Ik mag bijna dit K forum vervoegen. Vandaag een proefritje gaan maken op een k100rt van 85, met slechts 39000km gelopen (100% zeker ben je nooit, maar alles wijst erop dat dit echte kilometers zijn, zelfs de complete onderhoudshistorie is er bij van de afgelopen 30jaar).
Heb nu een Honda Integra 750 en die blijft. De K komt er bij. In tegenstelling wat je zou vermoeden, zal de Honda mijn dagelijks werkpaard zijn en blijven, ook mijn pekelfiets, slecht weer motor, pakezel, en.... vul zelf maar aan. De K is zo een motor waar ik altijd van gedroomd heb om te hebben en die gaat enkel bij mooi weer, dagritten en meetings bereden worden, verder krijgt die een ere plaatsje in mijn garage.
Vandaag een testritje gedaan en de motor werkt perfect, alsook alle electra (er brand enkel een waarschuwingslampje op het dashboard dat het achterlicht niet zou branden, maar dat brand dus wel). Wat me wel opviel is dat deze K100rt enorm zwaar is, zelfs wanneer je in beweging bent, en al helemaal als je ergens moet draaien. Begrijp me niet verkeerd, ik wil hiermee niet beweren dat het bij de motor ligt (anders zou ik hem niet kopen) maar eerder in vergelijking met alle motoren die ik hiervoor ooit gehad heb, is dit toch echt wel het zwaarste beest uit de stal.
Maar men zegt dat de politie hier ook lang mee gereden heeft, en dat die er zelfs gymkhana mee aankunnen, dus dan moet ik er toch al zeker mee leren draaien in een straat. Nu vergelijk ik natuurlijk met mijn huidige Integra wat echt een fiets is, met 2 vingers in de neus, stuur tegen de aanslag, en rondjes draaien is geen probleem. Dat zie ik me met de K toch niet zo direct doen (of ik moet me uitzonderlijk goed kunnen aanpassen aan zijn gewicht)
Heeft eigenlijk iemand een link naar een (youtube)filmpje waar men met k100 gymkhana of vergelijkbare handelingen uitvoerd?