Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Ik heb altijd gewoon een simpele stalen hamer mee, die heb ik ooit in een Franse supermarkt gekocht. Ik stop die in de tas van de tent erbij. Als haring gebruik ik rotspennen, zeker in Zuid-Europa heb je die echt wel eens nodig. En met een steen sla je die ook wel de harde grond in, maar een hamer is gewoon handiger
Das wel een goeie

Bij mij gaat elk standaard setje frut pinnetjes uit de zak vd tent. En vervangen door echt stevige pennen.

Liever 6 goeie, dan 18 frut.
 
Ik heb de laatste jaren wel ook altijd 6 haringen bij van onderstaand type. Rotspennen doen het in bijna elke ondergrond goed, behalve in heel losse grond. Met deze 6 zet ik dan de vier hoeken van mijn (tunnel)tent vast plus 2 scheerlijnen aan de zijkant.

1593626776000.png
 
Ik heb de laatste jaren wel ook altijd 6 haringen bij van onderstaand type. Rotspennen doen het in bijna elke ondergrond goed, behalve in heel losse grond. Met deze 6 zet ik dan de vier hoeken van mijn (tunnel)tent vast plus 2 scheerlijnen aan de zijkant.

Bekijk bijlage 1518401
Ik pak dan twee pennen, kruislings op zelfde lus of elastiek.

Maar dat is zelden, om eerlijk te zijn.
 
Das wel een goeie

Bij mij gaat elk standaard setje frut pinnetjes uit de zak vd tent. En vervangen door echt stevige pennen.

Liever 6 goeie, dan 18 frut.

Bij de decathlon 8 rotspennen en 8 van die los zand haringen meegenomen. Dus moet goedkomen.

Heb echt wel zin om te gaan, helaas word het denk ik pas september voor in een weekendje tijd heb.
Komende weken geen tijd, en in Augustus is het denk ik veel te druk. Plan is om voor mij 1e weekendje richting luxemburg te gaan.
 
Ik heb altijd gewoon een simpele stalen hamer mee, die heb ik ooit in een Franse supermarkt gekocht. Ik stop die in de tas van de tent erbij. Als haring gebruik ik rotspennen, zeker in Zuid-Europa heb je die echt wel eens nodig. En met een steen sla je die ook wel de harde grond in, maar een hamer is gewoon handiger
Voor mij hetzelfde.
 
Oh en vraagje, nemen jullie een haring hamer mee, of zoeken jullie gewoon een steen ofzo? Lijkt me een onhandig ding om mee te nemen.

Als de grond zo stenig is dat je de haringen er niet in krijgt liggen er meestal ook genoeg stenen in de omgeving. Hamer is wel handiger, maar ik red me altijd wel met een steen
 
Ik overweeg dit jaar-want geen Zweden- ook die kant op te gaan.. heb wel interesse in leuke Ardennen-Vogezencampings..
 
Want is mooi daar? Ik zat te denken richting Alpen.. als ik met die herriebak nog die kant op mag, en heel misschien (als ik me erg prut voel en vooral wil rijden) terug via de Tatra? (ik heb toch iets met die contreien)
 
Ik heb altijd gewoon een simpele stalen hamer mee, die heb ik ooit in een Franse supermarkt gekocht. Ik stop die in de tas van de tent erbij. Als haring gebruik ik rotspennen, zeker in Zuid-Europa heb je die echt wel eens nodig. En met een steen sla je die ook wel de harde grond in, maar een hamer is gewoon handiger
Het leek effe of ikzelf deze text geschreven had. Alleen de Franse supermarkt is mij niet bekend.
Een gewone stalen hamer is ook prima bruikbaar om de haringen die vast zitten in de rotsgrond te kunnen los wrikken.
Ja, die willen soms best wel eens muurvast zitten!
 
Das wel een goeie

Bij mij gaat elk standaard setje frut pinnetjes uit de zak vd tent. En vervangen door echt stevige pennen.

Liever 6 goeie, dan 18 frut.
De bijgeleverde ijzerdraadjes bij een nieuwe tent gaan bij mij DIRECT in de afvalbak.
Die dunne sprietjes geven al problemen als je in de Betuwe gaat staan. Voorkom ergernis, gelijk vervangen door bergspijkers!
Iedere ervaren kampeerder die wel eens iets verder komt dan de Veluwe die begrijpt wat ik bedoel.
 
Laatst bewerkt:
Het leek effe of ikzelf deze text geschreven had. Alleen de Franse supermarkt is mij niet bekend.
Een gewone stalen hamer is ook prima bruikbaar om de haringen die vast zitten in de rotsgrond te kunnen los wrikken.
Ja, die willen soms best wel eens muurvast zitten!

Ik had vroeger altijd een klassieke bankhamer bij me die nog van mijn opa is geweest. Toen ik ergens in Zuid-Frankrijk stond zag ik dat er vlak naast mijn tent nog een haring in de grond zat van een vorige kampeerder. Die probeerde ik los te wrikken, en toen brak de steel. Daarom even die omweg naar een supermarkt die in Frankrijk bijna altijd ook een flinke doehetzelfafdeling hebben.
 
Ik kocht in Zweden een handzaam Fiskars bijltje . Ideaal als hamer en als het moet als bijl.
Ik neem dus nooit bijl of Crocodile Dundee mes mee.
Want na 22 pinten, ontstaat altijd het idee dat er een spel mee gedaan kan worden, dat heet "ik kan dat ding echt wel in één keer in die boom op 20 meter smijten!!!!". Of iets in die trant.

Dat is dus, tijdstechnisch gezien, binnen drie uur na aankomst op de camping.
 
Ik neem dus nooit bijl of Crocodile Dundee mes mee.
Want na 22 pinten, ontstaat altijd het idee dat er een spel mee gedaan kan worden, dat heet "ik kan dat ding echt wel in één keer in die boom op 20 meter smijten!!!!". Of iets in die trant.

Dat is dus, tijdstechnisch gezien, binnen drie uur na aankomst op de camping.
Heb ik dus wel.
Nooit meegenomen.
Ligt al 20 jaar keurig in de kast nieuwe te wezen,..... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan