Het grote K100 topic

Nou Emmely het heet het grote K100 topic dus zit je goed. :Y
Ik zou niet weten hoe je dat moest doen. :N
en ik weet al helemaal niet hoe je het voor elkaar hebt gekregen. O-)
Er bestaat ook een website www.bmwk.nl waar veel technische kennis is. :Y
En anders idd ff via marktplaats een andere tank er op. :Y
In Swifterband(Almere) zit een BMW handelaar/sloper die je misschien kan helpen. :Y
suc6 Danny :W :]
 
hoe ik dat voor elkaar heb gekregen... tja, vrouwen en techniek! |(
nee, zonder gekheid, oude eigenaar had het al voor 80% gesloopt (draaide door) maar ik heb er te lang mee gewacht het te fixen... nu ben ik dus te laat!

thanx voor de tip van almere.
 
Ik ben compleet nieuw op dit forum en hard op zoek naar mijn eerste motor. Aangezien mijn vader ooit begonnen is met een K75 trekt de K serie mij ook heel erg. Ik heb het namelijk altijd een erg mooie motor gevonden. Beperking is wel mijn budget. Ik wil eigenlijk niet meer dan 1000 euro uitgeven voor een 1e motor. Nu ben ik bij de K'tjes niet bang voor 100.000 km maar de keuze wordt wel klein op deze manier. Als mensen zin hebben om me te helpen in mijn zoektocht dan hoor ik het graag ! Optische gebreken zijn voor mij geen enkel probleem. Technisch wordt vervelender zoals je zal begrijpen ;)
 
Heeft er iemand in de omgeving tilburg een leen(of goedkope) tank voor een k100 liggen toevallig? compleet met pomp wel.
Ben bezig met project en heb m'n eigen tank opengezaagd, maar zou wel graag wat testwerk doen nu met een lopende motor....
 
Is er iemand bekend met het monteren van aftermarket tellers/dashboards op een K100.. welke signalen er origineel naar een K100 dash gaan? En welke hiervan evt. te gebruiken zijn voor zo'n universeel dashboard.. ik heb straks op mijn RS geen plaats meer voor de ori, bovendien is het ding veeeeeel te zwaar!
 
Hallo

Ik heb nog wat K100 onderdelen liggen, als iemand intresse heeft laat het dan even weten.

groet Arnold
full
 
ik heb net een bmw k100RT gekocht uit '86. Eigenlijk is hi spiksplinternieuw, 30.000 op de tellen.
Het enige probleem is dat hij al 12 jaar stilstaat en ik dus geen idee heb hoe ik hem weer rijdende krijg. Hij is rijdende weggezet dus ik neem aan dat het een gevalletje 'vloeistoffen verversen' is en gaan....
iemand tips voor mij hoe ik kan beginnen?
Ik wil hem ook ombouwen naar zo naked mogelijk dus wie daar nog tips voor heeft... dankjulliewel!!
 
Kheb sinds december een K100LT, vind dat hij nogal veel verbruikt gemiddeld 1:13 op de snelweg 1:15, terwijl ik hier en daar lees dat ie makkelijk 1:18-20 moet kunnen halen.

Iemand een idee wat ik er aan zou kunnen doen?

Weet iemand een goede monteur in noord-limburg?
 
Laatst bewerkt:
Hier meld zich nog een K100RT rijder!
Ik heb de mijne nu 3 jaar en ben gisteren de 186000KM gepasseerd.
Ik rijd trouwens gemiddeld tussen de 1 op 16 en 1 op 18 en dat is alleen 50 en 80 wegen.
Snelweg kom ik nooit met woon werk verkeer.

Zal binnenkort even een foto plaatsen van de RT, nu het nog een RT is.
Ik ga hem ook ombouwen naar naked, maar dan wel alles orgineel BMW, dus zoals de naked 25 jaar geleden van de band kwam.
 
ik heb net een bmw k100RT gekocht uit '86. Eigenlijk is hi spiksplinternieuw, 30.000 op de tellen.
Het enige probleem is dat hij al 12 jaar stilstaat en ik dus geen idee heb hoe ik hem weer rijdende krijg. Hij is rijdende weggezet dus ik neem aan dat het een gevalletje 'vloeistoffen verversen' is en gaan....
iemand tips voor mij hoe ik kan beginnen?
Ik wil hem ook ombouwen naar zo naked mogelijk dus wie daar nog tips voor heeft... dankjulliewel!!

verse accu, verse peut, koelvloeistof en olie checken en dan zal die zo lopen..

daarna ff remolie checken/verversen..

ombouwen naar naked is altijd goed!!!!! zie: Scheffers Engineering |
 
Gegroet,

Na een 5-tal oldtimer vespa's, een Honda CB550K3 '78 en een Honda GL1000 '76 was het nu tijd voor iets anders!

Gisteren gekocht en straks ga ik hem ophalen een BMW K100RS van 1988 met 67.000 km's op de klok. Testritje gemaakt en ik was meteen verkocht, rijdt een stuk beter dan mijn voorgaande motoren! Hij heeft een klein beetje kuipschade en het zadel is gescheurd, maar daar was de prijs ook naar.
Aangezien ik hem, hoogstwaarschijnlijk, naked ga maken boeit de kuipschade niet zo.


Hier al enkele foto's van de advertentie, als hij in mijn bezit is zal ik even goede foto's maken!

1709343380.jpg


1716674713.jpg


1720638376.jpg


1760870999.jpg




Groeten, Koen
 
Hoi, *D
Naar jaren van jap/ital .... mijn eerste BMW gekocht K100rs 4v
Helemaal overgespoten.
404107_324610124270616_100001648925550_892365_1522994842_n.jpg


rijd perfect *D
Zoek nog een beugel om de motorspoiler mee te bevestigen.



Groetjes Henk
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook nieuw op MF, lees een hoop post nog weinig, maar ben trotse eigenaar van een K100RT van 86.
Heerlijke fiets. Zoveel koppel op lage toeren ongelovelijk.

Wie van de K100/K75 gaan er naar het MFMM?
Twijfel nog maar misschien wel tof om een BMW hoek te maken!?


Groeten Aldo
 
Ik ben ook nieuw op MF, lees een hoop post nog weinig, maar ben trotse eigenaar van een K100RT van 86.
Heerlijke fiets. Zoveel koppel op lage toeren ongelovelijk.

Wie van de K100/K75 gaan er naar het MFMM?
Twijfel nog maar misschien wel tof om een BMW hoek te maken!?


Groeten Aldo
Hoi

MFMM mei?
 
Ik ben ook nieuw op MF, lees een hoop post nog weinig, maar ben trotse eigenaar van een K100RT van 86.
Heerlijke fiets. Zoveel koppel op lage toeren ongelovelijk.

Wie van de K100/K75 gaan er naar het MFMM?
Twijfel nog maar misschien wel tof om een BMW hoek te maken!?


Groeten Aldo


Hallo Aldo,
En uiteraard alle andere K-liefhebbers :)
Waarom een aparte K-hoek als dit enige echte BMW K1 K75 K75C K75RT K75S K100 K100LT K100RS K100RT K1100 K1100LT K1100RS K1200 K1200GT K1200LT K1200R K1200RS K1200S K1300 K1300GT K1300R K1300S K1600 K1600GT K1600GTL Bert Meijerink bestaat ?
Hartelijke groeten,
Henk
 
Volgens mij moet dit topic gerenamed worden naar het bmwk topic inmiddels. B|
Niets ten nadele van die site hoor, goede info, no flame war intended. :-D

Flaming - Wikipedia

Ik heb een 85er K100 RS op de kop getikt, zal me ook eens melden in dit uitermate gezellige topic! :-D

Wil wat touren met het meissie achterop, niet echt handig op de duc, lijkt in mijn eentje soms al op werken... Buiten dat heeft ze net wat meer spek dan ik zal ik maar zeggen.

De fiets heeft even wat liefde en aandacht nodig, maar vond 850 euro een mooie prijs en had een erg goed gevoel bij de verkoper. Volgens mij moest ie hem verkopen van zijn vrouw. :=D

Vind het erg prettig rijden, tot nu toe alleen sportfietsen gehad. Rijd als een BMW was mijn conclusie na het eerste ritje~ :}
 
Inderdaad zou een BMW K-topic beter zijn dan een gescheide K100 en K75 topic :}

Om in te haken op Henk,
Volgens mij bedoeld Aldo een BMW K-hoek op het MFMM en niet de discussie of er een aparte hoek op het MF zou moeten zijn ;)

En weer terug on-topic:
Mijn ombouw projectje zit erop.
De RT is nu officieel een K100 (naked) met een klein ruitje erop.
Tot nu toe bevalt het prima, geen irritante resonanties meer vanuit de kuip e.d. :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan