Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

Als je de Ducabike Heelplates ook los verkoopt, wil ik ze wel overnemen.
Al snap ik uiteraard ook als je dat niet doet.
 
Als je de Ducabike Heelplates ook los verkoopt, wil ik ze wel overnemen.
Al snap ik uiteraard ook als je dat niet doet.

Mocht ik over enkele weken bij Ducati Amsterdam verrast worden dat ook die vervangen zijn heb ik dus een complete CNC set en kan je de Ducabike overnemen.
Ik verwacht het enkel niet omdat dit ook niet op het schadderapport stond.
En dan heb ik een rem/schakelset zonder heelplates :+ dus even afwachten wat ik terugkrijg van Ducati Amsterdam over een paar weken. :)
 
Hey mensen. Weet niet of iemand mij nog weet te herinneren, maar ik leef nog en de Hyper is nog steeds in mijn bezit.

Ondertussen woon ik in Duitsland, maar mijn Hyper staat nog in Nederland. Heeft nu ongeveer een jaar of anderhalf stilgestaan, riemen zijn 4~5 jaar oud (qua KM goed maar ja, niet te vertrouwen). Heeft denk ik wel weer een grote beurt nodig afgezien van remblokken en banden. Ik vroeg me af of er goede adressen zijn waar ik ergens in Noord-Brabant hiermee terecht kan? Voorvork olie en keerringen waren 1,5 jaar geleden vervangen omdat ze lekten.

Ik wil waarschijnlijk een lichter vliegwiel erin laten zetten want ik heb de orginele altijd maar te zwaar gevonden.

Daarnaast heb ik ook problemen met een uitgezette tank (bekend probleem bij deze modellen) die bij een van mijn kappen het ophangpunt heeft afgebroken. Ik weet niet of dat weer vast te lijmen is of te plastic lassen?

Daarnaast vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met het invoeren van een motor uit Nederland naar Duitsland. Hier hebben ze de TüV en die zijn best strict over wat er op een motor mag zitten. Ik heb bijv een katvervanger, mijn db dempers zijn uitgeboord (kan ik er wel weer inzetten met schroeven), wielen hebben niet meer de orginele kleur, remhendels met china hendels vervangen, rearsets zijn aftermarket van een Italiaan die ze in z'n schuur bouwt, aftermarket drukplaat en carbon koppeling cover. Orginele spul heb ik al een tijdje niet meer en ik ben bang dat het me een hoop gaat kosten om dat weer goed te krijgen, maar ik ben zo aan deze motor gehecht dat ik 'm niet wil verkopen om in Duitsland weer een soortgelijke te bouwen. Dan moet ik namelijk ook weer met vering, mapping en een hoop andere zooi lopen kloten. Advies is welkom :)
:W
 
Hallo lieve mensen!
Na een aantal jaren van afwezigheid ben ik terug! Ik ben Rens, inmiddels 32 jaar en woonachtig in Amsterdam. Ik heb in 2016 mijn oude Hypermotard 1100 verkocht omdat ik een aantal jaar op reis ging, en heb eigenlijk nooit meer een andere motor gewild. Na een zoektocht van enkele maanden heb ik gisteren onderstaand beestje op de kop getikt, heel blij mee :) Bij jullie toevallig een bekende motor? Ik ken een aantal van jullie nog van vroeger, en heb zelfs met Drinky nog een keer een ritje gedaan. Zitten hier eventueel nog mensen uit Amsterdam op het forum? Ik zit ook inmiddels in de fb groep trouwens! Groeten!

WhatsApp Image 2022-03-12 at 18.38.15.jpeg
 
Hee Rens :W
Alkmaarder hier dus redelijk in de buurt.
Motor staat momenteel voor vervanging van alle onderdelen bij Ducati Amsteram :P
 
Ahja die verzekeringskwestie was het toch? Ik heb even het hele topic (deel 6) doorgelezen voor ik postte haha

Rijd jij voornamelijk alleen/met andere motoren?
 
Als ie het weer doet en ik kan een keer aanhaken, hoor ik het graag!

Even ander topic: ga volgende week met een vriend rijden en hij en zijn vrienden hebben allemaal Packtalk Bolds. Ik zoek ook iets om met de vriendin achterop te kunnen communiceren, maar iets dat ook wel handig is als ik met andere motoren ga rijden.

Wat denken jullie van die Packtalk Bolds? Hebben jullie die evt. ook?
 
Iemand interesse in een Termignoni voor een 950 Hyper?
Is het model met de enkele demper, ernaast. Komt compleet met spruitstuk etc.

Gebruikt, maar nog zgan.

zat zelf te denken aan 1600,-

1648135403109.png
 
Ik nog nooit. Maar enkel aangehouden in NL, DE en BE.

Maar ik moet eerlijk zeggen, ik ga in Mei naar Noorwegen met de hyper en daarom zit m'n Zard er weer onder. Die is stiller en stiekem vind ik underseat toch mooier.
 
Qua sound en looks ben ik erg gecharmeerd van die volledige Termignoni.
Ik wil echter niet het risico nemen om in het buitenland aan de kant gezet te worden ervoor en dan heb je gewoon een probleem..
Als er een e-keur op had gezeten was je er vanaf :)
 
Qua sound en looks ben ik erg gecharmeerd van die volledige Termignoni.
Ik wil echter niet het risico nemen om in het buitenland aan de kant gezet te worden ervoor en dan heb je gewoon een probleem..
Als er een e-keur op had gezeten was je er vanaf :)
En dat is mijn probleem ga niet zo vaak naar het buitenland
maar wil geen gezeur als ik het een keer doe.
zouden ze het pikken als je er dempers op zet van een monster.
vind op de 1100 het set van sc met twee dempers wel erg mooi
dat is zelf wel te maken. en de dempers van de monster zijn nog te koop.
 
Ja het is lastig en denk afhankelijk net wie je tref bij staandehouding.
Maat van mij heeft een Superduke 1290R met een volle titanium Akra set erop.
Maar die heeft de einddemper vervangen met een demper met een e-keur erop.

Dus goeie kans dat je er daarmee doorheen komt bij een controle, maar als je de verkeerde treft en die een volledig blauw gekleurde pijp ziet van spruitstuk tot einddemper, die geloof er geen knikker van naar mijn idee.
Als die dan een DB meeting gaat doen heb je alsnog een probleem.

Ik hou het lekker enkel op mijn Termignoni dempertjes met originele katalysator eronder.
Geluid is niet verkeerd maar kan zonder zorgen overal rijden :) :+
 
Ja het is lastig en denk afhankelijk net wie je tref bij staandehouding.
Maat van mij heeft een Superduke 1290R met een volle titanium Akra set erop.
Maar die heeft de einddemper vervangen met een demper met een e-keur erop.

Dus goeie kans dat je er daarmee doorheen komt bij een controle, maar als je de verkeerde treft en die een volledig blauw gekleurde pijp ziet van spruitstuk tot einddemper, die geloof er geen knikker van naar mijn idee.
Als die dan een DB meeting gaat doen heb je alsnog een probleem.

Ik hou het lekker enkel op mijn Termignoni dempertjes met originele katalysator eronder.
Geluid is niet verkeerd maar kan zonder zorgen overal rijden :) :+
thnx voor je reactie

ja je hebt gelijk dat ziet er ook top uit je dempers
 
Per zaterdag 2 april mag ik officieel met jullie mee doen!

Dit prachtplaatje is het geworden :D
Zit nog een standaard uitlaat op.. stiekem al op marktplaats aan het kijken ..
Loud pipes saves lifes toch?
 

Bijlagen

  • IMG_20220328_155923.jpg
    IMG_20220328_155923.jpg
    468,8 KB · Weergaven: 22
Mooi ! welkom bij de club :)

Anders nieuws, ik kreeg gister een belletje dat de Hyper weer helemaal gefixed is *O*
Nu even kijken wanneer het prachtige weer in NL weer iets beter wordt zodat ik weer kan rijden..
 
Goedenavond allemaal,

Na 5 jaren afwezigheid van een echt gave, mooie motor is het sinds twee weken zover en heb ik onderstaande rode Italiaan op mogen halen.
Afgelopen eerder genoemde 5 jaar heb ik doorgebracht op een Triumph Sprint RS en een Aprilia Pegaso 650 Tuscany Tibet. De Triumph was een leuke maar niet echt knappe fiets, de Pegaso heb ik aangeschaft voor een TET avontuur dat vroegtijdig ten einde kwam door de val van een maat. Buiten de TET om was de Pegaso solo leuk, maar niet leuk genoeg. Tel daarbij op dat ik er bij ieder stoplicht uitgereden werd door mijn motormaatje op haar Ducati Monster en het kwartje dat er weer een echt mooie motor moest komen was al een tijdje gevallen.
Voor de Triumph en Pegaso heb ik een Aprilia Tuono gehad, ge-wel-di-ge motor. Nu dus weer terug op het Italiaanse tweecilinder nest, hoewel in een heel andere gedaante en karakter dan de Tuono. Ik hoop er veel plezier aan te beleven!

Groeten, Dyon

IMG-20220319-WA0006.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan