Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Met zo'n binnenhoes, waar ik overigens een 2 persoons dekbedhoes voor gebruik, ook minder last van kruipers en stekers bij een geopende slaapzak. Heb ook een officiele 1 persoons binnenhoes maar ervaar ik als te krap/onhandig.
Als het echt koud wordt ligt hier nog een waterdichte/ademende Nomadzak die tot -30 gaat...
Ben het wel eens dat je zo min mogelijk aan moet hebben maar is niet altijd wenselijk of prettig. Als je full nylon gaat niet fijn maar met katoen om je heen, heerlijk. Zeker als je er 's nachts nog ff uit moet.
 
Toch bijzonder.. kamperen is min of meer uit armoede ontstaan en als je een goede slaapzak wilt, en wat sommige (kleine!) tentjes kosten..
 
Weet niet of er destijds onder vrijwel alle omstandigheden gekampeerd werd zoals we dat nu doen.
 
Toch bijzonder.. kamperen is min of meer uit armoede ontstaan en als je een goede slaapzak wilt, en wat sommige (kleine!) tentjes kosten..

Motorrijden deed men vroeger ook voornamelijk omdat er gewoon geen geld was voor een auto, tegenwoordig kan je voor de nieuwprijs van de meeste motoren ook een knappe auto kopen. Tijden veranderen.

Aan de andere kant, mijn huidige slaapzak heb ik al een jaar of 5 en kostte 100 euro. Gebruik hem minimaal 40 tot 50 nachten per jaar, Dat is dus al minimaal 200 nachten, maar waarschijnlijk al flink meer. Dat is nog geen 50 cent per nacht, en hij vertoont nog geen enkele tekenen van slijtage dus kan zeker nog wel een paar jaar mee. Die prijs loopt dus alleen nog maar af. Maar je moet die aankoop natuurlijk wel in 1x doen, en dan is het best een hoop geld.
 
Laatst bewerkt:
Lengte van een slaapzak is ook belangrijk. Ik heb voor deze slaapzak ook gekozen omdat die er in een lengtemaat was (220cm). Hier kan ik zonder problemen helemaal in, en ook het hoofdstuk over mijn hoofd gooien zonder dat ik me als een gestopte wordt voel. Dat slaapt stukken beter dan met thermokleding en een muts op, bij koudere nachten.
Ik heb de Nomad Triple S XL gekocht. Extra lang en extra breed. (235x90) Comfort -6'C.
Nooit meer knel in een te smalle zak. Ook lang genoeg met zelfs het bovenstuk wat dichtgemaakt kan worden als een capuchon.
Comfort is -6. In principe ga ik toch niet kamperen als het werkelijk onder 0'C komt.
Fijn is ook dat de slaapzak toch verrassend klein gemaakt kan worden door de compressiezak. Thuis los uitleggen!
Voor kou uit de grond door grondvorst heb ik nu een Exped, dus daar ook geen last meer van!
o ja....Ik heb ook nog een fleece binnen-slaapzak. Dat scheelt naar mijn idee wel zeker 5 graden extra kou-weerstand.

Maar ik ben geen liefhebber van kamperen in de kou.
Al is het maar omdat bij lage temp alles zeiknat wordt door de condens. Dan liever in een pensionnetje!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het al eens eerder gepost maar dan doe ik het gewoon nog maar eens:


Conclusie
Het moge duidelijk zijn: er is geen wetenschappelijke consensus over een verband tussen aluminiumblootstelling en de ontwikkeling van de ziekte van Alzheimer, kanker, genetische afwijkingen of andere gezondheidsproblemen.

Kortom: bangmakerij.

Ik heb je aluminium verhaal in de OP gezet, die was sinds 2017 al niet meer aangepast.
domme beer zit nog steeds aan dat tafeltje.

Waar een ieder op slaapt moet hij natuurlijk lekker zelf weten, ik heb 2 expads ( 1 tweede hands) en beiden hebben het probleem van de baan in de lengte gehad. dan laat een naad los en heb je een bult in de lengte van de slaapmat.

De 2 of 3 jaar oude werd probleemloos omgeruild onder garantie hoewel deze door Bever werd omgeruild en die had de zaak overgenomen na faillisement, iig werd de garantie pas bepaald na het opsturen. Ik ga nog wel een keer een self in-flatable vd Decatlon proberen.
Belangrijk voor mij is dat ik het niet koud heb, tm 5 graden heb ik het niet koud en dit hangt nog meer vd slaapzak af.

ongeveer 180 euro is natuurlijk veel geld, ik was echter ook wel blij dat ik deze mat gewoon op fietsvakantie kon meenemen, dan is pakformaat wel weer belangrijk.
Er hangt wel een beetje amerikaans 'all the gear , no clue ' sfeertje omheen.

Nog even en we kunnen weer *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je aluminium verhaal in de OP gezet, die was sinds 2017 al niet meer aangepast.
domme beer zit nog steeds aan dat tafeltje.

Waar een ieder op slaapt moet hij natuurlijk lekker zelf weten, ik heb 2 expads ( 1 te hands) en beiden hebben het probleem van de baan in de lengte gehad. dan laat een naad los en heb je een bult in de lengte van de slaapmat.
de 2 of 3 jaar oude werd probleemloos omgeruild hoewel deze door Bever werd omgeruild en die had de zaak overgenomen na faillisement, iig werd de garantie pas bepaald na het opsturen. Ik ga nog wel een keer een self in-flatable vd Decatlon proberen.
Belangrijk voor mij is dat ik het niet koud heb, tm 5 graden heb ik het niet koud en dit hangt nog meer vd slaapzak af.

ongeveer 180 euro is natuurlijk veel geld, ik was echter ook wel blij dat ik deze mat gewoon op fietsvakantie kon meenemen, dan is pakformaat wel weer belangrijk.
Er hangt wel een beetje amerikaans 'all the gear , no clue ' sfeertje omheen.

Nog even en we kunnen weer *O*
Ben ik de enige die niets van dit bericht snapt?
 
Ben ik de enige die niets van dit bericht snapt?

ik zag 5 'bladzijdes' terug weer een hele discussie over slaapmatjes, die al een keer gehouden is, voorbij komen , ik dacht dan rel ik even mee / geef ik ook wat info.

dat je met koken van aluminium geen last van je gezondheid krijgt, had hellracer al een keer gezegd, dus vandaar leek me dat een nuttige toevoeging aan de OpeningsPost.

en als je nou aangeeft wat je niet snapt, behalve alles krijg je ook geen 15 reacties met 'Ja' ;)
 
Dat ding weegt nogal gok ik? (de M5)Gezien het geringe vermogen van mijn vakantiemotor (zal wel weer enfield worden) wil ik het niet te gek maken van gewicht..
Twijfel nu over slaapzak.. die ik nu heb zou tot -2 goed zijn? Doch erg dun ding en was niet duur..
Xenos-fleeceding en thermo-ondergoed mee of een nwe dikkere/warmere slaapzak kopen?
Ik kan me ook voorstellen dat de opgegeven comfortwaardes 'gewoon niet kloppen'..
slaapzak.jpg
 
Bestaat Moto Morino niet meer?
Goeie vraag, ben het effe gaan opzeoeken:
Uiteindelijk werd de productie van motorfietsen onder de naam Morini in 1991 gestopt, de fabriek werd tot 1997 gebruikt voor de productie van andere merken binnen de Cagiva-groep. Franco Morini (zie onder) bracht in 2004 twee nieuwe modellen onder de naam Moto Morini op de markt. (Bron: Wikipedia).

Er blijken trouwens opvallend veel motors met "moto" in de naam (geweest te) zijn. De meeste bestaan overigens niet meer.
Maar: back on topic: ik kijk ook uit naar de reisverhalen ! ;)
 
Goeie vraag, ben het effe gaan opzeoeken:
Uiteindelijk werd de productie van motorfietsen onder de naam Morini in 1991 gestopt, de fabriek werd tot 1997 gebruikt voor de productie van andere merken binnen de Cagiva-groep. Franco Morini (zie onder) bracht in 2004 twee nieuwe modellen onder de naam Moto Morini op de markt. (Bron: Wikipedia).

Er blijken trouwens opvallend veel motors met "moto" in de naam (geweest te) zijn. De meeste bestaan overigens niet meer.
Maar: back on topic: ik kijk ook uit naar de reisverhalen ! ;)
En de Aprilia Moto 6.5, toch een vrij opzienbarende motor, destijds...
Org-sil_right_side.jpg

Vooral vanwege het ontwerp door fluitketel ontwerper Philippe Starck.
W1siZiIsIjIyNjY0NCJdLFsicCIsImNvbnZlcnQiLCItcXVhbGl0eSA5MCAtcmVzaXplIDIwMDB4MjAwMFx1MDAzZSJdXQ.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan