Het grote K100 topic

Vandaag kon ik het trouwens niet laten. Ik wilde als voorbereiding op het onderhoud eerst eens zeker weten dat alles nog gewoon loopt zoals de bedoeling is (als het daarna dan stuk is kan ik tenminste uitleggen dat het mijn eigen schuld is).

Hij had 3 maanden stil gestaan, nog wel even aan de acculader, maar startte vervolgens gewoon alsof hij gisteren voor het laatst gelopen heeft.
Ik zou willen dat ik zo uit bed zou komen tegen de tijd dat ik 37 ben.
 
Vandaag kon ik het trouwens niet laten. Ik wilde als voorbereiding op het onderhoud eerst eens zeker weten dat alles nog gewoon loopt zoals de bedoeling is (als het daarna dan stuk is kan ik tenminste uitleggen dat het mijn eigen schuld is).

Hij had 3 maanden stil gestaan, nog wel even aan de acculader, maar startte vervolgens gewoon alsof hij gisteren voor het laatst gelopen heeft.
Ik zou willen dat ik zo uit bed zou komen tegen de tijd dat ik 37 ben.

Dat ga ik morgen ff testen.
En daarna lekke voorvork keerring repareren en de splines van de aandrijfas weer ff dik in het vet.
En een storing in de verlichting fixen. Dimlicht doet het wel niet wel niet niet niet wel. Heel lastig
 
Ik las wat over stuurtjes.
rs stuur is vrij laag en kwam bij mij tegen de tank. zowel bij mijn '84 als mijn '89 vond ik niet zo bmw achtig.
(geen schade of ingesleten eind nokjes.)

Ik heb op de rs gewoon een cross stuur gezet. Heel veel keus in hoogtes en vorm. en de breedte iets groter gemaakt als rs stuur. Geen gedoe met bedrading en net wat beter passend bij mijn schouders.
( mijn brommer was feller en sneller!)
 
nee, niks verlengt.
misschien twee centimeter breder dat lukt altijd wel, het ging mij vooral om de hoek van de handvaten die mij tegenstond.
Dus echt hoger was het stuur niet, maar de handvaten wat rechter. Voor mijn polsen fijner.
 
ik had een soort plaat gemaakt waar mijn scooter op kon staan zodat ie ietsje hoger kwam , makkelijker bij het sleutelen .
tevens kon ik dan met banden aan die ogen de scooter vast zetten .
de motor is wat zwaarder dus daar moest een plaatje onder de bok en tijdens dat gehannes ........BAM
 

Bijlagen

  • latenvallen.JPG
    latenvallen.JPG
    19,3 KB · Weergaven: 11
Dus verhoogde scherm kapot en wat krassen en bartsen in de kuip maar het was toch al niet moeders mooiste ....
scherm eraf plaatje hout ervoor en we rijden weer _O-
 
1615128218558.png

Ik heb de cardan er al weer uit gehad om de splines in te vetten met het spul van @DAF400. Nog wat wind in de banden erbij en ik kan weer veilig de weg op.

Wat me wel opviel: de voorband is bijna op (1,5mm nog maar :/) ik heb volgens mij met deze banden amper 10000km gereden. Doe ik nou zo lomp of is dat wel een normale afstand?
 
Bekijk bijlage 1604595
Ik heb de cardan er al weer uit gehad om de splines in te vetten met het spul van @DAF400. Nog wat wind in de banden erbij en ik kan weer veilig de weg op.

Wat me wel opviel: de voorband is bijna op (1,5mm nog maar :/) ik heb volgens mij met deze banden amper 10000km gereden. Doe ik nou zo lomp of is dat wel een normale afstand?

Wou dat ik dat redde met mijn baksteen. 7000km is wel een beetje de max zowel met metzeler als bridgestone.
Heb nu een conti go. Lijkt het beter te gaan
 
Wou dat ik dat redde met mijn baksteen. 7000km is wel een beetje de max zowel met metzeler als bridgestone.
Heb nu een conti go. Lijkt het beter te gaan
Dan komt het niet door mij haha. Ik weet niet precies wat die motor gelopen heeft. Mijn vader reed er niet veel mee, er zat nog ergens een kaartje aan dat hij in 2016 10.000km minder had gedaan. Deze banden zijn er volgens mij 3 jaar geleden op gekomen, mee verhuisd naar frankrijk en weer terug naar nederland. En toen heb ik ze een half jaar behoorlijk intensief gebruikt. 7000km zou ook een beste inschatting kunnen zijn.

Het zijn de Metzeler Lazertech trouwens. Verder wel fijne bandjes.
 
Oei, een Lazertech een fijne band noemen, dat is lef!
Zeker nog nooit op een natte weg gereden?

ContiGo is een fijn budget bandje. Als je sportiever rijdt is een RoadAttack of SportAttack ook erg fijn.
Hou de bandenspanning hoog, 3 bar minstens, dan stuurt een K licht en precies (nouja, voor zover mogelijk dan).
 
Oei, een Lazertech een fijne band noemen, dat is lef!
Zeker nog nooit op een natte weg gereden?

ContiGo is een fijn budget bandje. Als je sportiever rijdt is een RoadAttack of SportAttack ook erg fijn.
Hou de bandenspanning hoog, 3 bar minstens, dan stuurt een K licht en precies (nouja, voor zover mogelijk dan).
Ik heb er echt 0 problemen mee. Ook niet in het nat. En ik rij ook genoeg in de regen. Bandenspanning heb ik wat lager dan de 3 bar, maar kan er eigenlijk net zo lekker mee sturen als de thundercat op de road 5.
 
Oei, een Lazertech een fijne band noemen, dat is lef!
Zeker nog nooit op een natte weg gereden?

ContiGo is een fijn budget bandje. Als je sportiever rijdt is een RoadAttack of SportAttack ook erg fijn.
Hou de bandenspanning hoog, 3 bar minstens, dan stuurt een K licht en precies (nouja, voor zover mogelijk dan).

Met de conti loopt mijn baksteen eindelijk niet meer wijd met bochten nemen.
Bridgestone en metzeler zijn eigenlijk te slap voor de vooral op de voorkant zware baksteen.
Zelfs 3 bar in de voorband hielp niets
 
ik krijg altijd "vierkante banden " omdat ik veel rechte stukken rijd op maar 2,5 bar ,dus 3 bar maar eens proberen dan voor ...
en achter dan?
Bandenmaat.jpg
 
Het is er ein-de-lijk weer van gekomen. De baksteen mocht weer de garage uit. Meteen een hoop regen op z'n dak, maar dat mocht de pret niet drukken. Bij de Piaggio kan ik hem gewoon droog neerzetten.

WhatsApp Image 2021-03-15 at 20.08.54.jpeg
 
Waarom heb je er van die mistlampen op zitten?
Zat er ooit ook op af fabriek 37 jaar geleden. Hoort voor mij bij de motor. Vind een K100 zonder die lampen nogal kaal.

En daarbij, als je in het donker landweggetjes rijdt en je gooit je grootlicht aan, komt er ineens zo'n enorme bak licht mee dat het gewoon lekker rijdt in het donker. In de zomer pak ik 's avonds/'s nachts nog wel eens de motor als het nog steeds warm is.

Ik vind het eigenlijk niet zo mooi, vandaar mijn vraag hierboven. Maar misschien noodzakelijk...
De meningen verschillen, maargoed, ik vind het wel mooi dus het blijft lekker zitten.
Noodzakelijk is het trouwens niet. Kan prima zonder.


Overigens heb ik voor de rechterlamp een schakelaartje op het dashboard, de linker lamp hoort bij het grootlicht (die gaan altijd tegelijk aan). Als ik de rechterlamp aan zet en het grootlicht aan, gaat de rechterlamp uit.
 
Zat er ooit ook op af fabriek 37 jaar geleden. Hoort voor mij bij de motor. Vind een K100 zonder die lampen nogal kaal.

En daarbij, als je in het donker landweggetjes rijdt en je gooit je grootlicht aan, komt er ineens zo'n enorme bak licht mee dat het gewoon lekker rijdt in het donker. In de zomer pak ik 's avonds/'s nachts nog wel eens de motor als het nog steeds warm is.


De meningen verschillen, maargoed, ik vind het wel mooi dus het blijft lekker zitten.
Noodzakelijk is het trouwens niet. Kan prima zonder.


Overigens heb ik voor de rechterlamp een schakelaartje op het dashboard, de linker lamp hoort bij het grootlicht (die gaan altijd tegelijk aan). Als ik de rechterlamp aan zet en het grootlicht aan, gaat de rechterlamp uit.
Nooit geweten en ook eigenlijk nooit gezien. Nou zijn kale K100 best zeldzaam. Maar als het origineel zo hoort, dan zou ik het ook zo laten. Sowieso vind ik origineel vaak het mooist.
 
Mijn baksteen staat er momenteel zo bij

20210324_214035.jpg


20210324_214058.jpg



Na 9 jaar en 40.000km mag het ook wel een keer. Geen idee hoe lang ze er al in zaten.
Begon vorige winter met zweten tijdens de winterstop. Afgelopen jaar gewoon gereden maar begon afgelopen winter tijdens stilstand echt te lekken.
Dus hoppa nieuwe keerringen. Bij de baksteen als alles gewoon los wil een heel eenvoudig klusje.
Daarna nog ff cardan er af en de splines smeren. Langere K1100 schokbreker achter er op en slangetje carterontluchting vervangen en dan is de baksteen weer klaar voor een nieuw seizoen
 
Terug
Bovenaan Onderaan