Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik heb volgens mij de kleinste van Coleman 2,8kg. Officieel voor 2 personen, ja duh.... Maar: ik ga hoofdzakelijk in augustus naar mooi weergebieden, ik kook niet en als het regent neem ik wel een hotel. (Eerste cijfer van mijn leeftijd begint met een 5).
Ik heb ook de Coleman Darwin 3: iglo met voortent. Die heb ik nog niet meegenomen op de motor.

De tent zit in een aparte roltas, samen met meuk die ook wat viezig is/wordt zoals schoenen etc. Nat inpakken maakt me niet uit.
Hier de kleinste Coleman op Camping Cascade in Bourg d'Oisans eind augustus 2019:
IMG_20190816_161715478_HDR.jpg


Altijd leuk om over tenten te praten!
Ik heb laatst nog een Vendex katoenen tent weggegooid uit mijn jeugd, was vergaan. (Ja ja van V&D). Doet toch beetje pijn.....
 
Mijn kleine tentje is net ietsje groter. Vooral fijn dat er bij mij een voorportaaltje bij zit. Met regen alles droog binnen!
Maar ja, ietsje ouder, dus iets meer ruimte nodig? 1e cijfer leeftijd is 6.... Daar zal het wel mee te maken hebben??

Als straks mijn leeftijd begint met 8 of 9 dan wordt het een circustent................. :?
 
Dat heb ik er niet voor betaald. In de uitverkoop gekocht. Was desalniettemin toch nog een aanzienlijk bedrag. En het geld groeit me niet op de rug. Ik zie het als een investering waar ik jaren plezier van heb.
Dat laatste is het sowieso. Als mensen roepen dat ik veel te veel uitgeef aan een tent, dan reken ik ter plekke even voor ze uit hoeveel een hotel kost (zowel aan geld als aan vrijheid).
 
Bij mij is de 7 er bijna, toch nog maar de Coleman 3+. En een nep helinox, wel een grote slaapmat. Koken met noodrantsoen uit de dump, met een blokje en een mess tin. En als het slecht weer is, in een hotel oid. En eten onderweg : restaurants te over, koffie bij het tankstation. En als je slecht kunt slapen is een fles Jack een goede vriend, die lang meegaat !
 
(bijna) Helemaal mee eens!
Alleen die fles Jack ga ik niet gebruiken om te slapen. Gaat ook zonder!
Een alco-drankje in de avonduren is prima, maar dan vooral voor gezelligheid :9
(en als 't er toevallig een keer niet is, dan zal limonade het ook goed doen)

BTW Coleman 3+ zal je wrs bedoelen Coleman Coastline 3+? (is bijna dezelfde als Vango Omega 350)
 
Je kan idd kiezen voor een 3p-tent met heel kleine pakmaat. Je zegt dat je daarvoor EXTRA hebt geïnvesteerd.
Dat kan natuurlijk prima. Bijv. bij Zwerfkei. Maar dan zit je al vlot aan een tent boven €1000-1500. Oke, als geld geen rol speelt................ :?

Zo gek hoeft het echt niet hoor. Ik heb een lichtgewicht 3-persoons tent, 1800 gram ex de haringen. 1,50 hoog in de nok, ik kan er zelfs op mijn Helinox rechtop in zitten. Destijds 550 euro voor betaald. Ja, een hoop geld maar nog lang niet in de buurt van de 1000. Werd later toen het model eruit ging in de opruiming zelfs aangeboden voor 350. Natuurlijk moet een ieder voor zichzelf bepalen wat hij/zij wil uitgeven, maar investeren hoeft echt niet direct een half maandsalaris te betekenen.
 
Ik kijk wel eens bij Zwerfkei, waar ze hele mooie tentjes hebben staan.
Prima geschikt voor de Noordpool of voor het Basecamp bij de Everest.
Ja, die kosten ook wel wat. Prima kwaliteit, maar voor de motor net 'over the top'.

Als je dan toch iets beters wil goed kijken voor een leuke aanbieding van een kwaliteits-tent! Dan is bedrag mss nog wel te overzien :?
 
Ik ben eind juli van dit jaar ook maar overgestapt naar een Coleman Coastline 3+. Ik heb hem meteen het eerste weekend van augustus uitgeprobeerd op het Spinning Wheels-treffen in Skive (Noord-Jutland). Ik denk dat ik hier veel plezier van ga hebben! Ik vervoer de tent in 2 kleine foudralen die ik op de zijkoffers bind; de stokken vervoer ik in een pvc-koker.
 

Bijlagen

  • 04-IMGP9240.jpg
    04-IMGP9240.jpg
    237,9 KB · Weergaven: 19
(bijna) Helemaal mee eens!
Alleen die fles Jack ga ik niet gebruiken om te slapen. Gaat ook zonder!
Een alco-drankje in de avonduren is prima, maar dan vooral voor gezelligheid :9
(en als 't er toevallig een keer niet is, dan zal limonade het ook goed doen)

BTW Coleman 3+ zal je wrs bedoelen Coleman Coastline 3+? (is bijna dezelfde als Vango Omega 350)
Nee, ik heb de Coleman Darwin 3+ .
 
Grote nadeel van een grotere tent vind ik over het algemeen dat het in de winter een stuk kouder is. Je moet die hele ruimte opwarmen met je lichaamswarmte. Duurt een stuk langer.
De door mij genoemde tenten hebben slaapcabines die net zo laag zijn als in kleinere tenten. De genoemde tenten kenmerken zich door een voorportaal met stahoogte en een slaapgedeelte dat veel lager is. Opwarmen van een hele ruimte is dus geen sprake van.
 
Even met de plaatjes erbij.
 

Bijlagen

  • 110767_vigor_3_feature_photo_6_1.jpg
    110767_vigor_3_feature_photo_6_1.jpg
    18,9 KB · Weergaven: 11
  • galaxy-300-tent_B4B9C288_large.jpg
    galaxy-300-tent_B4B9C288_large.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 8
Ik heb de Vango Omega 350 en de Vango Alpha 300.

Bij nader inzien, ik heb geen Omega 350 nu, maar een Beta 350. Die is 10cm hoger in de binnentent. Ik ga het komend jaar eerst even proberen hoe dat bevalt. En als de voortent toch te klein/te laag is dan komt er ook een tarp bij.
 
De laatste keer heb ik de Vango Omega 350 gebruikt, was voor weekje naar Normandië.
Deze keer was ik met de auto en had ook een grote alu terrasstoel bij me. Onder de tarp kon ik goed zitten met deze stoel.
(had slijmbeurs-pijn in de schouder, dus kon effies niet op de motor)
Als ik met de motor ben heb ik een regisseur-stoel bij me, die is lager en dan kan je wel binnen in de tent zitten.

Normandië heeft veel invasie-stranden maar nog veel meer regen.
De tarp voldoet dan prima om ingang droog te houden. Ook is er voldoende hoogte om zelfs met een hoge stoel te kunnen zitten.

Ik gebruik deze 350 vooral vooral kamperen als ik langer op 1 plek verblijf. Dan is meenemen en opzetten voor 1 keer van de tarp ook niet heel erg!
Trouwens: De Vango-tarp is maar een klein zakje wat weinig plaats inneemt.
 
Waar ik benieuwd naar ben is hoe jullie een tarp gebruiken. Heb je dan extra stokken nodig of scheerlijnen ? Hoe ziet het er dan uit ?
 
Bij deze Vango op de foto is makkelijk.
De toegangsdeur is feitelijk al een afdekking van de ingang.

Bij de Omega 350 werkt dat dus niet zo. Als je de ingang helemaal open ritst dan kan zo ongeveer de hele voortent nat worden.
Mijn tarp heeft 1 bijgeleverde stok (ca 1.80m) , die midden voor de ingang wordt geplaatst. De achterzijde van de tarp gaat over de bovenzijde van de tent.
Ruimte genoeg om onder te zitten en voortent droog te houden. Ook de toegevoegde middenstok staat niet heel erg in de weg.
 
Ik snap het. Bij mijn Coleman Darwin 3+ zal het niet lukken omdat er geen bevestigingspunten aan de buitenzijde van de tent aanwezig zijn. De "voordeur gaat ook aan de zijkant open met een rits, gaat daar ook niet lukken . Met mij superkleine helinox kan ik wel net binnen zitten, met de benen naar buiten.
 
Waar ik benieuwd naar ben is hoe jullie een tarp gebruiken. Heb je dan extra stokken nodig of scheerlijnen ? Hoe ziet het er dan uit ?

Ik gebruik mijn tarp niet heel vaak, eigenlijk neem ik hem alleen mee als ik van plan ben om langer op één plek te blijven staan, en dat doe ik niet zo vaak. Maar als ik hem gebruik heb ik altijd wat extra scheerlijnen en 2 extra tentstokken mee. Dat zijn van die tentstokken die je in elkaar kan schuiven als je ze niet gebruikt. Dan heb je dus eigenlijk alleen het onderste stokdeel, waar de andere delen inzitten. Neemt nauwelijks extra plek in dus. Voorbeeldje: TATONKA Tarp stokken - Qvist Outdoor Cooking

Maar als je een beetje handig gebruik maakt van het meubilair op de camping heb je vaak niet eens extra stokken nodig. Dus gebruik een paal, boom, en natuurlijk je eigen tent en motor om hem aan vast te zetten, en als je daar niet genoeg aan hebt kan je in het bos altijd nog een stok zoeken. Maar dat is mij altijd teveel moeite, dus ik heb 2 extra stokken mee. Extra scheerlijnen kan je zelf maken maar voor een paar euro koop je ze bij de kampeerboer.
 
De door mij genoemde tenten hebben slaapcabines die net zo laag zijn als in kleinere tenten. De genoemde tenten kenmerken zich door een voorportaal met stahoogte en een slaapgedeelte dat veel lager is. Opwarmen van een hele ruimte is dus geen sprake van.
Dat klopt deels wel, alleen merk ik vaak dat de buitentent toch behoorlijk wat kou ook tegen houdt. Ik denk dat een tent zoals de jouwe wel een gulden middenweg is.
 
Ik gebruik mijn tarp niet heel vaak, eigenlijk neem ik hem alleen mee als ik van plan ben om langer op één plek te blijven staan, en dat doe ik niet zo vaak. Maar als ik hem gebruik heb ik altijd wat extra scheerlijnen en 2 extra tentstokken mee. Dat zijn van die tentstokken die je in elkaar kan schuiven als je ze niet gebruikt. Dan heb je dus eigenlijk alleen het onderste stokdeel, waar de andere delen inzitten. Neemt nauwelijks extra plek in dus. Voorbeeldje: TATONKA Tarp stokken - Qvist Outdoor Cooking

Maar als je een beetje handig gebruik maakt van het meubilair op de camping heb je vaak niet eens extra stokken nodig. Dus gebruik een paal, boom, en natuurlijk je eigen tent en motor om hem aan vast te zetten, en als je daar niet genoeg aan hebt kan je in het bos altijd nog een stok zoeken. Maar dat is mij altijd teveel moeite, dus ik heb 2 extra stokken mee. Extra scheerlijnen kan je zelf maken maar voor een paar euro koop je ze bij de kampeerboer.
Is die tarp van tentdoek ? Zijn het universele uitrustingsstukken of horen ze bij je tent ?
 
Ik snap het. Bij mijn Coleman Darwin 3+ zal het niet lukken omdat er geen bevestigingspunten aan de buitenzijde van de tent aanwezig zijn. De "voordeur gaat ook aan de zijkant open met een rits, gaat daar ook niet lukken . Met mij superkleine helinox kan ik wel net binnen zitten, met de benen naar buiten.
Is die tarp van tentdoek ? Zijn het universele uitrustingsstukken of horen ze bij je tent ?
#1
Je hebt geen bevestigingspunten aan de buitenzijde van de tent nodig.
Aan voorzijde heb je 1 lange stok (vastzetten met eigen scheerlijn) en aan achterzijde trek je de tarp over de nok van je tent.
Daar mbv 2 scheerlijnen achterwaarts aanspannen.
Tarp kan je idd ook aan bomen vastzetten. Aan de motor is niet handig, want wat doe je als je effe boodschappen gaat doen...........?

#2
Nee, beide worden los van elkaar verkocht. Wel mooier als je beide van zelfde merk hebt. (vind ik)
Tarp is idd gewoon tentdoek. Ik heb ook een Vango Tarp. Dat betekent in mijn geval dat de stof van de buitentent en van de tarp beide dezelfde is.
Alsof het bij elkaar hoort....................?

Mijn tarp gebruik ik ook alleen als ik langer op 1 plek verblijf of als het weer echt heel slecht wordt.
Hele tarp is pakketje van niks. Diam ca 6cm x 30cm. Als niet nodig dan laat ik tarp gewoon in mijn zijkoffer zitten.
 
Laatst bewerkt:
Evolutie in kamperen. Ben (alleen) begonnen zonder tent. Een beetje beroeps-verdwazing, daar ook jaren zonder tent geslapen, maar wel in en hele goede slaapzak met Gore-tex hoes onder een zeiltje. Ongeveer tot mijn 50ste.
Zo dus op de motor.
JFHxVYVeo9KjnEfIjqEWgl-G-7MfdB32Zir3JON-qVeYlPXWfUtbmRgIZHEKx8yZhxfC_8wEqBX-9lqRaZ-3hH5ga47wVPHJ21QgMztE2Xj3lNgoj549bOEaiBCe9XhIUw148BNO8vnDxCXIQU4wSJL-7ejWkgmeo6Lfh5rZCvUzSHEQ0_1dtBbW0_yW-rZjp0iJM-ovWVXJHcasFXQ_NXZ97ZsWtvKlrJ1WDGTWTNL3v3UaqeTA1zcwDBZ1nbLLhnaA6qpkcbXX2szv9D_tCZ0SJiOl9nnSGcpyN5TMyv0BISdO6vHZ2Xr4DSsyGvsGWIXeXdEQDyduS8njxPzYemJh8ZE47awazeS87SrDZ3h8QI0gTqxS25m6oBOrewhECES9BSZQKhl1UohOaGgMPWRBuvDccCNiq7Zh1hPn9b6tP3NJufa7Y3k-D_8TtzuR_GROmBYyZ7j3CUvB4jdl_2VSf9TCafEN-2RdZr-SI-3fCcb6cIe2ePP4Gxul_v7aK1Rx1cWwPU7rHgPueL6T0cmUTzafsijQaRO024laAPo29dtoJ6-RVm6aCxOENDvOSAnmzU1X_FYTJisMjDhPoCdDg_dIIOP-qZsnPWHUlqk_hq_QL4zOTDt5Tzw1Zx7IsPUllBJb4eLQv7j9wy7MkbUdkhUYq1my9eJNojBlQ9rrM_38d5-IhXKGp1K1CGAHndZsid1PK6cx_tZklE8UkV7Q3F3c9Nxt0XJhbhFyKD9o0i3T=w1592-h895-no

Daarna een beetje uit de wind, nog steeds solo.
De Gelert Mongoose, alleen slapen dus.
1.jpg

Daarna met z'n tweeën. Dan moet er iets luxer gekampeerd worden. Dit model was wel leuk, stahoogte en vooral met mooi weer. Met regen zo lek als een zeef. Had er zelf een luifeltje aan gemaakt, omdat het meteen inregent als de deur open gaat.
KnjuUXJ8gOY4crs-3w88w-HMZElQg7vUB10i9BRVnNcjIgWXyw7sfeFAggNZIrkv_y1cI9-XBZfTWMPi0-RUj_rYFyzoi9h06OHmwulXQg4dmFl1qh6Cgxor5V2w_CVRpmLTZNe5VBzslJv9_hsbolhc7IWn9NY6UkszNORYsMP6yZiU-deYw0_8FkpKJhE5pcMTe2gSf6PMn4TQvHd9OO2e-HC7kje63VHmN0gZs0e8j2Px747MFg6Qe9_6V245FjDYbKn2BqHQwWwn1Y1BrkbOSwPf_Lojtp9-MnyoPd80JqB6E2ZwD9c7BERYRgcbihYiIHV_ECaxUoAqQKQsv9friakzlFcNMjVO9IkybW4KpdBVzll8PB0J3OcbBB61e-25J_hmGB02q9VWIs66ETE97QBiJPoW3li7bT9k8rHaQ07OrkTPaEL1BI9t_gVHLacwyCcBt8yN5Ml3cHcMFqZor70OHswoEBqUGJDjSlUuHOlSIje48NYx796sXNT8mZlMW8xKkRL4HKvuIkHZMJIQhGh0-zYiKJdwtitMQ3kYr_nBOyuLmgAqpbEOMbNW5nXBocDrFHUvBqWVfjXmMOvLsz26_Wm52xYzQ21Ut4R0OMdW30e20_EY1PW19lYtgqgIowBCZj94DqyHzKLraAuqoyY2C6NCtLfjtfrkTbizvVkAc3biFVhBOMezPAS7F8ryLuR9KB7OQTTo1uHZKJeiuiWzlAp-bSKgIYtSUFXE9YJK=w1193-h895-no

Dus omdat we ook vaak voor en na seizoen op pad gingen iets meer luxe. Kan ook makkelijk als je er een aanhanger achter hangt.
RYK4nh4taj6PU6esKSa3zqgcVZPjq3-cQWbSI_eLWd1qwqIQD1yS8YWLc5xlOunu6G8mDRUAPXdRs88k9p86jgyc8DF0xKtt5eCNGaOjALvFIwrLz3rcpgkn7iq6HaIXQ872vd3gV2Kq8Vh08N6Eoai3gqOnnvKt_ZpqYUpNkfgzERmHcbgpPgJCnqnNXX5NBa2GVoikJ20gNqLdmiSIt6udRhDhbMXbJKNAAy3eY116vKy4KjB_ta_qJGVZHv-w3Mi0pqZPfYuoMMgFQsynEHardq3XfK22NVsXSt5k8-fRbuE89zLljvvitZ_glrlFNvPoiTs01ReqFAysRyqHMqasNC5nVccsbuh4HTWLxKwPOWX3xNWENvDSEVnKclcnmFwA2sElqQxnZ6nsmvu2tCm0uPlCnCeT35TSDs-jjBfw4C7QES5izc06hwbsH5J34mJ6MfgeLnHvHRuh_68VNvvz0W3KGecVZ8FL6dT4gFjUzQTdaXZaeX_AOUDQgi02128PwzZxDTjpZmXcr8JqGRYgbz2tYEBXMq9RkwPkatxwok5mwNsPbLF0EtzVvyMUXzSErFGnuYGBxdxleeO7PboPmXDNIW3iLrL4zKhXhq-JUwCWxa7Qwpx9C93TZ0HxHIk1947u_ufOjzkCUBpiXNAJPmurBAiHBH0Hb2hTwzBsOunUTtnDduavHA894FIk_vfWpOFFTQAYvO5jqBzKs4DiLFtqEipbexdJn4txmJ4cigebFQ=w671-h895-no

En omdat de vrouw het achterop zitten wat tegen gaat staan denk ik dat kamperen op de motor op een laag pitje komt te staan, helaas.
Onze laatste vakantie, 4 weken IJsland zijn we zo gaan reizen.
3EQeS6KIBUcRLhdODOH5pLJUEebDtqBr06olqF4uLV2dcmHGsu_sXvZM9_yMPifsEqfXL---3Bb1RNQrShkha47G-K-vFuYnHBtFBmtXy74n4Bz-uMApD8kSmU3G23g92IsE6-d-AULnKke4rsr7lxF03FRma5WoRmjyTABGT1SqU4vldjb9CRxhGosMY7ox2E-UlA_d8MHFL44y2yoUd56X6E9IfZbhd3He57lBuUvfR87ckXIqzpu7pCCYhvFpHAlphgYAegHrvaHFGGQQf2WGp9vufZDPQdJXL2v2ZHp8RzNCz8bnheVkI9MlBTHLDldPv8jd4PM7X-2jOUbHAEmIPEjT1-ZsACcmhBacbm24-8sOs1Ei0N1OO02O5GETqFEt_Q_j9teW5BO_bJk3FFN6JQehHmAMLoRQrUjAVR3l8Mk9c9ASZh5_8W2KJf6xcdt-Tr5zol-rHueNj808-RfxGXy6oqb_Y9Piugq3WFvAQHsERcSQ2RRa0o9nAIzOL58ekptON91EyXZyGvVTOGzrml3eCYwTK7PUlmDPsDJOHRbnSEsX-OCcWOK5bXG4Y2dMm2UMKBTAQRVGDeUiguJ4G2uUOdVdvsa8D-R549YN9NfvAXQSe8M-mYUuPUhZO4yGAyFUm12l7upEzINJcpsANqbyA3xoTu9D8C1_0siU3X6SheP2CcIt=w1193-h895-no

Slapen in de auto, Sharan grijs kenteken, dus zonder stoelen met een shot. Binnenveringmatras en militaire slaapzakken, slaapt echt geweldig.
z2BTDfWRKIj8EfBIaA8RgT0S8VGz9Krf47_ctwYp-J_ZO3NubL4S-PB02lWJ_dLHshHAiNuVVWZUgHOwQZ-G0YZ9bX9MYFsP0dWHSFLnSPgBN37wNjpUJTdAuT4YS6fIvOzgclkwz4Cj04q2jDEslAeonzzG8mDOaamr7f26W1m2Dwl6wP9p2L4bwV26JhMQGezFFkGvDfauNhZEcVJPFyVHOcyv3IK1rKxp_XcAcg7e-XmxgrEu6CTIHIyctFu1u5NKPZ4iEGirDoimLpmAABV0N7JwcwtP_w0mFVUY7lvpoVWLvxvqbWftCC23nknTgoCm-Vy2O8VGe9ao3bit_uXUQkrtGy0GMN__RRs-WYPsi9-2rxwAIUchBnbqcAQ6yOZweOebgbBeJw1j--LcBkfIbCmRc-S1uCfTzpGYdkTafTa7e2J6JTTZwEFKJbGIv8OcpGtPXkJbLNl_xkc9_ghs9HnbRPEQcRCdKrZ02q7WnIkOA0M1-Wr8bRKctYw9bEXdK_ofpUTSIdZ7QJ_T201RRs7Ely7ZQOtARr0BBP1x4WAhcYEIcS5LEy--VKaLIf7MJPLoMisSUJqCPKVTaXCwaonU3ZsTbs6DmWVkhxSqNGAbuZ1qLjw9RJOUOLBT3e1eSo7WevNObFbsLU_QsakvoZ3AXyfoHmx_VWDNVG2bAAV7tzRSo_nM=w1193-h895-no

En dat zal voorlopig wel zo blijven!! Althans, als we met z'n tweeën gaan.
Alleen kan ook nog steeds, maar dan op een andere motor.
rfd01VGTdG9GiRIP0_3YYa2tLOb6Ogfz2rq5Jw2Fl4wlhilD3sInA0o7X08T2qqzVEESQ0b95-j167Bt5N7yGzFBmbtJfZDz2NeAr1lPiy8wb_XbbdLVZjW432dnV59GuXwbj-LMzdDrwZ_23OznfQ_zKJDqDKhGjaKLCPM5o0YYka0LYU79ra1zU9l0AY5yVaXQqBWCC7FW2yXQnJjvapSoiaS8n783AwXw0QMbiaAO1Ehr30XKywSbBm09BJDDwO7ZOygkbf5davP74m33s1d1rOwnzOSwK_GBrSMRFyP8fiCorpeBIZScIcC05_E9QlGI_1E4qnckaV4XJ2NOlKFGH_NEHBUs2AiznrB-ugxD6kVomMr6-utD3QrcCzGdB166tSS7B0Rm-UJZcOCvELMxicLgCyeCukNA4kxp08rpsi16iguudOSjMEpGYA1eGpdolL893M7UlhucrlM3RmBOCL6xJI9dMXbEHNqLHgnLBVsTpRFbFUlK4LCddrae1uzt73tt05VTRQS_VdZx-vnyik12SLzWHz2qlsWu3HmqHDjv_pFxdAXXZAEzHwPkcAlZhPArLiErt3Lt1unOY8RKMHTXhJOKw9hxRkZlkPXHF6AGXXac0Q3x7Gl4K42wrd-O7jV5kQJk9O_8hPBewaIoCNVHLy4oYrsr7B5EP5jxALOQpuyUbn2otnhy0WBBmIAevfkDVMO5obt65rH3qsUKJb8TDtxdpL3uK0a7hi1UsWqt=w1342-h895-no
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan