Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.


Zo, das ook weer verpest!

Wat gaan we verder nog om zeep helpen?:(
 
De drukste terreinen waren los van corona vanaf 1 januari al gesloten, nu de rest dus ook. Om eerlijk te zijn valt me nog mee hoe lang het goed gegaan is. Ik maakte er zelf nooit gebruik van, maar het is toch zonde.
 
Ik heb ooit 1x zo'n terrein aan gedaan in een vakantieperiode met mooi weer.
Stonden 3 gezinnen met enorme tenten, kwam er zelfs 1 met de auto het veld op rijden.


Ik heb er zelf altijd fijn gebruik van gemaakt in de rustigere periodes. Alleen nooit met de motor. Altijd op de fiets of wandelend. Het viel me wel op dat het heel erg uitmaakte bij welke plaats je kwam of het goed was of niet. Alles richting grote steden / randstad was altijd wel zooi te vinden en was het gras helemaal kapot gekampeerd.
Toen ik er in 2013 voor het eerst gebruik van maakte, verwachtte ik al dat het niet lang ging duren, maar blijkbaar heeft het toch even aangehouden.

Het is alleen wel een goed voorbeeld waarom dit soort dingen niet werken. Nederland zijn veel te veel mensen om dit soort dingen te organiseren.
 
Het idee is goed. En wat als deze plekken juist tijdens de (drukke) zomermaanden gesloten worden? Enkel open in het voor- en naseizoen. Dan zou het toch wel behapbaar moeten zijn? Denk ik.
 
Het idee is goed. En wat als deze plekken juist tijdens de (drukke) zomermaanden gesloten worden? Enkel open in het voor- en naseizoen. Dan zou het toch wel behapbaar moeten zijn? Denk ik.
Ook buiten de vakantieperiode's wordt er misbruik gemaakt. Vooral weekenden zijn enorm druk. En om nou een kampeerplaats te hebben voor september tot en met maart buiten vrijdag, zaterdag, zondag om.. Dat heef niet zo veel nut.
 
Beetje off-topic, maar de motorcamping in Budapest is een geweldig plekje... 2 keer geweest, te klein om druk te zijn..
 
Hoi allemaal! Ik ga dit topic ook volgen, maar ben een beginner en heb wat vraagjes m.b.t. het touren, ik hoop dat dat hier oké is. Ik had gepland af te rijden in mei, maar door corona wacht ik nu nog op een examendatum. Ik hoop snel een motor aan te kunnen schaffen voor zowel woon-werk verkeer als mooie tourtochten langs Europese campings. Ik doe hier graag wat ideeën op om hopelijk deze zomer nog op pad te kunnen :} Ik vroeg me af of jullie specifieke tips hebben waar ik op kan letten bij de aanschaf van een lage en lichte (klein persoon) motor, met name m.b.t. de bagage voor tochten. Ik kan me voorstellen dat je spullen meeneemt die niet in top/zijkoffers passen, zoals tentje en mat, die veilig vastgezet moeten kunnen worden?
 
Hoi allemaal! Ik ga dit topic ook volgen, maar ben een beginner en heb wat vraagjes m.b.t. het touren, ik hoop dat dat hier oké is. Ik had gepland af te rijden in mei, maar door corona wacht ik nu nog op een examendatum. Ik hoop snel een motor aan te kunnen schaffen voor zowel woon-werk verkeer als mooie tourtochten langs Europese campings. Ik doe hier graag wat ideeën op om hopelijk deze zomer nog op pad te kunnen :} Ik vroeg me af of jullie specifieke tips hebben waar ik op kan letten bij de aanschaf van een lage en lichte (klein persoon) motor, met name m.b.t. de bagage voor tochten. Ik kan me voorstellen dat je spullen meeneemt die niet in top/zijkoffers passen, zoals tentje en mat, die veilig vastgezet moeten kunnen worden?
1591182008434.png


Met betrekking tot de tent trek je wederom een beerput open van meningen. Sommige houden van klein, sommige houden van een luxe villa van tentdoek.
En dan ook nog de vraag is het een uitprobeersel of heb je al vaker gekampeerd en blijf je het doen. Wat voor motor hoort er bij? Trektochten of langer blijven staan? Langs welke europese campings?
 
Hoi allemaal! Ik ga dit topic ook volgen, maar ben een beginner en heb wat vraagjes m.b.t. het touren, ik hoop dat dat hier oké is. Ik had gepland af te rijden in mei, maar door corona wacht ik nu nog op een examendatum. Ik hoop snel een motor aan te kunnen schaffen voor zowel woon-werk verkeer als mooie tourtochten langs Europese campings. Ik doe hier graag wat ideeën op om hopelijk deze zomer nog op pad te kunnen :} Ik vroeg me af of jullie specifieke tips hebben waar ik op kan letten bij de aanschaf van een lage en lichte (klein persoon) motor, met name m.b.t. de bagage voor tochten. Ik kan me voorstellen dat je spullen meeneemt die niet in top/zijkoffers passen, zoals tentje en mat, die veilig vastgezet moeten kunnen worden?

Zelf gebruik ik roltassen van Louis (dan blijft alles 100% droog en kunnen er ook wat losse spullen bij), die ik vastzet met Rokstraps.
Kijk ook het topic eens terug, staan genoeg voorbeelden van diverse benodigdheden tussen. Ik heb zelf vorig jaar ofzo ook een overzicht van mijn kampeeruitrusting gepost.
 
Hoi allemaal! Ik ga dit topic ook volgen, maar ben een beginner en heb wat vraagjes m.b.t. het touren, ik hoop dat dat hier oké is. Ik had gepland af te rijden in mei, maar door corona wacht ik nu nog op een examendatum. Ik hoop snel een motor aan te kunnen schaffen voor zowel woon-werk verkeer als mooie tourtochten langs Europese campings. Ik doe hier graag wat ideeën op om hopelijk deze zomer nog op pad te kunnen :} Ik vroeg me af of jullie specifieke tips hebben waar ik op kan letten bij de aanschaf van een lage en lichte (klein persoon) motor, met name m.b.t. de bagage voor tochten. Ik kan me voorstellen dat je spullen meeneemt die niet in top/zijkoffers passen, zoals tentje en mat, die veilig vastgezet moeten kunnen worden?

Vrijwel elke toerfiets of allroad heeft in principe bagagecapaciteit en de mogelijkheid om extra tassen aan vast te maken. Of je het red met de standaard koffers hangt er vooral vanaf hoe compact je uitrusting is. De meesten gebruiken waterdichte roltassen, die je met een paar spanbanden of rokstraps aan vrijwel elke motor wel vast kan maken. Die heb je uiteraard in verschillende maten, afhankelijk van wat je nodig hebt. Kijk vooral eens hier om te zien hoe anderen hun spul zoal vervoeren:

 
Met betrekking tot de tent trek je wederom een beerput open van meningen. Sommige houden van klein, sommige houden van een luxe villa van tentdoek.
En dan ook nog de vraag is het een uitprobeersel of heb je al vaker gekampeerd en blijf je het doen. Wat voor motor hoort er bij? Trektochten of langer blijven staan? Langs welke europese campings?

Qua tent een simpele eenpersoons, ik blijf het doen en max drie nachtjes op dezelfde plek. Voor de routes en campings ga ik dit topics eens rustig afstruinen. De motor is nog de vraag, afhankelijk van wat geschikt is voor woon/werk, tour, klein persoon. Maar ik zag in de volgende reacties al dat bepakking vrijwel overal achterop kan, dus dat komt vast goed! Ik zit te denken aan de Kawasaki Z400 :)
 
...................ben een beginner en heb wat vraagjes m.b.t. het touren,
Ik hoop snel een motor aan te kunnen schaffen voor zowel woon-werk verkeer als mooie tourtochten langs Europese campings.
Ik doe hier graag wat ideeën op om hopelijk deze zomer nog op pad te kunnen :}
Ik vroeg me af of jullie specifieke tips hebben waar ik op kan letten bij de aanschaf van een lage en lichte (klein persoon) motor, met name m.b.t. de bagage voor tochten. Ik kan me voorstellen dat je spullen meeneemt die niet in top/zijkoffers passen, zoals tentje en mat, die veilig vastgezet moeten kunnen worden?
Dat is heel moeilijk om in het algemeen te beantwoorden.
Als hierboven al gemeld zijn daar verschillende ideeën over, en idd ook de vraag voor 'ns een enkel keertje of voor meerdere jaren.
Ik denk dat bij plaatje motor al bij post#1 al een goede mogelijkheid zou kunnen zijn.
Ik weet natuurlijk niet wat jouw budget is en of je heel veel km's gaat maken.
Als ik een vrouws-persoon was zou een Honda CB500 (van de foto?) al best eens een goede optie kunnen zijn.
 
Qua tent een simpele eenpersoons, ik blijf het doen en max drie nachtjes op dezelfde plek. Voor de routes en campings ga ik dit topics eens rustig afstruinen. De motor is nog de vraag, afhankelijk van wat geschikt is voor woon/werk, tour, klein persoon. Maar ik zag in de volgende reacties al dat bepakking vrijwel overal achterop kan, dus dat komt vast goed! Ik zit te denken aan de Kawasaki Z400 :)
Voor de motor zou ik er 1 kiezen waar de uitlaat aan de achterzijde 'niet boven' zit. Dat is onhandig met bagage.
Ook heb je diverse 'nakeds' waar eigenlijk niet fatsoenlijk een rek aan de achterkant kan worden gemaakt. Dus dan ook geen koffers!

Voor kamperen heb ik 2 tenten die ik veel gebruik.
Voor langer op vaste plek heb ik een grotere met meer ruimte maar kost ook meer tijd met opzetten. Daarnaast is het meer volume.
Voor trektocht heb ik een kleiner tentje maar dan toch nog wel met voorportaal(tje). Makkelijk voor laarzen en ander (vies) spul. Heel snel op te zetten.
 
Ik denk dat bij plaatje motor al bij post#1 al een goede mogelijkheid zou kunnen zijn.
Ik weet natuurlijk niet wat jouw budget is en of je heel veel km's gaat maken.
Als ik een vrouws-persoon was zou een Honda CB500 (van de foto?) al best eens een goede optie kunnen zijn.

Vorige week was ik bij een dealer die de eerdergenoemde Kawa Z400 aanraadde (voor mijn postuur en vrouw-zijn vooral, had ik het idee) maar ook vermeldde dat daar geen koffers bij te bestellen waren. Toen ik doorvroeg zei hij dat het ook niet de bedoeling was hem vol te laden voor vakanties. :? Ik had daar eigenlijk niet bij stil gestaan, maar misschien klopte zijn reactie ook niet, als ik zo lees dat overal wel bagage op te laden is (edit: misschien niet alle naked's dus, dank!). Honda CB500 hoor ik idd ook veel mensen over als beginners- of dames motor. Wel een proefrit waard denk ik en misschien net wat beter te bepakken dan de super-naked Z400 (budget tussen tweedehands 4000 - nieuw 8000).
 
Nee, sterker nog ik gebruik er wel meer dan 1 :Y
Ik zet mijn 2 roltassen altijd eerst vast met aan beide zijden een dik elastiek. Dan zou je al kunnen rijden.
Toch nadeel van alleen elastiek is dat het dan niet de hele dag op zijn plaats blijft zitten. (bij mij dan)
Daarom na de elastieken trek ik er nog aan beide zijden een spanband overheen. Komt NOOIT meer los!
 
Vorige week was ik bij een dealer die de eerdergenoemde Kawa Z400 aanraadde (voor mijn postuur en vrouw-zijn vooral, had ik het idee) maar ook vermeldde dat daar geen koffers bij te bestellen waren. Toen ik doorvroeg zei hij dat het ook niet de bedoeling was hem vol te laden voor vakanties. :? Ik had daar eigenlijk niet bij stil gestaan, maar misschien klopte zijn reactie ook niet, als ik zo lees dat overal wel bagage op te laden is. Honda CB500 hoor ik idd ook veel mensen over als beginners- of dames motor! Wel een proefrit waard denk ik en misschien net wat beter te bepakken dan de super-naked Z400 (budget tussen tweedehands 4000 - nieuw 8000).
Voor 4-8k€ moet er echt wel een goede motor te koop zijn.
Vraag ook eens vooraf hoeveel kg laadgewicht de motor heeft. Als ik zelf op vakantie ga dan heb ik al snel 50kg extra bij me. (oke, dat kan minder)
Ik kan niet zo snel vinden wat laadgewicht van een Z400 is. Neem je eigen gewicht (+10kg kleding ect)
Tel je bagage er bij op. Dat gaat soms sneller dan je denkt.
En die dealer heeft mss wel gelijk dat een Z400 niet is bedoeld om 'm vol te laden.
 
Vorige week was ik bij een dealer die de eerdergenoemde Kawa Z400 aanraadde (voor mijn postuur en vrouw-zijn vooral, had ik het idee) maar ook vermeldde dat daar geen koffers bij te bestellen waren. Toen ik doorvroeg zei hij dat het ook niet de bedoeling was hem vol te laden voor vakanties. :? Ik had daar eigenlijk niet bij stil gestaan, maar misschien klopte zijn reactie ook niet, als ik zo lees dat overal wel bagage op te laden is (edit: misschien niet alle naked's dus, dank!). Honda CB500 hoor ik idd ook veel mensen over als beginners- of dames motor. Wel een proefrit waard denk ik en misschien net wat beter te bepakken dan de super-naked Z400 (budget tussen tweedehands 4000 - nieuw 8000).
ALLE motoren kun je mee op vakantie met een tent.

Alleen denk ik dat die dealer het had over inderdaad harde koffers. Dat kan lang niet altijd, en je moet ook echt concessies doen als je niet met een bankstel op motorvakantie wilt.
Ik zou gewoon een motor kopen die je leuk vind, en er dan pas bagage op maken. Zolang je niet een R6 bijvoorbeeld hebt uitgekozen kan vanalles wel.
 
Ja, natuurlijk kan je met (bijna) iedere motor op vakantie.
Ooit ben ik met een Peugeotje 103 dames-bromfiets met (krantenwijk-)zijtassen naar Luxemburg geweest. (49cc-1,5pk)
Onderweg wel hier en daar moest het blokje hard werken om toch boven te kunnen komen.
Het ging dus prima want we hebben zeker een hoop lol gehad!
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Ja, natuurlijk kan je met (bijna) iedere motor op vakantie.
Ooit ben ik met een Peugeotje 103 dames-bromfiets met (krantenwijk-)zijtassen naar Luxemburg geweest. (49cc-1,5pk)
Onderweg wel hier en daar moest het blokje hard werken om toch boven te kunnen komen.
Het ging dus prima want we hebben zeker een hoop lol gehad!
Grappig! Mijn plan is in augustus met de 50cc damesbrommer (Spartamatic uit 1972) incl kampeeruitrusting op vakantie te gaan (binnen nederland dat wel). Moet kunnen lijkt me :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan