Het grote K100 topic

Even een vraagje: volgens het werkplaatshandboek moet het brandstoffilter vervangen worden. Volgens mij zit die in de tank als ik het zo goed lees, maar ik kan geen filter vinden bij MLMparts. Welke moet ik hebben?
 
bmw (98).jpg
 
Heb gisteren een bijna complete voorvork gekocht van een K1100 met 4 zuiger bremboklauwen, voorwiel met remschijven.
Heb er ook het bijpassende achterwiel bij.
Aankomende winterperiode deze maar monteren want vind de huidige rem setup met de 2 zuiger bremboklauwtjes voor mijn rijstijl toch te onderbemeten.
Ze bijten wel lekker tijdens de 1e aangrijp maar als ik vervolgens door knijp dan remt het naar mijn maatstaf toch echt niet hard genoeg.
Dit met meerdere soorten remblokken en diverse verschillende remschijven.

Zoek alleen nog de bijpassende rempomp voor de 4 zuiger bremboklauwen.
 
Wederom een raar vraagje:

Om wat dingen bij de tank te controleren wil ik hem eraf halen. Daarvoor meot het zadel los, maar ik krijg het slot niet open. Zijn daar handigheidjes voor? heeft dat slot een gebruikshandleiding? Zijn er manieren om alsnog gewoon het zadel eraf te krijgen zonder alles kapot te maken? Potentieel heeft mijn vader namelijk nog een sleutel die ik niet heb, maar die ligt natuurlijk al in Frankrijk.
 
Kun je slot niet gewoon indrukken? Het chroom gedeelte? Die van mij zit standaard niet op slot namelijk
 
Slot goed inspuiten met kruipolie en morrelen wrikken met de sleutel.
Slotje draait helemaal niet?
 
Slot goed inspuiten met kruipolie en morrelen wrikken met de sleutel.
Slotje draait helemaal niet?
Slotje draait helemaal niet, alsof het de verkeerde sleutel is.

Er horen al 2 sleutels bij de motor, en mijn pa die had de reservesleutels zelf mee genomen. Ik verwacht dus eigenlijk een beetje dat aan het bosje van de reservesleutels ergens een sleutel bij zit die wel past op dat slotje. Maargoed, die sleutels liggen niet in Nederland.
 
Bij mij moet je de sleutel linksom draaien en dan indrukken om het zadel te openen. (rechtsom draaien is om het helmslot te openen)
Zonder juiste sleutel denk ik niet dat je hem open krijgt zonder iets kapot te maken.
Ik zou je vader de sleutels terug laten sturen
 
Ik zou je vader de sleutels terug laten sturen
Het concept was om later deze week de motor naar de sleutels te sturen onder het mom van: eerst onderhoud doen, dan naar Frankrijk met dat ding. Maar dan sleutelen we daar denk ik nog even door.
 
Om nog even het vervolg te melden:

Zadel heb ik lekker laten zitten. Als je een deel van de inlaat eraf schroeft, kun je de box net genoeg omhoog tillen om het oude luchtfilter eruit te plukken. Ik heb uiteindelijk die weg maar bewandeld.
 
Is sowieso een lastige ding om te vervangen.
Tenminste bij mijn 86er met nog jettronic injectie wel. Luchtfilterhuis kan net genoeg van elkaar af om het luchtfilter te wisselen
 
Ik vind in het algemeen de K100 tot nu toe niet de fijnste motor om aan te sleutelen. Je hebt vaak net wat ander gereedschap nodig, en dingen zoals dit die net niet helemaal handig in elkaar zitten.

Maargoed, een K100 heb je hopelijk niet om aan te sleutelen.
 
Om nog even het vervolg te melden:

Zadel heb ik lekker laten zitten. Als je een deel van de inlaat eraf schroeft, kun je de box net genoeg omhoog tillen om het oude luchtfilter eruit te plukken. Ik heb uiteindelijk die weg maar bewandeld.

zo heurt het ook :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan