het 'grote' K#T me motor is naar de klote topic

crash 750

MF veteraan
28 mei 2007
4.021
1
gouda
heb je het ook weleens meegemaakt?
het eerste mooie weekend van het jaar....
vogeltjes fluiten,zonetje schijnt,kort om
tijd om te scheuren... :]
ik in me pak in de auto op weg om me motor uit de stalling te haalen.
het zeiltje eraf gehaald,en jahoor,hij glimpt nogsteeds.. :9~
sleutel erin en lopen,na een minutje normaal te hebben gelopen.plof.plof,berg rook en einde verhaal. -O-
conclusie blok na de klote.... :X
en net een huis gekocht,dus geen geld om m te maken,daar gaat mijn seizoen '(
 
Laatst bewerkt:
JEEEEEJ, een topic wat van toepassing is op mij!!! '( Ja mijn motor maakte 2 weken na aanschaf al een beetje vreemd geluid, en liep niet soepel, naja, breng em ff naar de motorzaak. Krijgk op mn werk een telefoontje: 'slecht nieuws, hij heeft met te weinig olie gelopen, je krukaslagers zijn kapot'. reparatietje 600 euro, ketting tandwielset 150 ofzo, en das als ze niets anders tegenkomen. Motor kostte 1350, reken maar uit, risico gaak ni nemen.
 
JEEEEEJ, een topic wat van toepassing is op mij!!! '( Ja mijn motor maakte 2 weken na aanschaf al een beetje vreemd geluid, en liep niet soepel, naja, breng em ff naar de motorzaak. Krijgk op mn werk een telefoontje: 'slecht nieuws, hij heeft met te weinig olie gelopen, je krukaslagers zijn kapot'. reparatietje 600 euro, ketting tandwielset 150 ofzo, en das als ze niets anders tegenkomen. Motor kostte 1350, reken maar uit, risico gaak ni nemen.

Zo he, maar 600 euro voor een big-end revisie :o :}
 
Ik heb net de rekening van de duc betaald....

Mijn vrouw kon er niet om lachen maar ik reed afgelopen zondag met een big smile rond.............
 
JEEEEEJ, een topic wat van toepassing is op mij!!! '( Ja mijn motor maakte 2 weken na aanschaf al een beetje vreemd geluid, en liep niet soepel, naja, breng em ff naar de motorzaak. Krijgk op mn werk een telefoontje: 'slecht nieuws, hij heeft met te weinig olie gelopen, je krukaslagers zijn kapot'. reparatietje 600 euro, ketting tandwielset 150 ofzo, en das als ze niets anders tegenkomen. Motor kostte 1350, reken maar uit, risico gaak ni nemen.
Kan je het niet verhalen op degene die hem verkocht heeft? Of was het particulier? Anders zeker even weer op de koffie gaan
 
Is inderdaad niet duur voor big-end. Maar ook niet voor krukaslagers. Als alleen de lagers kapot zijn, valt het mee. Ben alleen benieuwd naar de astappen van de krukas, want die lijden er ook meestal wel onder

Idd. En goede 2e hands krukasjes voor een GS zijn niet of nauwlijks te vinden (big-end lagers lopen altijd kapot bij die dingen). Nieuw krukasje: 750 euro. Lagerschaaltjes 5 euro per stuk (heb je er een heleboel van nodig) en dan nog alle uren...
 
Idd. En goede 2e hands krukasjes voor een GS zijn niet of nauwlijks te vinden (big-end lagers lopen altijd kapot bij die dingen). Nieuw krukasje: 750 euro. Lagerschaaltjes 5 euro per stuk (heb je er een heleboel van nodig) en dan nog alle uren...
Klinkt alsof je er ervaring mee hebt?? :X
 
Ik heb afgelopen zomer mijn motor naar de haaien gehad. Helemaal uiteengerafeld en weer in elkaar geprutst. Met natuurlijk de onvermijdelijke en degelijke hulp en steun van de motorforummers hier.
Ik had een vastloper wegens een kapotte rotor (magneetstukjes in het blok geslingerd) en heb de rotor, de startkoppeling en de balansaslagers vervangen. Kosten zullen alles bij elkaar ook zo'n 500€ geweest zijn. Ik heb er veel van geleerd, maar hoop dit ook niet te snel meer te moeten meemaken.
Nu draait het blokske nog steeds heel goed.
Hier het verhaal: KLEintje haar blokske is vastgelopen :-o
 
mooi weer rijder mooi weer topic :')

:Z :Z

zinvolle reactie |( |(



ontopic

paar jaar geleden gehad, gsxr-400rr opgeblazen, onderdelen niet te krijgen in Nederland, moest 3 maanden wachten op onderdelen uit Japan, totale revisie kosten 5700,- guldens + 5 maanden niet rijden.
-O-
 
Tijdens een tocht ging mijn CB400F ineens olie stoken.... :?
Toer uitgereden en naar huis.
150 meter voor de eindstreep plotseling een raar getik in het blok.
K*t, k*t, k*t!!!! :(
Na demontage blok bleek een olieschraapveer geheel verdwenen en bij een andere cilinder zag het er ook droevig uit. ;( ;( ;( ;(
Ene cilinder bleek enigszins ovaal geworden en bij alle zaten vette stootranden.
Blok was op, na vermoedelijk zo'n 130.000 km. :')
Er is toen een opgeknapt ruilblok ingegaan. :9
full

Het zag er allemaal droevig uit
 
Laatst bewerkt:
dit gebeurde mij vorig jaar op het circuit :(

full


tandwiellager naar de klote met als resultaat de versnellingsbak kaduk
 
Bij mijn Radian ook zoiets gehad, dacht ik :o .
Blok begon ineens afgrijselijke rammelgeluiden te maken en erg rot te lopen.
Het was in een lange, flauwe bocht, ook weer vlak bij huis, na een toertocht (mijn 1e lange rit met die motor).
Gauw uitgezet, oh nee, niet weer hee?
Bleek dat mijn tank hartstikke leeg was en draaiend op de laatste druppels benzine deden niet alle cilinders meer mee, wat het rottige lopen veroorzaakte.
Pfieuw, dat was een enorme opluchting *O* *O* *O* *O* toen dat de oorzaak bleek!
 
Paar jaar geleden met mijn KTM Duke. Was lekker op tempo (+160) op de snelweg aan het inhalen valt hij ineens uit (en dan denk je k*t ik zit op een drukke driebaanssnelweg aan de linkerkant en snelheid denderd naar beneden...) Op de vluchtstrook niks raars te zien dus anwb erbij. Zagen alleen lage compressie dus afslepen... Had ik een warmloper en kon der een nieuwe zuiger/cilinder op...

Zelfde KTM, haal auto in door vol gas erop te doen, zit ik naast hem komt er een rookspoor van een km uit de uitlaat en valt hij stil... Sta je dan lekker voor l*l (maar wel met een mooi rookspoor van een F16 ;) )
Teveel olie in blok wat hij eruitgooide. Dat werd geloost in het luchtfilterhuis waar de motor het opzoog... Behalve flink schoonmaken gelukkig geen schade...
(Het teveel olie was foutje van motorzaak maar netjes opgelost door ze.)
 
tijdens een kneedown actie de bocht uit gaan, over de kop vliegen met motor en al en een week later op motorvakantie gaan.

best een hoop gedoe om dan op tijd de onderdelen weer in huis te hebben.

B|
 
heb je het ook weleens meegemaakt?
het eerste mooie weekend van het jaar....
vogeltjes fluiten,zonetje schijnt,kort om
tijd om te scheuren... :]
ik in me pak in de auto op weg om me motor uit de stalling te haalen.
het zeiltje eraf gehaald,en jahoor,hij glimpt nogsteeds.. :9~
sleutel erin en lopen,na een minutje normaal te hebben gelopen.plof.plof,berg rook en einde verhaal. -O-
conclusie blok na de klote.... :X
en net een huis gekocht,dus geen geld om m te maken,daar gaat mijn seizoen '(


Maar maar maar wat is er gebeurt dan? Je hebt je motor naar ik aanneem onder dat zeiltje geparkeerd terwijl er niets aan de hand was... toch? Nu heb je 'm gestart en na een minuutje gaat'ie weer uit en dat issie naar de klote? Je kunt me veel vertellen maar dat kan niet. Zelfs als in de winter alle olie uit het blok gelopen zou zijn dan gaatie nog niet tijdens stationair draaien na een paar minuten al kapot.
Hier is meer loos (of overdreef je wat en wassie gewoon vochtig op de ontsteking of vuil in de carbs? want dat is vrij normaal na een winterstalling).
 
Maar maar maar wat is er gebeurt dan? Je hebt je motor naar ik aanneem onder dat zeiltje geparkeerd terwijl er niets aan de hand was... toch? Nu heb je 'm gestart en na een minuutje gaat'ie weer uit en dat issie naar de klote? Je kunt me veel vertellen maar dat kan niet. Zelfs als in de winter alle olie uit het blok gelopen zou zijn dan gaatie nog niet tijdens stationair draaien na een paar minuten al kapot.
Hier is meer loos (of overdreef je wat en wassie gewoon vochtig op de ontsteking of vuil in de carbs? want dat is vrij normaal na een winterstalling).

ik heb de tank al leeg gehaald,benzine was schoon,bougies gecontroleerd,ook oke.
toen een copressie test.....niet oke.....te weinig en te verschillende druk.met een beetje geluk zou t aan de klepspeling kunnen liggen(is mij verteld)maar tkan dus ook zijn dat de zuigerveren of zuigers versleten zijn.
het gaat trouwens om een gsxr 1100w van '94.
 
2008_0202highsider0003.jpg


Rij weg bij motorzaak 5 weken geleden...rechts de weg op, wiel glijd weg
en krijgt weer grip...>>>highsidertje... :?
Zal es ff bellen of hij al gemaakt is...word ongeduldig... :/

Je schrikt je het lazerus van het schadebedrag... :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan