Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Top ritje geweest zo te horen. Ik heb vorig jaar ook bijna hetzelfde rondje gedaan ook 5 dagen/4 nachten . Vele verklaarden me voor gek maar ik vond het super gaan.
 
Camping 4 deze week, nu 2 nachtjes daarna weer verder. Heerlijk hier in de Dordogne!
_DSC0034.JPG
 
@Motor94
Ben eigenlijk nog wel benieuwd hoe je het rondje vanaf zwarte woud naar gotthardpass en Vogezen gereden hebt.
Vanaf het zwarte woud naar Bodensee, via Konstanz Zwitersland in. Toen vrijwel zonder tol wegen (soms een klein stukje om snel wat kilometers te maken / af te koelen, had geen vignet gekocht) het land door richting Sion, vanaf daar naar het noorden richting de vogezen. ruwe route op google
 
Zag dat Decathlon ook al een Helinox achtige stoel heeft, iemand ervaring mee.


Ja.. Kreeg alleen het doek opgestuurd _O- _O-

Ik opscheppen tegen mijn vrouw hoe licht het pakket wel niet was.. Bleek ik maar een halve stoel te hebben.
Een nieuwe complete is nu onderweg.
 
Zag dat Decathlon ook al een Helinox achtige stoel heeft, iemand ervaring mee.

Ik heb er een, maar nog niet heel uitgebreid gebruikt. Hij lijkt iets zwaarder dan een echte helinox, maar staat wel super stevig en is makkelijk op te zetten. Bij mij zit het doek vrij strak, dus moet je eerst allebei de korte pootjes aan het doek maken en dan de lange poten, anders ben ik niet sterk genoeg :/.
 
Ik kan niet wachten zelf te gaan. Maar ik heb pas vakantie van 24/8 tot 28/9. Wel over 2 weekjes nog 5 dagen naar de Eifel waar ik een hotel heb geboekt (had ik al in januari gedaan). Meestal vind ik kamperen in juli/augustus helemaal niks, veel te druk. Maar als ik deze foto's zie had ik nu ook prima kunnen gaan.
 
Om te voorkomen dat ik op de camping stroom nodig heb laad ik een powerbank op tijdens het rijden. 12v aansluiting op het stuur, dubbele USB uitgang. 1 voor de telefoon/navigatie en 1 voor de powerbank die in de tanktas gaat.

Werkt prima maar eigenlijk wil ik geen tanktas meer meenemen. De grote vraag is nu alleen waar laat ik mijn powerbank?

Het lukt niet om de (top)koffer dicht te krijgen als er een kabel tussen het deksel zit. Een gat boren om de kabel in de koffer te krijgen is ook weer zowat en dan is die ook niet meer waterdicht. Iemand een gouden tip?
 
Om te voorkomen dat ik op de camping stroom nodig heb laad ik een powerbank op tijdens het rijden. 12v aansluiting op het stuur, dubbele USB uitgang. 1 voor de telefoon/navigatie en 1 voor de powerbank die in de tanktas gaat.

Werkt prima maar eigenlijk wil ik geen tanktas meer meenemen. De grote vraag is nu alleen waar laat ik mijn powerbank?

Het lukt niet om de (top)koffer dicht te krijgen als er een kabel tussen het deksel zit. Een gat boren om de kabel in de koffer te krijgen is ook weer zowat en dan is die ook niet meer waterdicht. Iemand een gouden tip?
Is er misschien ruinmte onder je zadel? Bij mijn Suzuki-gs500e in elk geval wel ik heb daar gewoon zo'n sigaretten aansteker ding zitten waar ik weer een usb lader in doe en die aan de powerbank...
 
Is er misschien ruinmte onder je zadel? Bij mijn Suzuki-gs500e in elk geval wel ik heb daar gewoon zo'n sigaretten aansteker ding zitten waar ik weer een usb lader in doe en die aan de powerbank...

Ik heb wel iets ruimte onder het zadel maar door een combinatie van een zadelcover en de baseplate van de topkoffer is het los halen van het zadel een uitdaging geworden😅. Zeker niet iets wat ik dagelijks wil gaan doen opvakantie.
 
De grote vraag is nu alleen waar laat ik mijn powerbank?

Ik ben naar hetzelfde aan het kijken. Heb ook een dubbele USB.
Zit te denken aan tirewraps of klein tasje met ducktape ergens.
Heb 'm het liefst aan of bij het stuur in de buurt.
Kan altijd een extra (X-) mount aan het stuur bevestigen en in een waterdicht hoesje doen maar liever niet, dus ben ook benieuwd of iemand daar een creatieve oplossing voor heeft bedacht..
 
Om te voorkomen dat ik op de camping stroom nodig heb laad ik een powerbank op tijdens het rijden. 12v aansluiting op het stuur, dubbele USB uitgang. 1 voor de telefoon/navigatie en 1 voor de powerbank die in de tanktas gaat.

Werkt prima maar eigenlijk wil ik geen tanktas meer meenemen. De grote vraag is nu alleen waar laat ik mijn powerbank?

Het lukt niet om de (top)koffer dicht te krijgen als er een kabel tussen het deksel zit. Een gat boren om de kabel in de koffer te krijgen is ook weer zowat en dan is die ook niet meer waterdicht. Iemand een gouden tip?

Er zijn natuurlijk legio mogelijkheden om die kabel doorvoer in je topkoffer wel waterdicht te krijgen.
Bijvoorbeeeld door een kabeldoorvoer te gebruiken:
1594556815569.png


Of je zou een stekker verbinding tussen je koffer en motor kunne maken, dan kun je hem ook loshalen als je de koffer wil verwijderen.

1594556915178.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan