Het grote K100 topic

Zoals wel duidelijk moge zijn, ik ben geen BMW man (althans nog niet, het reed wel serieus goed voor lange afstanden). Danku voor de tip. Ik verwacht de motor volgend jaar in een garage met wederom een hoop onderdelen die erop moeten.
 
ja Oma, dat is schrikken hé;

IMG-20191011-WA0003.jpg
 
Ik heb de laatste paar weken een paar keer gehad dat mijn motor niet rond gaat bij het starten. Het blijft bij een kleine klik. Het lijkt of de accu leeg is, maar dan een veel enthousiastere poging.
In het begin lukte het om een paar keer kort op het startknopje te drukken. Op een gegeven moment gaat hij dan toch draaien. Vanmorgen lukte dat niet, en heb ik de motor een paar keer achteruit geduwd in de versnelling. Toen bij het starten een vrij harde onheilspellende kloink en hij start weer als vanouds.
Heeft iemand dit al eens gehad?
Ik weet dat het een kwaal is dat de startkoppeling soms blijft hangen, maar dit lijkt het tegenovergestelde. Misschien tandwielen die vastlopen oid? Ik heb de motor nog nooit zo ver uit elkaar gehaald dus weet niet exact hoe het eruit ziet.
 
Beste K100 rijders,

Ik ga van de week voor een zeer net ogende K100 kijken. Ikzelf heb niet echt veel verstand van deze motoren maar de K100 lijkt goed onderhouden te zijn. Onderstaande is er aan gedaan..

Koppelingsplaten zijn recent vernieuwd
Nieuwe druklagers
Kleppen gesteld
kardan as vervangen

Wie kan me aangeven waar ik extra op moet letten? Bij voorbaat dank!

Vriendelijke groet, Edwin
 

Bijlagen

  • 20200323_214610.jpg
    20200323_214610.jpg
    130,9 KB · Weergaven: 26
Er is veel meer aan gedaan. Gouden frame, gouden wielen, rare koplamp, afwijkend scherm.
Goed opletten met dit soort verbouw projecten..
 
Er is veel meer aan gedaan. Gouden frame, gouden wielen, rare koplamp, afwijkend scherm.
Goed opletten met dit soort verbouw projecten..
Dank je hellracer voor je reactie.. ik zag inderdaad al dat er meerdere delen in goud uitgevoerd zijn.. het frame zou gepoerdcoat zijn.. is de lamp heel anders? Of gaat het voornamelijk om dat gekke kruis welke er meer tape op gezet lijkt? En het kuipje, ach...
Wat ik belangrijk vind zijn vooral de technische punten wat ik extra op moet letten..
 
Ik zie ook afwijkende knipperlichten.
En nog veel meer goud geschilderde deeltjes.

Je moet het mooi vinden maar ik zou een onverprutst exemplaar zoeken. Zeker als je er geen verstand van hebt.
 
Ik zie ook afwijkende knipperlichten.
En nog veel meer goud geschilderde deeltjes.

Je moet het mooi vinden maar ik zou een onverprutst exemplaar zoeken. Zeker als je er geen verstand van hebt.
Ik denk dat je wel gelijk hebt. Is er nog meer wat je ziet wat niet klopt? Ik voeg even de link van de advertentie bij.

 
hij is idd pittig geprijsd voor een oud omgebouwd modelletje. als het je smaak is vooral doen maar hij is zeker niet standaard. Normale kuip is verwijderd, de schijven voor zien er ook niet al te strak meer uit. Lijken flinke groeven te hebben. dit zijn ook nog eens de duurdere modellen op de oude K. Een moderne remschijf is een stuk goedkoper dan de oude modellen. De achterschijf even goed nameten als je de kans hebt, is vaak erg dun op de K serie en ook die is pittig geprijsd voor ca. 130 per stuk, achter 150 minstens.

Verder over het algemeen super fietsen om veel kilometers op te zetten, al hebben ze allemaal bijna wel wat fijne trillingen rond de 120-140 km (4-5000 toeren). Gelukkig mogen we niet meer zo snel :)

Benno
 
hij is idd pittig geprijsd voor een oud omgebouwd modelletje. als het je smaak is vooral doen maar hij is zeker niet standaard. Normale kuip is verwijderd, de schijven voor zien er ook niet al te strak meer uit. Lijken flinke groeven te hebben. dit zijn ook nog eens de duurdere modellen op de oude K. Een moderne remschijf is een stuk goedkoper dan de oude modellen. De achterschijf even goed nameten als je de kans hebt, is vaak erg dun op de K serie en ook die is pittig geprijsd voor ca. 130 per stuk, achter 150 minstens.

Verder over het algemeen super fietsen om veel kilometers op te zetten, al hebben ze allemaal bijna wel wat fijne trillingen rond de 120-140 km (4-5000 toeren). Gelukkig mogen we niet meer zo snel :)

Benno
Thanks Benno en Hellracer!!👍👍
Ik heb door jullie opmerkingen besloten toch af te zien van de aanschaf en verder te kijken..
 
Wat denk je hiervan?
Veel goedkoper en deze ziet er erg netjes uit. Kilometerstand zou ik me niet te druk om maken, bij een proefrit merk je snel genoeg wat de staat van de motor is.

 
Wat denk je hiervan?
Veel goedkoper en deze ziet er erg netjes uit. Kilometerstand zou ik me niet te druk om maken, bij een proefrit merk je snel genoeg wat de staat van de motor is.

Thanks, die heb ik ook zien staan. Maar ik ben op zoek naar met een naakte fiets.. maar zoals GT550 ook al zei, er zijn er genoeg.
 
Zo na wat klusjes staat mijn baksteen weer klaar voor een nieuw seizoen. Inmiddels wordt dat het 9e seizoen en inmiddels ruim 35.000km verder.
Wat moest er gebeuren?
Olie en oliefilter vervangen. Was de 1e keer sinds ik hem heb :X
Luchtlekkage tussen velgranden en hiel van de voorband verholpen door de oxidatie weg te schuren en de velgranden weer te spuiten.
Er was een dingetje met een remhendel/rempomp die niet snel en goed genoeg terug kwam. Dus hele rechter stuurbediening los en uit elkaar gehaald waarbii een stuk aluminium af brak. Had ik gelukkig nog liggen. Alles schoon gemaakt en gesmeerd. Werkt nu weer top.
Ander achterwiel van een K1100 gemonteerd met een goede achterband. Een michelin macadam:X

Dus we kunnen weer*O*
 
Doe maar voorzichtig in de regen met die Michelin. Dat is echt een drama.

Bedankt voor de tip :t
Maar ik rij in de regen eigenlijk alleen maar als mij dat onderweg overkomt.
Rij hoofdzakelijk woon/werk en dan eigenlijk alleen als het lijkt dat het droog blijft. Kou maakt niet zoveel uit. Glad wel.
Doe in de regen altijd rustig aan dus
 
mooi zo, die macadam is zelfs nieuw al niet echt een gripwondertje. Laat staan als hij al een paar jaar erop heeft zitten.

Rechts 3mm schaamrand over, links 4mm. Voor mijn rijstijl grip genoeg.
Hoop dat ik nu eens wat langer met een achterband doe.
Want die bt45's zitten bij mij bij 4.000km al op het canvas.
Metzler bij 4500km
 
Hallo mensen...:)
Ik ben (nog) niet al te actief geweest op dit forum maar wil (na ontdekking van dit mooie en langlopende K100-topic) van de gelegenheid gebruik maken om 'oma' even weg te jagen en mezelf een beetje te introduceren. Ik zal dit topic met veel genoegen volgen en ook wat verder teruglezen dan ik nu heb gedaan.

Ik rij inmiddels 47 jaar motor, sinds 1992 -naast diverse Suzuki's- ook BMW-K serie.
Actueel een K1100LT (solo) en een K100LT met EML GT2001 zijspan.
(Die laatste fiets is van 1987, de bak is er in 1997 door EML aangezet; kilometerstand nu ? Respectabele 288.000 en: gaat nog steeds als 'de brandweer''!)

Met name reageer ik hier even omdat ik op deze pagina de zoektocht van Eddy Sevenfifty las.
1800 euri voor zo'n "versleutelde" naked K100 is inderdaad, zoals iemand ook al schreef, veel teveel geld. Daar koop je een nette K1100 voor als je een béétje moeite doet... Gewoon rustig blijven en opletten; komt zéker goed!

Dit gezegd/geschreven hebbende: welterusten 'oma' :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan