Het grote K100 topic

En de baksteen staat er nu weer zo bij
20210326_005223.jpg


Voorvork weer tiptop in orde.
 
Goed bezig, maarrreee..
Mijn handen beginnen hiervan te jeuken om de groene aanslag van de kuip af te halen.
 
Met een 1100 shock stuurt een K100 lichter. Ik rij er al een paar jaar mee. Het cardan kan de extra hoek prima verwerken, ik belast het extra zwaar met een zijspan er aan en zelfs dat gaat goed. Je moet de standaard wel verlengen of een K1100 standaard monteren.
 
Niet bang dat het verschil (35 mm) te groot gaat zijn? Ik weet niet precies waar je voorkeur naar uit gaat maar elke lengte is te regelen. Plus dat de jongste 1100 shocks ook al weer ruim over de twintig jaar oud zijn.

Ik ben nogal aan het gewicht 110+kg dus vering zakt iig ver genoeg in.
En anders weet ik je wel te vinden
 
Met een 1100 shock stuurt een K100 lichter. Ik rij er al een paar jaar mee. Het cardan kan de extra hoek prima verwerken, ik belast het extra zwaar met een zijspan er aan en zelfs dat gaat goed. Je moet de standaard wel verlengen of een K1100 standaard monteren.

Denk dat ik vulblokjes tussen de kroonplaat en de stuurstroppen ga zetten zodat ik de voorvork ook wat door kan steken.
Met de standaard red ik mij wel. Bedankt voor de tip
 
Zo mijn baksteen staat klaar voor inmiddels een 10de seizoen motorrijden
20210331_173707_HDR.jpg


20210331_173656_HDR.jpg


Alleen nog ergens tijdens dit seizoen de voorvork wisselen voor 1 van een K1100.
Die heb ik al staan maar moet nog een remslang tussen rempomp en verdeelstuk op de voorvork regelen.
En gelijk ff nieuwe olie en keerringen er in. En remklauwen helemaal uit elkaar en schoon maken.
 
Hoi,

Sinds vandaag lid geworden van dit forum. Vroeger k100rt gereden en van plan om volgende week weer 1 te halen. Ik wil echter de kuip eraf en er een basic uitvoering van maken. Liefst met de originele onderdelen hiervoor. Heeft iemand hiervoor ideeën/suggesties en/of onderdelen?

Als dit niet de juiste plek is dan hoor ik dat wel.

Alvast dank!
 
Hoi,

Sinds vandaag lid geworden van dit forum. Vroeger k100rt gereden en van plan om volgende week weer 1 te halen. Ik wil echter de kuip eraf en er een basic uitvoering van maken. Liefst met de originele onderdelen hiervoor. Heeft iemand hiervoor ideeën/suggesties en/of onderdelen?

Als dit niet de juiste plek is dan hoor ik dat wel.

Alvast dank!

Welkom

Maar bmw heeft de K100 in kale uitvoering geleverd. Beter zo 1 opzoeken en kopen?
Is de gewone K100 zonder toevoeging
 
Welkom

Maar bmw heeft de K100 in kale uitvoering geleverd. Beter zo 1 opzoeken en kopen?
Is de gewone K100 zonder toevoeging
Die zijn allemaal verbouwd naar cafe racer.

Hoi,

Sinds vandaag lid geworden van dit forum. Vroeger k100rt gereden en van plan om volgende week weer 1 te halen. Ik wil echter de kuip eraf en er een basic uitvoering van maken. Liefst met de originele onderdelen hiervoor. Heeft iemand hiervoor ideeën/suggesties en/of onderdelen?

Als dit niet de juiste plek is dan hoor ik dat wel.

Alvast dank!
ALS je hier mee bezig gaat en je wil spieken hoe het bij een normale K100 zit, laat het even weten, die van mij staat al sinds oplevering in z'n blootje.
 
Die zijn allemaal verbouwd naar cafe racer.


ALS je hier mee bezig gaat en je wil spieken hoe het bij een normale K100 zit, laat het even weten, die van mij staat al sinds oplevering in z'n blootje.
Als het zover is dan lijkt me dat een goed plan. Welke provincie?
 
Ik heb ooit een K75S gehad en later ook nog eens een K1100 RS. Die laatste was een van mijn fijnste motoren.

Nu trekt een originele K100RS af en toe mijn aandacht. Zo eentje uit de eerste jaren zou ik nog wel eens willen hebben. Ze waren hun tijd ver vooruit.


1.jpg
BMW K100RS 83.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan