Healtech omzeilt dit en je hebt dus geen motorstoringslampje meer.

De Star.Ace RS Evo inlaat is een volledig nieuw ontworpen luchtfilterbak die gebouwd is om zoveel mogelijk lucht naar beide cilinders te krijgen, evenals een hogere inlaat-snelheid (en meer geluid). Een nieuwe motor wordt om de Euro 4 en Euro 5 eisen te halen, veelal geknepen op de inlaat. Hierdoor krijg je minder uitstoot, maar loopt je motor ook relatief gezien arm. Er is dus een bak vermogen te halen, door de inlaat te openen.

Op mijn Husqvarna 701 heb ik het ook gedaan en dat was by-far de beste mod die ik gedaan had. Je kent je motor niet weer!
En de Star.Ace staat hoog aangeschreven, los van het puntje dat het een moeilijk te verkrijgen object is (de man verkoopt ze enkel via Facebook en levertijden zijn wisselend).

Dus zodra die binnen is, komt de Star.Ace tune er ook op en dan heb ik een briezende ponny van mijn Hyper <3
 
die upmap werkt zonder ducati ecu key?
Ja! Je plugt hem in de Diagnose stekker van de Duc, onder het zadel.
Maakt verbinding met de telefoon via bluetooth, laadt een tune in en na 5 minuten kun je rijden.

Vervolgens geeft de app zelf aan dat je de originele tune weer kunt downloaden, zodat je hem altijd terug kunt zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan