Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dank , had het forum al gevonden maar wou mij nog niet aanmelden voor ik een K in mijn bezit had daarom dat ik het hier even neerpenVolgens mij was er bij de eerste serie tot 1986 een probleem met een tussenas die met te weinig klinknagels vast zat en deze kregen dan speling waardoor het blok ging klapperen en dan moest deze as vervangen worden.
Stel anders deze vraag even op het forum van http://bmwk.nl Daar is veel meer kennis aanwezig.
Het forum is gewoon voor iedereen leesbaar en daar kun je dan zelf ook wel de benodigde info uit filteren.
Ik rijd nu ook een K100 en het is een betrouwbare reis genoot alleen vind ik het autorijden op 2 wielen want alles gaat vanzelf, gezapig en gemoedelijk.
Doordat de K serie probleemloos veel kilometers kan rijden worden ze veel ingezet voor woonwerk verkeer inclusief het doorrijden in de winter en dat is wat minder goed voor alle elektra aansluitingen.
Dat lijkt dan een zwak punt maar is het feitelijk niet.
Onderdelen voorziening is goed en gemakkelijk te verkrijgen alleen liggen de prijzen over het algemeen wat hoger als bij de japanners.
Groot voordeel is op mijn bmw de grote kuip want ik heb een RT uitvoering en ik blijf zelfs in de regen rijdend vrijwel helemaal droog.
Nog een voordeel voor mij is dat de bmw mij niet zo uitdaagt om te hard te rijden en dat is goed voor mijn rijbewijs hahahaha
met box en lmmMet of zonder luchtfilter box aan de luchtmassameter gemonteerd?
Of is dit een motronic uitvoering zonder lmm?
oke das jammer laptop zou makelijker zijn hahaJammer voor jou maar hij kan niet aan de laptop.
Misschien eerst benzine filter vervangen?
blijft hij stotteren maar gaat al stotterend wel het toerental omhoog of slaat hij af?
Hoe oud zijn de bougies? Staat de electrode afstand wel goed?
Slaan de bougiekabels niet door? Dit kun je controleren door als de motor loopt er met een plantenspuit water over te nevelen. Als de kabels slecht zijn dan zie je vanzelf blauwe vonkjes verschijnen of hij gaat op 3 of minder cilinders lopen.
Anders wordt het echt zoeken en dat vertel je niet in een paar regels hier op MF
De achterschokbreker wil ook nog wel eens lek wezen/gaan.
Ik heb trouwens mijn RT gekocht voor 400 euro en het is nu winter dus zijn de prijzen meestal wel wat lager. Dus ruimte voor onderhandelingen denk ik over de prijs hahahahha
Je hebt trouwens bijna dezelfde redenen waarom ik voor een bmw heb gekozen. Alleen dat flitsen viel wel mee maar dat komt denkelijk doordat ik in het noorden van nederland woon en daar is alles wat overzichtelijker.
Zit al een tijd op motorforum maar nog niet hier bij de K100 . Nu ik een K100 heb dus wel . Het is nooit mijn soort motor geweest maar nu ik hem heb bevalt het toch prima . Heb er ook een radio op gezet en een beetje muziek erbij is ook wel lekker . Versnellings aanduiding werkt niet en de kilometerteller laat mij ook wel eens in de steek , en het neutraallampje brand ook in de tweede en hoogste versnelling maar verder heb ik nog geen problemen , ik heb hem ook nog niet zolang . Ga er dus van de winter ook mee rijden tenminste als het niet glad is en er geen pekel is gestrooid . Volgend jaar maar even een grote beurt geven en lid worden van de K100 club hier in Eelde . Oh ja heb al een kleurenschema gevonden op internet .
kan ik hier nergens op mijn gemakje zijn , stalkerHeb jij nog niet genoeg gewisseld het laatste jaar Bert?
@bert 111 mooie uitvoering en voor een bmw weinig kilometers.
Wel checken of alles werkt en hoe de algehele staat van de motor is.