Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Mijn ultramat kraakt ook in de tent meer dan tijdens het proefliggen thuis. Dus dat zou een hoop verklaren dat grond zeil.

Ik stoor me er niet direct aan, als je je amper meer durft te bewegen moet je misschien bepaalde ritmische, herhalende bewegingen voorkomen.... :X :X
 
ik bleef denken aan die pop up tent een paar bladzijdes terug, die met het aantrekken van snoeren werkt en leek op 2 naast elkaar staande paraplu's , wat ik me herinner.
Het filmpje van het opzetten doet/deed het niet op de site van Decathlon , maar ik was er vd week dus iig een foto van gemaakt.

pop up tent trekdraden 2021.jpg


Ik heb geen foto van het pakformaat gemaakt , maar dat was ( voor mij helaas) ongeveer 60 x 20 x 20 , wat op de motor nog wel te doen is en in ieder geval beter dan die enorme schotel/schijf die de andere pop up tenten zijn. maar wel 2 keer het formaat quickhiker .
 
Hoe bergen jullie de exped altijd op voor langere tijd? Gewoon opgerold in zijn tasje? Kan me ergens herinneren dat dat niet zo goed is maar waar kan ik nergens meer vinden.. 🤷
 
Hoe bergen jullie de exped altijd op voor langere tijd? Gewoon opgerold in zijn tasje? Kan me ergens herinneren dat dat niet zo goed is maar waar kan ik nergens meer vinden.. 🤷
Sowieso altijd uitgerold, matjes en slaapzakken nooit opgerold laten.

Volgens mij adviseert Exped uitgerold en met beide ventielen open, dus niet opgeblazen
 
Hoe bergen jullie de exped altijd op voor langere tijd? Gewoon opgerold in zijn tasje? Kan me ergens herinneren dat dat niet zo goed is maar waar kan ik nergens meer vinden.. 🤷
Na diverse adviezen in dit topic liggen de matjes inmiddels "open" op zolder. En dat werkt prima. Zodra de jeugd ze een keer nodig heeft, oprolt en uitrolt, lopen ze veel beter uit zichzelf vol met lucht.
 
Dat uitgerold bewaren was toch met name voor de self-inflatables?
Dat was ook het antwoord dat ik kreeg van de verkoopster bij de campingzaak toen ik mijn Exped pas geleden kocht.
Ding ligt dus opgerold in zijn zakje op zolder, naast de uitgerolde, met stoppen losse self inflatables.
 
Dan mag de verkoopster de gebruiksaanwijzing nog wel eens doornemen, want bij mijn beide Expeds stond het advies om ze uitgerold te bewaren. Het gaat ook om de isolatie die er in zit, dat spul verliest zijn werking als het altijd platgedrukt zit. En met de doppen open krijgt het vocht nog een beetje de kans om te ontsnappen.
 
Dat is een beste toren geworden.
Klopt. Ik had het een keer eerder gepast en geprobeerd en toen viel het wel mee, nu blijkbaar toch meer ingepakt waardoor hij net te hoog werd. Ik heb nog een chinese 20L besteld (die niet op tijd binnen was). Dan is het iets breder en minder topzwaar.
Camping of wild? :)
Scouting labelterrein, in dit geval PBC Austerlitz. We zijn beide lid van scouting en gaan regelmatig een weekendje hangen op een labelterrein, zijn vaak hele mooie terreinen en niet duur. Veel terreinen kan je ook naartoe zonder lid te zijn van scouting (soms dan wel iets duurder). Het zijn vaak hele goedkope plekken. Nu €7,50 betaald voor 2 personen 1 nacht.
Haha inderdaad, bij de buurman past wel wat bij
Daar was inderdaad ruimte geweest voor nog een tas. Maar mijn vrouw vond dit al genoeg bagage en kon nog maar net fatsoenlijk opstappen. We hadden nu beide onze eigen bagage dus het was opzich ook goed verdeeld zo.
 
ik bleef denken aan die pop up tent een paar bladzijdes terug, die met het aantrekken van snoeren werkt en leek op 2 naast elkaar staande paraplu's , wat ik me herinner.
Het filmpje van het opzetten doet/deed het niet op de site van Decathlon , maar ik was er vd week dus iig een foto van gemaakt.

Bekijk bijlage 1643476

Ik heb geen foto van het pakformaat gemaakt , maar dat was ( voor mij helaas) ongeveer 60 x 20 x 20 , wat op de motor nog wel te doen is en in ieder geval beter dan die enorme schotel/schijf die de andere pop up tenten zijn. maar wel 2 keer het formaat quickhiker .
Had deze al 2 jaar geleden in Belgie gezien, later spijt dat ik die niet gekocht had maar nu in Nederland verkrijgbaar idd.
Afgelopen weekend treffentje van de Ratbikeclub in de Veluwe,het opblaastentje van de Lidl deed het prima, maar 2 Redwood Limousine 10 matten passen er net niet in dus dan maar stukje over elkaar*D
 
Dat touwtrektentje is zeker een leuk ding. Serieus overwogen als bijzettentje voor de kinderen. Vanwege dat Fresh and Black. Maar hij is wel erg klein en de pakmaat (evt voor op de motor) weer wat groot vergeleken met andere 2 persoonstentjes. En of ik nu 2 min of 10 min bezig ben, maakt mij met een biertje in de hand op de camping ook niet zo veel uit.
En met 6 tentjes in huis is er toch al genoeg keuze.
.... Dus maar als bijzettentje de 2 sec Fresh and Black XL 2 pers. tent erbij gekocht. Net wat meer ruimte en voorportaal. Maar die gaat nooit mee op de motor.
 
Ik ga 28/6 een paar dagen kamperen in Luxemburg. Deze week en volgende week zit ik nog in een hotel voor een cursus. Bevalt eigenlijk ook wel goed, er mag steeds meer 🙃
 
Vandaag voorlopig alweer de laatste kampeerdag, want het gaat regenen vanaf woensdag.
Ik ben nu op de camping in Bayeux, dichtbij de invasiestranden. Mooie en schone parkachtige camping en nog niet halfvol. Morgen naar Mont-Saint-Michel en daarna naar een hotel.

Bekijk bijlage 1644435
Is dat die camping aan de rand van het centrum, bij die supermarkten en de McDonald's? Ben ik in het verleden een aantal keer geweest, maar dat is al ruim 10 jaar terug. Kan me herinneren dat het toen vrij gedateerd was allemaal, ziet er nu wel netjes uit.

Ik heb mijn rondje Bretagne er inmiddels opzitten. Ik sta nu bij Lorient. Vandaag op aanraden van @James Bond de U-boot bunkers bezocht. Helaas ivm Covid een maximum aantal bezoekers voor de rondleiding toegestaan, dat was voor vandaag en morgen al volgeboekt. Ik moest het dus doen met een kijkje vanaf de buitenkant, want ik ga er geen 2 dagen op wachten. Ook van buiten indrukwekkend trouwens!

Morgen eerst naar Carnac, dan nog ergens een mooi lunchplekje op een strand opzoeken, effe zwemmen, en dan steek ik over Rennes weer door omhoog richting Mt Saint Michel.

Helaas inderdaad wat minder weer vanaf woensdag, maar tot nu toe heb ik alleen maar stralende dagen gehad dus ik mag zeker niet klagen.
 
Ik vind Granville ook een gave stad. Bij St Malo net omhoog richting Cherbourg. Cherbourg is m.i. niet de moeite waard (platgebombardeerd geweest en lelijk herbouwd, vind ik). Wij zijn daar wel de ex nucleaire onderzeeboot in geweest die op de kade staat. Bij dezelfde kade vanwaar de Titanic eind maart 1912 vertrok..... Nu see-aquarium en vrij trendy industrial-look.
 
Die Flextail Pump 2 van 70 gram doet het prima met luchtbedden waar weinig kracht voor nodig is om ze op te blazen.

Deze heeft een batterij en is groter, maar kan misschien ook meer aan. Ik heb deze ook besteld en zal het testen zodra het binnenkomt. Waarschijnlijk vrijdag.

Hoe bevalt dit pompje tot op heden ?
 
Ik vind Granville ook een gave stad. Bij St Malo net omhoog richting Cherbourg. Cherbourg is m.i. niet de moeite waard (platgebombardeerd geweest en lelijk herbouwd, vind ik). Wij zijn daar wel de ex nucleaire onderzeeboot in geweest die op de kade staat. Bij dezelfde kade vanwaar de Titanic eind maart 1912 vertrok..... Nu see-aquarium en vrij trendy industrial-look.
Ik ga het Normandisch schiereiland sowieso overslaan. Een stukje langs de kust nog, tot iets boven Granville en dan steek ik via St. Lo over richting Omaha Beach. Vanaf donderdag wisselvallig weer, dus dan kan ik evt nog wat musea bezoeken. In 2019 daar nog geweest, dus het meeste heb ik recent nog gezien maar er is altijd wel wat te doen daar. Cherbourg ben ik een jaar of 10 geleden eens geweest, daar is inderdaad weinig aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan