Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik zie dat jij gaat van 'zeer basic' naar steeds luxer..................... (oke, oke, mede door wensen van jouw vrouw)

Ik heb niet zo'n serie foto's, maar..........
Begonnen in een mini-tentje,
daarna vis-a-vis tent (de naam zegt 't eigenlijk al/ hoge shelter met er tegenaan gespiegeld idem, maar dan zonder slaapcabine)
daarna grote bungalow-tent (met kind),
daarna kale caravan met alleen luifel,,
daarna caravan met voortent en luifel en daarnaast 2 tentjes met voorportaal(tje) voor de kinderen.

Nu zou je denken dat dan de camper :X wel op het wensenlijstje gaat komen.
Òf je ploft op een stretchbedje ergens in een all-inclusive :X resort. Deze laatste stap van camper of resort is er nooit gekomen!:P

Nu weer terug bij AF. Gewoon weer een mini-tentje. Wel betere kwaliteit dan ooit in verleden.
En raad eens wat? Prima tevreden met een klein tentje en prutsen met een brandertje.............. :t
Hoef ik gelukkig nu al die zooi niet meer mee te slepen!
 
Camper of resort gaat het hier zeker niet worden. Over de camper waren even twijfels, en dan in de vorm van een bus zelf aanpassen. Maar op de manier slapen in de auto en leven in de tent bevalt ons goed. Dus dat blijft het voorlopig!! En ik krijg zelf nog steeds de ruimte om solo te gaan kamperen, naar treffens of wat korte trips.
 
Gister deze tent gekocht,kon er met gebogen hoofd makkelijk in staan.
ziet er voor het geld goed uit.
gezien mijn leeftijd (71) hoeft tie geen 10 jaar meer mee te gaan.
en deze slaapmat want mijn oude lijf houd wel van een goede nacht rust.
 
Gister deze tent gekocht,kon er met gebogen hoofd makkelijk in staan.
ziet er voor het geld goed uit.
gezien mijn leeftijd (71) hoeft tie geen 10 jaar meer mee te gaan.
en deze slaapmat want mijn oude lijf houd wel van een goede nacht rust.
Die tent ziet er super uit !!! Als die er was geweest toen ik mijn hutje kocht, had ik zeker jouw keuze ook gemaakt. Maar om nu weer een tentje ergens in de opslag te doen, das ook wat te gek. Qua slaapmat heb ik wel een bredere gekocht, ik ben een wat onrustige slapee en heb wat te vaak met mijn kop op de grond gelegen ! Veel plezier met je uitrusting !!!
 
Goedenavond,

Ik zit er al een poosje over na te denken om een tent te kopen. Alleen wist ik nog niet wat voor een tent precies.

Nu heb ik hier al een paar keer twee specifieke tenten voorbij zien komen in net forum. Namelijk de Vango Omega 350 en de Coleman Coastline 3.

Na veel reviews en foto's en filmpjes heb ik de keuze gemaakt en gaat het de Vango worden.

Nu zat ik een beetje te speuren en te zoeken maar het blijkt dat het in UK veel goedkoper is als hier in Nederland.

Nu zit ik er over na te denken om daar dus een tent te kopen. Alleen lees ik wel dat je ook invoerrechten en BTW moet afdragen.

Is het dan nog wel voordelig om het daar te kopen? Dit ook omdat black friday er aan komt en ik dat ook nog even wil afwachten. Zijn er mensen die ook al een tent hebben gekocht in de UK? Tevens wil ik als de prijs gunstig ook nog een Exped slaapmatras op de kop tikken maar dan moet de prijs wel gunstig zijn.

Ik hoor graag of er ook mensen zijn met ervaringen hierin.
 
Laatst bewerkt:
Was dat op Amazon , ik zag ook een prijs van 140 uk pond , € 163 voor de Vango Omega 250 met footprint , mooie prijs maar kon niet verder om de verzendkosten ertc. te zien omdat je dan eerst je adres moet opgeven .
Ik ben bang dat ik de bestelling dan meteen plaats , ik wil eigenlijk eerst de totale prijs weten en dus ook die eventuele invoerrechten en BTW .
 
Was dat op Amazon , ik zag ook een prijs van 140 uk pond , € 163 voor de Vango Omega 250 met footprint , mooie prijs maar kon niet verder om de verzendkosten ertc. te zien omdat je dan eerst je adres moet opgeven .
Ik ben bang dat ik de bestelling dan meteen plaats , ik wil eigenlijk eerst de totale prijs weten en dus ook die eventuele invoerrechten en BTW .


het is zoals Mike Schenk zegt , zolang de brexit nog niet rond is zijn er geen invoerkosten.
 
Was dat op Amazon , ik zag ook een prijs van 140 uk pond , € 163 voor de Vango Omega 250 met footprint , mooie prijs maar kon niet verder om de verzendkosten ertc. te zien omdat je dan eerst je adres moet opgeven .
Ik ben bang dat ik de bestelling dan meteen plaats , ik wil eigenlijk eerst de totale prijs weten en dus ook die eventuele invoerrechten en BTW .
Nee. Ik ben gewoon gaan googlen en toen kwam ik een aantal tenten tegen. Volgens Amazon kon ik niks bestellen omdat de leveranciers niet konden leveren in Nederland.
 
Was dat op Amazon , ik zag ook een prijs van 140 uk pond , € 163 voor de Vango Omega 250 met footprint , mooie prijs maar kon niet verder om de verzendkosten ertc. te zien omdat je dan eerst je adres moet opgeven .
Ik ben bang dat ik de bestelling dan meteen plaats , ik wil eigenlijk eerst de totale prijs weten en dus ook die eventuele invoerrechten en BTW .

Zolang je niet betaald hebt, is je bestelling echt nog niet definitief :+ Bovendien kan je in je account ook direct weer annuleren, vrij probleemloos zolang het product nog niet verzonden is.

Maar dit vond ik qua verzendkosten, Vango 250 is verzendgewicht van 4,2 kg, dus zou op ca. 5,68 (4+(4.2*0,40)) pond verzendkosten komen:

Knipsel verzenskosten Amazon UK.PNG
 
Goedenavond,

Ik zit er al een poosje over na te denken om een tent te kopen. Alleen wist ik nog niet wat voor een tent precies.

Nu heb ik hier al een paar keer twee specifieke tenten voorbij zien komen in net forum. Namelijk de Vango Omega 350 en de Coleman Coastline 3.

Na veel reviews en foto's en filmpjes heb ik de keuze gemaakt en gaat het de Vango worden.

Nu zat ik een beetje te speuren en te zoeken maar het blijkt dat het in UK veel goedkoper is als hier in Nederland.

Nu zit ik er over na te denken om daar dus een tent te kopen. Alleen lees ik wel dat je ook invoerrechten en BTW moet afdragen.

Is het dan nog wel voordelig om het daar te kopen? Dit ook omdat black friday er aan komt en ik dat ook nog even wil afwachten. Zijn er mensen die ook al een tent hebben gekocht in de UK? Tevens wil ik als de prijs gunstig ook nog een Exped slaapmatras op de kop tikken maar dan moet de prijs wel gunstig zijn.

Ik hoor graag of er ook mensen zijn met ervaringen hierin.
Mijn Vango Omega 350 heb ik ook uit de UK. Met een weekje had ik 'm in huis.
Invoerrechten en BTW is niet aan de orde zo lang UK is in de EU.
Ik heb er 2 jr terug €144 voor betaald. (in NL was ik toen niet klaar voor minder dan €230)
Ik heb er toen ook gelijk een footprint bij gekocht. Alles bij elkaar was toen €168 incl verzenden.

Later heb ik er ook nog een bbh Vango Tarp van zelfde stof bijgekocht. Ook uit de UK. Dat was bij de Engelse scouting.
Nu ben ik voorlopig wel klaar met tentjes, maar als ik weer eens iets nodig heb ga ik iig in UK kijken.

Wel de opmerking over de Vango Omega 350. (maar wrs zal de Coleman dat ook hebben?)
Er zitten belachelijk veel ver-uitstekende scheerlijnen aan. Die heb ik er (bijna) alle afgehaald want die heb je helemaal niet nodig beneden windkracht 5.
Die lijnen steken aan alle kanten heel ver uit en je breekt je nek erover. Bij het opvouwen, maar nog erger bij het opzetten heb je vreselijk last van al die lijnen die heerlijk in de knoop kunnen gaan zitten. Aan lussen van de tent heb ik nu musketon-haken gemaakt, zodat wanneer wel nodig met meer wind, dat je de lijnen in enkele tellen toch kan aanklikken.

Mijn andere Vango heb ik trouwens wel uit NL. Belachelijk laag geprijsde aanbieding, die laat je niet lopen.
Bij Coolblue zag ik de Vango Alpha voor erg weinig, dus............ Een motormaat heeft er toen ook gelijk maar 1 besteld.
 
Nog iets: De Vango Omega 250 maakt ECHT wel flink verschil met de Omega 350. Kleiner maar vooral veel minder hoog!
Laatst stonden beide nog opgesteld bij Bever/ Frans de Witte in Houten. (of ze er nu ook nog opgesteld staan?)
 
Heb ik wel gezien , maar die 350 is een driepersoonstent , is dat niet wat overdreven voor één persoon ?
Ik heb nog niet gekeken naar gewicht en pakmaat van de 350 , ga dat eens bekijken .
Die hoogte is natuurlijk heel erg fijn.
 
Dat is voor mij de reden hem niet te kopen,heb hier al vaker over gehoord en daarom voor deze gekozen.
Het is ook maar net hoe je er mee om gaat denk ik,uiteindelijk kan alles stuk.
915BE748-6412-4E26-B53C-F3A8493F054A.png
 
Laatst bewerkt:
Heb ik wel gezien , maar die 350 is een driepersoonstent , is dat niet wat overdreven voor één persoon ?
Ik heb nog niet gekeken naar gewicht en pakmaat van de 350 , ga dat eens bekijken .
Die hoogte is natuurlijk heel erg fijn.
Hangt een beetje van je wensen/verwachtingen af natuurlijk. 2 personen is 1 persoon plus ruimte voor persoonlijke bagage.
3 personen is ook ruimte voor al je andere meuk die je niet in de luifel wilt zetten. Zonder luifel is een 2 persoons een no-go voor een week(endje) weg met de motor denk ik. Tenzij je echt back to basic wil natuurlijk ;-)
 
Dat is voor mij de reden hem niet te kopen,heb hier al vaker over gehoord en daarom voor deze gekozen.
Het is ook maar net hoe je er mee om gaat denk ik,uiteindelijk kan alles stuk.
Ja, die berichten lees je hier vaker op MF.
Ik heb tot nu nog geen stok gebroken van mijn Vango Omega 350 en ook niet van mijn Alpha 300.
Eigenlijk heb ik nog NOOIT met geen enkel tent een gebroken stok gehad. Mss idd hoe je er mee om gaat..............................?
 
Hangt een beetje van je wensen/verwachtingen af natuurlijk. 2 personen is 1 persoon plus ruimte voor persoonlijke bagage.
3 personen is ook ruimte voor al je andere meuk die je niet in de luifel wilt zetten. Zonder luifel is een 2 persoons een no-go voor een week(endje) weg met de motor denk ik. Tenzij je echt back to basic wil natuurlijk ;-)
De Vango Omega is flink ruim. Daar zou je idd (krap) wel met 3 in kunnen. De bagage kan dan in het voorstuk.

Mijn Vango Apha 300 is ook een 3p-tent. Dat is natuurlijk een lachertje. Met 2 zou nog kunnen als je veel van elkaar houdt.
Voor mij is 't een 1p-tent. Enkele spullen kunnen dan in de binnentent en laarzen ect in voorportaal.
 
Ja, die berichten lees je hier vaker op MF.
Ik heb tot nu nog geen stok gebroken van mijn Vango Omega 350 en ook niet van mijn Alpha 300.
Eigenlijk heb ik nog NOOIT met geen enkel tent een gebroken stok gehad. Mss idd hoe je er mee om gaat..............................?
Gewoon tijdens het slapen gebeurd
 
Heb de vango galaxy 300 op zich een fijne tent, alleen al een paar keer gebroken stokken gehad Bekijk bijlage 1444564

Het lijkt alsof op de foto het begin van een breuk in de hoogste stok al zichtbaar is. Net bovenin lijkt de stok niet netjes gebogen maar in een lichte hoek te staan en zo begon bij mijn Vango de breuk ook.

Gek genoeg heb ik bij mijn vorige Vango de stokken vervangen door Mostert stokken en die hebben de naam onverwoestbaar te zijn, maar toch brak er weer eentje van de zomer, dus ik had het idee voor de Omega 450 de stokken eigenlijk te lang zijn waardoor er teveel kracht op komt.
 
grotere tent met een kleinere binnenkabine is dan een oplossing .

Ik gebruik zelf of een driestokker met bijna stahoogte (zijspan) OF een tipi van 3x3 (solo en span). Beiden geven me de ruimte die ik wil en bijna stahoogte in de tent. de extra kou neem ik voor lief, dan maar af en toe een betere slaapzak mee.

Benno
 
1574241739256.png


Mijn laatste kampeeractie was met deze tent, stahoogte en meer dan genoeg ruimte voor 8 motorrijders met kleding en bagage. Past alleen niet achter op de motor 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan