Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

Gewoon even lekker een plaatje :)
Balen dat het seizoen nu wel op z'n eind is -O-

IMG-20210921-164402-195.webp
Toffe spiegels ook, welke zijn dit?
 
Toffe spiegels ook, welke zijn dit?
Via E-Bay gekocht uit Duitsland.
Gister vroeg iemand op insta er ook over maar de link bestaat niet meer...
Heb die vraag afgelopen jaar wel 20 x gehad, had een stapel moeten bestellen... Had ik een leuk slaatje uit kunnen slaan :)
 
toevallig een foto hoe dit gemonteerd zit? Kan dit op de normale aansluiting voor je spiegel?

Op de 701 zat het met een gewone imbusbout geschroefd in de draad van de spiegel.
Weet niet of de 950 een linkse/rechtse draad heeft op het stuur, maar daar had ik voor de 701 adapters voor.

Verder zijn het gewoon 2 stukjes aluminium met 3 bouten.

1641981275893.png
 
Even een vraagje aan de experts, Wat zijn nu precies de verschillen tussen een 1100 S, 1100 evo en een 1100 evo SP en welke versie is de gene om te kopen voor iemand die opzoek is naar een motor voor langere tijd?
 
Evo Sp is de opvolger van de 1100S grof gezegd.

De Evo is de opvolger van de standaard uitvoering. Verschil tussen de Evo en de niet Evo zit 'm in vermogen/koppel (Evo heeft 5pk meer, maar andere afgifte en iets minder koppel). Mijn voorkeur ging destijds naar de 1100S omdat die bruter overkomt als de Evo Sp.

Zou zelf altijd voor S of SP kiezen als het kan 😉
 
Ik ben voor een Evo SP gegaan. Motorblok is verder doorontwikkeld en een gebrek aan koppel kan ik niet over meepraten met 125nm ;)
De vernieuwde teller op de Evo (SP) doet hem een stuk moderner ogen, en daarbij de verlengde voorvork zorgt voor een betere grondspeling (ideaal als je een keer echt plat wilt ;)) en ik vind de zitpositie ook wat fijner (ook door het hogere stuur).

Met een 1100 S maak je ook zeker geen verkeerde keuze, het belangrijkst is denk ik dat je een mooie tegen komt!

Edit: deze lijkt me best een bezichtiging waard: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...searchId=c5445830-9ef6-49eb-c42b-593bcbbf0eb6
 
Via E-Bay gekocht uit Duitsland.
Gister vroeg iemand op insta er ook over maar de link bestaat niet meer...
Heb die vraag afgelopen jaar wel 20 x gehad, had een stapel moeten bestellen... Had ik een leuk slaatje uit kunnen slaan :)
Via Google Image Search kom je op een aantal websites uit, waaronder NR1 motor

Klik
 
Je kijkt onder je armen door :)
Ik heb ze er ook op zitten en ben er erg content mee.
Grappig dat jij ze ook nog stukje naar binnen heb gedraaid, even kijken of ik dat ook zo prettiger vind.
 
Je kijkt onder je armen door :)
Ik heb ze er ook op zitten en ben er erg content mee.
Grappig dat jij ze ook nog stukje naar binnen heb gedraaid, even kijken of ik dat ook zo prettiger vind.
Hallo Jagertje en G.Focker,

Ja ben er erg blij mee. Ik had ze in eerste instantie gemonteerd zoals op bovenstaande foto's, tot ik een testrit maakte. Ik zag niet zoveel, haha. Dus ik heb ze nu via het pootje naar buiten gezwenkt, en nu zie ik een stuk meer. Maar heb nu nét genoeg/nét niet genoeg ruimte om met mijn linker duim lekker alle toetsen te kunnen bedienen. Knipperlichten daarentegen wel en dat vind ik het belangrijkste.

Zal eens foto's posten als ik de motor weer zie (inmiddels de clear clutch cover ook gemonteerd namelijk). Hij is nu gestald bij m'n moeder.
Ik heb er nu voor gekozen om alleen de linker te monteren. Hoe hebben jullie dat? Persoonlijk hoef ik de rechter niet maar volgens de regels moet het wel..
 
Ik heb zelf beidde spiegels erop.
Zal binnenkort wel even een foto posten, moet toch naar Ducati Amsterdam voor het monteren van de CNC rem/schakelset.
Kreeg ook een mailtje dat er een terugroepactie is uitgestuurd voor mijn Hyper. ( de RVE )
Iets met busjes bij het achterwiel begreep ik.

Mooi die Clear Clutch! heb hem ook volledig van CNC :)
 
Mooie foto's, hele mooie omgeving!
Mijn clear clutch cover is ook van CNC Racing, de clutch plate en dat driehoekje zijn van Ducabike. Foto volgt later.
Ja, zoiets heb ik nu de linker spiegel ook. Dat wil prima!
 
Gisteren vrij en zonnetje scheen dus meteen me kans gepakt en Hyper bij Ducati Amsterdam gezet :)
Hopelijk volgende week foto's van de CNC rem/schakelset.

*O*
 
Iemand enig idee of er een foefje is om de belt cover te verwijderen? Hij zit naar mijn mening te strak tegen de uitlaatbocht aan.
Ik heb niet zoveel zin om de uitlaat te verwijderen eigenlijk. Maar als het onderhoud eraan komt en het moet, dan zal het moeten.
Ik was nu gewoon even aan het inspecteren.
 

Bijlagen

  • belt cover.jpg
    belt cover.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 18
Ja, daar is dat spul goed in tegenwoordig. Geen shortcut met demonteren van onderdelen die half achter andere zaken zit. Heb zelf ook nog Honda scooter, daar kan de Vario kap er niet eens af als de stepjes erop zitten en die gaan er pas af als 50% van de kappen achter eraf zijn... Helaas
 
Terug
Bovenaan Onderaan