Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

mean-machine

MF veteraan
3 jun 2013
4.434
610
Veluwe
Wat vinden jullie een acceptabele breedte voor je bagage ? Het zal denk ik wat minder worden dan 90 cm, maar toch wel 85 cm. En op de speedbag komt dan het tentje, dat qua grootte dan opeens erg miniatuur lijkt . Ik heb een Honda CBF1000, dus geen grote GS met zijkoffers . Is 85 cm te breed om comfortabel de autobaan , ca 160 kruissnelheid, (on) veilig te maken ?
Ik heb 't net effe gemeten, mijn ingeklapte regisseurstoel heeft een lengte van 76cm.
Deze ligt tijdens vakantie overdwars op de motor en dan hoeft ie niet precies in het midden te worden vastgesjord.
Ik schat dat in de vakantie de breedte van mijn motor (Yamaha FZ750) met 2 zijkoffers is ca 85cm.
Snelheidsbeperking mbt bagage bemerk ik eigenlijk niet. Op terugweg vanaf Polen heb ik vrijwel alles in N.Duitsland boven 200 gereden.
De GPS-max was nog aanmerkelijk sneller. Van wegliggingsproblemen heb ik niets vernomen.

Zoals hierboven vermeld, dat je ook bij rijden tussen de files geen last zou hebben dat kan ik NIET bevestigen.
Als ik mijn zijkoffers op de motor heb geklikt, moet ik zeker rekening houden met een grotere breedte!

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
11.667
5.112
46
Standdaarbuiten
Ik ben nu heerlijk met m'n zijspan onderweg, tentje slapen, potje koken op de Optimus en zitten op de Chinese Helinox. Beetje bier drinken, beetje mondharmonica spelen, beetje whisky sippen, ik hou het best uit zo!
Het koelt nu een beetje af, maar het was rond zonsondergang nog 19 graden. Heerlijk.

Bijlagen

mean-machine

MF veteraan
3 jun 2013
4.434
610
Veluwe
.................. het was rond zonsondergang nog 19 graden. Heerlijk.
Waar zit je dan nu?
Vandaag zag ik Den Helder hele dag regen met 28mm en Z.Limburg (vrijwel) droog.
(van mijn Marine-tijd weet ik ook nog wel dat het in Den Helder vaak niet zo'n best weer was. Veel regen en altijd harde wind!)
Duidelijk is dat het vandaag in N.Holland geen feestje was.......................

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
11.667
5.112
46
Standdaarbuiten
Waar zit je dan nu?
Vandaag zag ik Den Helder hele dag regen met 28mm en Z.Limburg (vrijwel) droog.
(van mijn Marine-tijd weet ik ook nog wel dat het in Den Helder vaak niet zo'n best weer was. Veel regen en altijd harde wind!)
Duidelijk is dat het vandaag in N.Holland geen feestje was.......................
Ik zit nu in Frankrijk, Chalons en Champagne, net onder Rheims. Ik heb net in de zon uitgebreid ontbeten met stokbrood en stinkende camembert. Nu op het gemakje inpakken en door naar een klein dorpje vlakbij Dijon voor een MF zijspan treffen.
Eerst een handdoek kopen bij een hypermarché want die ben ik vergeten...