Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Met welke bank, dat heeft er weinig mee te maken.
Clank heeft wrs gewoon 'geluk' gehad. Het is maar net WAAR dat je wilt betalen.

Vrijwel altijd is betaling doen met gewone pas voor mij geen probleem.
Maar plots dan lukt 't ineens niet???????
Oke, dan met de credit-card als 2e mogelijkheid. Opgelost!!!
 
Met welke bank, dat heeft er weinig mee te maken.
Clank heeft wrs gewoon 'geluk' gehad. Het is maar net WAAR dat je wilt betalen.

Vrijwel altijd is betaling doen met gewone pas voor mij geen probleem.
Maar plots dan lukt 't ineens niet???????
Oke, dan met de credit-card als 2e mogelijkheid. Opgelost!!!
Maar dan even, wat moet ik doen zonder credit card als ik aan het einde van een tolweg tot de conclusie kom dat ik er niet met mn bankpas kan betalen?
 
Maar dan even, wat moet ik doen zonder credit card als ik aan het einde van een tolweg tot de conclusie kom dat ik er niet met mn bankpas kan betalen?
Ja, dan heb je een probleem!
Soms is er nog wel ergens een loket of een bel om iemand op te roepen. Dan moet je er samen maar uit zien te komen.
In DK ging ik op de veerboot van Arhus naar Seeland. Was blij dat ik de credit-card had, want de boot stond op punt vertrek.

Trouwens in DK zie je vrijwel nergens meer personeel voor betalingen ed.
Bij Skagen op uiterste puntje Noord-DK kom je op een parkeerplaats.
Daar steek je de credit-card in de automaat en krijg je bonnetje voor op dashboard/ achter het kuipruitje.
Bij terugkomst weer je cc in de automaat steken. Dan telt ie tussenliggende tijd en die betaal je.
(stond wel iets bij dat als je laatste keer vergeet dat max 8uur wordt afgeschreven)

In Italië had ik ook een keer probleem bij de tolpoort. Mijn bankpas werkte niet.....?????
Toen op belletje gedrukt waarna heel veel Italiaans geratel door de speaker. Snapte er dus geen bal van!
Het bedrag was niet hoog en gelukkig hebben ze toen uiteindelijk de hefboom maar gewoon open gedaan........................pffffffffff
 
Ja, dan heb je een probleem!
Soms is er nog wel ergens een loket of een bel om iemand op te roepen. Dan moet je er samen maar uit zien te komen.
In DK ging ik op de veerboot van Arhus naar Seeland. Was blij dat ik de credit-card had, want de boot stond op punt vertrek.

Trouwens in DK zie je vrijwel nergens meer personeel voor betalingen ed.
Bij Skagen op uiterste puntje Noord-DK kom je op een parkeerplaats.
Daar steek je de credit-card in de automaat en krijg je bonnetje voor op dashboard/ achter het kuipruitje.
Bij terugkomst weer je cc in de automaat steken. Dan telt ie tussenliggende tijd en die betaal je.
(stond wel iets bij dat als je laatste keer vergeet dat max 8uur wordt afgeschreven)

In Italië had ik ook een keer probleem bij de tolpoort. Mijn bankpas werkte niet.....?????
Toen op belletje gedrukt waarna heel veel Italiaans geratel door de speaker. Snapte er dus geen bal van!
Het bedrag was niet hoog en gelukkig hebben ze toen uiteindelijk de hefboom maar gewoon open gedaan........................pffffffffff

Dat blijkt. Ook volgends de ANWB. heb ik dus gewoon geluk gehad.

 
Dat blijkt. Ook volgends de ANWB. heb ik dus gewoon geluk gehad.

Blijkbaar kun je bij de ANWB geen tolbadge meer kopen voor alleen Frankrijk. De nieuwe, voor FR/SP/Portugal/Italie is jammer genoeg behoorlijk duurder in aanschaf. Daarnaast betaal je ook nog 3 euro per maand in de maand dat je dit nieuwe ding gebruikt. De oude badge is gewoon gratis , na je aanschaf.
Slecht van de ANWB !!! Misschien kun je bij AREA direct een badge kopen voor alleen Frankrijk. ( Ik heb al jaren zo'n ding, dus ik weet dit niet)
 
Blijkbaar kun je bij de ANWB geen tolbadge meer kopen voor alleen Frankrijk. De nieuwe, voor FR/SP/Portugal/Italie is jammer genoeg behoorlijk duurder in aanschaf. Daarnaast betaal je ook nog 3 euro per maand in de maand dat je dit nieuwe ding gebruikt. De oude badge is gewoon gratis , na je aanschaf.
Slecht van de ANWB !!! Misschien kun je bij AREA direct een badge kopen voor alleen Frankrijk. ( Ik heb al jaren zo'n ding, dus ik weet dit niet)
Ik vind het eigenlijk in het algemeen gewoon heeeele dikke onzin dat ik een systeem moet gaan aanschaffen om gebruik te kunnen maken van hun wegen. Of ik moet zon ding aanschaffen, of ik moet een credit card gaan halen. Alleen maar omdat ik dan bij die wegen kan betalen die ene keer in het jaar (ALS ik al naar frankrijk ga).
 
Ik vind het eigenlijk in het algemeen gewoon heeeele dikke onzin dat ik een systeem moet gaan aanschaffen om gebruik te kunnen maken van hun wegen. Of ik moet zon ding aanschaffen, of ik moet een credit card gaan halen. Alleen maar omdat ik dan bij die wegen kan betalen die ene keer in het jaar (ALS ik al naar frankrijk ga).
Heb je ook geen telefoon, en werk je nog traditioneel met rooksignalen??😇😉
 
Heb je ook geen telefoon, en werk je nog traditioneel met rooksignalen??😇😉
Nee, dat niet. Maar een credit card heb ik verder niet nodig. Als ik er nou regelmatig gebruik van zou maken zou het een ander verhaal zijn, maar voor die ene keer in frankrijk pak ik wel gewoon de binnendoor routes dus.
 
Ik vind het vreemd dat er een plek is waar je alleen met een credit card kunt betalen. Alsof iedereen die dan maar aan moet schaffen. Ik heb er geen en heb hem tot nu toe nooit nodig gehad.

Tja, wij hebben er wel al een tijdje 1, ook makkelijk als je auto wil huren enzo
 
Als je ooit in DK komt, sta je heel snel stil. Aan de pomp ALLEEN betalen met plastic!
Welke bemande pomp in DK? Ik heb er in het hele land geen 1 gezien.

ik ga daar zeker aan denken als ik naar dat land ga, bedankt voor de tip.

Ik vind het eigenlijk in het algemeen gewoon heeeele dikke onzin dat ik een systeem moet gaan aanschaffen om gebruik te kunnen maken van hun wegen. Of ik moet zon ding aanschaffen, of ik moet een credit card gaan halen. Alleen maar omdat ik dan bij die wegen kan betalen die ene keer in het jaar (ALS ik al naar frankrijk ga).

zover ik weet kan het nog gewoon contant, ik heb nooit anders gedaan.
2 jaar terug ging dat in ieder geval nog wel. En een paar weken terug in Oostenrijk op de tolwegen ook.

Tja, wij hebben er wel al een tijdje 1, ook makkelijk als je auto wil huren enzo

dat is iets wat ik nog nooit gedaan heb en ook niet vlug zou doen.
Sowieso ga ik altijd met eigen auto (camper) op vakantie.
 
Blijkbaar kun je bij de ANWB geen tolbadge meer kopen voor alleen Frankrijk. De nieuwe, voor FR/SP/Portugal/Italie is jammer genoeg behoorlijk duurder in aanschaf. Daarnaast betaal je ook nog 3 euro per maand in de maand dat je dit nieuwe ding gebruikt. De oude badge is gewoon gratis , na je aanschaf.
Slecht van de ANWB !!! Misschien kun je bij AREA direct een badge kopen voor alleen Frankrijk. ( Ik heb al jaren zo'n ding, dus ik weet dit niet)

Nog meer troep, als je zo'n badge koopt....
En wij zijn ook van het type dat als de eerste tolpoort opdoemt dat we tot de conclusie komen dat hij nog thuis in een laatje ligt.

Zijn wel een keer uit Z-Frankrijk gekomen samen met vrienden. Met badge ben je echt niet heel veel sneller....
Hoewel dat op de motor wellicht wel zo zal zijn.
 
Ik vind het eigenlijk in het algemeen gewoon heeeele dikke onzin dat ik een systeem moet gaan aanschaffen om gebruik te kunnen maken van hun wegen. Of ik moet zon ding aanschaffen, of ik moet een credit card gaan halen. Alleen maar omdat ik dan bij die wegen kan betalen die ene keer in het jaar (ALS ik al naar frankrijk ga).

Gelukkig staat het je vrij om de tolwegen te mijden

Ik vind de tolwegen (iig met de auto) echt een uitkomst. Daar heb ik wel iets moeite (hoeveel moeite is het eigenlijk werkelijk?) voor over.
 
............. of ik moet een credit card gaan halen. Alleen maar omdat ik dan bij die wegen kan betalen die ene keer in het jaar.
Ik gebruik hier in NL mijn credit-card maar zelden.
Toch voor mijn vakanties (vele buitenlanden) vind ik het prima dat ik altijd mijn cc bij me heb voor onvoorzien.
Ik denk dat mijn cc-gebruik voor 95% is in het buitenland, want soms KAN je daar niet anders.
 
Nog meer troep, als je zo'n badge koopt....
En wij zijn ook van het type dat als de eerste tolpoort opdoemt dat we tot de conclusie komen dat hij nog thuis in een laatje ligt.

Zijn wel een keer uit Z-Frankrijk gekomen samen met vrienden. Met badge ben je echt niet heel veel sneller....
Hoewel dat op de motor wellicht wel zo zal zijn.

Nou, je kunt dat dingetje ook in de auto gebruiken. Ik kwam vorig jaar na een groot evenement ( Rider Cup) uit Parijs, en het heeft me echt uren gescheeld. Als er 60.000 mensen dezelfde kant heen willen, is het behoorlijk druk bij de peage. maar, bij de T -poort rijd je zo door . Ik houd die badge gewoon, ligt lekker in de kast. En vorig jaar op de motor, mijn maatje had het ding teruggestuurd ( tientje statiegeld) en stond lekker te tobben met zijn natte handschoenen . Ik had wel een beetje leedvermaak , gepaard met wat ergernis omdat ik in de regen op hem moest wachten. Voor hem : Penny wise, pound foolish !!
 
zover ik weet kan het nog gewoon contant, ik heb nooit anders gedaan.
2 jaar terug ging dat in ieder geval nog wel.

2 dagen terug ging het ook nog. Contant kan nog steeds, maar ik frommel gewoon de creditcard erin. Geen gezeik met wisselgeld ook. Maar dat was met de auto, dan vind ik de peage ideaal. Lekker doorrijden, geen drukte, goede wegen en schone parkeerplaatsen. 100x beter dan de Duitse autobaan, dan maar wat tol aftikken. Met de motor vermijd ik sowieso zo veel mogelijk snelwegen.
 
Raar. Ik ben half Frankrijk gewoon met een bankpas door gereden. Welke bank heb je?
ABNAMRO maar dat maakt niet uit, zie ook de ANWB info. CC werkt altijd, bankkaart meestal niet precies mijn ervaring ook dus.
 
Ervaring delen over deze tent ❓
Safarica Sioux piramidetent
 

Bijlagen

  • 63041E7E-864C-4573-8B53-5DC3DDBF8295.png
    63041E7E-864C-4573-8B53-5DC3DDBF8295.png
    48 KB · Weergaven: 10
Ervaring delen over deze tent ❓
Safarica Sioux piramidetent

Staan enorm snel volgens mij, verder geen ervaringen mee.

Ik vraag mij alleen bij zulke tenten altijd af, als je samen bent, lig je dan allebei aan de andere kant van de tentstok? Ligt niet zo heel lekker lepeltje-lepeltje met nog zo'n tentstok er tussen..
 
Heb er vorig jaar twee nachtjes met een vriend in geslapen,toen was ik juist blij met die stok 😜
Maar hij staat inderdaad in een paar tellen,haringen in de grond,stok er in en klaar en compact op te vouwen dus weinig ruimte achter op de motor.
Het lijkt mij wel wat,ik reis altijd alleen.
 
Het lijkt mij overigens wel een nadeel dat als de tent nat is, of het regent dat je die natte zooi gelijk op je grondzeil in de tent hebt als je de deur open ritst.
Daarom heb ik zelf liever iets met een klein 'voortentje' zoals bij veel koepeltjes en tunneltjes.
 
Het lijkt mij overigens wel een nadeel dat als de tent nat is, of het regent dat je die natte zooi gelijk op je grondzeil in de tent hebt als je de deur open ritst.
Daarom heb ik zelf liever iets met een klein 'voortentje' zoals bij veel koepeltjes en tunneltjes.
Daar zijn dan hotelletjes weer makkelijk voor als het regent.
 
Maar ik hebt dit jaar een rondtrip door Frankrijk,italie,Zwitserland ,Oostenrijk ,slovenie,Kroatië,Hongarije en Duitsland gemaakt en elke nacht in een ander hotelbed geslapen omdat ik dacht op mijn leeftijd (70) moet je niet meer in een tentje gaan liggen,maar bij leven en welzijn wil ik dat volgen jaar toch nog eens doen.
Vond het savond in de meeste hotels verrekte saai en best wel kostbaar.
Waar heen weet ik nog niet,Griekenland zou ik graag nog eens doen,maar of dat wijs is om alleen op mijn leeftijd en alleen weet ik niet.
We zien wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan