gt550
MF veteraan
240 hier en ook nog kerngezond. Een 2001 is een mooie bak. Dat was toen een topklasse combi. Het geheim is gewoon netjes warmrijden en goed onderhoud. Dan blijft het heel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
@ daddyphilipsen: je mazzelt: 140k daar zit nog garantie op
@ gt550: dank je, ben heel content met die bak inderdaad. En ja: K'aatje wordt op de juiste tijden onderhouden. Binnenkort de splines weer een lik Staburag
Tot heden nimmer verrassingen meegemaakt, met geen van de K's overigens.
Goed gedaanEn dan te bedenken dat ik nog een complete motor met versnellingsbak heb staan die nog maar 70.000km gelopen heeft. Dat moet nog ingereden worden dan.
Heb een keer via mf een schade bmw gekocht als donor voor die van mij
Ik ben geen kenner, wel een beetje liefhebber. Vooral de RS. Waar had ik het in dit geval aan kunnen zien?Nee, K100RS 16V. Dat zie je zo.
Ah weer wat geleerd. @Closed : meer foto's graag ^^De kuip met de 3 openingen voor de knieen is een 100 RS, de driespaak velgen verraden dat het een 16V is.
Als de onderkuip ronder en volledig gesloten was geweest, was het een 1100RS.
De grootste weggever dat het geen K75 is, is de lengte van het krukasdeksel. Die is ca. 4 keer zo lang als hij hoog is, dus 4-cilinder. De K75 is een 3-cilinder en heeft een beduidend korter ("koddiger") blok.Ik ben geen kenner, wel een beetje liefhebber. Vooral de RS. Waar had ik het in dit geval aan kunnen zien?
De gok K75 was erop gebaseerd dat hij er zo klein uit ziet. Gewoon puur gevoel dus. Ik zat ook al te kijken of ik iets aan het blok kon zien. Het andere ruitje hielp me ook al niet.De grootste weggever dat het geen K75 is, is de lengte van het krukasdeksel. Die is ca. 4 keer zo lang als hij hoog is, dus 4-cilinder. De K75 is een 3-cilinder en heeft een beduidend korter ("koddiger") blok.
Die dingen die Hellracer zegt, wist ik ook niet, terwijl ik zelf een K100RS (8V) heb...
EDIT: En het feit dat het in het K100 topic gepost wordt, is ook wel een hint...
Na een jaar lang bakkelijen met de overheid over COC papieren, importbedrijven die het zouden kunnen regelen en heel veel gezeik later is m'n pa er klaar mee. Ik ga als we weer met z'n alle leuk kunnen reizen hetzelfde tripje nog eens doen maar dan de andere richting op. Hij heeft nog een motor die wel makkelijk te importeren is en dat traject is goed en wel gestart en ook al bijna afgelopen (er zijn wat andere prioriteiten tussen gekomen).En al doende leert men.
In het werkplaatshandboek stond dat het makkelijk was met de tank eraf. Dat lees ik vaak als: het is niet te doen met de tank erop. Vandaar.
Maar het ding staat sinds dit weekend in Frankrijk. Binnenkort daar officieel importeren.
Bekijk bijlage 1421632
De post op bmwk.nl wordt ik weinig wijzer van. En het klinkt mij nogal beun om in je voorvork te gaan boren om de seal eruit te halen. Ik neem aan dat ze dat niet bij BMW in de garage doen, anders zou de mijne al een paar gaatjes moeten hebbenop de website van BMWK.nl staat een artikel onder de kop "sleutelen" hoe je de keringen kunt vervangen ...........stelt niks voor ik kon het ook
U gaat door voor de koelkast:Ik heb de seals er laatst uitgewipt met een schroevendraaier. Meen dat dat ook in de handleiding van BMW (die overigens gratis op internet staat) te lezen viel.
Carefully lever out the seal ring in the sliding tube with a
screwdriver.
Drive in new sealing ring with BMW arbor 31 4 660 (arrow)
and handle 00 5 500 until flush with the upper edge of the
sliding tube