Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Wederom super mooi om te zien!
Enduristan Monsoon tassen zie ik.
Heb ze ook aangeschaft en hopelijk dit weekend testen.
 
Wederom super mooi om te zien!
Enduristan Monsoon tassen zie ik.
Heb ze ook aangeschaft en hopelijk dit weekend testen.

Klopt, de Monsoon inderdaad. Ik heb ze nu 3 jaar dacht ik. Het is de tweede set, de eerste is onder garantie vervangen omdat een van die metalen lussen waar de zadelband doorheen zit was gebroken. Die zitten aan de tassen gestikt dus kunnen niet vervangen worden. Kreeg zonder probleem een hele nieuwe set tassen.

Moet eerlijk zeggen, uit praktisch oogpunt heb ik liever koffers, maar met het oog op offroad hebben tassen meer voordelen. Daarom heb ik beide, als ik een tripje zonder offroad plannen maak dan neem ik de koffers, anders de tassen.
 
Staaltje van pure vermoeidheid: remmen dicht terwijl het stuur nog gedraaid stond. Gelukkig geen schade.
8647F593-E979-4B16-A3DD-B09559F2CD37.jpeg
 
Met de grote brommer (zie foto boven) is zeker leuk. Was ff een spontaan nachtje met een vriend 40 min van huis en ik kampeer best graag. Was pas de 1e keer door alle Corona gedoe. Voor mijn doen meer dan genoeg bagage ruimte op de motor, was de 1e keer sinds ik zijkoffers heb.

Over 3 weken ga ik met een echte brommer een week weg, ben benieuwd of dat allemaal goed gaat komen 8-)
Gister de fietstassen gemonteerd, dus die is er (hopelijk) klaar voor.

1595485925897.png
 
Met de grote brommer (zie foto boven) is zeker leuk. Was ff een spontaan nachtje met een vriend 40 min van huis en ik kampeer best graag. Was pas de 1e keer door alle Corona gedoe. Voor mijn doen meer dan genoeg bagage ruimte op de motor, was de 1e keer sinds ik zijkoffers heb.

Over 3 weken ga ik met een echte brommer een week weg, ben benieuwd of dat allemaal goed gaat komen 8-)
Gister de fietstassen gemonteerd, dus die is er (hopelijk) klaar voor.

Bekijk bijlage 1525839
Dapper!
Ik ben ooit met een vriend naar midden frankrijk en terug gereden op een brommer, een Puch Monza en hij een suzuki ap50,
gewoon meet een grote roltas waar alles inzat achterop de grote buddyseat met 2 spinnen vastgezet en rijden maar :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Dapper!
Ik ben ooit met een vriend naar midden frankrijk en terug gereden op een brommer, een Puch Monza en hij een suzuki ap50,
gewoon meet een grote roltas waar alles inzat achterop de grote buddyseat met 2 spinnen vastgezet en rijden maar :-)
Brommer is wel al een keer naar Engeland geweest, maar toen 4 brommers op een aanhanger op de boot. En daar een beetje dagtripjes gemaakt. Dit jaar ongeveer 180km van huis is de bedoeling, komt vast goed. En anders fixen we dat onderweg wel weer. Neem denk een reserve ontsteking en een bandenplak setje en wat handgereepschap mee en dan hou ik m altijd wel aan de praat (denk ik...).
 
En op de volgende camping aangekomen, de haute loire
 

Bijlagen

  • IMG_20200722_184834.jpg
    IMG_20200722_184834.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 17
  • IMG_20200722_182654.jpg
    IMG_20200722_182654.jpg
    3,8 MB · Weergaven: 19
  • IMG_20200723_091350.jpg
    IMG_20200723_091350.jpg
    3,5 MB · Weergaven: 20
Met de grote brommer (zie foto boven) is zeker leuk. Was ff een spontaan nachtje met een vriend 40 min van huis en ik kampeer best graag. Was pas de 1e keer door alle Corona gedoe. Voor mijn doen meer dan genoeg bagage ruimte op de motor, was de 1e keer sinds ik zijkoffers heb.

Over 3 weken ga ik met een echte brommer een week weg, ben benieuwd of dat allemaal goed gaat komen 8-)
Gister de fietstassen gemonteerd, dus die is er (hopelijk) klaar voor.

Bekijk bijlage 1525839
Leuk! Een Sparta City met JLO driehoek blokje. Is het een 50 of een 35cc?
Ik ben op een 50cc in 1 dag naar Parijs gereden toen ik 16 was.
 
Zijn er nog onderdelen voor die blokjes te vinden?
Ja dat valt nog best mee. Zuigerveren, zuigers etc worden nog steeds gemaakt. Lagers en keringen komen zo uit de catalogus bij SKF.

Ontsteking is Bosch mini contact punten ontsteking die in heel veel 50cc brommertjes zit, dus dat is allemaal nog nieuw te krijgen. En dan ben je een heel eind.

En ik heb nog 3 blokjes op de plank liggen voor andere delen als krukas, tandwielen etc.
 
Het is een Spartamatic TVA. Met een 50cc JLO. Uit 1972 .
Ik snap 't best dat je nog zo'n oud beessie hebt.:t

Zelf heb ik een oude Vespa Ciao uit 1973. Daar maak ik nog wel de nodige ritjes mee.
Zeker sinds het blokje vwb vermogen is aangepakt, is het weer fun om ermee te rijden! :] De tijd van 50cc, dat was vroegâh!
Tegenwoordig gaat ie als de brandweer. Daarom nu ook mogelijk om een flinke dagrit te maken van 200+ km.
Het enige wat nu wel nadeel is, dat je soms 3x op een dag bij de pomp staat. Klein tankje en 1:30 haalt ie meestal niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Origineel met 50cc verbruikt ie amper wat, geen idee hoe veel (hoe weinig). Maar tank 2x per jaar ofzo (<3 liter in de tank) en hobbel er lekker heel t dorp mee rond beetje boodschappen doen enzo.

En 46 op t GPS is mooi zat. 1 tandje groter voor (brommers opvoeren 1.0) en that's it. Komt nog prima op gang, en natuurlijk even een paar slagen meefietsen als t stoplicht groen wordt 8-)

Heb m nu een jaar of 5? Maar nog steeds dikke schik, gaat denk nooit meer weg
 
Terug
Bovenaan Onderaan