Het zadel wat ik hier heb is voor een K1100LT. Het is een pracht van een zadel, maar het past niet op mijn K100LT.
Bij het zadel zit er een uitstulping onder het zadel die tussen de framebuizen valt. Helaas zit er bij mij tussen de framebuizen een vakje voor gereedschap/documenten waardoor het zadel niet diep genoeg kan steken. Dit schijnt niet bij alle K100's zo te zijn, maar bij de mijne wel. Dit is wel op te lossen door het vakje te verwijderen. Aan het vakje zit aan de onderkant de ontstekingscomputer. Ik zou dan dus de bevestiging van de computer nog moeten vervangen door de computerbevestigingsbeugel van een K1100. Dan zou het moeten passen. Misschien weten de K-rijders hier nog een oplossing
Ik zou zeggen, check eerst maar eens even of je dat vakje wel of niet hebt. Ow ja, de prijs voor het zadel is €100,-
Trouwens, je hebt je PB functie niet aanstaan.
Ik heb ook zo'n vakje, dus dat zal wel hetzelfde euvel geven.
Van dat PB wist ik niet. Heb zitten zoeken hoe dit aan te zetten, maar kom daar niet uit. Tips?
Jazekers. Bovenaan "voorkeuren" aanklikken, en aanvinken c.q. uitzetten wat jij wil. Als dit gedaan is, helemaal naar beneden scrollen en bevestigen aanklikken.
Voor het doortrekken gaf Hellracer al een goede voorzet. Voor het starten heb ik de volgende tip:
Als je de brommer een paar weken niet gebruikt hebt, dan heb je minder druk in je brandstofrail. Dit moet eerst opgebouwd worden. Als je meteen gaat starten dan duurt het inderdaad een seconde of 20 voordat er voldoende druk opgebouwd is.
Ik start altijd als het volgt na een paar weken stilstand: de startknop een fractie van een seconde indrukken. Dit herhaal je een keer of 4. Je hoort dan de benzinepomp druk opbouwen en naarmate er druk opgebouwd wordt hoor je het geluid van de pomp lager worden. De rail is nu op druk en je kunt gewoon starten.
OW ja, vervang regelmatig je benzinefilter. Benzinefilters hebben een zwaar leven met de benzine van tegenwoordig. Als het filter verstopt zit loopt je brommer ook niet goed. Anders dan bij andere motoren zit het filter tussen de pomp en de rail, wat dus betekent dat een onfris filter direct resultaat heeft op de prestaties van je motor.
Mooie oplossing voor die klepveer, ik heb alleen de post gemist hoe je ontdekt hebt dat hij iets mankeerdeZo, de K100RS 4v is weer gerepareerd. Klepveer vervangen is gelukt zonder de kop te lichten!
[afbeelding]
En ik ben alweer 1500km verder.
De wegligging blijft een probleem, over de middenstreep en in spoorvorming is het zwabberen geblazen. Dus oneffenheden in de lengterichting.
Om te proberen ben ik eens over de zijkant van zo'n "busvriendelijke verkeersdrempel" gereden en de motor wordt zowat onder me vandaan getrokken de heuvel op, zonder dat-ie aan het stuur trekt. Geen wonder dat het zwabberen is, in sporen en op de middenstreep.
Paralever lagers? (Het is immers een 4v)
Swingarm lagers?
Ik voelde geen speling met de motor op de middenbok, maar misschien moet ik de schokdemper eens afkoppelen en dan nog eens proberen op rijhoogte...
Een gescheurd carter ontluchting slangetje achter je TPS.
Dat is wel een heel goeie tip. In het begin verkrampte ik inderdaad en vervloekte ik 'm, maar nu ik het maar gewoon laat gebeuren went het aardig, ookal kost het wel wat ruimte tussen de file, waar het toch al een vrij breed ding voor is... met z'n flaporen precies op autospiegelhoogte...Op teerstrepen en richels laat ik hem gewoon wat bewegen zonder gelijk helemaal verkrampt er op te gaan zitten en dan gaat het eigenlijk altijd goed. Niet corrigeren want dan maak je het alleen maar erger.
Hij is inderdaad lekker wendbaar voor zo'n zware motor. Dat schreef ik altijd toe aan het lage zwaartepunt, maar misschien kwam het wel omdat-ie van achteren zo hoog stond, ja.
Je vuistregel is handig - ALS je weet hoe lang de veerweg is en dat weet ik nietJij wel?
Een andere keerzijde van de hoogte is windgevoeligheid...