Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

Beste Hypers!

ik ben momenteel eigenaar van een GSX-R 750 uit 2009. en wil heel graag overstappen naar een hyper.
Ik heb vroeger als eens een Aprillia SXV 550 gehad en vond het heerlijk!

Wil dus mijn motor verkopen en heb dan niet enorm veel geld om bij te leggen (helaas.. want die nieuwe modelletjes.. :9~).
Zit te kijken naar een 821 of een 1100.. Liefst een SP natuurlijk (voor de looks eigenlijk..).

Hoe zit dat met onderhoud? Kwa desmo onderhoud enz enz? Waar moet ik op letten?
Is een 821 met 35k op de teller aantrekkelijk?
Zag ook al eens eerder 1 met 55k op de teller..
 
Onderhoud op tijd blijft dan toch belangrijk :)
Milan ook wel bekend als Ducatibiker heeft op zijn 950 meer dan 50k staan en still going strong. ( staat overigens te koop omdat hij in Amerika zit momenteel )
Ben niet bekend met de oudere blokken zoals de 1100, staat mij ergens bij dat die wat onderhoud gevoeliger zijn maar kan ik mis hebben.
De 821 en 950 hebben een onderhoudsinterval van 15k per keer weet ik.
 
Beste Hypers!

ik ben momenteel eigenaar van een GSX-R 750 uit 2009. en wil heel graag overstappen naar een hyper.
Ik heb vroeger als eens een Aprillia SXV 550 gehad en vond het heerlijk!

Wil dus mijn motor verkopen en heb dan niet enorm veel geld om bij te leggen (helaas.. want die nieuwe modelletjes.. :9~).
Zit te kijken naar een 821 of een 1100.. Liefst een SP natuurlijk (voor de looks eigenlijk..).

Hoe zit dat met onderhoud? Kwa desmo onderhoud enz enz? Waar moet ik op letten?
Is een 821 met 35k op de teller aantrekkelijk?
Zag ook al eens eerder 1 met 55k op de teller..
onderhoud is zeker belangrijk maar ook hoe er mee omgegaan word.
ik heb wel eens gehoord dat de 821 geen pistonpenlagers hebben maar coating en dat daar wel eens problemen mee zijn.
maar dit kan je het beste even navragen bij een specialist.
 
in het najaar met een meneer gesproken op Lelystad waar hij instructeur was, die had inmiddels (1)80.000km op z'n hyper staan. Dus het kan wel.
 
Even Ducati Amsterdam bellen is geen slecht idee :)
Aardige mensen en 1 van de monteurs(Feiko) is een echt Ducati specialist.
 
Het 1100 blok is echt oerdegelijk. Kleppen stellen moet wel met enige regelmaat (ik meen 10 of 15.000 km). Mijne is bij Biggelaar aangepakt en heeft nu het advies van 24.000 km voordat de kleppen weer gesteld moeten worden.
Ik zou zelf eerder eentje kopen die net de beurt heeft gehad en wat meer kilometers, dan andersom. Met een beperkt budget kan je dan een mooie fiets scoren waar niet meteen veel aan hoeft te gebeuren.
 
1100 veel meer koppel onderin
heb er zelf 4 jaar mee gereden ,prima motorfiets
onderhoud is iedere 12000 km
blok is redelijk kinderziektes vrij en open koppeling
 
Ik zelf zou eerder de 821 doen, met name omdat ik dit persoonlijk een veel mooiere fiets vind :Y
Smaken verschillen gelukkig.
 
Vandaag bij Ducati Amsterdam geweest voor de hypermotard 950sp die ze 2e hands hebben staan 2019 met 6600 kilometer geheel in standaard trim. Erg mooie fiets en zeer netjes onderhouden. Echter viel mij oog ook op de 2022 RVE deze is qua prijs slechts 1300 euro duurder. Ik ga de motor voornamelijk gebruiken op de openbare weg. Wat is nou de beste keuze in jullie ogen.
 
Denk de RVE , enigste voordeel van de sp is de vering
Voordeel van de RVE dat hij een betere versnellingsbak heeft , geen vals neutrale en heel gemakkelijk in zijn vrij en perfecte quick shifter
En het nieuwe euro 5 blok is wat soepeler onderin
 
Denk de RVE , enigste voordeel van de sp is de vering
Voordeel van de RVE dat hij een betere versnellingsbak heeft , geen vals neutrale en heel gemakkelijk in zijn vrij en perfecte quick shifter
En het nieuwe euro 5 blok is wat soepeler onderin
SP heeft ook lichtere wielen en een 3 spaak, verder wat Carbon delen. Maar dat is het dan ook. Was niet op de hoogte dat het 2022 model een aangepaste versnellingsbak heeft goed om te weten. 👍
 
SP heeft ook lichtere wielen en een 3 spaak, verder wat Carbon delen. Maar dat is het dan ook. Was niet op de hoogte dat het 2022 model een aangepaste versnellingsbak heeft goed om te weten. 👍
Ik heb geen hyper maar een nieuwe monster , maar heeft het zelfde blok als de hyper en dat blok is perfect
Ik heb ook zitten twijfelen over de RVE ( stond of staat een mooie bij hypolitushoef)
Maar mijn kont vond de monster een stuk prettiger 😁
 
Vandaag bij Ducati Amsterdam geweest voor de hypermotard 950sp die ze 2e hands hebben staan 2019 met 6600 kilometer geheel in standaard trim. Erg mooie fiets en zeer netjes onderhouden. Echter viel mij oog ook op de 2022 RVE deze is qua prijs slechts 1300 euro duurder. Ik ga de motor voornamelijk gebruiken op de openbare weg. Wat is nou de beste keuze in jullie ogen.
Ik heb destijds voor dezelfde keuze gestaan toen ik een nieuwe Hyper bestelde, of de SP of de RVE.
Dat scheelde rond de 3k en vond de RVE mooier.
Het carbon in matte kleur vind ik sowieso niet mooi en de Hyperpro vering en velgen waren het mij niet waard voor de openbare weg :)

Ik heb zaterdag mijn Hyper opgehaald bij Ducati Amsterdam met de nieuwe CNC rem/schakelset *O*
Wat een plaatje is het inmiddels zeg :9~

20220306-120247.jpg

20220306-120714.jpg
 
Ik heb geen hyper maar een nieuwe monster , maar heeft het zelfde blok als de hyper en dat blok is perfect
Ik heb ook zitten twijfelen over de RVE ( stond of staat een mooie bij hypolitushoef)
Maar mijn kont vond de monster een stuk prettiger 😁

Volgens mij is dat die van Oscar, is dat degene met de Volledige Termignoni ?
Ik kan daarvan zeggen dat daar niks raars mee is gebeurd en dat een prima aankoop is :Y
 
Beste mensen,

Ik ben op zoek voor de Hypermotard 1100 (S) uit 2008 voor de linkerkap van carbon die onder het zadel zit. Deze is lelijk verkleurd door de jaren heen en ben ik bang niet meer te herstellen (Tenzij iemand hier handige trucjes voor weet)

Kan iemand mij hieraan helpen? Via google kom ik niet ver helaas.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik ben op zoek voor de Hypermotard 1100 (S) uit 2008 voor de linkerkap van carbon die onder het zadel zit. Deze is lelijk verkleurd door de jaren heen en ben ik bang niet meer te herstellen (Tenzij iemand hier handige trucjes voor weet)

Kan iemand mij hieraan helpen? Via google kom ik niet ver helaas.

Alvast bedankt!

Voor originele uitlaat:
https://www.ffcarbon.com/Ducati/Hyp...leidung-fuer-Ducati-Hypermotard-796-1100.html
Of voor aftermarket uitlaat:
https://www.ffcarbon.com/Ducati/Hyp...Endtopf-fuer-Ducati-Hypermotard-796-1100.html
 
die ketting is wel een beetje wonky of lijkt dat zo?
Als ik Wonky op google opzoek vind ik gammel/zwak.
Nooit van gehoord, maar denk dat het wel meevalt.

Ander nieuws, gisteren lekker vrij genomen van werk om even de middag te touren.
Heerlijke dag gehad en iets meer dan 150km gereden tot ik bijna thuis was en door ongelukkige timing ik achter tegen een busje heb geparkeerd..
Zelf zere voet en pols en wat spierpijn.

Voorkant van de Hyper vond het iets minder leuk, snavel gescheurd en krassen op voorspatbord / koplamp en kapje.
Daarnaast stuur lijkt minimaal wat scheef te staan en handquard afgebroken..
Gelukkig all risc verzekerd dus hopelijk snel weer rijden :)
Gelukkig zijn alle after-market spullen totaal onbeschadigd *D
 
Goedemiddag Allemaal :W

Inmiddels heeft de verzekering goedkeuring gegeven voor het vergoeden van alle onderdelen.
Zo ook de CNC rem/schakel set.
Omdat ik geen gezeur in de toekomst wil met de verzekering ga ik ondanks minimale krasjes aan de onderzijde deze toch vervangen.
Voor wie dus voor een mooi prijsje een CNC rem/schakelset wilt hebben voor zijn hyper :
https://www.marktplaats.nl/v/motore...820448342-cnc-rem-schakel-set-hypermotard-950
Schakelen gaat nog soepeler dan met de originele set, had dit zelf niet verwacht maar dat was een fijne positieve bonus.
Daarnaast een mooie toevoeging en in allerlei verschillende standen instelbaar :)
Normaliter kost de set €1130,- nieuw en als het gemonteerd is zie je niks van de krasjes aan de onderzijde. ( enkel wanneer je eronder ligt :+ )

Mag nu weg voor € 800,- en krijg je er een Ducabike heelplate setje bij.
Deze worden namelijk niet standaard meegeleverd als je zo'n set koop.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag Allemaal :W

Inmiddels heeft de verzekering goedkeuring gegeven voor het vergoeden van alle onderdelen.
Zo ook de CNC rem/schakel set.
Omdat ik geen gezeur in de toekomst wil met de verzekering ga ik ondanks minimale krasjes aan de onderzijde deze toch vervangen.
Voor wie dus voor een mooi prijsje een CNC rem/schakelset wilt hebben voor zijn hyper :
https://www.marktplaats.nl/plaats/m1820448342/view?previousAction=editSyiSuccess
Schakelen gaat nog soepeler dan met de originele set, had dit zelf niet verwacht maar dat was een fijne positieve bonus.
Daarnaast een mooie toevoeging en in allerlei verschillende standen instelbaar :)
Normaliter kost de set €1130,- nieuw en als het gemonteerd is zie je niks van de krasjes aan de onderzijde. ( enkel wanneer je eronder ligt :+ )

Mag nu weg voor € 800,- en krijg je er een Ducabike heelplate setje bij.
Deze worden namelijk niet standaard meegeleverd als je zo'n set koop.

Kopieer volgende keer ff een link vanuit MP zonder dat je bent ingelogd ;)

https://www.marktplaats.nl/v/motore...820448342-cnc-rem-schakel-set-hypermotard-950
 
Terug
Bovenaan Onderaan