Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Otoplastieken inhouden tijdens het slapen?
:t
Ik slaap al 5 jaar dagelijks met otoplastieken..vanwege die k..haan bij de buren.
Soms een beetje pijn in de oorschelp, ik moet het volume van het wekkeralarm erg hard zetten, en je hoort de muggen niet. Dat die er waren merk je pas de dag erna.....
 
Dat van die muggen vind ik wel het grootste voordeel. 8-)
Verschikkelijke uitvinding, muggen.
Elke avond loop ik een rondje door slaapkamer met zo'n zapper, voor t slapen gaan.

Echter, bij kamperen nauwelijks muggenlast.

Ooit 1x met deurtje per ongeluk open geslapen. Veel muggen in tent. Maar de mate van intoxicatie leverde geen beet op
 
Verschrikkelijke uitvinding, muggen.
Van muggen vrijwel nooit last. Die beesten lusten mij niet. :t
Wel eens een nacht geslapen met mss een enkele beet. Zelfde nacht was mijn vrouw 'lek-geprikt'.

Erger vind ik vaak de wespen.
Zeker in sept als de druiven rijp raken, dan wordt 't daar levensgevaarlijk.
Ook afgelopen vakantie, het was soms super-heet, dus jas open, enkele keren gestoken.
Er was 1 wesp die 't was gelukt om met 80 kmh in mijn kraag te geraken. Van boosheid stak ie toen in mijn nek.
Je voelt 't gebeuren, maar je kan NIETS doen!! Nee, da's geen fijne ervaring..............:X:X
 
Drupje cbd-olie erop en verder. In spanje div. malen aan de hand en nek gehad, no problem.. Binnen de minuut geen last meer er van en ook geen zwellingen.
 
Spulletjes ingepakt en morgen ochtend richting Sauerland voor het weekend!

Mijn eerste kampeertrip met de motor, en sowieso de afgelopen 15 jaar niet meer gekampeerd. Ben benieuwd! Heb er zin aan, maar het is nog wel een beetje onwennig allemaal.

Geniet ervan ! En neem nog n tas mee waarin je je teveel aan spullen die je meenam terug kan sturen naar huis. O-)
 
Geniet ervan ! En neem nog n tas mee waarin je je teveel aan spullen die je meenam terug kan sturen naar huis. O-)
Nog een tip!
Noteer onderweg ALLE spullen, die je vergeten bent, maar ook wat je teveel hebt meegenomen.
Iedere nieuwe reis die ik ga maken, kijk ik altijd even terug hoe het is gegaan tijdens de vorige trip!!
Vaak zijn dat precies de twijfel-spulletjes. Zowel teveel als vergeten zijn allemaal dingen om effe goed over na te denken!!
 
Die rol toilet papier voor nood zal wel overbodig zijn, maar toch blij dat ik hem mee heb :')

Verder gaan we het zien!
DSC_0740.JPG
 
Tot nu toe alles voorspoedig.
Tentje staat. Voorlopig alleen een lepeltje om mijn thee te roeren vergeten... Maar dat lukt met een mes ook.

3km wandelen naar het dorp lijkt niet ver. Maar om 22:00 is het al best donker ;( ;(

En dan vallen die bospaadjes best tegen op de terugweg...
Blij met lampje van de telefoon. Nu snel de tent in...

DSC_0744.JPG
 
Tot nu toe alles voorspoedig.
Tentje staat. Voorlopig alleen een lepeltje om mijn thee te roeren vergeten... Maar dat lukt met een mes ook.

3km wandelen naar het dorp lijkt niet ver. Maar om 22:00 is het al best donker ;( ;(

En dan vallen die bospaadjes best tegen op de terugweg...
Blij met lampje van de telefoon. Nu snel de tent in...

Bekijk bijlage 1535744
Thee zonder suiker, is dat lepeltje ook weer opgelost 😄. Waar ben je nu?
 
Inderdaad camping municipal in Frankrijk, inderdaad meestal rustig, dit jaar 5 stuks gehad
 

Bijlagen

  • IMG_20200715_191044.jpg
    IMG_20200715_191044.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 24
  • IMG_20200726_185422.jpg
    IMG_20200726_185422.jpg
    3,6 MB · Weergaven: 21
  • IMG_20200722_182654.jpg
    IMG_20200722_182654.jpg
    3,8 MB · Weergaven: 23
  • IMG_20200711_192124.jpg
    IMG_20200711_192124.jpg
    3,8 MB · Weergaven: 23
  • IMG_20200707_184824.jpg
    IMG_20200707_184824.jpg
    3,4 MB · Weergaven: 22
Wel heel lekker zo'n groot voorportaal.
Ik was in Frankrijk met mijn tentje met een overdekt mini-voorportaal
Als er dan 's avonds een flinke onweersbui is en ze hebben geen kantine dan kan je nergens heen.
De caravan met zo'n uitdraaizonnescherm van de buurman biedt dan uitkomst. (hij was toch niet thuis)
 
Wij hadden laatst zin in een weekendje weg met de motor. Was ook de 1e keer voor m'n vrouw om überhaupt een heel weekend te gaan rijden met lange stukken snelweg etc. na het behalen van d'r rijbewijs begin dit jaar en hadden zoiets van, laten we gaan kamperen! Enthousiast geworden door dit topic en hadden grotendeels van de spullen nog ergens bij m'n ouders liggen. Routes vooraf gemaakt naar Luxemburg, camping geregeld en gaan.

IMG_1616.JPEG

IMG_1631.JPEG

IMG_1634.JPEG

IMG_1756.JPEG


Fantastisch weekend gehad! Mooie omgeving, heerlijke routes en prima weer. Qua bagage viel het me allemaal wel mee. Kon opzich makkelijk nog wel meer meenemen. Alleen de tent, die mooi compact was en ideaal voor motor-/fiets-/wandelvakanties volgens het plaatje op de zak en geschikt voor 2 personen... Ben de moeilijkste niet en kan best een beetje houtje/touwtje leven maar die was wel echt flink te klein :+ Zeker met de helmen en spullen die we niet nat wilde laten worden 's nachts erbij was het erg knus. Had vrijwel geen ruimte om languit te liggen en te draaien. En dan heb ik nog geluk dat de vrouw vrij klein is haha. 2 middelgrote volwassenen was pas echt lastig geweest.

Zeker voor herhaling vatbaar, maar dan wel met een iets grotere tent de volgende keer ;)
 
@Baksie in het algemeen telt een tent is geschikt voor het aantal opgegeven personen min 1. Dit omdat “ze” altijd vergeten dat er ook bagage in een tent moet.

Mooi dat het jullie bevallen is en nu opzoek naar een passende tent 😉
 
Wij hadden laatst zin in een weekendje weg met de motor. Was ook de 1e keer voor m'n vrouw om überhaupt een heel weekend te gaan rijden met lange stukken snelweg etc. na het behalen van d'r rijbewijs begin dit jaar en hadden zoiets van, laten we gaan kamperen! Enthousiast geworden door dit topic en hadden grotendeels van de spullen nog ergens bij m'n ouders liggen. Routes vooraf gemaakt naar Luxemburg, camping geregeld en gaan.

Bekijk bijlage 1538694
Bekijk bijlage 1538696
Bekijk bijlage 1538697
Bekijk bijlage 1538698

Fantastisch weekend gehad! Mooie omgeving, heerlijke routes en prima weer. Qua bagage viel het me allemaal wel mee. Kon opzich makkelijk nog wel meer meenemen. Alleen de tent, die mooi compact was en ideaal voor motor-/fiets-/wandelvakanties volgens het plaatje op de zak en geschikt voor 2 personen... Ben de moeilijkste niet en kan best een beetje houtje/touwtje leven maar die was wel echt flink te klein :+ Zeker met de helmen en spullen die we niet nat wilde laten worden 's nachts erbij was het erg knus. Had vrijwel geen ruimte om languit te liggen en te draaien. En dan heb ik nog geluk dat de vrouw vrij klein is haha. 2 middelgrote volwassenen was pas echt lastig geweest.

Zeker voor herhaling vatbaar, maar dan wel met een iets grotere tent de volgende keer ;)

De vuistregel voor tentgrootte is dat je het aantal benodigde slaapplaatsen +1 neemt. En voor motorvakanties vind ik het zelf dan ook nog prettig om er een voorportaaltje bij te hebben om spullen droog op te kunnen bergen. En eventueel zelfs nog te kunnen zitten als het eens regent. Op de motor maakt een beetje extra gewicht doorgaans niet zoveel uit, dus 2-3 kg meer tent is niet zo spannend.

Zelf heb ik eerst een vijf persoonstent met voorportaal gekocht (Outwell Vigor 5), maar daarvan vind ik wel dat dat wat veel werk is om op te zetten. Dus voor de €500,-Challenge van komend jaar heb ik een 3 persoonstent (Highpeak Atmos 3) gekocht. Die is ook gelijk de helft lichter (ca 5 kg, tegen ca. 10 kg voor de 5 persoonstent). Voordeel van die grotere is dan weer dat die stahoogte heeft in het voorportaal. Ik denk overigens dat de meeste motorrijders 10 kg teveel vinden, maar ik heb er zelf geen moeite mee om met veel bagage achterop te rijden. (Kom in totaal aan een tanktas, 2 koffers en 2 roltassen, wanneer ik de grote tent meeneem. Om volgend jaar rond te reizen, wil ik het met één roltas redden, die heb ik sowieso nodig voor mijn tent en slaapmat. En daarnaast 2 zijtassen of koffers).
 
Goeie tip. Ik heb deze tent ooit gekregen, voor 1 persoon zou je er inderdaad nog mee kunnen leven. Die Highpeak tent ziet er wel goed uit. Behoorlijk meer ruimte. Voor de volgende keer maar in gedachten houden.
 
Als je een tent gaat kopen, dan beter iets te veel dan te weinig ruimte.
Bedenk dat een tent met een paar cm's meer nauwelijks meer volume heeft of veel zwaarder is.
Die extra ruimte is altijd fijn. Zeker met slechter weer is meer ruimte heel prettig!

Wanneer jullie vaker met 2 gaan rijden kan je spullen over 2 motoren verdelen.
Als solo-rijder moet je ALLES zelf meenemen.

Zelf heb ik voor alleen mijzelf een 3P-tent :? <niet 3 dus>
Neem maar echt aan dat je in mijn tentje zeker niet met 3 op stap wilt!
Nee, ook niet met 2 (evengoed niet als je veel van elkaar houdt)
Voor alleen: Het gaat maar 't houdt niet over!
 
Terug
Bovenaan Onderaan