Hoi Rotom84,
Mooi motortje! Een paar dingetjes kun je in de tussentijd eens op ebay gaan zoeken waar je veel aan hebt.
1: Stofhoezen over je vorkpoten. Steenslag maakt je binnenpoten niet stuk, de keerringen gaan veel langer mee en er komt geen zout op je binnenpoten.
2: Achterremvloeistofpotje van een jonger type met een slangetje, deze kun je achter het zijkapje monteren waardoor de kans dat je het eraf trapt / geraakt wordt door rommel een stuk kleiner wordt.
3: Kapje over de injectorrails plaatsen (is gewoon te koop), ook omdat hier vrij veel gevoelige onderdelen zitten en het kapje wat bescherming biedt. Bovendien ziet het er netjes uit.
Kijk meteen even naar de koppelingskabel bij het achterwiel of de stofhoes hier nog heel is en goed aansluit rond de kabel. Zit er geen hoesje, koop dan een nieuwe kabel, want dan zit de kabel vol rommel en vocht.
Onder je tank zit de massa aansluiting van heel de motor en die wil nog wel eens oxideren. Even de tank eraf en in de vaseline zetten helpt. Kijk ook even je kabelboom na thv het stuur. Soms zit deze wat strak waardoor de kabels openschuren of de kabels van het contactslot afbreken. Kun je gewoon weer vastsolderen, maar voorkomen is beter.
Maak (of laat het doen) de cardanklok even los van de brug. Hier zit een as in met spieën en deze moeten goed in het vet zitten. Gebruik hier speciaal vet voor (staburag o.i.d.). De rest van het onderhoud wijst zich vanzelf..
En nog 1 handigheidje, koop een druppellader; de accu gaat erg snel achteruit bij lang stilstaan, ik heb er 2 in 5 jaar tijd gebruikt omdat de motor in de winter een paar maanden stil stond en ik hem enkel een paar keer even aan de lader hing. Nieuwe accu was 85 euro, dus een druppelladertje is goedkoper.
Groet daan.
Kijk, dat zijn bruikbare adviezen, bedankt!