Kleine update:
crazy987 was super behulpzaam met het helpen fixen van mijn (gereviseerde, K75 88-91 showa) voorvork. Helaas bleek hij na het vervangen van de keerring en dikkere olie (10W ipv 5) alsnog te lekken als een zeef. Bij nadere inspectie zagen we enkele kleine butsjes op de binnenbuis. Dus het vermoeden ontstond dat er hier wat mis was.
Foto's:
Op de brug bij Crazy987
En de vork, in zijn geheel eruit omdat de stabilisator-bouten achter volledig vast zitten. (Die wil ik gaan proberen los te krijgen dmv verhitten en dan de lekke poot vervangen - maar wellicht dat iemand een beter idee heeft?)
Ik heb nadien een reserve-poot gehaald (bij Andre in Utrecht), en daarvan de binnenbuis (+ de veer van de originele) omgezet. Echter, na een test-ritje was het weer raak. Stroomde eruit. Dus ik denk dat of de buitenbuis beschadigd is (zie bovenstaande foto's, er is een klein driehoekig zwarte beschadiging te zien aan de binnenkant van de buitenbuis - zou dat het kunnen zijn?) of krom/niet meer goed. Tijdens het vervangen van de keerring viel op dat die er echt heel moeilijk inging namelijk. Dus nu is mijn plan om de reserve poot in zijn geheel te gaan gebruiken (maar daarvoor moet dus eerst de stabilisator los, die muurvast zit achter). Tot die tijd doe ik er originele K100 1e serie poten onder - omdat ik de motor niet echt ergens kan stallen.
Hier wat foto's van mijn avontuur:
Nieuwe K75 poot
Met een kratje bier eronder, en wat blokken hout onder de standaard wil het ook lukken. Niet zo mooi als de brug van crazy987 natuurlijk +)
Binnenpooten omgezet
Deze was echt lastig weer terug te krijgen (goed oprollen was uiteindelijk de truuk)
Nog maar een vraagje voor de ervaringsdekundigen/kenners:
Bij Andre heb ik gelijk ook een RT stuur + koppelingskabel op de kop getikt. Die wil ik binnenkort gaan inbouwen, maar vroeg me af
of je dan behalve koppeling- en remkabel ook een langer gaskabel (+ eventuele andere kabels) nodig hebt?